Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcția de parcări în București

878 posts, 246413 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 63
 
 

📖 Pagination options
Re: Constructia de parcari in Bucuresti vancouver

Primăria a estimat greşit costurile parcărilor subterane. Vezi cum scad costurile parcărilor din Piaţa Alba-Iulia cu 104 milioane de euro

Costurile estimate de municipalitate pentru cele cinci parcări subterane pe care intenţionează să le realizeze scad în unele cazuri cu aproape două treimi faţă de calculele iniţiale, deşi unele dintre ele vor avea capacitate mai mare decât cea programată în 2006, la primele planuri. Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) ia în discuţie, în şedinţa de vineri, noii parametri pentru cele cinci parcări subterane. Modificările, în special în ceea ce priveşte preţurile, sunt majore, costurile scăzând în cuantumuri între zece şi 60 la sută, în ciuda faptului că în 2006, la momentul planurilor iniţiale, un euro era cotat la circa 3,5 lei, iar noile calcule sunt făcute la o referinţă medie de 4,2 lei. Astfel, parcarea subterană "Dorobanţi", estimată în 2006 la un cost total de 19.345.582 de euro, ar urma să coste 9.260.690 de euro, deşi suprafaţa totală ar urma să crească de la 4.000 la 5.058 de metri pătraţi iar numărul de locuri de parcare de la 184 la 254. Diferenţele sunt explicate prin identificarea unei posibilităţi de extindere a suprafeţei parcării, lucru permis de amplasament.

"Întrucât amplasamentul proiectului a permis o extindere a suprafeţei parcajului, noua variantă de realizare a obiectivului va permite realizarea mai multor locuri de parcare, numărul acestora crescând cu aproximativ 30 la sută, iar valoarea investiţiei a fost redusă cu aproximativ 50 la sută", se arată în actul normativ citat.
publicitate
Cea din Piaţa Alba Iulia va ajunge la un cost total de aproape 68,3 milioane de euro, de la 172,3 milioane de euro. Suprafaţa desfăşurată a acesteia a fost crescută pe noile calcule, de la 65.700 de metri pătraţi în 2006 la 70.410 în 2010, însă numărul locurilor de parcare este mai mic pe calculele revizuite, 1.496 de la 2.190 de locuri planificate iniţial. Această modificare este explicată în proiectul de hotărâre prin renunţarea la un pasaj pietonal.

"Deoarece a fost necesară readaptarea proiectului, având în vedere aspectele legate de amplasament, noua variantă de realizare a obiectivului nu va mai conţine construirea pasajului pietonal. În aceste condiţii, valoarea investiţiei a fost redusă cu aproximativ 60 la sută şi numărul de locuri de parcare a fost redus cu aproximativ 40 la sută", se arată în proiectul de act normativ citat. Parcarea subterană de la Walter Mărăcineanu era programată să coste, în 2006, peste 11,3 milioane de euro. Calculele din 2010 au adus-o la un cost total de aproape 8,5 milioane de euro. Suprafaţa, dar şi numărul de locuri, au scăzut însă, de la 4.800 de metri pătraţi şi 281 de locuri la 4.522 de metri pătraţi şi 241 de locuri de parcare.

"Pentru acest proiect a fost necesară reconfigurarea parcajului, pentru a se evita defrişarea copacilor protejaţi din zona parcului Cişmigiu. În aceste condiţii, a fost micşorată capacitatea parcajului cu aproximativ 15 la sută, cât şi valoarea valoarea estimată a investiţiei, cu aproximativ 25 la sută", se arată în proiectul de act normativ citat. Şi costurile pentru parcarea subterană de la Edgar Quinet au scăzut cu aproape două treimi faţă de estimarea din 2006, suprafaţa şi numărul de locuri rămânând aproape aceleaşi. Astfel, estimarea iniţială dădea un cost de aproape 33 de milioane de euro pentru o parcare de 6.147 de metri pătraţi în care să încapă 380 de maşini şi 25 de motociclete. Calculele revizuite din 2010 estimează un cost de mai puţin de 13,5 milioane de euro pentru o parcare cu şapte metri pătraţi mai mică decât cea planificată în urmă cu patru ani, în care intră tot atâtea maşini, însă nu şi cele 25 de motociclete.

Schimbările sunt motivate de necesitatea "readaptării proiectului din punct de vedere al eficienţei financiare", noua construcţie urmând să nu mai conţină şi sala multi-funcţională pe care municipalitatea o gândise sub piaţeta cu fântână de la Arhitectură.Parcajul subteran de la Charles de Gaulle ar urma să coste aproape 45 de milioane de euro, costul fiind şi el redus de la aproape 59 de milioane calculaţi în 2006. Şi suprafaţa şi locurile de parcare vor fi însă reduse, de la 18.990 de metri şi 831 de locuri la 13.529 de metri şi 603 locuri.

"În urma aprobării, în anul 2009, a PUZ-ului aferent parcajului, a fost necesară reconfigurarea acestuia pentru includerea în proiect a tunelului necesar unui viitor pasaj rutier. În aceste condiţii, la
nivelurile subterane 2 şi 3, adiacent liniei de metrou existente, a fost prevăzut respectivul tunel, prin renunţarea la 228 de locuri de parcare.
Cu toate acestea, raportând la indicatorii aprobaţi în anul 2006, numărul de locuri a fost micşorat cu aproximativ 28 la sută, iar valoarea estimată a investiţiei cu aproximativ 25 la sută", motivează reprezentanţii municipalităţii în proiectele de act normativ ce ar urma să intre în şedinţa de vineri a CGMB.

În expunerile de motive ale proiectelor de hotărâre, modificările sunt argumentate prin "identificarea unor diferenţe faţă de ipotezele iniţiale". "În urma definitivării deciziilor de ordin urbanistic prin aprobarea sau demararea procedurilor de aprobare a Planurilor Urbanistice Zonale, au fost identificate diferenţe faţă de ipotezele iniţiale, diferenţe care au dus la revizuirea proiectului de investiţie. La revizuirea documentaţiilor şi a indicatorilor tehnico-economici s-a ţinut cont de studiile de trafic şi devizele estimative actualizate atât din punct de vedere a noii configuraţii cât şi a nivelurilor preţurilor aferente anului 2010", scrie municipalitatea în toate cele cinci proiecte de hotărâri supuse votului CGMB.

Contactat de MEDIAFAX, directorul Direcţiei de Investiţii din Primăria Capitalei, Bogdan Hreapcă, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că modificările se datorează schimbărilor pieţei de construcţii, schimbărilor "pieţei economice", dar şi "modificărilor urbanistice". Potrivit lui Hreapcă, la data efectuării studiilor de fezabilitate, proiectele "aveau valori foarte mari şi nu erau fezabile".
Oficialul PMB a explicat că în proiectele propuse există şi situaţii în care numărul locurilor de parcare a scăzut în urma refacerii studiilor de fezabilitate, "în principal din cauza modificărilor urbanistice intervenite în zonă pe parcursul anilor care au trecut".

El a precizat că, acolo unde numărul locurilor de parcare a scăzut, valoarea cu care a fost redus costul realizării acestor parcaje este mult mai mare.
"Acolo unde scade numărul locurilor de parcare cu 15 la sută, spre exemplu, a fost redusă şi valoarea investiţiei cu 25 la sută, astfel încât, în final, rezultă că acest parcaj costă municipalitatea mai puţin", a mai spus Hreapcă.

Întrebat dacă valoarea investiţiilor în aceste parcaje a scăzut pentru că ar urma să crească tarifele pentru închirierea acestor locuri de parcare, Hreapcă a afirmat că nu a fost stabilit încă un preţ pentru închiriere, precizând că, "atunci când va fi stabilit", preţul "nu va depăşi tariful mediu pentru un loc de parcare, de 0,38 de euro pe oră". (Mediafax, Ovidiu Vanghele, Roxana Alexe, social@mediafax.ro)

sursa:http://www.gandul.info/news/primaria-a-estimat-gresit-costurile-parcarilor-subterane-vezi-cum-scad-costurile-parcarilor-din-piata-alba-iulia-cu-104-milioane-de-euro-7604994

Am subliniat treaba cu viitorul tunel rutier de la Charles de Gaulle, care as zice ca e chiar o veste mai buna (pentru mine cel putin) decât scaderea costurilor parcarilor...

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Goldmund

Am retinut un alt tunel important pt. Bucuresti si anume cel de la Charles de Gaulle,dar nu ar trebui inceput mai inatai cel de sub Arcul de Triumf?Sau,ar fi ideal sa fie incepute concomitent...

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti mindmasster

Chiar aseara am fost pentru prima oara in parcarea de la unirii . Tariful este de 1,5 ron/ 30 de min , 3ron/h.. , 15 ron/zi. Ce nu mi-a placut la aceasta parcare este ca nu este pusa in imagine . Sincer a trebuit sa intreb pe unde se ajunge la parcare . Nu era nici un indicator de parcare . In fine . Ar mai trebuii sa lucreze la acest capitol .

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Constructia de parcari in Bucuresti darknight

Perfect corect  acelasi lucru l-am patit si eu ......, nu cred ca se vrea sa stie lumea de parcarea lor  :lol:  .Pretul  mi se par destul de ok  tinand cont de cat de central este ,banuiesc ca este si plina? Eu cand am fost ultima oara era full ,recunosc ca se inaugurau becurile de craciun  ;)

 


Parcarea de la Lia Manoliu andrei11

Stie cineva unde era "fosta betoniera" de la "Lia Manoliu" ? Articolul original in "Libertatea"

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti telvanni

adicalea 308 Euro/mp...e un pret bun, chiar prea bun.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti shoppy

Banuiesc ca e vorba de fostul siloz de cereale(sau ce era acolo) unde se termina cf de pe Basarabia, ca tot s-a demolat toata zona aceea. Oricum, trebuie sa fi fost undeva aproape de cf de pe Basarabia ca toate betonierele comuniste pe care le-am vazut aveau acces cf.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Vladoiu

Din cate pot sa-mi dau seama dupa schema este chiar langa scoala 4 sau, mai exact intre scoala 4 si viitorul Stadion National.
Este in spatele terenurilor de tenis de la capatul troleelor de pe strada Pierre de Coubertin.
Oricum o sa fie o cale de acces dinspre Vatra Luminoasa si Pierre de Coubertin.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Lutyk

Dominatrix wrote:
Daca tot nu prea se construiesc parcarile promise, macar haideti sa le construim pe hartie. La proiecte nu ne intrece nimeni. 3 PUZ'uri de parcari in atasament.


Stie cineva cand vor incepe lucrarile la parcarea din Piata Dorobanti?

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti andrei11

In preajma viitoare campanii electorale din 2016. Pentru ca / campania din 2012 e deja amanetata cu alte proiecte, vezi M 5 - care va papa destui bani de acum in colo.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Lutyk

Eu parca citisem pe undeva ca face parte din lucrarile care vor incepe anul asta.
Nu cred ca au rabdare bogatanii care vin in zona pana in 2016. Oprescu are nevoie de donatiile lor pentru campania de anul viitor.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti andrei11

Iti dai seama ca eu am spus la plesneala anul 2016. Dar iti amintesc cu tot respectul ca si magistrala M 5 de metrou ( dr. Taberei ) de 21 ani incepe "la anul". Fac precizarea, pentru a nu se lasa sa se inteleaga ca detin vreun secret asupra datelor de incepere a diverselor santiere din Bucuresti.

 


Re: Constructia de parcari in Bucuresti Lutyk

Din ce imi dau eu seama din PUZ-ul postat de Dominatrix pentru parcarea din piata Dorobanti aceasta o sa aiba o singura intrare in capatul strazii Zambaccian si 3 iesiri. Cred ca ar mai trebui o intrare intre intr. Bitolia si intr. Av. T. Iliescu astfel incat sa aiba acces facil la parcare si cei care vin dinspre Stefan cel Mare nu doar cei care vin dinspre CdG.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Constructia de parcari in Bucuresti Mircea G

Grigore wrote:
Mircea, tu esti elocvent pentru vechea deviza: "Securitatea suntem noi". Toata Europa se lupta pentru a impiedica infiintarea societatii de tip Big Brother si tu vrei sa glorifici atuurile urmaririi totale? E clar ca in Romania comunismul n-are moarte  :lol:
Ups , am ramas dator ...scuze !
Sa lamurim ceva .
Securitatea de care vorbiti dvs , avea doar o latura negativa , aceea care se intersecta cu intimitea individului , restul de 90% era pt protectia lui si a societatii , si a fost absolut necesara .
In lumea " democratica " acei 90% sint preluati de alte si mai multe ! organizatii , cu acelasi scop , iar cei 10% se numesc " regulamente europene " .
Din acei 10% multe reguli SINT CERUTE de cetateni  pentru instaurarea legilor si sigurantei sociale .
Acum , care " toata europa " se lupta , si pt ce ??? Cred ca traim in aceiasi Europa , si eu nu vad decit norme si directive care cu usurinta se poti numi ' bete-n roate ",  "sule-n coaste ", sau " rangi in gura " ! Atit vad . Vad o limitare accentuata a libertatilor , mult peste cea din epoca amintita de dvs .
Stiu ca veti fi tentat sa spuneti ca " ha-ha " ( expresie marinareasca  :evil: ) , acum sint liberi sa umblam , sa facem una alta ...gresit . Sintem limitati la a face una sau alta , limitare data de nefunctionalitatea economica a acestei societati democratice . Si nu uitati , ca prin economie , sintem adusi la stadiul de sclavi , chiar si moderni , si putem fi apoi dirijati mai simplu si eficient decit marionetele ...
Da , regret securitate trecuta  ;) deoarece era mai putin " intromisiva " in viata si libertatea personala , fata de " libertatea " actuala .
Daca aveti ceva de raspuns : viewtopic.php?f=156&t=1109

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 63
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420650 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use