Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 68706 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Pentru ca vad ca deocamdata "se naste" o noua tema de discutii, am deschis acest topic.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Radu161

Ar fi bine daca un moderator ar putea muta discutiile aici, ca sa nu mai fie in offtopic.

Later edit:
Uitati si proiectul. Este mai mult o plansa de prezentare a unei "anomalii", pentru ca aceasta era tema, astfel ca nu are nimic tehnic. Este doar o idee.


 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor subway guru

Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Adevarul e ca daca s-ar reface continuitatea strazii Matei Basarab, organizand sensuri unice pe Matei Basarab si Calarasilor, si desfiintand parcarile haotice de pe strazile astea, atunci putem "trai" si fara supralargirea Caii Calarasilor. Problema ar fi linia de tramvai, care ar trebui mutata si ea pe un sens. Si scapam si mult, mult mai ieftin.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Radu161

Oricum linia de tramvai o sa trebuiasca refacuta dupa modelul nou, asa ca poate fi mutata atunci.
Nu stiam ca si primaria are in vedere chestia asta. Eu am descoperind problema intamplator, "hoinarind" pe google earth.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor chevic

solutia este interesanta insa am niste observatii.

1. Protejarea unei zone vechi rezidentiale cu case care sunt sau nu de patrimoniu nu tine numai de demolari ci si de trafic. A muta un trafic "greu" pe actuala Matei Basarab prin fata Primariei si a liceului Matei Basarab nu cred ca ar insemna protejare. Ca sa nu mai vorbim de aducerea unei linii de tramvai pe acolo

2. Matei Basarab nu se gatuie numai in biserica aia de nu stiu ce rit ci si de la primarie spre liceu.

In ambele variante, largire Calarasi sau cate un sens pe Calarasi si unul pe Matei Basarab cineva sufera. Eu sunt pentru largire Calarasi avand in vedere ca cela mai importante cladiri nu necesita demolare ( cele intre Romulus si Mircea Voda).

Cat despre cladirea de caramida de la Hala Traian nu vad de ce ar trebui demolata in conditia ca bulevardul se poate largi. Daca nu a respectat ceva ar trebui date niste amenzi usturatoare dar atat de mari incat sa ii lase in c.... gol. Altfel nu mi se pare o cladire urata precum hotelul ala. Ba chiar se poate demola partial inspre Calarasi pentru largire.  Chiar apreciez arhitectura mai diferita de paralelipipedurile de care s-a umplut orasul plus faptul ca e din caramida... cate se fac asa?

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Mircea G

subway guru wrote:
Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...

E rezolvata deja . Se va demola cladirea ce blocheaza strada .

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Delfinul

Mircea G wrote:
subway guru wrote:
Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...

E rezolvata deja . Se va demola cladirea ce blocheaza strada .


Conform acestui comunicat acea cladire ar trebui sa fie proprietatea primariei la momentul de fata!

"Schimb de terenuri intre Primaria Bucuresti si Biserica Adventista de Ziua a Saptea Vineri, 29 Octombrie 2010 15:59    

In vederea deschiderii strazii Matei Basarab din sectorul 3 al Municipiului Bucuresti si in urma unei hotarari a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, a fost aprobata efectuarea unui schimb de terenuri intre Primaria Bucuresti si Biserica Adventista de Ziua a Saptea dupa cum urmeaza:

•    Uniunea de Conferinte a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea transmite in proprietatea Municipiului Bucuresti imobilul format din teren in suprafata de 796,53 mp si corpurile de constructie cu suprafata construita la sol de 542,33 mp situat in Bucuresti, str. Labirint nr. 116, sector 3

•    Municipiul Bucuresti transmite in proprietatea Uniunii de Conferinte a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea terenurile apartinand domeniului privat al Municipiului Bucuresti in suprafata de 803 mp situate in str. Labirint 112 – 114, sector 3 si suprafata de teren de 604,96 mp situata in str. Matei Basarab nr. 72 A , sector 3.

Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta ordinara a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din data de 29.09.2009, predarea – preluarea imobilelor realizandu-se prin protocol incheiat intre parti in termen de 30 de zile de la data perfectarii actului de schimb."

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Radu161

Biserica adventista?  :D
Nu am niste date exacte despre parametrii traficului din zona, intrucat nu au constituit obiectul proiectului. Insa, mie mi s-a parut rezonabila Matei Baasarab pentru trafic cu sens unic, dar n-as baga tramvaiul pe acolo.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Intr-adevar cam complicat cu tramvaiul pe Matei Basarab, dar daca "sursele" zic ca si Primaria are in cap ideea cu sensuri unice pe Matei Basarab si Calarasilor, iar Calarasilor va ramane cu sens unic pe relatia Hala Traian - Mantuleasa, atunci oare nu s-ar putea proceda cu tramvaiul cum s-a facut cu troleibuzul pe Dacia? Adica sa ramane Calarasilor cu sens unic, dar linia de tramvai sa fie mutata pe partea sudica a bulevardului, iar sensul dublu sa fie pastrat numai pentru tramvaie? Nu "dati cu pietre", e numai o idee :lol:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Radu161

Pai asa ma gandeam si eu...
Nici nu vad alta solutie.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Daca se vrea ceva cu cap facut acolo, se introduce sens unic cu tot cu tramvai. Calea Calarasi in forma actuala nu este in deajuns de lata pentru a suporta o linie de tramvai "pe contrasens". Oricum sunt destule case care cad singure din picioare. ( Au si cazut unele din ele ). - Ma refer la Calarasi, evident.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Goldmund

@Andrei11,
Eu zic ca mai bine demoleaza toate casele din Bucuresti facute inainte de 1990(sa nu-i deranjeze pe imbogatitii noi, cu pielea rosie ;) care si-au facut casele si palatele pe camp si la Pipera, unde nu exista trotuare!! si nici canalizare!!) Bucurestiul ar putea arata in scurt timp precum Tirana, dar ceva mai mare...Avantajul ar fi : daca toti locuiesc la bloc, cine sa mai creada in "bla,bla, bla-ul cu cu "centrul vechi", "proprietate privata", "renovare si reabilitare"a constructiilor istorice si astfel de "aiureli"?! Si apoi, ce ar mai sta in calea largirilor uriase, monumentale, staliniste, daca Bucurestiul nu ar mai avea case? Ce conteaza ca prin toate capitalele tarilor din UE, singurele "largiri" se fac doar prin tunel ?? La sol se amenajeaza in nestire parcuri si se planteaza pomi intr-o dementie.
In fond si cea mai valoroasa vila, daca e lasata in paragina, ajunge o ruina si atunci :idea: ,pune-o la pamant! Ce poate nu stiu multi, cei din Germania Comunista, pentru ca nu puteau intra  cu buldozerele prin cartierele de case, precum ciobanul de Ceausescu, dar vroiau precum ceilalti dictatori comunisti sa construiasca bloace din prefabricate,lasau casele respective sa cada singure: era interzis sa le renoveze cineva, sau puneau piedici; cand casele ajungeau o "ruina",inchideau strazile respective si apoi veneau cu buldozerul. Totul dura mai mult, dar la fel de eficient. In Bucuresti e acum o alta tactica:
familii de rromi primesc casele care urmeaza sa fie demolate!! Exagerez? Poate, insa cam asa ceva, intre metoda comunistilor germani si...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Dominatrix

Goldmund wrote:
Ce conteaza ca prin toate capitalele tarilor din UE, singurele "largiri" se fac doar prin tunel ?? La sol se amenajeaza in nestire parcuri si se planteaza pomi intr-o dementie.
Parcurile si pomii nu produc nimic. Cambuzele de sticla produc insa bani multi. Cam asa se pune problema.
Occidentul isi permite sa faca largiri prin tunel pentru ca ei au trecut de faza cu poduri si pasaje, pentru ca ei le-au facut cand trebuia si le folosesc astazi. Dar la ei nu se fura bicicletele in halul asta, metroul merge bine, transportul de suprafata la fel, nu e plin de seminte in tramvaie si autobuze. Romania a trecut pe langa multe lucruri si face astazi ce trebuia sa faca de 20 ani, in care nu s-a facut nimic.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420532 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use