Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Intarzieri in proiecte (discutii generale)

79 posts, 58176 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Intarzieri in proiecte (discutii generale) aztec

Nu-mi aduc aminte de un proiect inceput in Bucuresti, cu un termen de finalizare rezonabil si care sa se incadreze in timp
Toate cu toate ca au termen de executie exagerat de mare... si acestea sunt depasite.
Avem Magistrala 5, Pasaj BIG, Parc Drumul Taberei, Parc Tei, linii de tramvai diverse....etc.
Pe parcursul topicului incerc sa adaug pt fiecare proiect in parte termene anuntate, intarzieri...estimari culese.... si finalizari.
Este atat de interesanta incapacitatea respectarii unui termen incat nu mai putem spune ca ne surprinde...

Va rog sa anuntati daca datele sunt gresite... si sa contribuiti ...

Azi metroul DT

Magistrala 5 Metrou
Incepere lucrari 2011.
Finalizare lucrari 2015.

Declaratii  pe parcurs. Aproape cronologic....

Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, firmele care au castigat licitatia au la dispozitie cel mult 25 de luni sa execute tunelurile si structura si cel mult 18 luni pentru finisarea statiilor, astfel ca „in 2015 vom da in folosinta tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”.

Oferta consortiului castigator a fost de 918 milioane de lei si un termen de 25 de luni pentru executie.

Lucrările la tronsonul de metrou Eroilor (Universitate) — Valea Ialomiței (Drumul Taberei), inaugurate în noiembrie 2011, vor fi finalizate în 2015.

Dan Trifu, consultant la Magistrala 5 metrou: "La magistrala lucrarile sunt oprite, nimeni nu mai lucreaza, nimeni nu mai are niciun ban, ba, mai mult, majoritatea oamenilor au fost trimisi acasa. Domnul prim-ministru ar trebui sa mearga la fata locului si sa vada si dansul de ce lucrarile sunt oprite. Dar cred ca stie foarte bine de ce sunt lucrarile oprite. Pentru ca nu mai e finantata lucrarea...".
Victor Ponta: "M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Iata ca mai sunt si lucruri neadevarate in presa".

Lucrarile sunt intarziate deja cu peste un an.


Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a anunţat, în cadrul evenimentului de miercuri, că bucureştenii vor putea călători cu metroul din Drumul Taberei până la Universitate abia peste trei ani. "La gata va fi în 2015, iar în 2016 în semestrul 2 se va da în funcţiune magistrala", a declarat Aurel Radu.

Potrivit programului de lucrări, structura staţiilor şi a tunelelor va fi gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, potrivit Ministerului Transporturilor.



si continua tot asa...


Seful Metrorex, Gabriel Sburlan, a declarat insa pentru B365.ro ca lucrarile la magistrala 5 de metrou sunt in grafic si ca rectificarea bugetara nu va afecta ritmul de lucru.

Directorul companiei a explicat ca graficele de executie la magistrala 5 de metrou au inregistrat anterior intarzieri de 2-3 saptamani care insa nu se datoreaza rectificarii bugetare.

M5 - Raul Doamnei - Eroilor 2:

   Lungime: 6,2 km + 1 km

   Numar statii: 9 + 1 (si un depou)

   Constructor lot 1.1 - Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania)

   Constructor lot 1.2 - Max Bogl (Germania) - Max Boegl (Romania)

   Cost: 215 milioane euro (fara TVA) / 50% bugetul de stat - 50% BEI

   Termen de finalziare: 2015


Lungimea liniei de metrou Raul Doamnei - Eroilor 2, care face parte din tronsonul 1, are 10 statii, intre Raul Doamnei si Hasdeu (Opera), este de 6,2 km si va deservi 300.000 de locuitori ai zonei. Lucrarile inaugurate in toamna 2011 ar trebui sa fie finalizate in 2015.


Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus în funcţiune în 2016, cu o întârziere de un an, a anunţat premierul Ponta, relatează Mediafax.

Premierul a adăugat că îi pare "groaznic de rău" pentru locuitorii din cartierul Drumul Taberei, dar spunând că probleme de trafic la construcţia metroului apar în toate ţările.


, iar majoritatea statiilor ar urma sa fie gata "la rosu" (n.r. constructie fara finisaje, instalatii sau amenajari exterioare) abia peste un an sau doi si nu cum ar fi fost planificat, spre finalul lui 2013.

Compania Metrorex estimează că utilajele de forare vor porni, în sfârșit, să sape tunelele de metrou pentru Magistrala 5 de metrou, luna viitoare, după ce s-a obținut finanțare europeană pentru proiect. Asta în condițiile în care doar pentru conservarea celor două utilaje de foraj se cheltuiesc 100.000 de euro pe zi. Astfel, cu toate că până de curând promiteau, în mod oficial, că Magistrala 5 va fi inaugurată în 2015, responsabilii Metrorex revin cu termenul 2016.  

În perioada imediat următoare (începutul lunii septembrie), se preconizează pornirea celor două utilaje de executat tunele şi se estimează că la începutul anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata, informează Metrorex, printr-un comunicat remis redacției B365.ro. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este începutul anului 2016.

 


Re: Intarzieri in proiecte. andrei11

La fix. Asteptam un astfel de rezumat, sa vedem cat blabla se vehiculeaza nu numai in presa ci si de cei care cica sunt in tema.

 


Re: Intarzieri in proiecte. TibiV

aztec wrote:
doar pentru conservarea celor două utilaje de foraj se cheltuiesc 100.000 de euro pe zi.

Mamăăăă....
Dar ce fac dom'le cu ele, le ung în fiecare zi cu caviar proaspăt pe toata suprafaţa ?!...  :lol:

 


Re: Intarzieri in proiecte. florin

Nu, dar dacă ar fi fost folosite în altă parte proprietarul ar fi încasat cam atât pentru fiecare zi. Faptul că le ține blocate din cauza incompetenților din România nu e vina lui.

 


Re: Intarzieri in proiecte. aztec

Parc Drumul Taberei.
Lucrarile au inceput in mai 2012, iar din mai 2013 parcul a fost inchis total.
Deschidere partiala iun 2015. Adica parc deschis, exceptie zona serelor.

In Octombrie 2015 o parte din copaci se usuca, aleile cu pietris plastificat sau ce sunt.... se dezintegreaza..
Serele sunt in aceasi stare ca inainte de deschidere...
627x0.jpg (49.83 KB; downloaded 10762 times)
Screenshot-1.png (574.58 KB; downloaded 10745 times)
Screenshot-2.png (353.13 KB; downloaded 10743 times)

 


Re: Intarzieri in proiecte. aztec

Pasajul subteran Piaţa Sudului




Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului, , vor fi demarate, marţi,8 iulie 2014, după ora 10.00.
Durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.
Termenul de finalizare de la Pasajul Piaţa Sudului este 31 decembrie 2015


În luna martie a acestui an, cu 9 luni înainte de expirarea termenului de finalizare au apărut deja întârzieri în proiect.

Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat până la 31 decembrie 2015, conform contractului încheiat de Primăria Capitalei cu instituțiile europene. În acest moment însă, lucrarea este executată doar în proporție de23%, iar conform actualului grafic de lucrări, constructorul estimează că va finaliza pasajul în noiembrie 2016, deci cu o întârziere de aproape un an. .

Pasajul subteran de la Piata Presei
Lucrararile incepand in martie 2014
. Termenul de finalizare al proiectului este de9 luni de la data inceperii, lucrararile incepand in martie In primavara acestui an, reprezentanrii Primariei Capitalei au anuntat ca pasajul va fi gata pana la sfarsitul anului 2014.
Inaugurare iul 2015



 


Re: Intarzieri in proiecte. realistul

Pasajul pietonal Eroii Revoluției. Nefinalizat nici astăzi după nu știu cati ani. Cred ca au și uitat de el. Or mai ști ca există?

 


Re: Intarzieri in proiecte. Florinds

Ce rost are pasajul pietonal... Nu e mai bun pentru masini sau nu e loc din cauza metroului?... Atunci suprateran?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Intarzieri in proiecte. 133 313

Pentru prima data gasesc un subiect... la care sunt impasibil la cifre. Pentru ca... este evident ca ele sunt... schimbatoare.
Problemuta in chestiunea asta este foarte simpla.
1.Avem lucrarea X.
2.Ea este bugetata. Deci banii pentru ea exista.
3.Nu se lucreaza. Pentru ca executantul/executantii se vaita ca nu i/li se fac platile cuvenite. Aici apar intarzierile.
4.Nu i se fac platile cuvenite desi banii exista.
5.Unii din executanti (cam toti) intra in insolventa.
Ce nu se leaga?

Indiciu. Executantul spune adevarul trunchiat, selectiv, doar partea care il tine la adapost. El stie exact motivul pentru care nu i se fac platile dar refuza sa-l spuna. De aici e... banal de simplu sa se prinda oricine. Daca nu va dumiriti, explicitez eu. Dar dupa ce faceti un efort de gandire.  :twisted:

 


Re: Intarzieri in proiecte. aztec

Am cateva mii de poze din razboaie de vazut si nu am timp...am gasit o sursa fabuloasa si sunt captivat...
Dar, eu nu inteleg de ce un constructor nu e interesat sa termine lucrarea cat mai repede si de ce prefera s fie taraganat pe ani de zile.
Teoretic, castigi o lucrare, bagi tare, apoi licitezi alta si o castigi,....avantaj, iti permiti sa amortizezi utilajele, sa platesti muncitorii mai bine si sa scazi preturile la licitatii.
Asa, taraganat, tii banii blocati in utilaje pe care le folosesti la capacitate foarte mica si blocate pe santiere, muncitorii sunt mereu altii pt ca sunt prost platiti... tu cresti pretul pt a face lucrarea,...in timpul lung, licitezi alte lucrari si vezi ca nu poti face mai nimic, nu poti cumpara utilaje performante,,..., intrii in faliment...

PS.Banii de parandarat/comision/mita/spaga/pesches/atentie/etc... nu ii socotim.  :)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Intarzieri in proiecte. 133 313

Exact ce nu socotesti tu la final... este cheia la tot.
Constructorul ar prefera sa primeasca banii si sa munceasca. Dar ca sa primeasca banii... trebuie sa dea si el niste bani. Conform unor intelegeri anterioare cu... insusi beneficiarul! Niste bani numiti... spaga!
Numai ca a "uitat" fortat de imprejurarile flagrantelor la ordinea zilei sa efectueze aceste plati, eventual cu promisiunea ca... altadata, cand or fi apele mai putin tulburi. Iar beneficiarul nu prea cred ca a fost de acord. Motiv pentru care... sistat plati.
Si continuarea. Sistat plati... sistat si lucrari. Iar acum nu mai sunt lucrari de decontat, doar intarzieri. Deci singura optine a constructorului este sa inainteze acele sume etichetate spaga. Partea proasta pentru constructori este ca beneficiarul intre timp... a cam iesit din scena. Multi ani primeasca! Efectiv s-a schimbat cu buletin.  :twisted:
Iar ei acum cu noul beneficiar (sau mai bine zis reprezentant al beneficiarului) nu au nici o intelegere pentru nici o spaga pe care sa o inainteze ca sa deblocheze platile. Si ce plati sa deblocheze, plati pentru ce? Tot ce au ei in momentul asta sunt niste... LUCRARI NEEXECUTATE. Pe care asteapta bani de la noul beneficiar (sau reprzentant al beneficiarului, cum doriti).
Cu alte cuvinte. Situatia este... subiect de comedie.
Asa ca platile pentru lucrari neexecutate nu vor veni iar firmele intra in trenulet pe poarta insolventei.
Ce ar putea ei sa sa faca in situatia curenta?
1. Nimic. Sa moara "curati ca lacrima".
2. Sa mearga fuguta la DNA sa reclame ce mita li s-a cerut, cand au dat-o si cui au dat-o. Cu consecintele de rigoare evident. Dar sa spere ca mai recupereaza ceva din ea, iar banii ii pot folosi la finantarea unor noi lucrari bune de decontat de... noul reprezentant al beneficiarului/noul beneficiar.

Varianta aleasa de toti executantii cred ca este evidenta. Nici usturoi nu au mancat, nici gura nu le miroase. Da-o  :twisted:  de firma, facem alta. Numa' ca oamenii aia disponibilizati... daca toate firmele sunt in insolventa la momentul asta... nu au de ales decat... exilul. Deci... proiect de tara: adio Romania. Asta pentru ca anumite institutii care trebuiau sa faca niste lucruri in ultimii 25 de ani au dormit in sosoni sau mai rau, efectiv au fost COMPLICI, la tot ce s-a intamplat!!!
Jocul nervilor intre "cei mari" si DNA, pe intelesul tuturor.
Poate "cei mari" au trait cu impresia ca banii sunt pusi bine si vor reveni sa faca din nou ce au mai facut. Ramane de vazut daca vor avea cu cine.
Si aici ABIA intra cifrele. Unele din ele fiind cifrele care trebuiau obtinute cu exactitate maximala la ultimul recensamant al populatiei. Si care nu au fost obtinute... "corecte".
Povesti de adormit... copii mari.
P.S. Rusinica ca n-avem timp de ele, din cauza documentarului.  :twisted:
P.P.S. Nu va uitati la poze din razboaie trecute. Este o pierdere de vreme. Uitati-va la poze din razboaie curente. Sau daca sunteti bazati... la poze din razboaie viitoare.  :twisted: Eu n-am auzit inca de expresia... "pregatit pentru trecut". Desi sunt si chestii nestiute din trecut care iti pot da palpitatii. Dar nu cred ca le afla generatia care mai poate avea palpitatii, le afla unele ulterioare.
P.P.P.S. "Cei mari" ai nostri sunt un fel de scama pe covorul "marilor" altora. Si cred ca au inceput sa realizeze.

 


Re: Intarzieri in proiecte. aztec

Noaptea trecuta ma uitam pe Discovery la un documentar..
Pe langa alte probleme de constructii si  greseli, am vazut si la alti ..intarzieri.
Berlin Brandenburg Airport
Momentan costa dublu Adica vre-o 6 miliarde euro fata de cele 3 planificate. Inceput constructia in 2006 si trebuia inaugurat in 2011...amanat pana in 2017...deocamdata. Asta dupa 15 ani de planificari
https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Br...t#Timeline

In documentar mai erau o gramada de fapte, de la greseli de proiectare pana la erori de constructie...merita vazut.

Sa revenim la oile noastre, ca-s mioritice.

Autostrada Pitesti-Sibiu

Doar cateva date, foarte putine...
Încă din 1969, IPTANA a previzionat actualul Coridor IV de Transport Pan-European, de la Constanţa la Bucureşti - Piteşti şi apoi pe traseul Piteşti - Sibiu - Deva - Nădlac.

Autorităţile au mai cheltuit în 2007-2008 alte 2,5 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate pentru Sibiu-Piteşti, studiu care între timp a expirat. Astfel, în octombrie 2008, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, anunţa că SF pentru Sibiu-Piteşti a fost aprobat şi că potrivit acestuia valoarea estimată pentru cei 116 kilometri de autostradă era de 3 miliarde de euro.  Orban spera atunci ca lucrările vor începe în octombrie 2009, după găsirea unui constructor, autostrada urmând să fie gata la finele lui 2012.

Rstul e istorie...

 


Re: Intarzieri in proiecte. aztec

Ce mai gasim in monografiile IPTANA despre Pitesti-Sibiu


in anii 1970 Au fost efectuate zboruri fotogrametrice scara 1:4000 ºi 1:6000 pe culoarele autostrãzilor Bucuresti- Brasov,Bucuresti-Litoral si Curtea de Arges-Caineni-Sibiu

În aceeaşi perioadă , în anii  1972- 1973, IPTANA a întocmit studii de amplasament  şi studii tehnico- economice pentru o autostradă  pe direcţia DN  1  pe sectorul Ploieşti - Câmpina - Predeal - Braşov, precum  şi unele studii pe direcţia Piteşti - Curtea de Argeş - Câineni - Sibiu.

S.C. IPTANA – S.A. a desfăşurat, în continuare, în etapa 2003 – 2008 o activitate  prodigioasă  pentru materializarea investiţiilor în infrastructura transporturilor rutiere, navale  ş i aeriene
Intocmirea studiilor de fezabilitate pentru autostră zile Târgu Mureş  – Iaşi –  Ungheni având lungimea de 307 km  şi Sibiu – Piteşti, cu lungimea de 116 km


Despre Autostrada, gasim si aici ceva date, cred ca din 2008
Pagina 14
http://www.iptana.ro/romania/download%2...RUMURI.pdf

 


Re: Intarzieri in proiecte. subway guru

Aztec, bun subiectul, dar daca nu analizam si cauzele, vom ramane doar cu constatarile...

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use