Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Gara FILARET (București)

32 posts, 20336 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara FILARET Dominatrix

Functia de gara pentru navetisti a garii Filaret a fost preluata de Gara Progresu. Cred ca acesta a fost si motivul pentru care cu 3 ani inainte de desfiintarea garii, in februarie 1957 mai precis, traseul tramvaiului 17 este prelungit pe Soseaua Giurgiului aproximativ din dreptul strazii Toporasi de astazi pana la Gara Progresu (in fosta comuna Progresu, proaspat anexata la Bucuresti).

Trecerile la nivel cu calea ferata in mijlocul cartierelor nu au ce cauta intr-un oras modern. In conditiile anilor ’50 – ’60, cei care au decis desfiintarea partiala a inelului mic de centura au avut o viziune corecta urbanistic, dupa parerea mea.

 


Re: Gara FILARET andrei11

Dr2005 wrote:
Barierele automate sunt conectate la instalaţia BLA (unde nu e BLA nu poţi să le instalezi).

:?:  :?:  Nu are nici o legatura BLA - ul cu barierele automate. Iti dau cel putin un exemplu de bariera automata care nu este conectata la BLA, si se gaseste in interiorul Municipiului Bucuresti.  ;)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Gara FILARET Dr2005

????

 


Re: Gara FILARET andrei11

Iata si exemplul promis.
Bariera.jpg (95.89 KB; downloaded 6412 times)
bariera 2.jpg (100.42 KB; downloaded 6401 times)

Un alt exemplu este in localitatea Eforie Sud / jud. Constanta, desi trebuie sa ne interesam daca intr-adevar acolo este vorba despre o bariera automata sau una fals automata.
S-ar putea ca si in cazul prezentat de mine sa fie vorba de o bariera fals automata, poate cei care cunosc mai bine fenomenul sa vina cu o confirmare / infirmare.
De subliniat ca pe cele 2 sectoare de cale ferata prezentate de mine nu exista BLA.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Gara FILARET Dr2005

În poze e doar o trecere semnalizată vizual şi acustic... probabil e comandată de la biroul de mişcare din Bucureşti Sud (că în Titan Sud nu cred că mai există echipamente). Acum vreo câţiva ani era o barieră manuală acolo, dar probabil şi-au dat seama că la 2 trenuri pe zi nu mai e nevoie să plătească 3 schimburi de paznici la barieră.

 


Re: Gara FILARET andrei11

Deci crezi ca este o bariera "mecanica" ? O sa ma duc odata pe jos acolo sa vad daca nu descopar instalatia de declansare a semnalelor optice / acustice. Dupa parerea ta - ca te pricepi  mult mai bine ca mine, cam la ce distanta de bariera ar trebui sa fie, mergand spre Bucuresti Sud ? Ca cele dinspre Titan Sud ar trebui sa fie foarte aproape de bariera (cand trenul intra in Titan Sud ) , iar la plecare din Titan Sud bariera ar trebui sa fie corelata cu semnalul de iesire din statie.
Postez mai jos si bariera de la Eforie Sud, dar si asta s-ar putea sa fie tot mecanica, adica fals automata.
Eforie Sud.jpg (86.47 KB; downloaded 6392 times)

Si alta poza de la Eforie Nord.
Eforie Nord.jpg (49.45 KB; downloaded 6386 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Gara FILARET Dr2005

Deci... la Titan Sud e o trecere la nivel prevăzută cu semnale luminoase şi acustice. Nu e nicio barieră acolo. Apropo de bariere automate, acolo unde sunt există şi semnale de pericol înaintea lor. Dacă semnalul e aprins înseamnă că bariera nu e lăsată, aşa că trenul trebuie să oprească, iar agentul autorizat (de regulă şeful de tren) trebuie să coboare cu steguleţul, să oprească traficul auto şi să dirijeze trenul. Evident, există cazul când se ciordeşte căblăria. Evident, acest lucru se observă de la semnalul BLA, care e stins deci, automat, sunt şanse mari să fie dezactivate şi barierele, aşa că mecanicul trebuie să circule cu atenţie în zona trecerii la nivel.

Dacă instalaţia din Titan Sud e comandată manual, nu există senzori sau altceva. Iar dacă, să zicem, e vreun senzor sau altceva, acesta trebuie să se afle cu o distanţă suficientă înainte de trecerea la nivel, pentru ca trenul să nu lovească vreun întârziat prins pe trecerea la nivel, aşa că bănuiala mea e că ar trebui să fie pe lângă semnalul de la intersecţia cu Str. Cătănoaia.

 


Re: Gara FILARET Dominatrix

Gara Filaret, in 1875. Sursa: http://cenafer.intraconnect.ro/muzeul-c ... eca/statii

gara_filaret_1875_mod.jpg (125.52 KB; downloaded 6451 times)

 


Re: Gara FILARET telvanni

Aceasta e gara centrala care trebuia sa se faca la Filaret?
Gara%20CENTRALA%20Bucuresti%20-%20proiect%20.jpg (64.77 KB; downloaded 6347 times)

 


Re: Gara FILARET andrei11

Intr-adevar, aceea era Gara Centrala, dar care trebuia facuta aproximativ pe unde e Opera Romana acum.

 


Re: Gara FILARET Dominatrix

Confirm cele spuse de @andrei11. De aceea, in perioada interbelica, splaiul stang al Dambovitei, cum vii dinspre Ciurel spre Izvor, se numea "Splaiul Garii Centrale", iar Podul Elefterie (in prezent Podul Operei) se numea Podul Garii Centrale.

 


Re: Gara FILARET nokia2110

Din câte am înţeles pe terenul unde urma să se construiască Gara Centrală a fost construită Fac. de Drept.

 


Re: Gara FILARET andrei11

Daca vreti sa discutati despre "Gara Centrala" - care de fapt nici nu a mai fost construita - vedeti ca aveti topic separat.

 


Re: Gara FILARET Gabi23

Gara Filaret la începutul secolului XX

Gara-Filaret.jpg (322.49 KB; downloaded 5764 times)

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use