Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Reportaje de pe șantierele actuale precum și proiecte de viitor

Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde andrei11 » Lun, 10 Ian 2011, 23:46

Pentru ca vad ca deocamdata "se naste" o noua tema de discutii, am deschis acest topic.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17077
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Radu161 » Lun, 10 Ian 2011, 23:50

Ar fi bine daca un moderator ar putea muta discutiile aici, ca sa nu mai fie in offtopic.

Later edit:
Uitati si proiectul. Este mai mult o plansa de prezentare a unei "anomalii", pentru ca aceasta era tema, astfel ca nu are nimic tehnic. Este doar o idee.
Imagine
Radu161
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar, 06 Iul 2010, 14:53

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde subway guru » Mar, 11 Ian 2011, 00:05

Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11272
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Dominatrix » Mar, 11 Ian 2011, 06:47

Adevarul e ca daca s-ar reface continuitatea strazii Matei Basarab, organizand sensuri unice pe Matei Basarab si Calarasilor, si desfiintand parcarile haotice de pe strazile astea, atunci putem "trai" si fara supralargirea Caii Calarasilor. Problema ar fi linia de tramvai, care ar trebui mutata si ea pe un sens. Si scapam si mult, mult mai ieftin.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Radu161 » Mar, 11 Ian 2011, 09:47

Oricum linia de tramvai o sa trebuiasca refacuta dupa modelul nou, asa ca poate fi mutata atunci.
Nu stiam ca si primaria are in vedere chestia asta. Eu am descoperind problema intamplator, "hoinarind" pe google earth.
Radu161
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar, 06 Iul 2010, 14:53

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde chevic » Mar, 11 Ian 2011, 10:05

solutia este interesanta insa am niste observatii.

1. Protejarea unei zone vechi rezidentiale cu case care sunt sau nu de patrimoniu nu tine numai de demolari ci si de trafic. A muta un trafic "greu" pe actuala Matei Basarab prin fata Primariei si a liceului Matei Basarab nu cred ca ar insemna protejare. Ca sa nu mai vorbim de aducerea unei linii de tramvai pe acolo

2. Matei Basarab nu se gatuie numai in biserica aia de nu stiu ce rit ci si de la primarie spre liceu.

In ambele variante, largire Calarasi sau cate un sens pe Calarasi si unul pe Matei Basarab cineva sufera. Eu sunt pentru largire Calarasi avand in vedere ca cela mai importante cladiri nu necesita demolare ( cele intre Romulus si Mircea Voda).

Cat despre cladirea de caramida de la Hala Traian nu vad de ce ar trebui demolata in conditia ca bulevardul se poate largi. Daca nu a respectat ceva ar trebui date niste amenzi usturatoare dar atat de mari incat sa ii lase in c.... gol. Altfel nu mi se pare o cladire urata precum hotelul ala. Ba chiar se poate demola partial inspre Calarasi pentru largire. Chiar apreciez arhitectura mai diferita de paralelipipedurile de care s-a umplut orasul plus faptul ca e din caramida... cate se fac asa?
Avatar utilizator
chevic
Membru Silver
 
Mesaje: 388
Membru din: Lun, 22 Noi 2010, 20:11

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Mircea G » Mar, 11 Ian 2011, 10:26

subway guru scrie:Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...

E rezolvata deja . Se va demola cladirea ce blocheaza strada .
Mg @ ma agit pentru un oras normal...
Avatar utilizator
Mircea G
Membru Bronze
 
Mesaje: 1222
Membru din: Sâm, 06 Mar 2010, 20:29
Localitate: Bucuresti

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Delfinul » Mar, 11 Ian 2011, 15:16

Mircea G scrie:
subway guru scrie:Din cate am mai aflat si eu 'tangential' si primaria are cam aceleasi idei privind 'problema' de pe Matei Basarab...

E rezolvata deja . Se va demola cladirea ce blocheaza strada .


Conform acestui comunicat acea cladire ar trebui sa fie proprietatea primariei la momentul de fata!

"Schimb de terenuri intre Primaria Bucuresti si Biserica Adventista de Ziua a Saptea Vineri, 29 Octombrie 2010 15:59

In vederea deschiderii strazii Matei Basarab din sectorul 3 al Municipiului Bucuresti si in urma unei hotarari a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, a fost aprobata efectuarea unui schimb de terenuri intre Primaria Bucuresti si Biserica Adventista de Ziua a Saptea dupa cum urmeaza:

• Uniunea de Conferinte a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea transmite in proprietatea Municipiului Bucuresti imobilul format din teren in suprafata de 796,53 mp si corpurile de constructie cu suprafata construita la sol de 542,33 mp situat in Bucuresti, str. Labirint nr. 116, sector 3

• Municipiul Bucuresti transmite in proprietatea Uniunii de Conferinte a Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea terenurile apartinand domeniului privat al Municipiului Bucuresti in suprafata de 803 mp situate in str. Labirint 112 – 114, sector 3 si suprafata de teren de 604,96 mp situata in str. Matei Basarab nr. 72 A , sector 3.

Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta ordinara a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din data de 29.09.2009, predarea – preluarea imobilelor realizandu-se prin protocol incheiat intre parti in termen de 30 de zile de la data perfectarii actului de schimb."
Delfinul
 
Mesaje: 4
Membru din: Vin, 15 Oct 2010, 19:48
Localitate: Bucuresti

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Radu161 » Mar, 11 Ian 2011, 22:48

Biserica adventista? :D
Nu am niste date exacte despre parametrii traficului din zona, intrucat nu au constituit obiectul proiectului. Insa, mie mi s-a parut rezonabila Matei Baasarab pentru trafic cu sens unic, dar n-as baga tramvaiul pe acolo.
Radu161
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar, 06 Iul 2010, 14:53

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Dominatrix » Mie, 12 Ian 2011, 07:47

Intr-adevar cam complicat cu tramvaiul pe Matei Basarab, dar daca "sursele" zic ca si Primaria are in cap ideea cu sensuri unice pe Matei Basarab si Calarasilor, iar Calarasilor va ramane cu sens unic pe relatia Hala Traian - Mantuleasa, atunci oare nu s-ar putea proceda cu tramvaiul cum s-a facut cu troleibuzul pe Dacia? Adica sa ramane Calarasilor cu sens unic, dar linia de tramvai sa fie mutata pe partea sudica a bulevardului, iar sensul dublu sa fie pastrat numai pentru tramvaie? Nu "dati cu pietre", e numai o idee :lol:
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Radu161 » Mie, 12 Ian 2011, 15:44

Pai asa ma gandeam si eu...
Nici nu vad alta solutie.
Radu161
 
Mesaje: 16
Membru din: Mar, 06 Iul 2010, 14:53

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde andrei11 » Mie, 12 Ian 2011, 16:18

Daca se vrea ceva cu cap facut acolo, se introduce sens unic cu tot cu tramvai. Calea Calarasi in forma actuala nu este in deajuns de lata pentru a suporta o linie de tramvai "pe contrasens". Oricum sunt destule case care cad singure din picioare. ( Au si cazut unele din ele ). - Ma refer la Calarasi, evident.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17077
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Goldmund » Joi, 31 Mar 2011, 20:15

@Andrei11,
Eu zic ca mai bine demoleaza toate casele din Bucuresti facute inainte de 1990(sa nu-i deranjeze pe imbogatitii noi, cu pielea rosie ;) care si-au facut casele si palatele pe camp si la Pipera, unde nu exista trotuare!! si nici canalizare!!) Bucurestiul ar putea arata in scurt timp precum Tirana, dar ceva mai mare...Avantajul ar fi : daca toti locuiesc la bloc, cine sa mai creada in "bla,bla, bla-ul cu cu "centrul vechi", "proprietate privata", "renovare si reabilitare"a constructiilor istorice si astfel de "aiureli"?! Si apoi, ce ar mai sta in calea largirilor uriase, monumentale, staliniste, daca Bucurestiul nu ar mai avea case? Ce conteaza ca prin toate capitalele tarilor din UE, singurele "largiri" se fac doar prin tunel ?? La sol se amenajeaza in nestire parcuri si se planteaza pomi intr-o dementie.
In fond si cea mai valoroasa vila, daca e lasata in paragina, ajunge o ruina si atunci :idea: ,pune-o la pamant! Ce poate nu stiu multi, cei din Germania Comunista, pentru ca nu puteau intra cu buldozerele prin cartierele de case, precum ciobanul de Ceausescu, dar vroiau precum ceilalti dictatori comunisti sa construiasca bloace din prefabricate,lasau casele respective sa cada singure: era interzis sa le renoveze cineva, sau puneau piedici; cand casele ajungeau o "ruina",inchideau strazile respective si apoi veneau cu buldozerul. Totul dura mai mult, dar la fel de eficient. In Bucuresti e acum o alta tactica:
familii de rromi primesc casele care urmeaza sa fie demolate!! Exagerez? Poate, insa cam asa ceva, intre metoda comunistilor germani si...
Avatar utilizator
Goldmund
Membru Silver
 
Mesaje: 2261
Membru din: Sâm, 05 Iun 2010, 21:04

Re: Calea Calarasi - trecut, prezent, viitor

Mesajde Dominatrix » Mar, 05 Apr 2011, 20:23

Goldmund scrie:Ce conteaza ca prin toate capitalele tarilor din UE, singurele "largiri" se fac doar prin tunel ?? La sol se amenajeaza in nestire parcuri si se planteaza pomi intr-o dementie.
Parcurile si pomii nu produc nimic. Cambuzele de sticla produc insa bani multi. Cam asa se pune problema.
Occidentul isi permite sa faca largiri prin tunel pentru ca ei au trecut de faza cu poduri si pasaje, pentru ca ei le-au facut cand trebuia si le folosesc astazi. Dar la ei nu se fura bicicletele in halul asta, metroul merge bine, transportul de suprafata la fel, nu e plin de seminte in tramvaie si autobuze. Romania a trecut pe langa multe lucruri si face astazi ce trebuia sa faca de 20 ani, in care nu s-a facut nimic.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Următorul

Înapoi la Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori