Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

132 posts, 68704 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor mihai_atanasiu

Unele "monumente" sunt monumente de prostie

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Puss in Boots

Monumentele alea se vor prabusi la primul cutremur mai serios. Cu ce ne ajuta sa le avem daca nu le ingrijim? Probabil rechinii imobiliari vor darama incetul cu incetul toate cladirile respective ca sa faca loc la case si blocuri noi. Pe alea nu le mai darama nici dracu.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor subway guru

Largirea/supralargirea/devastarea Caii Calarasilor e lipsita de sens...
<Politica urbanistica> traditionala in Bucuresti a fost si continua sa fie cu totul alta...daca o artera traditionala de circulatie devine insuficienta se <deschide> alta, corespunzatoare ca latime pe o ruta paralela...vezi binomurile Calea Victoriei/Magheru, Calea Serban Voda/Cantemir, etc, etc, etc
Aici a <decupat> deja Ceashca bdul. Victoriei Socialismului asupra poporului, nu mai e nevoie de inca o <asuprire absurda> a poporului...urbanistii stiu ei ce stiu...
:popa:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

De acord și cu tine, dar dacă e istorică apoi să fie istorică, adică cu clădirile întreținute coespunzător, cele care nu mai pot fi reparate demolate și reconstruite identic. Cum arată acum Calea Călărașilor mai degrabă e vorba de o arteră cu  clădiri abandonate. Așadar sunt două variante :
1) Dacă e declarată istorică casele întreținute corespunzător iar cele care nu mai pot fi reparate demolate și reconstituite identic. ( Cu structura de rezistență reproiectată, nici interiorul nu prea contează dacă rămîne identic, obligatoriu fațada identică).
2) Dacă nu se poate îndeplini condiția 1 buldozerul, ras absolut totul și unite cele 2 secțiuni de la Hurmuzachi și de la Corneliu Coposu.
_________________
O abordare identică este și cu Calea Moșilor ( de la Pache la Coposu ).

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

:bere:  :bere:  :bere:
lor
Adica sunt "monumente" doar daca vrea Primaria sa le exproprieze si sa realizeze o sosea decenta...
Daca raman private, pot fi lasate sa se prabuseasca in ruina,... Si dupa ce nu raman decat "urmele fundatiilor", atunci putem sa [BIP]  acolo un P+15(minim) ca, deh, "asta a fost soarta - monumentul nu a rezistat vicisitudinilor timpului".

Proprietarii credeti voi ca nu au motive (cu multi $$$$) ca sa "tina" de cladirile alea ca disperatii?...

Pai este evident ca merg pe "principiul clasic": s-a degradat, biata cladire P+1 nu mai poate fi salvata... Facem un un P+15... Poate pastram fatada la parter.

Aici Parlamentul si Primarele sunt de vina.
Daca o zona este "istorica", nu demolezi nimic, niciodata.
Daca cladirea se prabuseste singura, din cauza de vechime... Terenul trece, DEFINITIV, in PROPRIETATEA STATULUI !

Guru, nu te supara, dar de ce povestile astea cu zone cu "cladiri istorice" se aplica doar "la vedere", adica pe unde trece tramvaiul ?...

Du-te pe str. Agricultori, intre C.Calarasilor si Pache...
Eu circul de fo' 20 de ani.
Mi se pare la o adică la fel de "istorica" ca si Calarasilor.
Dar Agricultori a fost mutilata profund, cu cladiri intre P+4 si P+8.

NU am nimic impotriva sa faca P+15... Dar sa se retraga minimum 4 metri de la limita actuala a trotuarului, si sa asigure minimum 1 loc de parcare subterana la (cel mult) fiecare 35 de metri patrati utili din cladirea respectiva...

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Costin

Acolo trebuie facute sensuri unice si s-a rezolvat problema:
-Dus spre centru pe Calarasilor
-Intors pe Matei Basarab
-Tramvai dublu sens pe MB ca e mai lata

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor subway guru

Tibi, povestea asta cu zonele istorice e o fabula fara inceput si fara sfarsit...dupa <regulile> noastre n-ar fi facut frantujii niciodata nici centrul Pompidou si nici <piramida> de la Luvru...
8-)
Cred ca v-am mai povestit cum e in Polonia...nu esti in stare sa intretii timp de doi ani <monumentul istoric> vine statul si face ce nu a facut privatul <penal> care si-a batut joc de patrimoniul national...si confisca <porcaria>...
:twisted:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Costin wrote:
Acolo trebuie facute sensuri unice si s-a rezolvat problema:
-Dus spre centru pe Calarasilor
-Intors pe Matei Basarab
-Tramvai dublu sens pe MB ca e mai lata

Mai lata ?!?!...  :shock:
Poate deveni "mai lata", dar numai daca demolezi niste case din alea vechi de la Mircea Voda (Udriste) pana la str. Parfumului...
Uite cum arata aici, la intersectia cu Romulus...



Fara suparare, dar daca imi explici tu cum bagi pe acolo tramvai dublu sens fara sa demolezi nimic, dau juma' de lada de bere... ;)

Matei Basarab se lateste abia de la intersectia cu Parfumului (fosta Primarie S3/Casa de casatorii), dar este sufocata de masini parcate pana in Traian...



Nu este mai bine nici dupa intersectia cu Traian, dar macar acolo este suficient sa desfiintezi parcarile laterale.
Uite o poza de astazi, vedere spre Popa Nan->Delea Noua->Calarasilor.


 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor Costin

Nu stiam zona, aveam impresia ca e mai lata peste tot. Ok atunci tramvai cu sens unic pe fiecare, neseparat de trafic. Tot ar avea o capacitate de preluare a traficului decat Calarasilor singura.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

Costin,
Matei Basarab iese complet din discutie pentru transport de capacitate mare.
Crede-ma, cunosc zona de cand eram copil (si tu stii ca asta a fost tare demult...)
Pe Romulus in anii '70 era "Casa Pionierilor", cu "Cercurile" de electronica, aeromodelism...
Doua zile pe saptamana "semnam" prezenta - iar la plecare "bantuiam" zona cu colegii.

MB putea fi folosit de autobuze in anii '70, dar atunci autoturismele erau ca si inexistente.

Pe vremea aia autobuzul 42 (culmea, articulat!) venea dinspre Titan pe M.Basarab, si avea statia exact la intersectia cu Romulus, fix pe coltul care se vede in poza mea. Pleca mai departe spre Unirii tot pe Basarab, trecand prin fata liceului MB, dar la intoarcere venea pe un traseu diferit...
Se pare ca pur si simplu pe portiunea dintre Romulus si Mircea Voda, adica exact in fata Liceului Matei Basarab, nu ar fi avut loc doua autobuze unul pe langa altul...
Asa ca la intoarcere venea pe Cauzasi tot pana la intersectia pozata de mine...
(S-ar putea sa gresesc, eram mai tanar decat "juniorii" de pe forum, insa probabil doar guru stie mai multe decat mine... ;) )

Daca nu m-am facut inteles, nu pot decat sa iti recomand sa "o iei la pas" pe Matei Basarab (evident, pe Street View !...) de la Mircea Voda pana la Traian.
Ai sa intelegi dificultatile....
Si ca singura sectiune "circulabila" de pe Matei Basarab este cea pe care impuscatu' a apucat sa o demoleze si sa o largeasca...
Uneori regret ca nu l-am mai lasat "in fonctie" un an sau doi...
Multe probleme urbanistice ar fi fost rezolvate...
Ca sa nu spun ca niste km de metrou deja incepute in '89 si pentru finalizarea carora noua ne-au trebuit 25 de ani, ar fi fost gata de atunci...
Nu ca as regreta "lovilutia" in sine...  :lol:

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor ByOnu

Incape tramvaiul si dublu sens, va fi la fix, dar incape.

Oricum, eu sustin ultima idee adusa de Costin, sensuri unice pe Calarasilor si Basarab.

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor andrei11

Atât de istorică e Calea Călărașilor încât acolo unde s-au năruit pur și simplu " istoricele " au apărut clădiri moderne care n-au nicio legătură cu arhitectura tradițională a Căii Călărașilor, nici măcar nu respectă ( viitoarea ) tramă stradală de la capete ( B-dul Corneliu Coposu și în apropiere de Piața Hurmuzachi ).
Capitalismul superpotent și-a arătat încă odată idioțenia monumentală " rezolvând " ( aproape ) definitiv Calea Călărașilor:
1) Posibila lărgire ( logică ) la 2 benzi / sens + linie de tramvai ( eventual și parcare în spic adăugată ) a devenit imposibilă prin construcția noilor clădiri pe aliamentul celor vechi.
2) Noile clădiri n-au nici în clin nici în mânecă cu " aerul de mahala " al Căii Călărașilor, iar prin prăbușirea iminentă a " istoricelor " vechea Cale a Călărașilor va deveni o arteră cu clădiri noi și cu lățimea de 7 m.
Am rezolvat-o și pe asta definitiv.
___________
Cu privire la artera " Victoria Socialismului " ( B-dul Unirii ).
Guru & restul care susțineți că a fost o idioțenie construirea aceastei artere, faceți un exercițiu de imaginație și spuneți-mi cum ar fi fost legat Estul Bucureștiului ( minicartierul  :mrgreen:  Balta Albă ) de centru / Westul Bucureștiului. Hai , aștept răspunsuri logice.
C1.jpg (295.96 KB; downloaded 5224 times)
C 2.jpg (392.52 KB; downloaded 5225 times)

Și un monument de arhitectură, o clădire abandonată, emblemă a capitalismului autohton.
C3.jpg (379.03 KB; downloaded 5224 times)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor rosetti61

TibiV wrote:
Matei Basarab iese complet din discutie pentru transport de capacitate mare.

Pe vremea aia autobuzul 42 (culmea, articulat!) venea dinspre Titan pe M.Basarab, si avea statia exact la intersectia cu Romulus, fix pe coltul care se vede in poza mea. Pleca mai departe spre Unirii tot pe Basarab, trecand prin fata liceului MB, dar la intoarcere venea pe un traseu diferit...


Autobuzul 42 circula pe Cauzasi - Labirint - Delea Noua - Dristorului (in ambele sensuri. Pe sensuri separate circula 111-111R (311) la ducere din calea Dudesti prin Anton Pann pana la Mircea Voda, iar la intoarcere spre Dudesti prin Mircea Voda. Pana la sistematizarile din anii 80, strada Matei Basarab se oprea la intersectia cu strada Romulus si continua spre est cu Labirint. Pe Matei Basarab si Mircea Voda au circulat tramvaie, pe un singur sens pana in 1957 (celebra despartire de sensuri de pe calea Calarasi). Venirea tramvaielor de mare capacitate a facut imposibila efectuarea virajului in unghi drept MB->MV asa ca s-a decis dublarea liniei pe calea Calarasi intre cele doua strazi.
1940 calarasi mircea voda matei basarab.jpg (130.8 KB; downloaded 5225 times)

 


Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor TibiV

andrei11 wrote:
Cu privire la artera " Victoria Socialismului " ( B-dul Unirii ).
Guru & restul care susțineți că a fost o idioțenie construirea aceastei artere, faceți un exercițiu de imaginație și spuneți-mi cum ar fi fost legat Estul Bucureștiului ( minicartierul  :mrgreen:  Balta Albă ) de centru / Westul Bucureștiului. Hai , aștept răspunsuri logice.

Se pare ca andrei11 si cu mine suntem cam singurii sustinatori ai demolarilor...

Stiu ca suna "oribil", dar niste demolari sunt absolut necesare.
Nu poti face un oras din sec. XXI sa "traiasca" cu artere de sec.XIX... Un oras cu o populatie de cateva zeci de ori mai numeroasa si de sute de ori mai instarita. Adica "plebea" are astazi "tupeul" sa aiba "propria sareta"...

Desigur, nu demolari la modul "carpet-bombing" facut de Ceausescu in anii '80, care a dus si la realizarea "Victoriei Socialismului", ci unele limitate si bine gandite.
Pe o astfel de abordare, realista dar grijulie, cea mai mare parte a cartierului Uranus ar fi fost inca in picioare.

Pe principiul "e vechi, deci este monument, nu demolam sub nici o forma" ar fi trebuit pastrata si portiunea veche ramasa din Calea Dudesti, care, iertat sa imi fie, a fot intotdeauna o mizerie (trei sferturi tiganie, trei sferturi curvasarie. Sferturile "suplimentare" nu sunt asa degeaba... Sunt sferturile care se suprapun. Vezi mai jos.)
Dar "barbarii" comunisti au demolat (din pacate doar) o mare parte din ea. Inclusiv "Crucea de piatra", care atunci cand eram copil era inca bine-merci. Toata lumea o putea vedea "la liber" din tramvaiele 18 si 19 si din autobuzul 111. Era la marginea trotuarului...
(Estimez ca era amplasata undeva unde astazi avem Bd.O.Goga, cam dupa intersectia cu Nerva Traian. Probabil ca este singura cladire care ar fi meritat sa fie cumva salvata... :lol: ).

Hai sa nu ne jucam "de-a solutiile de compromis".
Sensuri unice pe stradute vechi de 200 de ani ?!?!...
Se poate si asa. Dar daca transformam cel mai important oras din Romania intr-un sanatoriu pentru pensionari.
Nu ar fi o problema, si alte tari si-au construit o "Capitala" de la zero. Dar atunci hai sa o spunem si sa trecem la treaba.

Un oras mare si viu are nevoie de artere de penetratie est-vest, nord-sud.
Nu de trafic pe stradute construite pe vremea cand pe acolo treceau o data pe zi laptarul si sacagiul, si poate boierul de 5-6 ori...

Cartierul Titan are o singura cale de acces reala spre centru: METROUL !
Bulevardul Unirii, de unul singur, este insuficient, atat ca si capacitate, cat si ca alternative.
(Daca vin de pe Pallady si vreau la Unirii, merge - dar greu. Daca vreau la Universitate sau la Romana - sunt "mancat")

andrei11 stie foarte bine, la fel ca mine, ca in anii '70 Mihai Bravu si Stefan cel Mare erau mai inguste decat este astazi Bd.Basarabia.
Fara demolarile si (supra!!!) largirile facute atunci, orasul ar fi astazi in colaps, nu doar in ambuteiaj semi-permanent.

Mi se pare ca "avansarea" Caii Calarasi la nivelul de "relicva istorica sfanta a Bucurestilor" este cam mult.
Si pretextul perfect pentru a proceda la fel cu alta zona mizera si (cel putin asa o vad eu) de neacceptat: Lizeanu.
De la ScM pana la Reinvierii nu vad nici macar o umbra de "monument", doar o maxi-giga-tiganie rusinoasa...

Gata, caci m-am ambalat...  :oops:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use