Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantUtilaje feroviare

 

Topic: Discutii diverse

6 posts, 3355 views
  • Tom
  • Posted:
  •  

Discutii diverse Tom

Diverse despre utilaje feroviare...

As dori sa intreb aici: de ce utilajele feroviare nu sunt codificate UIC?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Păi sunt... dar nu toate.

Desigur, codificarea e obligatorie doar pentru vehiculele care ies din afară, ,,bucătăria internă" a unei administrații feroviare e cam greu de controlat.

 


Re: Discutii diverse orex

Reparații pe calea ferată. CFR Infrastructură cumpără 4 utilaje grele cu 117 milioane lei, bani de la buget
CFR Infrastructură cumpără patru utilaje grele pentru reparații la calea ferată, licitația de 117 milioane lei, fonduri de la buget fiind lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Urmează a fi achiziționate o mașină de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale, un utilaj pentru burat nivelat și ripat, un alt utilaj pentru burat linia curentă și aparate de cale respectiv o mașină de profilat balastul căii ferate, acestea fiind utilaje foarte importante pentru refacția liniilor de tren. Dintre cele patru utilaje, cea mai scumpă este mașina de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale cu un cost de aprox. 45 de milioane de lei. Cu ajutorul acestor mașini CFR Infrastructură poate face lucrări specifice în regie proprie. Pe lângă cele două mari contracte din PNRR ( modernizarea Magistralelor Caransebeș-Arad și Cluj-Oradea) și proiectele de reparații rapide quick wins finanțate tot prin PNRR, administratorul rețelei feroviare din România a făcut în această vară reparații în regie proprie în Portul Galați.

Compania are un singur tren de lucru, aparat cu care poate face lucrări complexe de reabilitare, iar cele patru utilaje pe care vrea să le cumpere ajută trenul de lucru de la Regionala CFR Brașov. Licitația a fost anunțată de secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu sectorul feroviar : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru patru mașini și utilaje grele de cale. Valoarea totală estimată a contractului este de 117.500.000 de lei, echivalentul a aproape 25 de milioane de euro.

Procedura de achiziție este împărțită în patru loturi:
1. Mașină de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale
2. Maşină de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan
3. Maşină de burat linia curentă și aparate de cale
4. Mașina de profilat balastul căii ferate”
Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplina de a curata patul de balast de sub liniile de cale ferata, precum si de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optima, cerut[ de condițiile de transport. Maşina de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan este destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul controlat de mare productivitate pe linii curente și din stații. Maşina de burat linia curentă și aparate de cale este o masina grea de cale, autopropulsată, destinată a efectua lucrări de buraj, nivelat și ripat pe linii curente, aflate in aliniament și curbe, precum și a aparatelor de cale, fiind destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate. Maşina de profilat balastul căii ferate este o mașină grea de cale, autopropulsată, destinată lucrărilor de profilare a prismei de balast până la definitivarea formei standard a acesteia, prin transferarea și redistribuirea unor cantități excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast, situate pe partea superioară a platformei căii, pe taluzurile prismei și pe bancheta căii.

 


Re: Discutii diverse serbanandrei

Acum daca au lansat licitatia cam cand cred ei ca vor sosi aceste utilaje ?? Producatori mari si de renume sunt 2 sau 4 in lume. Eu credeam ca la CFR exista utilaje care sa intretina si sa modernizeze sina. Nu vorbim de utilaje de acum 20 de ani, ci de unele mai noi. Se pare ca nu avem asa ceva. Ne mai miram ca ,calea ferata arata asa .

Perspectivele sunt sumbre vizavi de utilaje . Mai devreme de 6 -8 luni nu vor veni ,si asta in cazul fericit ,doar cand se va desemna castigatorul .  Asa utilaje complexe se fac la comanda  nu sunt pe stoc,dar se pare ca cei de la CFR INFRASTRUCTURA sunt total paraleli cu ce exista pe plan mondial .

 


Re: Discutii diverse shoppy

Cu 4 utilaje nu se face primavara, si stiu si ei ca vor veni la anu', oricum ei au niste utilaje, nu lipsa utilajelor este problema la noi ci a banilor, daca aveau bani putea inchiria utilaje sau scoate contracte.

 


Re: Discutii diverse serbanandrei

Daca vroiau puteau sa inchirieze utilaje  !!! Ai spus bine daca vroiau.... Si sincer sa fiu nu stiu daca sunt utilaje de acest gen de inchiriat !!!! Acum ca sunt bani , ar trebui sa fac tot posibilul sa aiba deschise cat mai multe santiere pentru modernizare si inlocuire sina si retea. Avem de lucru ca si la autostrazi cel putin 10 -15 ani . Ar trebui sa ne miscam mult mai repede ,pentru ca reabilitatea caii ferate nu este usoara deloc.

 


Home page  • 
Parent forum: Utilaje feroviare  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use