Utilaje agricole

Vehicule şi utilaje care nu îşi au locul în celelalte categorii

Utilaje agricole

Mesajde ikarus13 » Lun, 10 Iun 2013, 21:18

In saptamana care s-a terminat a fost o prezentare de utilaje agricole in apropierea localitatii Fundulea. Aici au venit multe firme din diverse tari cum ar fi Class, Farmet, Weideman, Wirax, AFP, Kuhn, Vaderstad, Valtra si Case.
Cateva poze de acolo. Tin sa precizez ca fata de anul trecut a fost foarte aglomerat.
farmet 2013 005.JPG
farmet 2013 005.JPG (346.11 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 007.JPG
farmet 2013 007.JPG (311.14 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 009.JPG
farmet 2013 009.JPG (368.54 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 012.JPG
farmet 2013 012.JPG (343.89 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 021.JPG
farmet 2013 021.JPG (384.9 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 023.JPG
farmet 2013 023.JPG (278.58 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 024.JPG
farmet 2013 024.JPG (343.48 KiB) Vizualizat de 3505 ori

farmet 2013 029.JPG
farmet 2013 029.JPG (286.85 KiB) Vizualizat de 3505 ori
Ultima oară modificat de ikarus13 pe Lun, 10 Iun 2013, 21:23, modificat de 2 ori în total.
---ikarus13-Metrouusor---
~Roșca Mihai Cristian~
Avatar utilizator
ikarus13
Membru Gold
 
Mesaje: 932
Membru din: Dum, 07 Aug 2011, 22:19
Localitate: Bucuresti,sector 4,Berceni

Re: Utilaje agricole

Mesajde ikarus13 » Lun, 10 Iun 2013, 21:21

farmet 2013 031.JPG
farmet 2013 031.JPG (281.87 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 033.JPG
farmet 2013 033.JPG (365.99 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 034.JPG
farmet 2013 034.JPG (290.96 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 038.JPG
farmet 2013 038.JPG (325.56 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 041.JPG
farmet 2013 041.JPG (369.38 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 045.JPG
farmet 2013 045.JPG (256.5 KiB) Vizualizat de 3504 ori

farmet 2013 049.JPG
farmet 2013 049.JPG (306.44 KiB) Vizualizat de 3504 ori

Aici a fost prezentat fiecare utilaj in parte.
farmet 2013 091.JPG
farmet 2013 091.JPG (231.89 KiB) Vizualizat de 3504 ori
---ikarus13-Metrouusor---
~Roșca Mihai Cristian~
Avatar utilizator
ikarus13
Membru Gold
 
Mesaje: 932
Membru din: Dum, 07 Aug 2011, 22:19
Localitate: Bucuresti,sector 4,Berceni

Re: Utilaje agricole

Mesajde ByOnu » Mar, 11 Iun 2013, 14:23

Superbe fotografiile, multumim! ;)
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4366
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Utilaje agricole

Mesajde ikarus13 » Mar, 03 Iun 2014, 12:35

Ca în fiecare an am primit prin poștă informația că se desfășoară târgul AgriPlanta. Anul acesta nu pot să mă duc dar dacă este un doritor sfatul meu este să meargă. Am fost și acum 2 ani și anul trecut și a fost o experiență foarte plăcută.
AgriPlanta 006.JPG
AgriPlanta 006.JPG (244.12 KiB) Vizualizat de 3027 ori

Sau link-ul lor mai bine: http://www.agriplanta.ro/
---ikarus13-Metrouusor---
~Roșca Mihai Cristian~
Avatar utilizator
ikarus13
Membru Gold
 
Mesaje: 932
Membru din: Dum, 07 Aug 2011, 22:19
Localitate: Bucuresti,sector 4,Berceni

Re: Utilaje agricole

Mesajde GPS » Dum, 12 Noi 2017, 21:37

Un tractor autohton UTB Universal 445 în renumitul sat Viscri din județul Brașov.
ImagineTractor UTB Universal 445 by mihaipăcurețu, on Flickr
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 2182
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Utilaje agricole

Mesajde misterr » Vin, 28 Sep 2018, 20:07

Producţia de tractoare a fost revitalizată la Braşov. Cât costă un model U 650 pe piaţa din Africa

Imagine

Compania braşoveană Tractorul U 650, cea care preluat licenţa pentru producţia şi vânzarea tractoarelor U 650 pe pieţele asiatice şi africane, a încheiat un acord cu compania egipteană El Nasr Automotive Manufacturing Company pentru ca aceasta să asambleze maşinile agricole în ţara din nordul Africii.

La mai bine de zece ani de la închierea societăţii Tractorul UTB, piaţa de tractoare româneşti reîncepe să activeze, după ce câţiva dintre foştii angajaţi ai uzinei, printre care şi fostul directorul a întreprinderii, Titus Şerban, cu sprijinul unui om de afaceri arab, au reuşit să redeschisă o mică făbricuţă şi să producă tractoare U 650.

Societatea Tractorul U 650 Braşov, care are unitatea de producţie în oraşul prahovean Băicoi şi sediul administrativ la Braşov, a început acum şase ani cu producţia de piese de schimb pentru tractoarele româneşti. Cu timpul, au început să apară comenzi de tractoare dinspre pieţe din Asia şi Africa.

Cel mai recent contract a fost încheiat de firma braşoveană cu compania egipteană El Nasr Automotive Manufacturing Company. De această dată, partenerii africani au cerut doar piesele pentru tractoare, urmând ca maşinile agricole să fie asamblate în Egipt.

Primul lot de 25 de tractoare

Proprietarul companiei Tractorul U 650 Braşov, Atef El Said Abd El Aziz El Keleini, un om de afaceri din Arabia Saudită, spune că primul lot de piese, pentru 25 de tractoare, va fi trimis în Egipt în următoarea lună. „Deocamdată am luat decizia să trimitem componentele de aici şi să fie asamblate acolo, deoarece lira egipteană s-a devalorizat foarte mult în raport cu dolarul. Preţul unui tractor este de 20.000 de euro, iar pe piaţa egipteană este cerere foarte mare de tractoare U 650”, a explicat acesta.

Omul de afaceri spune că în prezent compania se află în căutare de ingineri ai fostei fabrici de tractoare din Braşov pentru a-i trimite în Egipt pentru a superviza asamblarea tractoarelor. „Se vorbeşte de salarii bune, la care se oferă bonusuri de genul casă, maşină, asigurări de sănătate. Nu ne deranjează nici dacă sunt pensionari”, a precizat El Keleini.

60 de angajaţi în prezent

Compania braşoveană a inaugurat în urmă cu câţiva ani o fabrică la Băicoi, unde are circa 60 de angajaţi. „Dacă acest contract va continua, vom avea nevoie de câteva zeci de angajaţi. Noi am livrat deja în ultima lună peste 50 de tractoare U 650 în Sudan, urmând să livrăm şi tractoare U 825. Contractul cu Egiptul presupune livrarea de piese pentru asamblarea a 112 tractoare”, a mai spus omul de afaceri. Valoarea totală a contractului este de 2,2 milioane de euro.

Compania braşoveană a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 2 milioane de lei. Pierderile s-au cifrat însă la 360.000 de lei.


Imagine


Imagine


Imagine


Imagine
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3315
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Utilaje agricole

Mesajde misterr » Mar, 05 Mar 2019, 19:33

Elevi puși să facă practică pe tractoare din 1960. Ce pățesc când vor să se angajeze

Click pe imagine pentru video:

Imagine

Elevii liceelor cu profil agricol ar putea avea acces la tractoare moderne, dacă aceste şcoli ar intra şi în subordonarea Ministerului Agriculturii, care ar trebui să investească în dotarea unităţilor de învăţământ.

Până atunci, însă, tinerii învaţă pe maşini vechi şi rudimentare, pe care fermierii nu le mai folosesc. Din această cauză, practica lor este inutilă, iar atunci când se vor angaja o vor lua de la zero.

Pe astfel de tractoare, fabricate în secolul trecut, fac practică elevii unora dintre liceele cu profil agricol din ţară. Şcolile în care învaţă aceşti tineri au pe post de material didactic aparatura care abia mai funcţionează.

Director: „Aici avem un tractor de 45 de cai putere, din 1960 şi ceva, dar este funcţional, ne facem treaba cu el.”

La angajare, însă, tinerii au probleme pentru că femierii le cer să lucreze pe tractoare noi, pe care absolvenţii nu ştiu să le folosească.

Vasile Căţărau, director liceu tehnologic: „Foarte puţini fermieri mai au acum tractoare U650 sau maşini pe care s-a lucrat acum câţiva zeci de ani.”

Constantin Timu, director liceu tehnologic: „Utilajele pe care le avem sunt dinainte de ’89, anii ’60-70. Arăm pământul şi în prezent cu două tractoare U650. Situaţia este generalizată la nivel de ţară.”

Până în 1989, liceele cu specific agricol - peste 200 - se aflau atât în subordinea Ministerului Agriculturii, cât şi a Ministerului Educaţiei. După ’89, acestea au rămas doar la Ministerului Educaţiei. De atunci, spun directorii, nu s-au mai făcut deloc investiţii.

Petre Daea, ministrul Agriculturii: „Senatul României a dat un vot de aprobare şi liceele agricole să intre şi sub tutela organizatorică a Ministerului Agriculturii, astfel încât pregătim oameni pentru noi tehnologii.”

Alexandru Oniceanu, elev: „Ne-ar motiva să învăţăm mai bine, se cere forţă de muncă, iar utilajele sunt învechite, mai micuţe, necesită timp de lucru mai mare, pe lângă astea noi.”

Fermierii spun că, în zilele noastre, tocmai pentru că elevii nu au acces la noi tehnologii, nu găsesc forţa de muncă.

Dan Tiberiu Stan, fermier: „Pe cine am angajat noi, am trimis la cursuri pentru a fi capabili să le folosească.”

La sfârşitul lunii trecute, propunerea legislativă pentru modificarea Legii Educaţiei, care include şi dubla subordonare a liceelor cu profil agricol, a primit aviz pozitiv de la comisia pentru învăţământ.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3315
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Utilaje agricole

Mesajde misterr » Joi, 04 Apr 2019, 18:44

Omul de afaceri care a resuscitat o industrie pe cale de dispariție după Revoluție. Cum arată tractorul fabricat la Reghin, omologat de RAR

Imagine

TAGRO, tractorul agricol românesc, conceput și realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român, a anunțat compania.

“În luna aprilie a acestui an, vom începe producția componentelor și vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieși pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiștii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente și accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar și din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare", a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM.

IRUM Reghin a funcționat ca societate de stat până în anul 1999, când a fost achiziționată de MAVIPROD și a devenit o companie cu capital privat, integral românesc. În 2010, Mircea Oltean a decis să dezvolte în cadrul fabricii un nou tractor agricol, intrând astfel într-un sector total nou și diferit față de ce făcuse până atunci, respectiv utilaje forestiere.

Imagine

În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceputul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investiție totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.

TAGRO a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul. Specialiștii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerințelor tehnice și administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole și forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830.

Imagine

Cu o cabină etanșă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) și FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce împiedică intrarea prafului în interior, un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, TAGRO poate fi considerat un vector al revitalizării industriei constructoare de vehicule agricole din România.

Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tracțiune integrală 4x4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă, poziționată în partea din spate.

Imagine

Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc și poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcție de opțiunea aleasă de client: 86, 95 sau 102 CP.

Sistemul hidraulic de servodirecţie oferă confort și încredere sporită schimbărilor de direcție, chiar și atunci când, prin intermediul tiranților pentru cuplare rapidă de categorie II și a cârligului de remorcare reglabil pe înălțime, acesta tractează o remorcă cu o masă maxim tehnic admisibilă de 18.000 kg.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3315
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde anndrei » Mar, 16 Apr 2019, 19:35

#Andrei11, la facultate ai studiat ce tip de lumina este mai eficienta pe timp de ceata? Alba sau galbena?
anndrei
 
Mesaje: 1004
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde andrei11 » Mar, 16 Apr 2019, 19:53

N-am studiat propriu zis, am fost informați la cursul de tractoare și autocamioane. ( Eu am făcut fac de mecanică agricolă, a nu se confunda cu agronomia !!! ) Colegii de la transporturi proprabil că au studiat problema mai în amănunțit. Dar deja din anii 1970 ( spre sfârșit ) nu mai existau lumini galbene de ceață.
Ca să-ți fac o precizare, cursul de tractoare și autocamioane este numai cu matematică superioară și fizică superioară și rezistența matrialelor și teoria mecanismelor ( integrale, ecuații diferențiale, etc ). Să nu-ți imaginezi că la cursul de cutii de viteză ni se prezenta o cutie de viteză ! Nu ! Numai teorie. Cutia efectivă ni se prezenta la laborator, dar baza pentru examen era teoria de la curs, am spus, numai matematică superioară / fizică superioară / cursul de rezistență / cursul de mecanisme.
Dar vezi că nu mă păcălești, la ce folosesc luminile de gabarit la autocamioane / autobuze ? Dacă nu știi, îți spun eu. Oricum răspunsul este extrem de simplu !
________________
Ca să limpezim un aspect, meseriașul repară cutia de viteză, pentru că de aceea e meseriaș, eu mă uit numai după uzuri. Dacă după asamblarea cutiei de viteze cutia respectivă nu funcționează de vină este meseriașul și nu inginerul. Eu știu teoria lor, nu practica. Să nu confundăm meseriile și să respectăm muncitorii profesioniști ! Eu i-am respectat și de aceea am reușit să finalizez lucrările. Am lucrat și în comunism și în capitalism în agricultură vreo 22 de ani. Efectiv în agricultură, deci nu în birou.
+___________________
Mai departe, pentru cutiile de viteză în comunism, pentru tractoare și combine, aveam stand de probă. Deci eu identificam uzurile, făceam rost de piese noi / recondiționate, meseriașul o repara și o puneam pe standul de probe. Acolo eu eram șeful, nu meseriașul, pentru diverse turații de la axul primar ( era un motor electric ) și cu o frână la axul secundar ( care sintetiza greutatea tractorului + sarcina la cârlig ) în totate treptele de viteză cutia trebuia să se comporte exemplar. Verificările le făceam eu, inginerul, cu meseriașul lângă mine. Și da, mai existau cutii care se blocau / se distrugeau roțile dințate / pinioanele și vedeam cine e de vină.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde anndrei » Mar, 16 Apr 2019, 20:18

La tractorul UTB U650 frana era doar pe rotile din spate? Era integrata in cutia de viteze?
Luminile de gabarit se folosesc pentru a evidentia limitele superioare ale autobuzului. Camioanele si remorcile/semiremorcile au montate si pe laterale.
anndrei
 
Mesaje: 1004
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde andrei11 » Mar, 16 Apr 2019, 20:34

La U 650 frâna era numai pe spate. Sunt două pedale care sunt acționate cu piciorul drept. Ele în principiu sunt legate mecanic cu un braț dar pot fi acționate și independent.
Ordinea pedalelor era următoarea :
- cu piciorul stâng ambreiajul
apoi ordinea pedalelor era :
Cu piciorul drept
- accelerația
- cele două pedale de frână.
( Deci nu e ca la automobile )
Mai există o accelerație la mână.
Accelerația de la mână și cea de la picior sunt în legătură directă mecanică
___________
Frînele n-au legătură cu CV - ul ( implicit și diferențialul ) sunt pe cele 2 axe planetare ( osii ) și sunt cu discuri. Nu se consumă discurile aproape niciodată ( ca la mașini ). Discurile practic sunt imediat după ieșirea din cutia de viteze pe cele 2 planetare ( care se numesc osii ). Sunt două discuri pe fiecare osie ( deci în total 4 ).
____________
Pentru U 650 sunt 10 viteze pentru înainte ( 5 + 5 )
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde anndrei » Mar, 16 Apr 2019, 20:36

Acele discuri stau in ulei? Frana este actionata pneumatic, hidraulic sau mecanic?
anndrei
 
Mesaje: 1004
Membru din: Sâm, 12 Mar 2011, 17:52

Re: Clubul "Flacara Rosiatica"

Mesajde andrei11 » Mar, 16 Apr 2019, 20:46

Hei !!! :lol: Suntem până în anul 1989 !!!
Evident mecanic. Pur mecanic. Pârghii și arcuri ! De unde atâtea finețuri ? :lol: ( Dar erau eficiente ! )
Ceva hidraulic avea numai la direcție, deci direcția era mecano - hidraulică, să spun așa. Să știi că era foarte ușor de manevrat direcția.
Se putea porni tractorul de pe loc din vitezele I - III. Pentru tractoarele rutiere se pornea cu viteza III apoi direct viteza a V - a.
Fişiere ataşate
disc  frână U 650.jpg
disc frână U 650.jpg (51.8 KiB) Vizualizat de 182 ori
4-16-2019 9-52-46 PM.jpg
4-16-2019 9-52-46 PM.jpg (40.34 KiB) Vizualizat de 181 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 15941
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Următorul

Înapoi la Alte vehicule şi utilaje


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori