Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Reportaje de pe șantierele actuale precum și proiecte de viitor

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde cris_m » Sâm, 17 Feb 2018, 23:31

Eu sunt la jumate. Intr-adevar mi se pare necesara o largire a strazii (nu neaparat cat e Berzei-Buzesti, mai degraba cat e Pache Protopopescu) si implicit sa fie demolate niste cladiri. Totusi, nu sunt de acord cu demolarea Halei Traian si a catorva case care sa zicem ca se prezinta ceva mai bine (inclusiv cea de pe colt cu Mantuleasa unde pana nu demult a functionat un local; am fost de 2 ori acolo si parea ok cladirea).
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4519
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde TibiV » Dum, 18 Feb 2018, 00:07

rosetti61 scrie:Autobuzul 42 circula pe Cauzasi - Labirint - Delea Noua - Dristorului (in ambele sensuri. Pe sensuri separate circula 111-111R (311) la ducere din calea Dudesti prin Anton Pann pana la Mircea Voda, iar la intoarcere spre Dudesti prin Mircea Voda. Pana la sistematizarile din anii 80, strada Matei Basarab se oprea la intersectia cu strada Romulus si continua spre est cu Labirint

Da, ai dreptate... Au fost multe schimbari de denumiri de strazi, iar schimbari "topografice" si mai multe.
Mai ales in privinta strazii Labirint, din care astazi a mai ramas un ciot nereprezentativ.
Dar harta ta poate fi din orice perioada a acelor lucrari...
Toate traseele se schimbau foarte des... Am prins si de doua-trei ori pe an.
Dar in perioada despre care am vorbit (cam '74-'77) intotdeauna am coborat din 42 la VENIRE aici, indiferent cum se numea strada:
Imagine

PS
De remarcat, pe vremea aia nu se se "suspenda" nimic din liniile RATB pe "anvelope", cel mult se "devia" cateva luni.
La transportul pe sine, doar cateva linii au fost afectate, dar si alea "acum o saptamana, la anul alta saptamana".
Se pare ca "aia d'atunci" erau mult mai buni planificatori...
(Sa nu uitam "vesnicul exemplu": Pasajul Unirii...)
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9531
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde rosetti61 » Dum, 18 Feb 2018, 03:21

Bucatica de harta e din 1940 (tramvaie 23 si 25, autobuz 32). Nici in perioada comunista nu se planificau unele chiar "ceas" - in 1957 se tergiversea pentru inca un an deschiderea liniei spre Jilava (lucrare executata aproape in intregime), prin 1968 ITB-ul nu poate sa-si vada de lucrarile de pe bd. Pacii/Armata Poporului din cauza IDEB-ului care o intinde cu lucrarile.
Insa la Trasee deviau sau suspendau in limita bunului simt, rare erau nemultumirile cetatenilor ca nu s-au reluat anumite linii imediat dupa terminarea unor lucrari edilitare. Dupa 1982 a inceput debandada, notorie fiind situatia din Mlitari, cu linia refacuta si apoi scoasa.
Daca mai rezista un pic Ceausescu, era terminata (la propriu sau figurativ) toata calea Calarasi - dupa 1987, din cauza metroului de pe Mihai Bravu si al inceputului de reconstructie a arterei, au fost deviate linii de autobuz, scurtat tramvaiul; exista foto (si chiar secvente de film artistic - "Dragoste si apa calda") din anii 90 cu calea Calarasi un maidan vraiste, ce si-a revenit de abia dupa 1995. Cam in ce perioade a fost suspendata circulatia tramvaiului intre Hala Traian si Piata Muncii, dupa 1987 ?
rosetti61
Membru Silver
 
Mesaje: 1369
Membru din: Mie, 03 Feb 2010, 01:28

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde subway guru » Dum, 18 Feb 2018, 16:47

@andrei11
Ai citit mesajul meu de la dreapta la stanga! :o
Sau recitesti normal, sau marturisesti ca ai trecut la islam :lol: :lol: :lol:
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11673
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde andrei11 » Dum, 18 Feb 2018, 20:03

Nu știu unde stai / ce trasee ai, dar eu socializez cu Socialismului destul de des. La anumite ore nu pot spune că este paralizată, dar așa, 40 % e...
Pe de altă parte ai și tu dreptate, și Socialismului în cuplaj cu Decebal și Călărașilor au începutul și sfârșitul în același loc, deci dacă lărgești Călărașilor mașinile se vor întâlni în continuare și la Hurmuzachi și la Piața Unirii...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17812
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde subway guru » Dum, 18 Feb 2018, 21:56

:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11673
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Trole » Sâm, 24 Feb 2018, 16:27

Proiectul e inutil și desuet. Sunt convins că în 1987 s-ar fi avut grijă toată grija față de imobilele vechi: să fie demolate în cel mai scurt timp. Cu banii pentru studiul anunțat mai bine se analiza eficientizarea intersecțiilor de pe Victoria Socialismului, legătura cu linie de tramvai prin Piața Unirii sau prelungirea bulevardului Burebista spre intersecția Mihai Bravu - Calea Dudești - Bulevardul Camil Ressu. Doar câteva situații care afectează major traficul și transportul în comun din zonă și despre care nu se spune nimic. Nu o stradă pe care se circulă și care preia exact volumul de trafic pe care îl permit și intersecțiile majore de la extremități: Piața Hurmuzachi și Piața Unirii.
Trole
Membru Gold
 
Mesaje: 374
Membru din: Dum, 04 Apr 2010, 09:14

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde TibiV » Sâm, 24 Feb 2018, 18:59

Trole scrie:...prelungirea bulevardului Burebista spre intersecția Mihai Bravu - Calea Dudești - Bulevardul Camil Ressu.

Adica spre Dristor.
Nu e nevoie de mari studii.
Acolo trebuie demolata actuala primarie S3 (fosta scoala 80) si largit MB asa cum era in planurile din 89.

Iar dupa aia, trebuie demolata si largita Calea Dudesti, care oricum nu merita nici o alta grija...
Asta poate salva (poate...) C.Calarasi.
Dar daca vrei niste legaturi decente intre estul orasului (Titan/Basarabia) si centru, atunci nu pot fi salvate simultan Dudesti si Calarasi.
Desi pot fi salvate ambele "forever", daca numai daca accepti sa transformi estul orasului intr-o zona semi-inchisa, izolata fata de centrul orasului...
Decebal/Unirii a ajuns deja la "ambuteiaj cvasi-permanent", si oricum nu prea ofera alternative de iesire/intrare.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9531
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde ByOnu » Dum, 25 Feb 2018, 01:46

Transport public, Tibi, ca forumul este MetrouUsor! :P ;)
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5139
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde andrei11 » Dum, 25 Feb 2018, 09:16

Păi da, asta a vrut să spună și Tibi :D , dacă se lărgesc ( în mod firesc ) și Călărașilor și Dudești poate să circule ca lumea și tramvaiul pe acolo. :D . Green track și tot tacâmul. :bere:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17812
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Sorin62 » Dum, 25 Feb 2018, 09:51

În câți ani se recuperează investiția într-o linie de tramvai?
Tehnologia autovehiculelor electrice este în plină dezvoltare, proiecțiile spun că producția autobuzelor electrice va ajunge la maturitate în 2018-2020, și există și un program al CE pentru asta: ZeEUS

https://www.intelligenttransport.com/transport-news/21656/europe-electric-buses-report/

http://zeeus.eu/

În condițiile astea merită să mai investești în infrastructură tip tramvai?
Sorin62
 
Mesaje: 237
Membru din: Lun, 18 Noi 2013, 14:12

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Costin » Dum, 25 Feb 2018, 10:15

Bineinteles, capacitatea de transport este de cel putin 3 ori mai mare. Uita-te prin Europa cate investitii noi sunt in vehicule rutiere comparat cu tramvaie si apoi mai vorbim.

In principiu asta ar trebui sa fie abordarea si aici, modernizezi tramvaiul ca sa poata prelua o capacitate de transport mare (mai mare ca acum ca ii cresti viteza punandu-l pe infrastructura noua, separata de trafic). Din punctul asta de vedede, tramvaiul pe Calarasilor ar trebui sa fie prioritar fata de Dudesti pentru ca deserveste o zona intreaga fara metrou (Bd. Basarabia), spre deosebire de Dudesti (Ressu - Pallady) unde tramvaiele sunt doar ranforsari pentru metrou.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 9045
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde TibiV » Dum, 25 Feb 2018, 12:16

ByOnu scrie:Transport public, Tibi, ca forumul este MetrouUsor! :P ;)

Ai circulat vreodata intr-un tramvai de la Foisor la Unirii (sau invers) ?!?!.....
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9531
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Trole » Dum, 25 Feb 2018, 13:17

Tramvaiul circulă greu pe Calea Călărașilor și Bd. Coposu din cauza liniei execrabile care trebuie refăcută imediat. În secundar, circulația e îngreunată din cauza numărului prea mare de autovehicule aflate în tranzit pe acolo, printre altele pe fondul lipsei de viziune a dezvoltării Bucureștiului, din anii 50 până în prezent nefiind create artere de legătură între „noile” cartierele orașului care să ocolească zona centrală. Să nu uităm că Victoria Socialismului a apărut ca să dea perspectivă Casei Republicii, scopul său nefiind nici pe departe acela de a crea o legătură est-vest ca alternativă la primul bulevard al orașului - actuala axă Pache/Carol/Elisabeta/Kogălniceanu.
Trole
Membru Gold
 
Mesaje: 374
Membru din: Dum, 04 Apr 2010, 09:14

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: dangento şi 4 vizitatori