Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 68833 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Victoria Socialismului a apărut și ca să lege Casa Poporului (  și NU a Republicii ) deCircumscriția Electorală Nr 1  23 August ( undeva pe lângă  Uzina 23 August ) unde tovarășul era deputat.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Trole,

oricat ai reface liniile de tramvai pe Calarasi, Mosilor vechi, Traian, Lizeanu, tot nu se schimba situatia actuala: tramvaiele impart linia cu automobilele (turisme sau autobuze, tot aia).
Cat timp masinile nu au banda proprie, separata, va fi acelasi haos.
Iar banda separata pentru auto nu poti face decat prin demolari.
Si nu poti sa inchizi circulatia auto pentru ca pur si simlu NU exista alternative...

Iar 80% din cladirile care trebuie demolate nu au nici o valoare arhitectonica.
Singura lor valoare este ca au peste 80 de ani vechime.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Trole

Denumirea oficială din epocă a fost Casa Republicii. Casa Poporului e doar o poreclă, clădirea fiind de la bun început gândită ca centru al puterii, cum este și acum - Palatul Parlamentului. Nu e un loc destinat „poporului”.
Soluția este foarte simplă - nu încurajezi nici un soi de trafic pe străzile astea, creezi sensuri unice pe străzi paralele sau iei măsuri de interzicere a traficului pe anumite tronsoane. În cazul Căii Călărașilor, refacerea carosabilului însoțită de un semafor la intersecția cu str. Sf. Ștefan  - pe care se poate studia și varianta introducerii sensului unic, sunt arhisuficiente. Soluțiile mari trebuie căutate la periferie, unde trebuie croite niște artere largi, cât încă mai e loc... Nu putem înălța doi stâlpi ai unei rețele de înaltă tensiune în câmp, dar putem expropria zeci de oameni? Pentru ce? Sau altfel spus, întrebarea este cum va rezolva demolarea a „ț” case blocajul care există acum la intrarea în Piața Unirii? Demolăm și Magazinul Unirea, Hanul lui Manuc, Tribunalul etc. ca să treacă milioane de mașini? Pentru că o lărgire a Căii Călărașilor spre asta va conduce... Și la sfârșit închidem și tramvaiele, că oricum încurcă - patent Constanța, Brașov etc
PS Teoria demolării locuințelor unor oameni ca să treacă traficul o putem aplica și la nivel național astfel: demolăm satele pentru lărgirea șoselelor, în loc să facem variante de ocolire și autostrăzi. Sau. Nu sunt locuri de parcare pentru riverani deoarece au fost construite prea multe blocuri. Simplu, demolăm fiecare al treilea bloc și facem o parcare. Sună bine, nu?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Să știi că au circulat în paralel ambele variante, și cea din acte Casa Republicii și cea de pe lângă acte Casa Poporului. Deși nu sunt convins că nu găsesc dacă stau să caut reportaje Tv / ante 1989 unde se spune de Casa Poporului.
Strada Matei Voievod ( în  prelungirea străzii Vatra Luminoasă ) - a se observa lățimea străzii. Lățimea noii străzi Matei Voievod n-avea nicio legătură cu Casa Republicii ( Poporului ) și cu B-dul Victoria Socialismului.
2-25-2018 1-41-30 PM.jpg (154.3 KB; downloaded 5124 times)


Trole wrote:
Nu sunt locuri de parcare pentru riverani deoarece au fost construite prea multe blocuri. Simplu, demolăm fiecare al treilea bloc și facem o parcare. Sună bine, nu?

Și soluția ta care ar fi ? Să se interzică vânzarea de mașini dacă n-au loc de parcare asigurat. Inclusiv casarea actualelor mașini care n-au parcare de reședință asigurată. Logic, nu ?

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Sorin62

Până una alta, Bucureștiul nu este nici pe departe în fruntea clasamentului orașelor în ceea ce privește numărul de autoturisme pe cap de locuitor.
Capacitatea rețelei stradale (da, inclusiv în centru!) trebuie să țină seamă și de numărul de rezidenți și de numărul de autoturisme.
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Distribution_of_the_principal_means_of_going_to_work,_capital_cities,_2015_(%25)_RYB17.png

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Iar la nivel national suntem ultimii in UE in ceea ce priveste gradul de motorizare, conform unui articol din decembrie 2017...

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/romania-cea-mai-mica-densitate-de-automobile-la-1-000-de-locuitori-in-ue-dar-nu-si-cu-cel-mai-invechit-parc-auto-17442257

potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), densitatea de autoturisme la 1.000 de locuitori, este cea mai redusă în România, cu o valoare de 261 de autoturisme (date valabile pentru 2015, publicate luna aceasta). Media la nivelul Uniunii Europene este de 460 de autoturisme la 1.000 de locuitori, iar în Europa (inclusiv Rusia, Turcia și Ucraina) este de 406 autoturisme. Țările cu densitatea cea mai mare de autoturisme sunt Luxemburg (661), Italia (616) și Germania (548). Următoarea clasată deasupra României este Ungaria, cu 325 autoturisme.


@Sorin62
cand este vorba de orase, cel mai mult conteaza densitate pe kmp...
Chiar daca Bucurestiul nu este in top la automobile/cap de locuitor, este in mod sigur muuuult mai sus la automobile/kmp.
Si asta pur si simplu pentru ca orasul este mult mai dens decat altele din vest.
Acolo orase cu o populatie similara (ca numar de locuitori) ocupa suprafete de cateva ori mai mari.
Ceea ce se intampla la noi este rezultatul gandirii raposatului, care vroia cat mai multe blocuri inghesuite (prin '80 cerea sa cultivam rosii si castraveti intre blocuri...)

Asa ca propunerea lui Trole ("demolăm fiecare al treilea bloc și facem o parcare. Sună bine, nu?") ar fi buna de pus in practica, daca fiecare bloc de 50 de apartamente s-ar transforma in 50 de case la curte, mai la periferie/suburbii
Pacat ca nu va face nimeni asa ceva...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Trole

andrei11 wrote:
Și soluția ta care ar fi ?

Soluție unică nu există... S-ar putea implementa și ce propui, pe sistem japonez... Dar, într-un oraș care nu a fost gândit pentru mașini, în care nu se pot asigura nici locuri de parcare de reședință deoarece nu există legislație clară în acest sens, să-ți propui să demolezi părți din zona centrală, ca să îmbunătățești „traficul” între două puncte deja aglomerate, nu poate fi decât un nou pas spre poluare, renunțarea la transportul în comun și un număr crescut de vehicule care vor sufoca centrul. E ca și cum ai deschide un hidrant în timpul unei ploi torențiale ca să „îmbunătățești” funcționarea canalizării.
Revenind la poza de la Vatra Luminoasă, e un exemplu interesant, deoarece:
- În acea zonă Șoseaua Mihai Bravu este congestionată, inclusiv prin îndesirea cu blocurile de pa partea opusă secției 8. Ce interesant ar fi fost dacă ar fi rămas doar blocurile lamelă construite în anii 60-70, cu un spațiu verde, parcare și bandă pentru biciclete. Axul Șoselei Mihai Bravu se putea translata ușor spre Vest, permițând spații pentru parcare și pe partea cu secția 8, unde se află și celebra cofetărie care ajută la gâtuirea traficului. Evident prăjituri nu se pot cumpăra decât dublând parcarea, staționând pe prima sau a doua bandă...
- Proiectul unei străzi Matei Voievod mai late nu îmi este cunoscut. Oricum nu e clar unde ar fi dus și la ce ar fi folosit demolarea unui cartier liniștit, cu multe case și blocuri răzlețe
- Problema mai gravă este în partea opusă străzii Matei Voievod, unde 4 artere: Maior Coravu, Vatra Luminoasă, Șos. Iancului, Șos Pantelimon, converg în doar 3 benzi (teoretice) pe sens și ajung în intersecția cu inelul median ce nu e prevăzută cu un pasaj denivelat. Bonus, pe fondul legislației minunate care lipsește cu desăvârșire, în zonă Primăria a autorizat construirea Mega Mall-ului, fără măcar să prevadă o bandă pentru staționarea taxiurilor. Deci, din 3 benzi, pe una staționează cu nonșalanță taxiurile, iar apoi stau riveranii, care oricum nu au prea multe locuri de parcare.
Repet, demolarea unei zone cu case, care în general au și curți pentru parcarea mașinilor. pentru a deschide o arteră spre centru nu este o soluție pentru trafic. Ar fi mai eficientă studierea unor intersecții denivelate la Leu sau în Pantelimon, deschiderea de noi artere inelare de legătură între cartiere sau îndreptate către centură pentru a descărca arterele de penetrație actuale. Nu în ultimul rând, ar trebui studiate axe de transport în comun - unele nerefăcute de la construcția Casei: fosta axă Uranus, fără de care liniile de Buzești  / Berzei nu au nici un sens, îmbunătățirea conectării liniilor 21 și 32, eventual prin intermediul lui 117 care să nu mai ocolească inutil pe Bd. Unirii, etc

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Sorin62

^^
Densitatea locuitorilor în București este de 8.449 loc/km².
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_cities_proper_by_population_density

Parisul are 20.909 loc/km². Tramvaiul din centrul Parisului a fost desființat în 1938. Azi există tramvai doar în periferie. Există ROR care face legătura între suburbii și ajunge în gările din centrul Parisului.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tramways_in_%C3%8Ele-de-France

Atena 19.135 loc/km². În Atena sunt 3 linii de tramvai, lungime totală 27 km, 48 de stații, acoperă suburbiile.
https://en.wikipedia.org/wiki/Athens_Tram

Barcelona 15.991 loc/km². Tramvaiul a fost desființat în 1971. A rămas Tramvia Blau - turistic și sunt 6 linii de conectare între suburbii și centrul orașului (3 linii de Trambaix și 3 linii de Trambesòs)

Știu că nu este elegant să scriu asta pe forumul „Metrou Ușor”, dar cred că trebuie să găsim soluții pentru a trăi împreună cu toții. Și pietonii, și bicicliștii, și motoriștii (inclusiv motocicliștii :) ).

Tramvaiul 41 mi se pare o variantă foarte bună de transport public. Linie dedicată, fără interferențe cu restul traficului rutier. Metrou de suprafață.

Dar să susții importanța liniei de tramvai pe o stradă cu o bandă pe sens (Călărași, Tunari, Viitorului, etc), cu toată stima, mi se pare rupt de realitate: nici tramvaiul nu poate circula la capacitatea sa datorită autovehiculelor care sunt pe linie, nici autovehiculele nu-și pot folosi mobilitatea pentru a circula eficient. Rezultatul? În primul rând tramvaiul pierde călători, deoarece călătorii vor alege trasee alternative care presupun un timp mai scurt de ajungere la destinație.

Tramvaiul, transformat în metrou ușor sau metrou de suprafață, funcționează pentru distanțe lungi, trasee radiale prin care se conectează centrul orașului de zonele periferice, după experiența orașelor europene care au densitate de locuitori mai mare (și număr de autoturisme per locuitor mai mare !).

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Trole wrote:
să-ți propui să demolezi părți din zona centrală, ca să îmbunătățești „traficul” între două puncte deja aglomerate, nu poate fi decât un nou pas spre poluare, renunțarea la transportul în comun și un număr crescut de vehicule care vor sufoca centrul.

Dupa prerea mea este fix invers...
Ar inuraja transportul in comun de suprafata.
Un exemplu bun: tramvaiul 55 care vine plin de pe Pantelimon si se goleste la M.Bravu (Metrou Iancului...)
Mi s-a parut ciudat la inceput, dar am aflat ca multi prefera sa ia metroul ca sa ajunga la Unirii, chiar daca au de schimbat...
De la Iancului la Unirii poate dura cu acelasi tramvai mai mult decat de la Granitul la Iancului...

Trole wrote:
E ca și cum ai deschide un hidrant în timpul unei ploi torențiale ca să „îmbunătățești” funcționarea canalizării.

Nu, este ca si cand ai deschide "stavilarul"...
Debitul (indiferent ca vorbim de hidraulica sau de trafic) este dat de sectiunea minima a conductei/soselei...
Degeaba vii cu "conducte" daca pe cateva sute de metri incerci sa indesi acelasi debit/trafic printr-un pai..

Uiti faptul ca "dusmanoasele automobile" mai pot face ceva ce tramvaiele nu pot: ocolesc aglomeratia pe "stradute", deci le omoara si pe alea...

Si mi se pare greu de inteles ca ne ambitionam sa pastram cu orice pret niste ulițe istorice (de secol XIX, desi arata de secol XVIII) si sa ne plangem ca nu gasim solutii pentru un oras care, vrand-nevrand, a ajuns in secolul XXI...
(Napoleon al II-lea ar trebui impuscat pentru ce a facut in Paris, nu ?...)

Am mai spus-o de cateva ori, dar se pare ca trebuie sa repet:
NU sunt de acord cu "demolarile la hectar", gen ce s-a facut cu cartierul Uranus in '80.
Aia a fost un fel de "carpet bombing" fara cap si fara coada. Dar avea ca obiectiv (complet gresit!) "cat mai multe blocuri la hectar"...
Desi in cartierul Uranus s-ar fi putut trasa si actualele bulevarde, insa restrangand demolarile la minimum.

Iar lipsa totala de legislatie si vointa (sau dorinta permanenta de spagi cat mai grase) va face ca acolo unde nu demolam, in loc de o casa "istorica" de maximum P+1, peste cativa ani sa apara un P+4, iar in loc de P+4 sa apara P+10.
Asta se intampla peste tot in centru. Daca vreti o sa va fac un reportaj cu str. Agricultori, dar cand se indreapta vremea...

Pe scurt:
- refuzam din start niste proiecte de largire ca sa salvam niste semi-monumente (?!?!) istorice
- peste 10-20 de ani vom constata ca avem fix aceeasi trama stradala, dar pe care au rasarit blocuri nou-noute, construite "absolut legal" in locul "monumentelor" pe care le salvam acum..  

Trist...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Sorin62

^^
Exact. În Barcelona, Avinguda Diagonal (pe care circulă un tramvai modern, green track, uite aici cum arată capătul de linie: https://www.google.ro/maps/@41.3918747,2.1411778,142a,35y,23.24h/data=!3m1!1e3?hl=ro )
are o distanță între trotuare de 75 m!
Hai, o pâine poate nu, dar o chiflă tot mănânci până îl traversezi...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Ce bine seamana cu Calarasi !....
;)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Asta ar fi culmea, să mai fie și tramvai în centrul Parisului.
Parizienii au băgat ( la propriu ) tramvaiul în pământ de aproape 100 de ani.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Trole

TibiV wrote:
De la Iancului la Unirii poate dura cu acelasi tramvai mai mult decat de la Granitul la Iancului...

QED. Deja sunt prea multe mașini în centru. Pe Calea Călărașilor stăvilarul este deschis la intrarea în Piața Unirii. Acolo sunt 3 benzi, iar pe Calea Călărașilor una. Asta înseamnă că ar trebui să se circule extrem de fluent spre centru.
Cât despre Paris. E cel mai bun exemplu despre consecințele bulevardelor mari și a încurajării transportului individual - blocaje, poluare, interzicerea mașinilor cu motoare diesel, circulația alternativă a mașinilor cu nr. par/impar etc. Plus că nu suntem pe vremea lui Napoleon.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Clar suntem in "tabere opuse"...

Trole wrote:
Pe Calea Călărașilor stăvilarul este deschis la intrarea în Piața Unirii. Acolo sunt 3 benzi, iar pe Calea Călărașilor una. Asta înseamnă că ar trebui să se circule extrem de fluent spre centru.

Gresit !
Asta inseamna ca "stavilarul este inchis" si ca baietii destepti" stiu sa "il sara" facand stavilarul inutil...
Si ajung "dupa stavilar" pe alte cai...
(adica ajung la C.Coposu pe 4-5 cai alternative.. Desi sunt cai pe care este nashpa daca se intalnesc doua masini din sens opus)

("La bariera, numai boii se opresc. Cateii se strecoara pe dedesubt, leii sar peste... iar baietii destepti gasesc o ocolire"... Nu am inventat-o eu, este o zicala veche... Dar mi se pare inadmisibil sa se aplice si astazi...)

Jobul meu presupune ca in fiecare zi sa ajung in cel putin 3-4 locuri din oras.
Nu sofez eu, dar "in pravalie" la mine "punctajul" soferilor este legat de timpul in care te pot livra din punctul A in punctul B din oras.
Desi traseul "corect" ar preupune deseori Calea Calarasi, soferii NU o iau pe acolo decat dupa ce intreaba si le confirm ca "NU ne grabim"... Daca spun "trebuie sa ajungem urgent" soferul "descarca" urgent Calarasi si "omoara" stradutele laterale...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use