Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Despre Soseaua Bucuresti - Ploiesti (DN1 in Buc - IF)

546 posts, 176602 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 39
 
 

📖 Pagination options
Despre Soseaua Bucuresti - Ploiesti (DN1 in Buc - IF) Nightwolf

Dupa cum bine stiti, D.N. 1 -- Sos. Bucuresti Ploiesti, are cativa km BUNI ce apartin de Sectorul 1 al Capitalei. Evident, doar o parte a acestora se afla in administrarea PMB si anume pana la km 8+450 -- zona Antena 1. Numerotarea, evident incepe de la Universitate.

In ultimii ani -- si aici vorbesc cam de prin 2005 incoa`, odata cu "modernizarea" acestei artere hyper-tranzitate a Bucurestiului prin construirea celor doua pasaje supraterane -- Ikeea si Jandarmeriei si largirea la 3 benzi pe sens, prin desfiintarea TUTUROR trecerilor pentru pietoni si inlocuirea lor cu pasarele pietonale, prin construirea pasajului subteran Baneasa (2008-2010), traficul rutier din zona a ajuns la niste viteze astronomice.

Se stie faptul ca, odata scapat de la Pta. PPL, orice sofer sanatos ii da pedala daca are de iesit din Bucuresti, cel putin dupa Miorita pana la intrare in Otopeni. Artera poate fii incadrata la cea mai rapida sosea urbana din tara. Eee, tocmai din cauza vitezei, DN1 a luat in ultimii 10 ani aproape o suta de vieti. De la pietoni beti care se plimbau noaptea pe strada pana la soferi si/sau pasageri ce au ramas incarcerati in masinile care fie au iesit in decor, fie au lovit capete de pod fie, si aici vroiam sa ajung, au sarit pe sensul opus de circulatie.

Accidentele pe D.N. 1, portiunea Pasaj Baneasa -- Pasaj DNCB, sunt in numar mare. Si crunte! Ultimul a avut loc in seara zilei de 03.02.2016 la ora 20.20, pe sensul de iesire din Bucuresti, cand traficul este la cote maxime. O Dacia Logan a sarit pe celalalt sens fiind T-boned de un X6. Rezultatul -- 4 victime ranite grav dintre care doi copii de 9 si 6 ani. Nu o sa intru in amanunte legate de accident, ideea e alta. Se pare ca acest ultim accident a trezit in sfarsit o "simpatie" la CNDNAR care va incerca in perioada imediat urmatoare sa modernizeze insula mediana formata din doua siruri de borduri si o shapa intre ele. Prin montarea unor glisiere suedeze. Am cautat pe net si am gasit modelul in... Tasmania -- http://www.transport.tas.gov.au/roadsaf...y_barriers

Vreau sa stiu, la modul cel mai serios, care este parerea voastra despre acest subiect. Mentionez ca va cer parerea semi-oficial, in vederea elaborarii unui document intern la noi, in care sa citez 3-4 pareri al unor "contribuabili".

De asemenea, o sa-i rog pe baieti public, ca prin asociatie sa demareze TOATE procedurile aferente pentru a se interesa despre acest proiect si stadiul lucrarilor.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare D.N. 1 133 313

Parerea mea este ca... in ultimii doi ani desi am stat la bariera in Voluntari de blestem si noaptea in somn, si am luat gropi de pe centura de am ajuns sa vorbesc cu oglinda... am preferat si cand sunt in autoturism, sa ies prin nenorocirea aia de giratoriu la Stefanesti in A3. Mi-am propus si am reusit. Pe scurt... nu am avut curajul sa mai ies prin Baneasa pe DN1.
Din nou problema nu sta in bordurile alea ci in lipsa unei legislatii constitutionale beton. Cu radare fixe din 500 in 500 metri. Si fara permise luate de toate ciumafaile... cine stie cum ca pe cinstite sigur nu, din moment ce sunt incapabile de o parcare laterala chiar si unde au loc pentru 1,5 masini.
Mai nou si Iancului a devenit pista de lansare pentru unii.
Borduri mediene sunt si in zona de intrare Pantelimon-Granitul. Nici o problema. Problema este la SOFERI nu la DN1.
Recent a fost cazul ala de la Piata Romana. Tot un Logan, tot unii cu copilul. Pe Magheru limita este 60 la ora. Asta ar fi cea mai mica problema, problema reala este ca unii pleaca cu problemele de acasa... in masina si continua dezbaterea lor in cele mai efervescente maniere. Pentru ca sunt inconstienti.
P.S. Am sa profit de postul asta ca sa atentionez ca AZI intre Spatarul Preda si Constantin Istrati, pe Soseaua Progresului era abandonat pe banda 1 un Mercedes C180 argintiu (sau C200) terciuit. Pe segmentul ala de drum NU EXISTA ACCESURI PE PROPRIETATI. Pe dreapta este gard, pe stranga este linie de tramvai si dupa ea din nou gard, continuu! Este vorba de coordonata aproximativa" 44°24'35.2"N 26°05'07.8"E
Cum, pur si simplu cum este posibil sa faci accident intr-un asemenea loc cat sa ajungi intors la 180 grade?  :shock:

 


Re: Modernizare D.N. 1 Bogdan MD

De ani de zile ma tot gandesc la portiunea aia dintre pasaj Baneasa si Centura, cum a putut ramane separata prin borduricile alea, in conditiile in care spre Piata Presei au binevoit cumva sa puna separator de beton (bine, ca initial parapetul era incontinuu si riscai sa mori daca intrai in coltul unui bloc din-ala de beton ,e partea a doua, macar au rezolvat intre timp problema). Categoric trebuie pus in parapete similar pana la centura, trebuie un New Jersey solid, orice altceva nu va face fata, mai ales in portiunile in curba. Si neaparat trebuie pus parapete si pe pasajele supraterane.

Un lucru insa mi-e neclar. Cum a luat CNADNR demersuri tocmai acum, ca puteam sa jur ca am citit acum vreo 2-3 luni o hotarare a CGMB prin care PMB primea inapoi sos Bucuresti-Ploiesti intre Aeroport Baneasa si centura. In curtea cui revine sarcina asta acum???

 


Re: Modernizare D.N. 1 andrei11

Pun poza, sa nu fie nici o confuzie :
2-6-2016 9-29-42 PM.png (197.02 KB; downloaded 9642 times)

133 313 wrote:
...in ultimii doi ani desi am stat la bariera in Voluntari... am preferat ... sa ies prin nenorocirea aia de giratoriu la Stefanesti in A3...

N-am inteles traseul si nu-l inteleg, chiar sa ma impusti...Stiu zona ca-n palma, dar nu-mi dau seama.

 


Re: Modernizare D.N. 1 TibiV

Adică a ieşit prin Andronache-Stefanesti spre A3, nu prin Băneasa...

 


Re: Modernizare D.N. 1 andrei11

Eu nu merg niciodata pe la bariera...Tin Colentina pana la primul pod si acolo str. Ardealului si celebra Popasului. ( Sau b-dul Eroilor cum se cheama Andronache in Voluntari ).

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare D.N. 1 133 313

Merge si aia dar evit sa ajung la pod, anul trecut au cazut unii intr-o groapa unde iese tramvaiul din trama stradala. Avarie totala. Orisicum ideea este ca pe DN1 este un roller-coaster la limita, am constatat si nu sunt dornic sa ma mai antrenez in el, nu merita riscul. Daca s-ar merge cu viteza ar fi una, dar aia de circula pe acolo clar n-au nici un habar ce capacitati de franare au masinile lor. Stiu cat de repede pot accelera dar le este aproximativ strain cat de repede pot frana in caz de nevoie, majoritatea se bazeaza strict pe faptul ca fluxul nu se se opreste. Acolo vigilenta personala este inutila pentru ca poti fi atras oricand in ceva nasol fara vina chiar cu toate precautiile necesare strict pentru volanul tau. Nu-mi iese din minte niciodata pasarela lipsa, daramata de unul cu bena. Alt pocinog si atunci. Daca nu sesizezi cum ti se balangane basculanta pe drum din cauza unei bene ridicate...
Pe A3 este mai ocolit dar mai prinzi un soim, mai o caprioara... E mai frumos peisajul.

 


  • ps4
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare D.N. 1 ps4

133 313 wrote:
Pe scurt... nu am avut curajul sa mai ies prin Baneasa pe DN1.  

Cred ca e o tușă putin cam groasa, pentru tabloul general al Dn1 Baneasa-Otopeni. In rest subscriu la ce s-a spus, dar mai adag si ca stilul de condus trebuie schimbat in acea zona, acolo ar trebui sa se conduca intr-un regim de autostrada (ca stil): prima banda incet, a doua putin mai tare, iar a treia la limita superioara sau mai mult. Am vazut de foarte multe ori masini pe a treia banda, mergand incet si destul de sinuos, probabil o lipsa de experienta a soferului. Poate niste panouri ca pe autostrada prin care sa li se reaminteasca soferilor sa ocupe prima banda, a doua, a treia progresiv in functie de ocupare si viteza. Nu o data am vazut primele doua benzi aproape libere, restul inghesuiti pe banda a treia.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare D.N. 1 133 313

Realitatea este groasa. Juma' dintre soferi nu inteleg cum se face o depasire. Ei se angajeaza in depasire odata cu cel din fata, inseriat, nu succesiv, cand a reusit primul sa o incheie pe a lui. Si daca ala a evaluat gresit si este nevoit sa franeze? Presto!  :P  Efectul de turma pe sosea, ne bazam pe instinctele altora. De ce sa ne ascundem dupa deget. Ar insemna doar sa continuam numararea mortilor cu batista pe tambal. DN 1 este vestul salbatic la Baneasa. Scapa cine poate.  :lol: Cand esti singur mai merge sa risti, cand esti responsabil si de vietile altora... te mai gandesti. Acolo vorbitul la telefon este regula, nu exceptie. Se rezuma la ce am spus anterior, se pleaca cu problemele de acasa in masina. Reteta dezastrului. Pe care unii o compenseaza... cumparand o masina mai mare.  :twisted: Compenseaza adica practic o iau gratuit.

 


Re: Modernizare D.N. 1 TibiV

@Nightwolf

Pe forumul PeUndeMerg s-a discutat pe larg despre separatoarele suedeze cu cabluri WRSB.
Se pare că suedezii au transformat mii de km de DN 1+1 în DN 2+1 alternativ, pe porţiuni de câte 1,5 km, folosind astfel de separatoare între sensuri ...
Iar la noi DN2 este singurul construit exact pe standardul suedez de DN-uri (cu acostament lat).
Userul frunzaverde trăiește în Suedia şi cunoaşte bine subiectul...

Iar ultimele două paragrafe ale postării lui, deşi scrise în august 2015, se referă direct la accidentul de săptămâna asta..


frunzaverde wrote:
Pentru masini <7.5t rezistenta WRSB-urilor (cabluri/sarme sau cum le mai ziceti) la trecerea pe calea cealalta este cvasi-identica cu cel al parapetilor medieni dubli de autostrada (previne trecerea pe calea cealalta in 96-99% din impacturi). Avantajul WRSB-urilor este ca sunt mult mai elastice decat solutiile clasice (metal rigid sau beton NJ), rezultand in mai putine decese si rani grave dupa impact decat in cazul parapetului normal.

Pentru masini >7.5t, rezistenta WRSB-urilor e undeva intre 60 si 80% din cea a unui parapet metalic clasic sau din cea a unui New Jersey. Pentru motociclete, riscul WRSB-urilor este similar cu cel al parapetelui tip W si ceva mai mare decat cel in cazul celorlaltor solutii.

Suedia a decis ca riscul sporit pentru motociclisti este compensat in totalitate de riscul scazut pentru soferi, asa ca WRSB este standardizat peste tot. Inclusiv medienele de autostrada sunt facute cu cabluri.

N-am avut ghinionul unui impact, dar in cei >10000 km facuti pe drumuri suedeze am vazut de toate, de la camioane la masini mici izbite de WRSB, intotdeauna cu rezultate surprinzator de bune fata de beton sau metal clasic.

Cat despre 2+1 : Suedia are peste 2000 km de drum 2+1. La geografie similara cu autostrada si noduri denivelate, 2+1 se comporta identic cu autostrada. Adica ofera viteze de deplasare medii similare cu autostrada (v. medii de 100-110 km/h) la niveluri de siguranta statistic identice cu autostrada.

Solutia e suficient de buna incat daca traficul estimat pentru viitorul mediu este sub 15.000 MZA (si traficul curent este intre 10.000 si 15.000 MZA), nu fac autostrazi, ci 2+1-uri cu intersectiile majore separate si centuri. Pentru trafic in jurul 10.000 MZA, un 2+1 cu intersectii la nivel e considerat suficient. Vedeti aici, la pagina 33 : http://www.trafikverket.se/TrvSeFiler/F...vagrum.pdf

Deci practic, o solutie 2+1, la costuri de 10-15 km de autostrada, conform documentelor de planificare suedeza, vor asigura fluenta buna pe intreg DN2, pentru o perioada de 4-5 ani, pana ce A7 va fi completa.

Repet, suedezii au avut exact profilul DN2 (din Suedia a fost copiat, am explicat si cum si de ce in alte posturi). Conversia in 2+1 a drumurilor de 13-14 m a dus atat la cresterea capacitatii cat si la cresterea sigurantei, la un nivel atat de bun incat s-au convertit mii de km.. La fel, din experienta suedeza, cu volume scrise de Trafikverket (CNADNR-ul local), comportamentul 2+1-urilor sub trafic a fost atat de bun incat a depasit asteptarile celor mai optimisti sustinatori initiali ai drumurilor tip 2+1.

In multe cazuri s-a renuntat, din lipsa de trafic, inclusiv la constructia autostrazilor pe anumite sectiuni. Pentru ca 2+1 s-a descurcat atat de bine, nici azi nu avem o autostrada completa de la Stockholm la Malmö/Copenhaga - bucata cu cea mai mica valoare de trafic e 2+1.

Mai mult, se poate circula legal si SIGUR cu 120 km/h pe sectiunile 2 din drumurile 2+1, adica pe ~50% din distanta. Noi in SE avem aceiasi viteza maxima legala pe segmentele 2 ale drumurilor 2+1 si pe autostrazi (110); pe segmentele 1 viteza e 90 sau 100 km/h, in functie de tipul drumului. Asta permite viteze aproape identice cu cele de autostrada (eu scot 80-100 km/h pe 2+1-uri viteza medie, mergand cu traficul). Pe "1+1 cu acostament" vitezele medii orare nu sunt mai mari de 60-75, ceea ce e similar cu ce se intampla in mod curent pe DN2.

Conversia suedeza include si parapete lateral (tot WRSB) pe toata distanta pe ambele parti (si 1 si 2) ale drumului, pentru siguranta (sa nu intre animale, sa nu aluneci accidental de pe drum etc. etc.).

Nu comparati cu 2+1 cu 1+1. Vitezele maxime mult mai mari pe 2+1 decat pe 1+1, si mult mai mari decat "1.5+1.5", permitand capacitati mai mari si calatorii mai scurte, folosind EXACT acelasi drum. Mai mult, experienta suedeza de montare pe drumuri "1.5+1.5" exista, cu mii de km montati, FARA reabilitare. Se poate face orice de la o reciclare in situ, la "nimic" daca suprafata de rulare permite.

Cat de furat, nu o sa se fure. In functie de tehnologie, stalpisorii sunt la 10-20 cm distanta, si cablul e intins strans. Taiatul lui este dificil (ai de taiat la stalpisori pana ti se acreste ca sa scoti chiar si un metru de cablu), riscant, iar calitatea otelului nu este speciala. Nu se fura parapeti laterali de autostrada, care-s mult mai usor de furat, nu o sa se fure WRSB-ul, unde dificultatea e mult mai mare.

Cat despre transporturi agabaritice, hai sa fim seriosi, nu construim drumuri pentru a asigura un transport pe an, ci pentru a garanta siguranta si confort pentru restul de aproape 100% din participantii la trafic. Transportul agabaritic isi va adapta ruta si modul de constructie astfel incat sa poata circula in siguranta.

La agabaritice, in principiu, nu este o problema asigurarea unui gabarit <6.5 m la 25-30 cm de sol, ceea ce ii permite fara probleme circulatia pe un drum WRSB (pentru ca trailerul pe care circula, aproape intotdeauna, are dimensiuni normale). Peste, deja ai trecut de WRSB-uri, si poti avea o latime "la liber", cat vrei tu. Am vazut agabaritice pe segmente 2+1 suedeze, inclusiv pe väg 55, drumul pe care merg frecvent - sunt mult mai frecvente ca in Romania (SE are ditai industria grea, inclusiv transformatoare grele la Västerås), nu e o problema asigurarea lor - practic partea cu gabarit depasit sta deasupra barierei de cablu. Bineinteles, agabariticul circula doar pe sectiunea 2, cu inchideri de trafic si pilot; dar agabariticul face asta si in Romania pe DN sau A.

Cat de solutia cu "borduri", e cea mai mare porcarie din lume; e o solutie facuta de oameni care n-au nici cea mai vaga idee de ce-i aia siguranta rutiera si care e scopul medianei. Mediana e facuta ca sa previna invazia sensului opus de mers, adica sa preintampine ciocnirile frontale, cele mai periculoase care exista.

Bordura aia previne DOAR invazia intentionata; invazia accidentala, mult mai frecventa si mai periculoasa, este tot acolo - practic bordura/stalpisorii se pot traversa la 20 km/h. Moarte sigura cu cobra, da' mai sigura cu CNADNR-ul si idei de genul asta. Va pot spune si eu, ca aproape am sfarsit-o pe o bucata 3+3 cu "bordura" intre Otopeni si Baneasa... Si nu sunt singurul de pe forumul asta care aproape si-a dat duhul pe-acolo - chestia aia e doar de "estetica", nu are vreun rol practic altul decat banda alba dubla...

 


Re: Modernizare D.N. 1 iliutu

Solutia asta cu cabluri este veche (am citit despre ea acum multi ani si tin minte ca m-a intrigat), si la vremea respectiva se afirma (de catre constructorii suedezi) ca are avantajul ca ciocnirea este mai elastica, implicit pagubele mai mici. Intre timp nu am mai citit nimic despre aceasta solutie, dar voi mai cauta date.

 


Re: Modernizare D.N. 1 alex230ro

Orice separator e bine venit acolo. Lucrez in zona aia si nu e saptamana sa nu fie un accident mai mult sau mai putin grav pe acolo. De altfel separatoare trebuie puse de la iesirea din pasaj Baneasa pana la iesirea din Otopeni.

 


Re: Modernizare D.N. 1 alex230ro

ps4 wrote:
...acolo ar trebui sa se conduca intr-un regim de autostrada (ca stil): prima banda incet, a doua putin mai tare, iar a treia la limita superioara sau mai mult...

În general pe banda 3 acolo mai gasesti soferi care se incapataneaza sa mearga cu 60-65,personal recunosc ca pe acolo merg cu 80-90 in functie de trafic.

 


Re: Modernizare D.N. 1 TibiV

@iliutu

Când am aflat de soluţia asta, "m-am dus în Suedia" pe GM, şi "m-am plimbat" zeci de km în Street View...

Este adevărat, au peste tot parapeţi din ăştia...

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 39
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use