Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAlte vehicule şi utilaje

 

Topic: Taxiuri

42 posts, 22615 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Taxiuri Dominatrix

Tom wrote:
am ratat ocazia sa va arat un bon de taxi pe distanta de 1,2 km :lol: :twisted:
Asta s-a intamplat cu taximetrist de Bucuresti sau de Ilfov? Intreb fiindca am observat ca majoritatea taximetristilor de Bucuresti nu accepta curse pe distante scurte (pana in 1,5 - 2 km) decat daca platesti un tarif cel putin dublu  decat ar fi costat o cursa obisnuita pe distanta mai lunga. E posibil sa existe totusi si exceptii.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

Deja platisem pentru serviciul pana acolo. Practic cursa aia nu m-a costat de fapt nimic, desi i-as fi dat si costul a 1,2km + pornirea :D daca ajungeam. Dar a facut pana si a venit alt taxi sa-l ia cu roata la vulcanizare si sa-l aduca inapoi, iar in drum m-a lasat si pe mine unde aveam treaba :twisted:
Taxiul era cat se poate de Bucuresti, dela o firma foarte cunoscuta. E adevarat, cu acelasi taximetrist am mers de mai multe ori.
P.S. Tot nu ma las pana nu fac drumul ala cu taxiul odata :lol:

 


Re: Taxiuri lecter

Dominatrix wrote:
Tom wrote:
am ratat ocazia sa va arat un bon de taxi pe distanta de 1,2 km :lol: :twisted:
Asta s-a intamplat cu taximetrist de Bucuresti sau de Ilfov? Intreb fiindca am observat ca majoritatea taximetristilor de Bucuresti nu accepta curse pe distante scurte (pana in 1,5 - 2 km) decat daca platesti un tarif cel putin dublu  decat ar fi costat o cursa obisnuita pe distanta mai lunga. E posibil sa existe totusi si exceptii.


Pe mine m-au dus cand a fost cazul, dar mi se pare de bun simt sa nu se dea vreodata mai putin de 5 lei/cursa, totusi taxiul nu e RATB..

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Taximetriştii forţează tarife mai mari

http://www.evz.ro/detalii/stiri/taximet ... 49678.html

Şoferii de taxi ar vrea un preţ de până la 2, 2 lei pe kilometru, însă le este frică să-l practice. Totuşi, insistă la Primărie pentru un tarif unic.

Mii de taximetrişti inde pendenţi sunt supă raţi pe Primăria Capitalei pentru că nu menţine o concurenţă corectă în Bucureşti şi că nu le asigură practicarea taximetriei la tariful cerut de ei, care ar fi până în 2,2 lei.

Mai mult, reprezentanţii Sindicatului Naţional al Taximetriştilor Independenţi (SNTI) susţin că Municipalitatea a "avizat nejustificat şi ilegal scăderi ale tarifelor de distanţă", lucru ce încurajează evaziunea fiscală. De metodele prin care taximetriştii te taxează suplimentar nu suflă o vorbă.

Proteste şi procese

Potrivit vicepreşedintelui SNTI, Gabriel Stăvilaru, dacă situaţia nu se va îmbunătăţi, taximetriştii independenţi vor protesta, chiar dacă Municipalitatea nu le-a eliberat vreo au torizaţie în acest sens.

"Pe 7 octombrie am solicitat autorizaţie pentru miting şi nu am primit răspuns până în prezent. Vom iniţia o acţiune în contencios administrativ pentru că nu au emis în termenul legal o decizie prin care să ştim dacă avem voie sau nu să organizăm miting. Cei de la noi, de la juridic, au pregătit o acţiune în instanţă", a explicat vicepreşedintele.

Cum au evoluat tarifele

Din 2005 şi până în prezent, tariful pe un kilometru parcurs cu taxiul a scăzut aproape în fiecare an. Legea spune că auto rităţile locale pot aproba un tarif mai mic pe kilometru numai dacă preţurile scad. Asta-i face pe taximetrişti să se plângă "legal".

Ei spun că un litru de benzină aproape s-a dublat în ultimii cinci ani, piesele auto pentru autoturisme s-au scumpit, la fel şi revizia unei maşini şi asigurarea. Dacă parcurgi un kilometru cu taxiul în Capitală plăteşti, în prezent, 1,39 de lei. Acum doi ani se achita 1,69 de lei, iar în 2008 - tariful era de 1,95 de lei.

"Toate s-au scumpit, nu ai cum să-ţi acoperi costurile de transport. Nu ai cum să supravieţuieşti cu acest tarif de 1,39 de lei. Potrivit fişelor de calcul, pe care Muncipalitatea le-a primit, dar nu le-a verificat în totalitate, dar pe baza cărora s-a decis tariful de 1,39 de lei, un Logan consumă 5 litri de combustibil la 100 de kilometri, patru cauciucuri costă 300 de lei, un taxi este ocupat 150-170 de kilometri în opt ore şi se fac două spălări pe lună", este de părere Stăvilaru.

Încercări eşuate

Şi patronii marilor companii de taxi din Capitală au încercat să practice un tarif mai mare, costurile. Însă s-au lăsat păgubaşi, după ce au văzut că maşinile lor nu mai primesc comenzi.

"Unii au afişat pe uşă 1,69 de lei. Nu se mai urca nimeni, deşi este un preţ decent, care acoperă cât de cât chletuielile. Dar omul nu înţelege, el vrea să vadă un preţ mic. Apoi stă pe aparat cu ochii ca pe butelie ca să nu se schimbe constanta mai repede de un kilometru", a mai precizat Stăvilaru.

Surse din cadrul Muni cipalităţii au precizat, pentru "Evenimentul zilei", că angajaţii de la direcţia Transporturi nu au cum să verifice actele, iar pentru verificarea taxiurilor pe stradă sunt doar patru oameni care trebuie să facă tot.

2,7 lei
este tariful real stabilit de Muncipalitate, care ar trebui aplicat pentru ca taximetriştii să nu meargă pe pierderi

PROIECT DE LEGE

Conduită pentru taximetrişti

Mai mulţi senatori şi deputaţi au iniţiat un proiect de lege care prevede ca toţi taximetriştii să aibă "cazier de conduită profesională". Reprezentanţii firmelor de taximetrie spun că salută ideea, dar nu sunt de acord ca un ONG să aibă exclusivitate când vine vorba de eliberarea diplomei de "bună purtare".

Parlamentarii mai propun ca un dispecerat să nu mai poată funcţiona dacă nu deţine minimum 50 de autorizaţii de taxi, lucru imposibil prin legea actuală. "Este o aberaţie. Se va crea un monopol pe piaţă", susţin reprezentanţii Asociaţiei Profesionale a transportatorilor în regim de taxi.

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Ce viteză pot prinde tarifele taximetriştilor?

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 55288.html

Atenție bucureșteni: taximetriștii au o veste bună și una proastă. Cea bună ar fi că șoferul care refuză curse, pe motiv că sunt prea scurte, ar putea fi suspendat până la un an. Vestea proastă? Vor un tarif de cel puțin doi lei pe kilometru.

Sigur vă sună cunoscut: tu mergi o distanță relativ scurtă cu mașina, iar taximetristul își bagă în buzunare dublu decât face în mod normal cursa. Afacere, nu? Dacă nu-ți place acest aranjament, ei bine, poți să mergi pe jos sau cu autobuzul; șansele ca șoferul să pornească la drum sunt egale cu zero.

Dar e puțin probabil ca situațiile de genul acesta să se mai întâmple după ce parlamentarii vor aproba proiectul de lege care prevede ca toţi taximetriştii să aibă „cazier profesional“, un fel de cod al bunelor maniere, dacă vreți, cu care vor fi obligați să se prezinte la fiecare angajare.

Dacă sunt reclamați, șoferii indisciplinați - cum sunt cei „necizelați“, cei care refuză o cursă sau care nu vor să închidă muzica dacă nu e pe placul clientului - pot rămâne fără autorizație. „Foarte bine“, spune hotărât Lucian Marin, patronul Meridian Taxi, o firmă cu un parc auto de 1.300 de mașini, „oricum, sunt prea multe taxiuri comparativ cu cerințele pieței și, implicit, profitul companiilor este infim, nu există sau - mai rău - e pe minus“. (Un amănunt important: „Micul Paris“ are 9.000 de taxiuri autorizate, la aproape trei milioane de bucureșteni. Pentru comparație, adevăratul Paris, oraș cu 9 milioane locuitori, are o flotă de 15.000 de taxiuri.)

Se vrea, deci, taximetrie la nivel europen. Clienții vor să fie respectați pe banii lor, iar taximetriștii vor să aibă câștiguri mai mari. Apropo de bani, ca să nu iasă în pierdere, aceștia din urmă vor să se unească și să negocieze (în grup), cu Primăria, un tarif unic de 2,2 lei kilometrul. E adevărat, tariful mediu pe care îl au majoritatea companiilor de taxi bucureștene este acum de 1,4 lei pe kilometru, cu cinci bani mai mic decât în 2008. Nu mai puțin adevărat este însă și faptul că destui taximetriști își „fură“ clienţii la aparatul de taxat.

În căutarea profiturilor de altădată

Surprinzător sau poate nu, la nivel de declarații și intenții, părerile taximetriștilor sunt împărţite când vine vorba de o eventuală creștere a tarifului. „Cui nu-i convine tariful să-l schimbe. E o piață liberă, și între 1,39 și 3,5 lei pe kilometru  oricine poate să taxeze cu oricât poftește. Ce tarif unic?“, întreabă pe un ton iritat Dan Sora, vicepreşedinte al Asociaţiei Taximetriştilor - ANPOTRT, și unul din asociații Taxi 2000. În fond, ține el să precizeze, „falimentul există în toate domeniile de business și curăță piețele de neaveniți. Modificările de tarife se decid în funcție de cerere și ofertă, și, după cum văd eu lucrurile, răspunsul pieței va fi crunt dacă scumpim“.

Şi acum să vedem cifrele: o mașină de taxi are, în general, încasări zilnice de circa 100 de lei, iar profitul este 10%, ceea ce înseamnă că, într-o lună, dacă luăm în calcul 26 de zile lucrătoare, un taxi aduce venituri de 2.600 de lei. După o aritmetică simplă, veniturile lunare ale taximetriștilor bucureșteni sunt de aproximativ 32,5 milioane de lei (puțin peste 7,5 milioane de euro).

E mult sau e puțin? „E suficient cât să supraviețuiești de pe o zi pe alta“, spune Lucian Marin. „E ipocrit cine spune altceva. 2,1-2,2 ar fi, într-adevăr, un tarif minim care ne-ar asigura un profit decent“, comentează el. Ilie Anghel, proprietarul Cristaxi, îl completează cu o nuanță: „Am făcut greșeala să cumpăr mașini noi, și acum nu am cu ce să le plătesc. La tariful ăsta, de unde bani de investiții?“. (În 2006, compania lui a scos din circulație Daciile Super Nova și o parte din Daciile Solenza, locul lor fiind luat de către Skoda Octavia.)

Printre multe semne de întrebare, există însă și o certitudine: până în 2015, intrarea pe piață este aproape imposibil de făcut de către un jucător nou. Legea taximetriei (nr. 38/2003) stabilește că autoritățile publice locale eliberează un număr limitat de autorizații, valabile cinci ani. Or, taximetriștii de-abia le-au reînnoit.

Taximetria în cifre

Piața serviciilor de taximetrie din Bucu­rești - estimată la aproape 100 de milioane de euro pe an -, este împărțită între circa 400 de firme.

- Tariful mediu la care au aderat majoritatea companiilor de taxi este de 1,4 lei/km. Limita legală maximă le permite taximetriștilor să ajungă la 3,5 lei/km.

- Numărul aproximativ de taxiuri din Capitală este de 12.500, dintre care - acuză cei din industrie - 700 au auto­ri­zații false, iar 2.800 au acte de la primăriile din localitățile învecinate Bucu­reștiului (Ilfov).

- Cotizația taximetriștilor independenți pentru serviciile de dispecerat primite de la firmele la care s-au afiliat variază între un euro și 120 de euro.

- Salariul unui taximetrist variază între 200 și 300 de euro, plus o bonificație între 15%-25% din surplusul de încasări. Conform planului, el trebuie să încaseze, zilnic, cel puțin 100 de lei.

- Pentru București, media privind ocuparea unei mașini în regim de lucru de 24 de ore este de 20 de clienți, iar o cursă medie are șapte kilometri. Loganul este mașina cea mai folosită drept taxi și reprezintă 80% din parcul auto.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

(Un amănunt important: „Micul Paris“ are 9.000 de taxiuri autorizate, la aproape trei milioane de bucureșteni. Pentru comparație, adevăratul Paris, oraș cu 9 milioane locuitori, are o flotă de 15.000 de taxiuri.)
Marele Paris are insa o densitate urbana mai mica decat Micul New Delhi (fost Micul Paris), plus ca are o retea de transport public incomparabila cu a Bucurestilor.
Poate ar trebui sa mareasca tariful pe la 1,9 roni/km, dar nu sa sara de 2. Daca un taxi are pe zi 20 clienti, la 9000 masini, inseamna 180000 calatori, deci sa zicem cam 80000-100000 masini lasate acasa (presupunand ca majoritatea clientilor fac doua drumuri, de acasa in oras si apoi acasa). Daca cresc tarifele prea mult, poporul isi va muta fundul in masina personala, pe care trebuie s'o si parcheze. Altii vor aglomera si mai mult transportul public si asa aglomerat de rectificarile de program facute de minti crite.

 


Re: Taxiuri Dominatrix

La cât ar putea creşte tariful minim pe kilometru practicat de taxiurile din Capitală, de la 1,39 lei/km în prezent

http://www.gandul.info/news/la-cat-ar-p ... nt-8920959

Peste 700 de taximetrişti vor protesta marţi, între orele 10 şi 15, în Piaţa Constituţiei din Capitală. Potrivit preşedintelui Sindicatului Naţional al Taximetriştilor Independenţi, Gabriel Stăvilaru, "mitingul este autorizat de Primăria Capitalei iar la el vor participa marea majoritatea a firmelor de transport dar şi taximetrişti independenţi. Şi-au anunţat participarea peste 700 de taximetrişti, dar vor fi mai mulţi".

Printre revendicările taximetriştilor se numără revenirea la tariful minim de 1,95 de lei pe kilometru, practicat în 2008, reintroducerea tarifului extraurban, prin care se combate concurenţa neloială, eliminarea obligativităţii dispecerizării, amenajarea şi amplasarea staţiilor de taximetre numai pe domeniul public şi salarizarea personalului angajat conform programului de lucru solicitat. În cazul în care revendicările taximetriştilor nu vor fi soluţionate, aceştia susţin că pe data 15 noiembrie vor organiza un marş de protest prin toată Capitala. Traseul va fi aprobat de Primăria Capitalei şi va fi comunicat ulterior bucureştenilor.

Gabriel Stăvilaru: "Unele dispecerate ne cer şi câte 100 de euro pe lună"

Preşedintele Uniunii Naţionale a Taximetriştilor Independenţi, Gabriel Stăvilaru a explicat pentru gândul de ce taximetriştii şi-au redus singuri tarifele la 1,39 lei pe kilometru şi de ce cer acum revenirea la cel practicat în 2008, adică la un tarif minim de 1,95 de lei pe kilometru. Tariful maxim este de 3,5 lei pe kilometru.

"În Capitală îşi defăşoară activitate şi firme înregistrate în Bragadiru, Popeşti Leordeni, Frumuşani sau Clinceni în condiţiile în care numărul celor transportaţi a rămas acelaşi. Din cauza concurenţei neloiale am fost obligaţi să micşorăm tarifele. Mai mult, există dispecerate ale firmelor de transport şi dispecerate care nu practică activitatea de taximetrie, nu au investiţii, decât în salariaţi şi sedii, şi care îi dispecerizează pe cei care nu sunt autorizaţi să-şi defăşoare activitate pe raza municipiului Bucureşti. Unele dintre aceste dispecerate cer şi cîte 100 de euro pe lună pentru o maşină şi asigură comenzi celor care plătesc".

Stăvilaru susţine că la această situaţie s-a ajuns din cauza legislaţiei neclare şi stufoase. "În urmă cu un an, după un miting organizat de noi, Guvernul a dat o ordonanţă de urgenţă prin care a interzis firmele care nu au fost autorizate să-şi desfăşoare activitate pe raza Capitalei. În Monitorul Oficial s-a publicat că n-au voie să-şi desfăşoare activitatea cu caracter permanent. Din acest motiv ne confruntăm acum cu concurenţa neloială", a declarat liderul SNTI.

Primăria Capitalei: "Tarifele sunt stabilite de transportatori"

Primăria Capitalei, prin biroul de presă, ne-a precizat că tarifele actuale au fost stabilite de către companiile de taximetre şi că deja a amenajat pentru acestea 124 de staţii care însumează 1.000 de locuri de parcare.

"Primăria Municipiului Bucureşti a respectat întreaga legislaţie în ceea ce priveşte stabilirea şi modificarea tarifelor practicate de transportatorii de taxi autorizaţi pe raza municipiului Bucureşti. Listele de tarife sunt stabilite de către transportatori şi vizate de Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Capitalei. Mai mult, Primăria Municipiului Bucureşti prin Direcţia Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei a luat act de solicitarea taximetriştilor şi a transmis Comisiei de Industrie şi Servicii din cadrul Camerei deputaţilor propunerea de modificare a Legii taximetriei. În ceea ce priveşte înfiinţarea staţiilor de taxi, menţionăm că s-au amenajat pe domeniul public 124 de staţii pentru taximetre, însumând 1.000 de locuri. Acestora li se adaugă şi staţiile de pe domeniul privat din zona centrelor comerciale şi a hotelurilor", se arată în comunicatul PMB.

 


Re: Taxiuri Dominatrix

2.000 de taximetrişti vor să „blocheaze" Primăria

Principala revendicare a taximetriştilor independenţi, în cadrul acţiunii de mâine, este revenirea la tariful de 1,95 lei pe kilometru, practicat în 2008.

Peste 2.000 de taximetrişti independenţi vor protesta, mâine, în Capitală, ei ei solicitând revenirea la tariful de 1,95 lei/km practicat în 2008, reintroducerea tarifului extraurban, eliminarea obligativităţii dispecerizării şi amplasarea staţiilor de taxi doar pe domeniul public.

Potrivit reprezentanţilor protestatarilor, manifestaţia va avea loc în faţa sediului Primăriei Capitalei, aşa cum a fost anunţată şi în cadrul comisiei ce a admis cererea protestului iniţial, în ciuda opoziţiei lui Sorin Oprescu.

„În cadrul comisiei de analiză şi soluţionare a cererilor întrunită în data de 9.11.2011, la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), s-a prezentat şi primarul general, care a declarat că nu se teme de absolut nimic şi că solicitarile transportatorilor nu-şi pot găsi soluţionarea în cadrul direcţiilor PMB, drept pentru care nu este de acord ca protestul solicitat să se desfăşoare în faţa sediului PMB, ci în Piaţa Constituţiei sau în sala de consiliu a PMB", se arată în comunicatul taximetrişilor.

Independenţii, aproape de faliment
Nemulţumiţii îşi varsă necazul printr-o scrisoare deschisă adresată lui Sorin Oprescu: „Domule primar general, taximetria a ajuns aproape de faliment, ne luptăm cu pirateria, cu o concurenţă neloială şi cu corupţia sau abuzurile înregistrate atât în cazul dispeceratelor, cât şi în cadrul funcţionarilor publici", susţin ei.

„Acestea sunt problemele transportatorilor autorizaţi taxi, cetăţeni ai municipiului Bucureşti, oameni simpli care astăzi nu mai au siguranţa zilei de mâine, prestatori ai unui serviciu falimentat de către un administrative incompetent şi dezinteresat, transportatori la uşile cărora bat creditorii şi intituţiile statului, pentru a-şi recupera banii solicitaţi cu ocazia investiţiilor necesare bunei desfăşurării a activităţii în regim de taxi pe raza municipiului Bucureşti", mai scriu taximetriştii.

Aceştia se consideră persoane cărora municipalitatea le-a impus plăţi anticipate aferente autorizării, pentru ca mai apoi „să fie lăsaţi de izbelişte, adică să se descurce fiecare cum poate".

Record de protestari
Până la reacţia municipalităţii, taximetriştii au anunţat că vor respecta dorinţa primarului general de a nu perturba „bunul mers al activităţii cotidiene" în municipiul Bucureşti. Ei susţin mitingul se va desfăşura în faţa sediului PMB şi nu la Parlamentul României sau în sala Consiliul General. De asemenea, la protest vor participa 2.000 de transportatori, dublu faţă de mitingul precedent.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 40943.html

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

Exista interesul ca taximetria sa fie tinuta in obscuritatea asta. Sunt firme pentru care s'a facut tariful de 1,29.
Pe de alta parte, primaria n'a fost in stare sa creeze o identitate vizuala a transportulul public din oras.­­­
Ar trebui sa faca 4 tarife la taximetrie, o baza de schema de culoare si elemente vizuale, iar tarifele sa fie evidentiate pe baza variatiunilor pe schema de culoare.
De exemplu:
  • Galben = tariful minim, sa zicem 0,4€/km + max. 20%
  • Galben + alb (partea de sus) = 0,6€/km +/- 10%
  • Alb + galben = 0,8€/km +/- 10%
  • Alb complet = tariful maxim, 1€/km +/- 10%

Indicativele sa fie unice, fontul de inscriptionare a elementelor generale (indicativ, cuvantul "taxi", sigla primariei, a firmei &c) sa fie standardizate.
Statiile de emisie sa aiba un card de acces, iar daca soferul nu mai colaboreaza cu firma sa i se taie accesul la dispeceratul cu care a colaborat.
Sa existe controlori de trafic atat ai primariei cat si cei ai companiilor.
Ar mai exista piraterie? Probabil ca da, dar daca il prinde cu maimuta, adio atestat si autorizatie, plus dosar penal pentru frauda si inselaciune.

Pentru restul transportului, ar trebui sa faca la fel: aceeasi schema de culoare, standarde pentru afisarea numarului de linie, a traseului, a numarului de parc, sigla AMTB, a operatorului, a modului de afisare a reclamelor, standard privind legitimatiile de calatorie &c. Dar, dupa schema propusa mai sus, autobuzele albe ale RATB ar fi de lux :twisted: Poate aude Crit si face 1€ calatoria :lol:

 


Re: Taxiuri subway guru

PDL București: Oprescu vrea modificarea Legii taximetriei pentru a obţine bani de campanie
17 Nov, 13:39 / B365
PDL București îl acuză pe Primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu, ca „vrea să-şi acopere ilegalităţile din trecut prin încercarea de modificare a legislaţiei referitoare la practicarea taximetriei”. Democrat-liberalii denunță și o posibilă întâlnire a edilului-sef cu parlamentarii din Comisia de Industrie din Camera Deputaţilor, pe marginea acestui subiect.
http://b365.ro/news/pdl-buc ... -campanie/
La întâlnirea la care fac referire democrat-liberalii „Oprescu va susţine schimbarea articolului de lege care prevede existenţa a 4 licenţe de taxiuri la 1.000 de locuitori“, se arată într-un comunicat de presă al PDL Bucureşti. Modificarea nu este una care să genereze o mai bună funcţionare a sistemului de taxiuri în Bucureşti, ci “o încercare a lui Sorin Oprescu de a-şi acoperi ilegalităţi din trecut“, se mai arată în document.

PDL susţine că primarul general al Capitalei a suplimentat ilegal în 2009 numărul de autorizaţii de taxi de la 9.500 la 10.269, nerespectând legea în vigoare, iar în urma unei decizii din 11 iulie 2010 a Tribunalului Bucureşti, acesta a retras cele 769 de licenţe suplimentare, scrie Mediafax.

“Chiar dacă a pierdut acel proces, Sorin Oprescu nu s-a consolat cu ideea că trebuie să respecte legea. Tentativa girată de USL de modificare a Legii taximetriei pentru a mări numărul de licenţe se înscrie în categoria acţiunilor întreprinse de Primarul General pentru a obţine noi surse de finanţare în vederea campaniei electorale de anul viitor. Acordarea suplimentară de licenţe, pe criterii netransparente, cunoscute numai de apropiaţii săi, i-ar aduce lui Sorin Oprescu fonduri suplimentare şi chiar o masă de manevră“, se mai arată în comunicatul PDL Bucureşti.

Democrat-liberalii susţin că rezolvarea problemei taxiurilor cu licenţă de Ilfov care operează în Bucureşti nu trebuie făcută prin eliminarea limitei de licenţe, ci prin aplicarea legii, Sorin Oprescu având în subordine Comisia de Mobilitate şi Transport, care ar trebui să se ocupe de controale, prin care să aplice amenzi celor din Ilfov care lucrează în Bucureşti şi să descurajeze această practică.

“Dar, din păcate, Sorin Oprescu nu este în stare sau nu vrea să facă funcţională această Comisie, preferând metoda mult mai facilă politic, de când cu înscrierea în USL, a tentativei de modificare a legislaţiei. PDL Bucureşti îi transmite Primarului General că reprezentanţii săi în Parlament nu vor susţine modificarea legislativă pe care el o cere atât de pe ascuns. Sorin Oprescu trebuie să înceteze să caute surse de finanţare pentru campanie prin mijlloace oculte şi să rezolve cu adevărat problemele cetăţenilor Capitalei. Mai bine decât să-şi piardă timpul prin Parlament, Primarul General ar trebui să vadă de ce nu funcţionează Comisia de Mobilitate şi Transport pe care o are în directă subordonare şi să ia măsurile care se impun“, se mai arată în comunicat.

 


Re: Taxiuri subway guru

Oprescu vrea tarif unic pentru taximetriştii din Capitală
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 41177.html
17 noiembrie 2011, 18:25 |  Autor: Adrian Dădârlat
Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, a declarat azi, la o întâlnire cu membrii Comisiei pentru Industrii şi Servicii de la Camera Deputaţilor, că în urma discuţiilor avute cu organizaţiile profesionale şi patronale, vizează introducerea unui sistem de tarifare unic.

“Am discutat despre introducerea tarifului unic, dacă este cazul, pentru un timp, şi mă refer aici la perioada de recesiune pe care o traversăm, tarif care să fie reglementat de Consiliul General. Asta nu înseamnă că introducem mercurial, dar trebuie să încercăm, pe cât putem, să avem grijă de cetăţeni. Dorim un echilibru, pentru că în acest moment unii sunt tentaţi să cadă în ispita unui tarif foarte mare, iar alţii practică un tarif foarte mic”, a spus Oprescu.

Primarul general al Capitalei a prezentat deputaţilor propunerile Municipalităţii privind modificarea legii taximetriei. Oprescu a subliniat că toată problematica privind desfăşurarea activităţii de transport în regim de taxi trebuie să îşi găsească rezolvarea prin lege şi că în ultimii ani au existat distorsiuni de interpretare a acesteia.

Oprescu a mai declarat că dispecerizarea ar trebui să devină facultativă sau să se înăsprească sancţiunile pentru abaterile dispeceratelor, doar o atentă monitorizare putând împiedica disfunctionalităţi sau excese în acest caz. În ceea ce priveşte cazierul profesional, propunerea Municipalităţii vizează administrarea acestuia de către autorităţile locale, prin norme stabilite de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Printre propunerile înaintate de Oprescu s-au aflat şi reglementarea accesibilităţii taximetriştilor dintr-o unitate administrativ-teritorială în alte unităţi administrative, dar şi cesionarea autorizaţiilor de transport în regim de taxi. Referitor la accesul taximetriştilor autorizaţi în judeţul Ilfov în Capitală, edilul-şef a făcut propunerea ca autorităţile locale să stabilească modalităţile de acces ale acestora prin acorduri bilaterale. Cât priveşte cesionarea autorizaţiilor, propunerea Primăriei vizează cesionarea de la persoană juridică exclusiv la persoane fizice, celelalte modalităţi de transfer, respectiv divizarea, fuziunea sau transformarea fiind deja reglementate prin lege.

 


Re: Taxiuri subway guru

Iulian Iancu: Tariful unic în taximetrie ar putea fi, pentru o perioadă, o soluţie
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 41245.html
17 noiembrie 2011, 18:48 |  Autor: Adrian Dădârlat
Preşedintele Comisiei de industrii a Camerei Deputaţilor, Iulian Iancu (PSD), a declarat, azi, că ideea tariful unic în taximetrie "ar putea, pe o perioadă limitată, să fie o soluţie de comun acord în favoarea şi a operatorilor, şi a cetăţenilor", relatează Mediafax.

Iulian Iancu a făcut această precizare după întâlnirea membrilor Comisiei de industrii a Camerei Deputaţilor cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, pe marginea legislaţiei din zona transporturilor şi a taximetriei.

El a apreciat că, în taximetrie, nu pot fi sacrificaţi unii din cauza "practicii de dumping". "Nu putem să-i sacrificăm pe unii datorită unei practici de dumping sau să-i supraîncărcăm cu costuri foarte mari. Vedeţi bine câte motive de creştere a costurilor ne aduce viaţa de zi cu zi: preţul produselor petroliere, preţul cauciucurilor, costurile de întreţinere şi piesele de schimb sunt tot atâtea motive, însă noi trecem printr-o perioadă specială şi, ca atare, o propunere de acest gen cum este cea a tarifului unic, de exemplu, ar putea pe o perioadă limitată să fie o soluţie de comun acord în favoarea şi a operatorilor, şi a cetăţenilor. Noi, însă, acum luăm în discuţie punctual propunere cu propunere la nivelul raportorilor împreună cu operatorii, adică reprezentanţii taximetriştilor, ai transportatorilor, ai sindicatelor şi ai Primăriei Generale, urmând să dăm forma finală în cursul săptămânii viitoare", a spus Iancu.

Întrebat cât ar trebui să fie tariful unic, Iancu a arătat că "nu se poate intra într-o discuţie punctuală pentru că ea trebuie să plece de la nivelul costurilor reale pe care le realizează astăzi operatorii".

Preşedintele Comisiei de industrii a Camerei Deputaţilor a mai spus că dispeceratele "au ajuns în situaţia să devină subiect datorită practicii de monopol" şi că se va avea în vedere eliminarea acestui statut.

 


Re: Taxiuri subway guru

Intalnirea cu reprezentantii taximetristilor independenti
by Sorin Oprescu on Tuesday, November 15, 2011 at 7:56am
http://www.facebook.com/notes/sorin-opr ... 4438238673
Primarul General, Sorin Oprescu, s-a intalnit, astazi, la sediul Municipalitatii, cu reprezentanti ai taximetristilor independenti, pentru a discuta despre revendicarile acestora in ceea ce priveste activitatea de transport in regim de taxi de pe raza Capitalei.



Pe parcursul celor doua ore de discutii, Sorin Oprescu a explicat ca problemele enuntate de taximetristi tin de competenta forurilor legislative.



„Este important ca toata lumea sa inteleaga ca trebuie, in primul rand, modificata legea. Eu am inaintat deja catre Comisia pentru Industrie si Servicii de la Camera Deputatilor o serie de propuneri pentru modificarea legii taximetriei”, a declarat Primarul Capitalei.



Mai mult, zilele urmatoare, pe site-ul Primariei Municipiului Bucuresti, va fi postata propunerea care a fost inaintata Parlamentului in vederea modificarii legislatiei in vigoare.



De asemenea, Primarul Sorin Oprescu a aratat ca, in momentul de fata, in ceea ce priveste problema tarifului, luand in considerare  prevederile legale, sustinute si de pozitia Consiliului Concurentei, piata taximetriei din Bucuresti este o piata libera, operatorii putand aplica orice tarif care se situeaza sub valoarea maximala de 3,5 lei, aprobata de Consiliul General al Municipului Bucuresti. Transportatorii sunt liberi sa se inscrie la un dispecerat care practica un tarif apropiat de tariful pe care doresc sa-l practice.



Pozitia Primariei Capitalei privind modalitatea de rezolvare a problemei tarifului pe care sunt nevoiti sa-l aplice majoritatea operatorilor ca urmare a politicii unor dispecerate o reprezinta stabilirea de catre autoritate a unui sistem de tarife unice.



Acestea trebuie sa acopere in totalitate costurile inregistrate de transportatori si un profit, pe baza unor studii care sa tina cont atat de costurile inregistrate cu forta de munca, materialele si serviciile inregistrate de operatori, cat si de situatia cererii de transport in acest sistem, reprezentata prin numarul total de kilometri realizati raportat la numarul de kilometri pentru care se incaseaza taxa de calatorie, acest sistem fiind aplicat in aproape toate marile orase din Europa (Paris, Frankfurt, Varsovia, Barcelona, Madrid etc).



Avantajul acestui sistem este ca asigura cresterea calitatii serviciului de transport in regim de taxi, in concordonanta cu obiectivul Municipalitatii privind protejarea intereselor locuitorilor orasului.



Cu privire la concurenta neloiala, Primaria Capitalei, prin autoritatea de autorizare, a intreprins masurile care se impun pentru respectarea legislatiei. Astfel, in urma operatiunii de vizare a autorizatiilor de transport in regim de taxi la 28.02. 2010, a rezultat neprelungirea autorizatiilor operatorilor care inregistrau datorii la bugetele locale si de stat, a celor care erau in insolventa sau in faliment.



Primaria Municipiului Bucuresti considera ca cei care nu-si platesc aceste taxe pot practica tarife neconcurentiale, in defavoarea taximetristilor onesti, care, in ciuda crizei economice, au ales sa respecte legea.



Primarul Sorin Oprescu si-a reafirmat disponibilitatea de a solicita organelor abilitate luarea masurilor care se impun in vederea combaterii pirateriei si taximetriei ilegale.

Acestea reprezinta infractiuni si nu pot fi constatate decat de catre organele de politie, care pot lua masurile care se impun, in conformitate cu legislatia in vigoare.



In privinta taximetristilor autorizati in judetul Ilfov, Primarul Capitalei a explicat ca singura autoritate in masura sa-i sanctioneze este autoritatea care le-a eliberat autorizatiile, astfel  incat au fost transmise adrese catre aceasta, in vederea aplicarii masurilor legale. Acesta a precizat ca in urma modificarii legii in anul 2010, prin introducerea cuvantului „permanent” in articolul care reglementeaza operarea de catre un transportator in alte localitati decat cea de autorizare, posibilitatea de a aplica sanctiuni in Bucuresti celor autorizati in judetul Ilfov a fost, practic, anulata, organele de control fiind puse in situatia de a dovedi ca operatorul respectiv a practicat taximetria in mod “permanent” in Bucuresti, lucru foarte greu de dovedit.



Directia Generala de Politie Locala si Control a constatat numai in anul 2011 un numar de peste 240 de abateri, fiind luate masuri de sanctionare (amenzi, dar si retinerea/retragerea autorizatiilor de taxi), dar si pentru reglementarea acestei situatii este necesara modificarea legii.

Referitor la problema dispeceratelor, in urma controalelor efectuate, s-a luat masura retragerii autorizatiei la doua dintre acestea, aceasta masura fiind contestata in instanta in momentul de fata

 


Re: Taxiuri subway guru

Propuneri de lege ferenda privind serviciile de taximetrie in Bucuresti
by Sorin Oprescu on Thursday, November 17, 2011 at 8:56am
http://www.facebook.com/notes/sorin-opr ... 8063053673
Primarul General, Sorin Oprescu, s-a intalnit, astazi, la Parlament, cu membrii Comisiei pentru Industrii si Servicii de la Camera Deputatilor pentru a prezenta propunerile Municipalitatii privind modificarea legii taximetriei.

Primarul Capitalei a subliniat ca toata problematica privind desfasurarea activitatii de transport in regim de taxi trebuie sa isi gaseasca rezolvarea prin lege si ca in ultimii ani au existat distorsiuni de interpretare a acesteia.

Sorin Oprescu a aratat ca, in urma repetatelor discutii avute cu organizatiile profesionale si patronale, vizeaza introducerea unui sistem de tarifare unic, aprobat prin Hotarare de Consiliu.

“Am discutat despre introducerea tarifului unic, daca este cazul, pentru un timp, si ma refer aici la perioada de recesiune pe care o traversam, tarif care sa fie reglementat de Consiliul General. Asta nu inseamna ca introducem mercurial, dar trebuie sa incercam, pe cat putem, sa avem grija de cetateni. Dorim un echilibru, pentru ca in acest moment unii sunt tentati sa cada in ispita unui tarif foarte mare, iar altii practica un tarif foarte mic.”, a explicat Primarul General.

De asemenea, acesta a declarat ca dispecerizarea ar trebui sa devina facultativa sau sa se inaspreasca sanctiunile pentru abaterile dispeceratelor, doar o atenta monitorizare putand impiedica disfunctionalitati sau excese in acest caz. In ceea ce priveste cazierul profesional, propunerea Municipalitatii vizeaza administrarea acestuia de catre autoritatile locale, prin norme stabilite de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Printre propunerile inaintate de catre Primarul Sorin Oprescu s-au aflat si reglementarea accesibilitatii taximetristilor dintr-o unitate administrativ-teritoriala in alte unitati administrative, dar si cesionarea autorizatiilor de transport in regim de taxi. Referitor la accesul taximetristilor autorizati in judetul Ilfov in Capitala, edilul-sef a facut propunerea ca autoritatile locale sa stabileasca modalitatile de acces ale acestora prin acorduri bilaterale. Cat priveste cesionarea autorizatiilor, propunerea Primariei vizeaza cesionarea de la persoana juridica exclusiv la persoane fizice, celelalte modalitati de transfer, respectiv divizarea, fuziunea sau transformarea fiind deja reglementate prin lege.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Alte vehicule şi utilaje  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420538 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use