Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantUtilaje feroviare

 

Topic: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450

11 posts, 5270 views
Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 stakee

MCB 450-023

MCB 450-023 a.jpg (273.89 KB; downloaded 4386 times)
MCB 450-023 b.jpg (277.39 KB; downloaded 4394 times)
MCB 450-023 c.jpg (256.96 KB; downloaded 4414 times)
MCB 450-023 d.jpg (295.13 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-023 e.jpg (284.22 KB; downloaded 4363 times)
MCB 450-023 f.jpg (264.28 KB; downloaded 4352 times)
MCB 450-023 g.jpg (226.11 KB; downloaded 4347 times)
MCB 450-023 h.jpg (218.64 KB; downloaded 4352 times)
MCB 450-023 i.jpg (209.58 KB; downloaded 4347 times)
MCB 450-023 j.jpg (295.49 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-023 k.jpg (257.59 KB; downloaded 4347 times)
MCB 450-023 l.jpg (308.51 KB; downloaded 4345 times)
MCB 450-023 m.jpg (282.85 KB; downloaded 4345 times)
MCB 450-023 n.jpg (251.79 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-023 o.jpg (248.75 KB; downloaded 4348 times)
MCB 450-023 p.jpg (303.19 KB; downloaded 4345 times)
MCB 450-023 q.jpg (222.44 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-023 r.jpg (278.6 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-023 s.jpg (305.25 KB; downloaded 4348 times)
MCB 450-023 t.jpg (300.66 KB; downloaded 4347 times)
MCB 450-023 u.jpg (301.06 KB; downloaded 4351 times)
MCB 450-023 v.jpg (360.19 KB; downloaded 4345 times)

 


MCB 450 (Masina de Ciuruit Balast) stakee

016 021 033 048

MCB 450-016.jpg (199.95 KB; downloaded 4344 times)
MCB 450-021 a.jpg (214.13 KB; downloaded 4380 times)
MCB 450-021 b.jpg (170.21 KB; downloaded 4349 times)
MCB 450-021 c.jpg (207.86 KB; downloaded 4349 times)
MCB 450-021 d.jpg (233.29 KB; downloaded 4349 times)
MCB 450-021 e.jpg (172.48 KB; downloaded 4346 times)
MCB 450-021 f.jpg (230.29 KB; downloaded 4349 times)
MCB 450-021 g.jpg (230.29 KB; downloaded 4348 times)
MCB 450-033 a.jpg (458.19 KB; downloaded 4349 times)
MCB 450-033 b.jpg (122.91 KB; downloaded 4348 times)
MCB 450-048 a.jpg (200.52 KB; downloaded 4347 times)
MCB 450-048 b.jpg (202.69 KB; downloaded 4348 times)

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 Gabi23

MCB 450-033, construită la Marub în anul 1982, era conservată la Fetești în anul 2010. Ar fi interesant CFR SA (Infrastructură) câte astfel de utilaje mai deține și câte mai sunt efectiv funcționale...

MCB 450-033 - Fetesti - 20.11.2010.JPG (360.01 KB; downloaded 4362 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 Utilizator anonim

Cel putin unul e functional pe regionala Brasov.
O imagine din toamna 2019 publicata de Razvan Preda pe un grup FB.

FB_IMG_1586491637438.jpg (135.42 KB; downloaded 4317 times)

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 cris_m

Din ce-mi dau seama din poza anterioara, cupa aceea pe lateral "prinde" balastul, il duce pe banda in "bena" din spate unde este maruntit? Ma intereseaza putin principiul de functionare al acestui utilaj, de asta intreb.  :)

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 shoppy

Initial vine o echipa si sapa la lopata un sant transversal pe sub linie si traverse, se aduce utilajul cu lantul excavator desfacut, lantul se monteaza si se intregeste prin sant(este un circuit sircular, simetric). Se porneste lantul si utilajul inainteaza, astfel ca lantul coboara pe o parte, prinde balastul si il urca in utilaj pe partea cealalta. Odata ajuns in utilaj exista mai multe posibilitati(aici nu ma prea pricep):
- balastul este trecut prin site(sau ciur, de aici denumirea de masina de ciuruit), fractia neconforma(cea supradimensionata si cea subdimensionata) se arunca in afara gabaritului cf si fractia conforma se evacueaza pe deasupra cabinei in vagoane cu conveior pentru a fi refolosita(sau poate este eliberata inapoi peste linie si partial profilata pentru a fi imediat refolosita)
- intreg balastul este evacuat pe deasupra cabinei in vagoanele cu conveior

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 cris_m

Multumesc pentru explicatie! E ok si asa, am inteles de principiu ce se intampla in timpul unei astfel de operatiuni.

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 MCB-016

cris_m wrote here:
Din ce-mi dau seama din poza anterioara, cupa aceea pe lateral "prinde" balastul, il duce pe banda in "bena" din spate unde este maruntit? Ma intereseaza putin principiul de functionare al acestui utilaj, de asta intreb.  :)
  Acea ,, cupa" se numeste sapa de excavatie si face parte dintr-un subansamblu numit Lanţ de Excavatie care este actionat de un motor electric prin intermediul unui Pinion de otel in forma de Stea. Prisma de piatra este sparta de Bolturi din Otel atasate pe Sapele de Excavatie dupa care este urcata printr-un ghidaj de otel in forma de uluc in Ciurul Vibrant. Ciurul este un subansamblu fix- mobil pe un ax trasversal, actionat printr-o fulie legata de un motor electric prin intermediul unor curele de transmisie.  La celalat capat al axului are o volanta excentrica, care produce vibrarea necesara. Ciurul are in compunere un buncar in care sunt montate 4 randuri( nu sunt sigur, au trecut 23 de ani de atunci) de site pentru sortarea, pe diferite dimensiuni,  a pietrei sparte , incepand cu cele mari la suprafata si cele mici pe ultima linie, plus un orificiu de degajare pentru piatra sau alte obiecte de mari dimeniuni. Dupa separare, rezidurile sunt urcate pe o banda de cauciuc fix-mobila spre banda pivotanta care evacueaza rezidurile pe lateralul prismei de piatra. Partea de piatra care se incadreaza in dimensiuni este evacuata spre cale prin doua benzi laterale, stanga+ drapta,  mobile pentru capetele de traversa si, prin şubăre, in interiorul căii. Procesul complet este: 1) Saparea manuala a santului pentru montarea gidajului complementar din otel , numit Traversa. 2) MCB-450 este trecut in regim de lucru tehnologic si , cu ajutorul traversei,  se completeaza circuitul lantului de excavatie. 3) Se pornesc pe rand: benzile laterale, banda fixa, banda pivotanta, ciurul vibrant. Se porneste lantul de excavatie si se ,, intinde"cu ajutorul unei pompe hidraulice care seamana cu pompa IH de la U 650M, dupa care se porneste inaintarea. Viteza de inaintare in regim tehnologic se regleaza dintr-un ,, potentiometru".  Panoul de comanda se afla in cabina pentru lucru tehnologic, aflata in spatele motorului termic si a generatorului electric. Pe panou se afla comenzile si aparatele de control. Zgomotul produs este ..., nu se poate descrie. Cu antifoane si tot ai dureri de cap dupa 5- 6 ore de lucru. Comunicarea se face prin semne convenite, ceva asemanator surdo-mutilor. Va puteti imagina un lant de otel de cateva tone care sparge piatra si se freaca pe un ghidaj de otel. Un motor MB 450  cu turbosuflanta turat la maxim si un grup hidraulic cu cateva PH 20. Un generator elecric care ar putea tine un cartier intreg. Un ventilator hidraulic de 90- 100 cm diametru la cateva mii de turatii pe minut. Toate astea fericind auzul mirosul si restul simturilor. Exploram fecalele si urina evacuate din vagoanele de calatori, uree, cox metalurgic si tot felul de chestii imbietoare cazute din vagoanele de marfa. Toate cele 8 motoarele electrice sunt de ordinul zecilor de KW. Ca sa aveti idee cum se comporta in lucru o MCB 450 imaginati-va un cutremur de 3.5- 4 grade intr-o gramada de metal de 90- 100 de tone.

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 MCB-016

Scuze pentru greselile gramaticale, vederea nu mai este ca la 20 de ani...

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 iliutu

Interesant. Va recomand sa folositi bolduire in locul literelor mari in cuprinsul propozitiei/frazei, daca nu sunt nume proprii sau alte cazuri permise de gramatica.

 


Re: Mașini de Ciuruit Balast MCB 450 cris_m

Acum am apucat sa citesc in intregime descrierea procesului, foarte interesant.

 


Home page  • 
Parent forum: Utilaje feroviare  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420663 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use