Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 68869 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Trole

TibiV wrote:
Desi sunt cai pe care este nashpa daca se intalnesc doua masini din sens opus.

Asta e imobilitatea primăriei de sector, care în loc să frigă niște sensuri unice și să rezolve și parcarea pentru riverani, adoptă politica struțului.
Și să înțeleg că de pe Coposu, țuști în Piața Unirii. Semaforul stă pe verde și nu trece nici o mașină... Nu e clar că orice vehicul în plus va conduce la creșterea timpului de așteptare pentru accesul în Piața Unirii? Pentru că acolo capacitatea de trafic e deja atinsă. Asta o să se întâmple după ce se va deschide, să zicem, „stăvilarul”. Și atunci nici străduțele nu vor mai ajuta la nimic... Oricum, cam care e diferența de timp între Calea Călărașilor și străduțe, de la Hala Traian la Mântuleasa? Sau cât zice waze-ul că e?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Nu stiu ce zice Waze-ul, eu sunt de obicei pasager...
Dar pe stradute poti castiga pana la 10 minute, daca soferul este "meserias".

Despre celelalte probleme legate de "stavilar" nu mai continui discutia...

Fac doar niste observatii generale:
1. Mecanica fluiedelor este "sfanta". Ea ne invata ca "strangularile" sunt locul unde creste presiunea, ca intr-o retea debitul se va muta acolo unde gaseste cea mai mica rezistenta si ca 3 tevi largi "duc" mai mult decat o teava si doua "tevusti".
2. Nu exista specii diferite de bucuresteni: specia "calator in RATB" si specia "sofer".
3. Acolo unde autoturismele trec greu, la fel de greu trec si tramvaiele/autobuzele. Crezi ca 135 trece mai usor de mizeria de Dristor decat automobilistii ?... Chiar si tramvaiele 1 si 34 se incurca deseori in trafic acolo.
4. Cei care merg chiar si "pana la colt, dupa tigari" cu masina nu se vor lasa descurajati orice ai face. Majoritatea sunt copii celor care pe vremurile "alelalte" nici macar nu visau sa isi cumpere masina si care considerau ca "vecinul care si-a luat masina" este pe deplin realizat...

Mentalitatea este cel mai greu lucru de schimbat pe lume...
Ai putea sa o schimbi oferind cu adevarat un transport public civilizat si eficient (dar asta permanent si pe termen lung...) Ceea ce orasul asta nu poate oferi in prezent.
Iar "frigerea" unor sensuri unice pe străduțe concepute pentru șarete (cand doar boieru' avea șaretă...) este (după părerea mea) echivalentă cu frecționarea unui picior de lemn...

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ClaudiuL

Nu am urmarit cu mare atentie discutiile anterioare. Largirea o vad foarte utila  astfel încât  tramvaiele sa aiba cale libera. O alternativa intalnita in unele orase inclusiv in RO este interzicerea circulatiei a tot ce nu circula pe sine (ma refer strict la Calea Calarasi).  :D

PS : Dupa antecedentul Matache, nu cred ca demolarea Halei Traian este o optiune. Eu sunt impotriva.

 


  • clt
  • Posted:
  •  

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor clt

Sustin demolarea asa ziselor monumente si largirea, insa astfel:

- doua benzi per sens
- linie de tramvai pe centru, despartita de trafic prin bordura inalta si green-track
- piste biciclisti
- trotuare decente
- si parcari, fie laterale, fie in spic, in portiunile in care se poate (daca tot se demoleaza cladiri, incap si cateva locuri de parcare).

Acelasi tratament il vreau si pentru Calea Dudesti.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

In sfarsit, am si eu un "coechipier"... ;)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

:?:
Al doilea, că primul sunt eu.  :D

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ByOnu

Mai, daca am vorbi despre niste largiri prinse intr-un plan mai amplu care sa includa si regenerarea zonei as fi PROPROPRO. Hai sa va dau un exemplu: Actualul Balcescu&Magheru. Pai acolo cand s-a demolat s-a avut in vedere un plan amplu pentru intregul bulevard.

Hai sa va dau si un contraexemplu: Bd. Uranus. NU asa se face, prieteni! Ati facut o strada, o strada si nimic mai mult. In urma strazii au ramas doar ruine, o zona intreaga in ruine. Daca voiau cu adevarat sa faca ceva, IRONIC, demolau mai mult pentru a lasa loc unor noi constructii intr-un ansamblu unitar, facute exclusiv pe baza de concurs. Iar si strada "Bd. Uranus" in sine este prost realizata. Linia de tramvai este usor accesibila soferilor, spatii verzi ZERO (da, conteaza!), locuri de parcare pas, pista de biciclete este execrabila si inutilizabila, este constant blocata de masini.

Comparati Uranus cu Magheru, facuta acum aproape un secol. Alei laterale delimitate de spatiu verde, trotuare largi (zona de promenada, cel putin atunci), constructii monumentale facute dupa arhitectura specifica anilor si asa mai departe.

Cu cea mai mare prietenie o spun, sa nu aveti ochelari de cal gandindu-va exclusiv la strada in sine. Dupa strada trebuie sa ramana o zona vie, nu in ruine. Da, as fi pro demolari daca am avea un plan complex care sa prevada mai mult de HAI SA INDESAM NISTE MASINI PENTRU VOTURI!

:bere:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor shoppy

Care sunt ruinele de pe Uranus?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

By Onu și înainte de demolare str Berzei ( și nu B-dul Uranus ) devenise  o ruină. Au demolat ruinele de la stradă. În spatele ruinelor de la stradă  erau alte ruine care nu se vedeau din cauza ruinelor de la stradă. Acum se văd.
Str Berzei demolată / reconstituită pe alt amplasament de comuniști odată cu metroul de acolo vezi cum arată. Comuniștii odată cu strada au demolat și construcțiile de pe lângă stradă ca să lase front de lucru noilor blocuri. Că n-au mai apucat comuniștii să facă blocurile și le-au făcut capitaliștii e altă discuție.
______________
Și apropo de Calea Călărașilor și restul străzilor aflate în aceeași situație.
Chiriașii deveniți proprietari dacă n-au banii necesari întreținerii proprietății ar trebui desproprietăriți. E și cum ai avea o epavă ( auto ) în fața casei pe care în veci nu o mai poți aduce în stare de funcționare.
_______________
Ok, n-ai bani de reparații ? Te muți mai la țară, Grădiștea, Fierbinți, etc și-ți cauți de lucru în agricultura capitalistă. Sau o garsonieră / apartament într-un bloc într-un cartier pe care să ți-l permiți. Da nu stai într-o ruină pe Călărași că deh, e în centru.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ByOnu

Referitor la ultimul paragraf. Este foarte discutabil. Cred ca autoritatile ar trebui sa contribuie al restaurarea imobilelor de patrimoniu pentru simplul fapt ca sunt efectiv... patrimoniul intregului oras. Nu-i fair sa reabilitezi termic fatadele blocurilor dar sa-i pui pe unii sa-si refaca integral pe banii lor elementele de arhitectura de pe fatade, de exemplu.

Cat despre cealalta idee, teoretic e simplu sa spui: saracii afara din Bucuresti. E ca si cum ai vrea sa ascunzi mizeria sub pres. Solutia este, desi suna pesedist, locuri de munca prin sustinerea mediului privat.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Ba eu cred ca Andrei are multa dreptate si in ultimul paragraf...

In Statele Unite, tara unde dreptul la proprietate este "sfant", sfintenia merge doar pana unde nu ii deranjezi pe ceilalti.
Mai exact, primariile americane iti pot prelua casa/cladirea (ei nu ii spun expropriere, au o formulare eufemistica care inseamna de fapt acelasi lucru).
Primariile trimit niste instiintari/somatii catre proprietar, si i se impune un termen (generos) pana la care sa intre in "normalitate".
Iar asta nu se se rezuma la tencuit/zugravit fatada, ci si la structura de rezistenta, respectarea normelor impuse de pompieri.

La expirarea termenului, daca nu ai rezolvat problemele, poti sa pleci sa iti cauti alta locuinta.
(Nu sunt sigur, dar am impresia ca primaria nu plateste nici o despagubire...)
Cu alte cuvinte: proprietatea este a ta cat timp nu ii derajneaza/pune in pericol pe ceilalti.

Daca s-ar aplica si la noi, nu ar mai muri oameni pe strada pentru ca le cad in cap bucati de tigla/tencuiala etc...

Iar Andrei are dreptate.
Daca vrei sa traiesti intr-o casa cu 7 camere in buricul orasului, trebuie sa o intretii.
Nu iti permiti, muta-te la doua camere la bloc.

A detine o proprietate dar sa refuzi sa cheltuiesti pentru a o intretine (sau sa nu iti permiti) nu este o scuza.
Fiecare trebuie sa traiasca acolo unde isi poate permite, iar asta include si zugraveala, si consolidarea anti-seismica.

Daca eu as mosteni o vila cu 2-3 etaje in centru, problema ar fi simpla: daca ma tine buzunarul ma mut acolo, daca nu... o vand unuia care isi permite.

Daca as fi foarte cinic, as spune sa vina Cutremurul cat mai repede, caci multe dileme din astea ar fi rezolvate in cateva zeci de secunde...

LE
ByOnu wrote:
Mai, daca am vorbi despre niste largiri prinse intr-un plan mai amplu care sa includa si regenerarea zonei as fi PROPROPRO.

Sincer, asa ar trebui facut...
Nu doar sa demolam primul sir de case de o parte si alta...
Dar am avut vreun primar cu atata viziune urbana ?!?!...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Nu vrem demolari "ordonate", cu un scop  bine definit si pentru "propasirea urbei"...
Dar, in mod REVOLTATOR, in Bucuresti se intampla "chestii nashpa"...
De aici las presa sa vorbeasca....

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22353682-bucuresti-celebra-cladire-strada-visarion-8-construita-urma-circa-100-ani-dupa-planurile-arhitectului-berindei-disparut-furata-bucata-bucata.htm
Articolul preia de fap alt articol (bravo, Catiusa !)
https://presshub.ro/2018/03/19/bucuresti-celebra-cladire-de-pe-strada-visarion-8-construita-in-urma-cu-circa-100-de-ani-dupa-planurile-arhitectului-berindei-a-disparut-furata-bucata-cu-bucata/













București: Celebra clădire de pe strada Visarion 8, construită în urma cu circa 100 de ani după planurile arhitectului Berindei, a dispărut furată bucată cu bucată

Celebra clădire aflată la intersecția bulevardului Lascăr Catargiu din Capitală cu strada Visarion, un simbol al luptei pentru salvarea patrimoniului construit, a dispărut, terenul fiind curățat de moloz. Imobilul, construit în urmă cu aproape 100 de ani după planurile arhitectului Ion Berindei, se afla într-o stare decentă în urmă cu 17 ani, însă de atunci a fost lăsat în paragină, demolat parțial în mod ilegal, iar în final, pereții rămași au fost furați bucată cu bucată, proprietarii neasigurând paza.

Aceștia și-au manifestat tot timpul dorința de a demola clădirea și a construi un bloc în loc, însă nu au primit aprobările necesare de la Primăria Capitalei, deoarece imobilul face parte din ansamblul monument istoric „Lascăr Catargiu” și este zonă protejată.
Primăria Capitalei, Ministerul Culturii și Inspectoratul de Stat în Construcții au fost tot timpul spectatori și nu au luat nicio masură reală pentru protejarea clădirii.

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun ca au adus anul trecut la cunoștința proprietarilor prevederile ce țin de executarea lucrarilor de construire/desfintare, dar nu ii pot amenda pe fiindca nu au atributii legale.

Reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții spun că după sesizarea Primăriei au făcut verificări și au dispus punerea în siguranță a imobilului, însă acesta a dispărut.
(....)


Este de-a dreptul grotesc... :(
Si asta chiar era o cladire frumoasa...
Cam asta se va intampla si pe Calea Calarasi...
Nu demoleaza Primaria, candva (5-10-15 ani...) se va ajunge in aceeasi situatie si cu ce avem pa Calarasi. Unde avem doar "monumente" indoielnice, in afara de varsta nu au nimic remarcabil.
Dar in locul lor vor aparea "bloculete" de 5-10-15 etaje... :(

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Florinds

Din cauza magnetilor de caramizi... :( Cand justitia nu face dreptate, cand nu mai exista frica, se intampla ce se intampla... + O educatie la pamant...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor shoppy

Din cauza legilor tampite, proprietarul nu are voie sa modifice cladirea ca este monument, daca vrea sa-l vanda nu-i mai cumpara nimeni in ziua de azi asa tampenie si fara drept de modificare, daca cauta ajutor la autoritati nu primeste nimic, dar are voie sa o lase sa se prabuseasca, ca nu este nici o lege impotriva asta, si acum va chema un arhitect care va constata ca monumentul s-a prabusit deci nu mai este, furtul caramizilor este irelevant.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420791 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use