Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului Dej

Istoria transportului feroviar din Romania

Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului Dej

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 01:21

Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului Dej

Depoul Dej Triaj găzduieşte un mic muzeu al Căilor Ferate Române, muzeu organizat prin grija personalului de acolo, în frunte cu domnul Florin Nan. Deasemenea, dl. Nan şi echipa sa s-a ocupat de renovarea majorităţii exponatelor.

Deşi Dl. Nan mi-a furnizat destule informaţii despre locomotive, recunosc că, întrucât nu am notat toate informaţiile, am fost nevoit să apelez şi la internet pentru a obţine detalii despre aceste vehicule. Orice corectare este bine-venită!
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 01:49

Locomotiva cu abur 40.007D

Tipul: 1' D 1't n2(4)
Locomotiva face parte dintr-o serie de 7 locomotive, construite de către Wiener Lokomotivfabriks AG, Floridsdorf (Viena) special pentru secţia Subcetate - Haţeg - Bouţari - Caransebeş, secţie ce includea un tronson cu cremalieră (în prezent, între Subcetate şi Haţeg linia este ,,deschisă fără trafic", între Haţeg şi Bouţari - inclusiv tronsonul cu cremalieră Zeicani - Bouţari - a dispărut complet (CFR nu a recuperat mai nimic...), iar între Bouţari şi Caransebeş circulă trenuri TFG).
Locomotiva este prevăzută cu două mecanisme motoare independente, unul pentru roţile motoare şi celălalt pentru roata dinţată care intră în angrenare cu cremaliera unde este necesar. pe tronsonul cu cremalieră, linia avea declivităţi de până la 50 la mie.
Locomotivele au fost livrate în anul 1908 şi au circulat până la închiderea tronsonului cu cremalieră, în anul 1978.
Din aceste 7 locomotive, se mai păstrează 3 exemplare: locomotiva 40.007 este expusă în faţa Depoului Dej Triaj, 40.004 se află rugineşte în Depoul Sibiu, iar 40.005 rugineşte în Remiza Subcetate (şi va fi furată bucată cu bucată, remiza fiind oficial închisă şi lăsată nepăzită de câteva luni).

40.007D este una dintre ultimele ,,achiziţii" (de fapt chiar ultima) a Depoului Dej, fiind preluată la începutul lunii mai 2011 şi Remiza Subcetate şi expusă la Dej la 8.08.2011.
IMG_2703.jpg
IMG_2703.jpg (417.61 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2701.jpg
IMG_2701.jpg (403.03 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2722.jpg
IMG_2722.jpg (409.21 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2721.jpg
IMG_2721.jpg (408.92 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2312.jpg
IMG_2312.jpg (305.43 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2288.jpg
IMG_2288.jpg (419.01 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2705.jpg
IMG_2705.jpg (448.59 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2706.jpg
IMG_2706.jpg (447.04 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2300.jpg
IMG_2300.jpg (357.9 KiB) Vizualizat de 3729 ori

IMG_2301.jpg
IMG_2301.jpg (365.05 KiB) Vizualizat de 3729 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 01:59

Câteva detalii:
IMG_2736.jpg
IMG_2736.jpg (433.66 KiB) Vizualizat de 3728 ori


- roţile:
IMG_2290.jpg
IMG_2290.jpg (389.59 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2291.jpg
IMG_2291.jpg (521.85 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2293.jpg
IMG_2293.jpg (431.82 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2294.jpg
IMG_2294.jpg (376.92 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2295.jpg
IMG_2295.jpg (365.26 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2296.jpg
IMG_2296.jpg (373.52 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2297.jpg
IMG_2297.jpg (429.65 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2298.jpg
IMG_2298.jpg (495.53 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2299.jpg
IMG_2299.jpg (415.92 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2306.jpg
IMG_2306.jpg (444.38 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2727.jpg
IMG_2727.jpg (457.05 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2309.jpg
IMG_2309.jpg (421.05 KiB) Vizualizat de 3728 ori


- fusurile de osie sunt plasate în spatele roţilor, implicit cutiile de osie sunt montate aici:
IMG_2719.jpg
IMG_2719.jpg (392.65 KiB) Vizualizat de 3728 ori


- arcuri pentru suspensie:
IMG_2710.jpg
IMG_2710.jpg (444.84 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2709.jpg
IMG_2709.jpg (466.11 KiB) Vizualizat de 3728 ori


- inscripţii pe şasiu:
IMG_2712.jpg
IMG_2712.jpg (284.47 KiB) Vizualizat de 3728 ori

IMG_2713.jpg
IMG_2713.jpg (274.68 KiB) Vizualizat de 3728 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 02:22

Locomotiva cu abur 150.105

Tipul: 1'E h2
Face parte dintr-un lot de 282 de locomotive, construite de către Uzinele Reşiţa şi Uzinele Malaxa (ulterior Uzinele 23 August) între anii 1946 şi 1960. Aceste locomotive erau destinate remorcării trenurilor de marfă pe secţiile grele. Aveau 1723 CP, o forţă de tracţiune maximă de 199 kN şi atingeau o viteză maximă de 80 km/h. Au fost ultimele locomotive cu abur fabricate în ţara noastră.
În România se mai păstrează câteva exemplare (fiecare cu norocul său).

Locomotiva din colecţia Depoului Dej Triaj este locomotiva cu numărul 1000 produsă la Uzinele Reşiţa.
IMG_2355.jpg
IMG_2355.jpg (380.31 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2358.jpg
IMG_2358.jpg (358.7 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2585.jpg
IMG_2585.jpg (371.67 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2586.jpg
IMG_2586.jpg (406.63 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2399.jpg
IMG_2399.jpg (446.9 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2394.jpg
IMG_2394.jpg (405.49 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- detalii ale roţilor:
IMG_2362.jpg
IMG_2362.jpg (393.63 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2365.jpg
IMG_2365.jpg (463.17 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2368.jpg
IMG_2368.jpg (465.15 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- rezervoare de aer:
IMG_2366.jpg
IMG_2366.jpg (358.14 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2364.jpg
IMG_2364.jpg (503.19 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- plăcuţe pe locomotivă:
IMG_2370.jpg
IMG_2370.jpg (404.27 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2382.jpg
IMG_2382.jpg (438.58 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2363.jpg
IMG_2363.jpg (339.42 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2359.jpg
IMG_2359.jpg (352.28 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2361.jpg
IMG_2361.jpg (317.65 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- interior:
IMG_2373.jpg
IMG_2373.jpg (476.04 KiB) Vizualizat de 3727 ori
IMG_2374.jpg
IMG_2374.jpg (444.28 KiB) Vizualizat de 3727 ori
IMG_2376.jpg
IMG_2376.jpg (361.97 KiB) Vizualizat de 3727 ori
IMG_2380.jpg
IMG_2380.jpg (381.17 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- plăcuţe pe tender:
IMG_2387.jpg
IMG_2387.jpg (322.93 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- boghiurile tenderului:
IMG_2384.jpg
IMG_2384.jpg (474.67 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2385.jpg
IMG_2385.jpg (480.86 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2388.jpg
IMG_2388.jpg (495.01 KiB) Vizualizat de 3727 ori

IMG_2389.jpg
IMG_2389.jpg (492.06 KiB) Vizualizat de 3727 ori


- cutie de osie cu cuzineţi:
IMG_2390.jpg
IMG_2390.jpg (424.3 KiB) Vizualizat de 3727 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 02:51

Locomotiva cu abur 150.1123

Tipul: 1'E h2
Această locomotivă face parte dintr-un lot de locomotive construit în vremea celui de-al Doilea Război Mondial (1942 - 1945) de către mai mulţi producători, pe care Căile Ferate Germane le încadraseră în seria DR52. CFR a comandat la acea dată 100 de unităţi. În această serie au fost încadrate şi locomotivele DR 42, 44 şi 52 rămase în ţară ca pradă de război în urma retragerii Germaniei naziste, rezultând un total de 128 de locomotive în seria 150.1000. Deasemenea, în anul 1939 au mai venit 4 locomotive asemănătoare din Polonia, iar la sfârşitul Războiului 2 locomotive din URSS (trecute pe ecartament normal).
Locomotivele de acest tip se remarcau prin simplitatea constructivă (fiind construite în vreme de război), fiind produse 6301 unităţi. În ciuda consumului de cărbuni mai mare decât alte locomotive asemănătoare, locomotivele seriei 150.1000 s-au dovedit foarte fiabile. Locomotivele CFR au fost modificate pentru ardere mixtă păcură-cărbune.
Locomotivele aveau o putere de 1620 CP şi o viteză maximă de 80 km/h. Au circulat până în anul 1988, fiind folosite la cu precădere la trenurile de marfă de pe liniile cu profil greu. Se păstrează mai multe locomotive de acest tip, fiecare cu norocul ei.

Locomotiva expusă în Depoul Dej Triaj este una dintre cele 23 de locomotive DR52 rămase în ţară în anul 1944.
IMG_2754.jpg
IMG_2754.jpg (540.76 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2336.jpg
IMG_2336.jpg (426.76 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2327.jpg
IMG_2327.jpg (426.95 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2325.jpg
IMG_2325.jpg (410.68 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2313.jpg
IMG_2313.jpg (422.8 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2318.jpg
IMG_2318.jpg (402.7 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- plăcuţe pe locomotivă:
IMG_2319.jpg
IMG_2319.jpg (364.34 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- plăcuţe pe tender:
IMG_2322.jpg
IMG_2322.jpg (333.93 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2328.jpg
IMG_2328.jpg (423.34 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- boghiurile tenderului şi detalii ale acestora (suspesie primară, cutie de osie):
IMG_2315.jpg
IMG_2315.jpg (515.48 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2316.jpg
IMG_2316.jpg (457.05 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2321.jpg
IMG_2321.jpg (435.81 KiB) Vizualizat de 3726 ori

IMG_2323.jpg
IMG_2323.jpg (518.07 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- tampon al tenderului:
IMG_2332.jpg
IMG_2332.jpg (338.99 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- semiacuplări felxibile pentru aer, aparat de tracţiune şi legare şi robinetele pentru conducta de abur:
IMG_2330.jpg
IMG_2330.jpg (487.81 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- detaliu al cuplei:
IMG_2331.jpg
IMG_2331.jpg (471.19 KiB) Vizualizat de 3726 ori


- din păcate, locomotivele stau afară, supuse intemperiilor, astfel că ele se degradează încet, dar sigur (desigur, e mult mai bine pentru ele în Dej decât uitate prin vreo remiză părăsită, la mâna hoţilor). Pentru alte vieţuitoare e un lucru bun... de exemplu, acest pui de vrabie ce se pregăteşte să exerseze zborului:
IMG_2335.jpg
IMG_2335.jpg (360.51 KiB) Vizualizat de 3726 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Vin, 02 Sep 2011, 03:31

Locomotiva cu abur 151.002

Tip: 1’E1' h2
Locomotiva face parte dintr-o serie de douar două unităţi, prototipuri, construite de Uzinele Malaxa în anii 1939 şi 1941. Aceste locomotive erau cele mai puternice locomotive cu abur construite în România, având o putere de 2600 CP, putând remorca (în palier) peste 3000 de tone, cu o forţă de tracţiune de peste 208 kN. Locomotiva 151.001 a fost expusă la expoizţia de la Milano din anul 1940, bucurându-se de aprecieri pozitive din partea vizitatorilor, dar şi a specialiştilor. În anul 1945, ea a fost capturată de URSS în contul datoriilor de război, explodând câţiva ani mai târziu în Harkov.
Locomotiva 150.002 a fost în circulaţie până în anul 1971, fiind apoi conservată în Remiza Războieni. În anul 1994 a fost adusă la Dej şi restaurată, în prezent aflându-se în interiorul Depoului Dej Triaj.
IMG_2752.jpg
IMG_2752.jpg (530.68 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2337.jpg
IMG_2337.jpg (345.64 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2339.jpg
IMG_2339.jpg (355.36 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2356.jpg
IMG_2356.jpg (461.91 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2357.jpg
IMG_2357.jpg (435.77 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2341.jpg
IMG_2341.jpg (445.3 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2342.jpg
IMG_2342.jpg (485.74 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2345.jpg
IMG_2345.jpg (407.96 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2347.jpg
IMG_2347.jpg (438.73 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2348.jpg
IMG_2348.jpg (513.91 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2350.jpg
IMG_2350.jpg (409.84 KiB) Vizualizat de 3725 ori


- plăcuţe pe locomotivă:
IMG_2349.jpg
IMG_2349.jpg (388.36 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2346.jpg
IMG_2346.jpg (350.16 KiB) Vizualizat de 3725 ori


- plăcuţe pe tender:
IMG_2353.jpg
IMG_2353.jpg (341.07 KiB) Vizualizat de 3725 ori


- boghiurile tenderului:
IMG_2351.jpg
IMG_2351.jpg (536.03 KiB) Vizualizat de 3725 ori

IMG_2354.jpg
IMG_2354.jpg (521.64 KiB) Vizualizat de 3725 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Sâm, 03 Sep 2011, 07:28

Locomotiva cu abur 230.299

Tip: 2'C h2
Locomotivele seria 230.000 au fost locomotive destinate remorcării trenurilor de persoane. Au fost produse între anii 1907 şi 1940. Primele 145 de unităţi au fost produse în Germania (de către mai mulţi producători), construcţia lor fiind apoi asimilată (şi fiind aduse mici modificări) de către Uzinele Malaxa şi Uzinele Reşiţa. Astfel, au fost importate 145 de bucăţi, în vreme ce în ţara noastră au fost fabricate 230 de bucăţi.
Locomotivele din această serie au fost primele locomotive cu abur cu iluminat electric fabricate în ţara noastră. Fiecare locomotivă avea puterea de 1300 CP, foţa maximă de tracţiune de 91 kN şi viteza maximă de 100 km/h. Au fost în serviciu până în anul 1980.

La Dej se păstrează locomotiva cu numărul 230.299, fabricată de Uzinele Reşiţa.
IMG_2444.jpg
IMG_2444.jpg (437.05 KiB) Vizualizat de 3702 ori

IMG_2456.jpg
IMG_2456.jpg (475.51 KiB) Vizualizat de 3702 ori

IMG_2438.jpg
IMG_2438.jpg (486.49 KiB) Vizualizat de 3702 ori

IMG_2457.jpg
IMG_2457.jpg (452.41 KiB) Vizualizat de 3702 ori

IMG_2460.jpg
IMG_2460.jpg (470.8 KiB) Vizualizat de 3702 ori

IMG_2441.jpg
IMG_2441.jpg (417.7 KiB) Vizualizat de 3702 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Mie, 07 Sep 2011, 03:26

Locomotiva cu abur 231.050

Tip: 2'C1' h4
Locomotivele Pacific au fost cele mai rapide locomotive cu abur din dotarea C.F.R., putând circula cu viteza maximă de 126 km/h. Primele 20 de locomotive de acest tip au fost achiziţionate în anul 1913 de la J.A. Maffei Munchen, urmând alte 20 în anii următori. Ca urmare a rezultatelor bune obţinute în exploatare, în anul 1922 au mai fost achiziţionate 20 de bucăţi de la J.A. Maffei Munchen, urmate, un an mai târziu, de alte 30, produse de Henschel & Sohn Kassel. Primele 40 de locomotive şi-au păstrat, pe toată durata serviciului, numerele cu care au fost livrate, respectiv 2201 - 2240. Celelalte 50 de locomotive au fost înmatriculate în seria 231.000. Forţa de tracţiune maximă era de 102,4 kN.
Locomotivele Pacific au fost utilizate în remorcarea trenurilor rapide şi exprese deservite de către Depoul Bucureşti Călători. 5 locomotive au primit tenderele mai mari, fabricate la Reşiţa, pentru a mări cantitatea de apă, astfel că se putea circula pe ruta Bucureşti - Constanţa fără oprire pentru alimentare la Feteşti (da, în anii '30 existau asemenea trenuri). Au circulat până în 1974.

Locomotiva 231.050 a fost restaurată în 1972 şi expusă în Depoul Dej începând cu anul 1998. ,,Surioara" sa, 231.065, este ultima locomotivă cu abur de cale normală funcţională în ţara noastră (bine... cu acordul mai mult sau mai puţin tacit al CFR S.A. şi ISCIR, ea fiind scadentă de mult timp la revizii).
IMG_2587.jpg
IMG_2587.jpg (500.66 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2442.jpg
IMG_2442.jpg (515.57 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2446.jpg
IMG_2446.jpg (446.18 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2451.jpg
IMG_2451.jpg (362.19 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2582.jpg
IMG_2582.jpg (400.76 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2454.jpg
IMG_2454.jpg (480.48 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2583.jpg
IMG_2583.jpg (461.45 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2584.jpg
IMG_2584.jpg (434.77 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2452.jpg
IMG_2452.jpg (455.17 KiB) Vizualizat de 3670 ori


- detalii ale tenderului - plăci:
IMG_2451.jpg
IMG_2451.jpg (362.19 KiB) Vizualizat de 3670 ori


- boghiu:
IMG_2448.jpg
IMG_2448.jpg (346.94 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2445.jpg
IMG_2445.jpg (440.27 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2449.jpg
IMG_2449.jpg (337.14 KiB) Vizualizat de 3670 ori

IMG_2450.jpg
IMG_2450.jpg (426.54 KiB) Vizualizat de 3670 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Dr2005 » Mie, 07 Sep 2011, 03:43

Plug cu abur + tender 231.092

Spre ruşinea mea, nu ştiu nimic despre acest plug pe boghiuri Diamond :( . Seamănă cu WPZ A.22 VGBH-S.SCLIM 4632 din Depoul Sibiu, acesta din urmă fiind produs în Suedia, în anul 1906. Cel din Sibiu a rămas la noi după Al Doilea Război Mondial, deci e posibil ca şi povestea celui din Dej să fie similară.
Tenderul este produs la Reşiţa, având capacitate mare pentru a putea fi utilizat de locomotivele Pacific pe ruta Bucureşti - Constanţa fără a opri pentru realimentare.
IMG_2461.jpg
IMG_2461.jpg (494.3 KiB) Vizualizat de 3669 ori

IMG_2463.jpg
IMG_2463.jpg (496.85 KiB) Vizualizat de 3669 ori

IMG_2464.jpg
IMG_2464.jpg (445.25 KiB) Vizualizat de 3669 ori


- tenderul:
IMG_2467.jpg
IMG_2467.jpg (379.63 KiB) Vizualizat de 3669 ori

IMG_2468.jpg
IMG_2468.jpg (534.51 KiB) Vizualizat de 3669 ori

IMG_2469.jpg
IMG_2469.jpg (559.14 KiB) Vizualizat de 3669 ori
Dr2005
 

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Marian Andrei » Mie, 16 Ian 2013, 21:22

150.1123

DSC_0904.JPG
DSC_0904.JPG (498.39 KiB) Vizualizat de 3029 ori


DSC_0946.JPG
DSC_0946.JPG (373.51 KiB) Vizualizat de 3029 ori


DSC_1255.JPG
DSC_1255.JPG (385.47 KiB) Vizualizat de 3029 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Membru Gold
 
Mesaje: 15388
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Marian Andrei » Mie, 16 Ian 2013, 21:26

151.002

DSC_0932.JPG
DSC_0932.JPG (477.8 KiB) Vizualizat de 3029 ori


DSC_0943.JPG
DSC_0943.JPG (352.02 KiB) Vizualizat de 3029 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Membru Gold
 
Mesaje: 15388
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Marian Andrei » Mie, 16 Ian 2013, 21:28

40.007D

DSC_0939.JPG
DSC_0939.JPG (362.46 KiB) Vizualizat de 3029 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Membru Gold
 
Mesaje: 15388
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde R936 » Sâm, 14 Sep 2013, 21:40

Aburoase,
Imagine
231.050 by R936, on Flickr
Imagine
230.299 by R936, on Flickr
Imagine
150.105 by R936, on Flickr
Imagine
150.105 by R936, on Flickr
Imagine
40007 by R936, on Flickr

Diesel,
Imagine
LDM 20.193 by R936, on Flickr
Imagine
DE2-241-001/002 în curs de revopsire by R936, on Flickr
Imagine
DA 001 by R936, on Flickr
Imagine
Bord DA 001 by R936, on Flickr
Imagine
Bord DA 001 by R936, on Flickr

Automotorul:
Imagine
77-0938-9 by R936, on Flickr

Şi, că tot e vorba de Diesel, în vagonul muzeu (cel de poştă/bagaje recondiţionat) se află şi o secţiune printr-un motor 12LDA28
Imagine
Secţiune motor 12LDA28 by R936, on Flickr

Între timp, a mai apărut şi EC-ul 001 acum o lună/două. Acesta aşteaptă să fie "cosmetizat".

Imagine
EC 001 by R936, on Flickr
Imagine
Bord EC 001 by R936, on Flickr
R936
Membru Bronze
 
Mesaje: 159
Membru din: Joi, 05 Sep 2013, 01:49
Localitate: Cluj Napoca

Re: Locomotivele (cu abur şi diesel) din colecţia Depoului D

Mesajde Gabi23 » Joi, 26 Feb 2015, 23:25

Muzeul Locomotivelor de la Dej, locul unde sunt păstrate bijuteriile care au făcut istorie pe şine

Peste 20 de locomotive cu aburi şi electrice, precum şi vagoane, adevărate bijuterii ale transportului feroviar care au făcut istorie în România, îşi aşteaptă vizitatorii. Au fost recondiţionate şi revopsite în culorile lor iniţiale şi sunt în stare perfecta de funcţionare. Toate se află în Depoul Dej, la 60 de km de Cluj, situat în satul Cuzdioara.

Muzeul a fost creat în urmă cu 23 de ani de o mână de ceferişti din Dej care s-au zbătut să aducă noi exponate pe care le-au recondiţionat în speranţa că numărul celor care vor veni să le vadă va creşte de la an la an. În prezent, muzeul nu este vizitat de cel mult 200 de turişti pe ani, cei mai mulţi straini, cu toate că intrarea este gratuită. Intrarea la un astfel de muzeu în străinătate nu este tocmai ieftină.

http://www.descopera.ro/cultura/1387117...ie-pe-sine
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 8866
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Următorul

Înapoi la Istoria transportului feroviar din Romania


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron