Gara FILARET (București)

Istoria transportului feroviar din România

Gara FILARET (București)

Mesajde falizwim » Joi, 24 Iun 2010, 07:32

Inc-un nume "fost" cochet
Este GARA FILARET , :idea:
Care in anul '60
A demis trenul pe veci, :(
Iar in următoarea vară
Figura ca autogară :roll:€
falizwim
 
Mesaje: 23
Membru din: Sâm, 12 Iun 2010, 11:49
Localitate: Israel (fost domiciliat in Bucuresti [str.Scurta])

Re: Gara FILARET

Mesajde falizwim » Dum, 27 Iun 2010, 21:43

Constructia a fost terminata pe data de 26 August 1869.
Linia ferata Bucuresti-Giurgiu a fost inaugurata pe data de 19 Octombrie 1869 si racordata la gara Targovistei in luna Septembrie 1873.
Prima garnitura plecata in directia sud (pentru cei care nu cunosc Romania :lol: ) a constat in trenul de onoare Mihai Viteazu' condus de Sir Trevor Barklay.
A doua garnitura plecata dupa ea a constat in trenul de onoare Dunarea ajuns la Giurgiu (prin Comana) la ora 12:30.

Partea a 3-a (apropo de versuri):
Dr2005 scrie:Anunţ: Deschideţi topice când aveţi ce scrie în ele, la subiect. În niciun caz pentru poezii!

... cu exceptia celor legate direct de subiect :lol:
Cel mai mare poet roman a fost internat pe motive de ... pe str.Plantelor.
Gheorghiu-Dej a trebuit sa-l inghita pe Arghezi (cu tot cu epigrame), chiar daca pe altii a reusit sa-i trimita la "canal".
N-oi fi eu nici M.E. si nici T.A., dar o societate care nu sufera versuri, nu are drept nici macar la proza.
Si de fapt, de ce ar interzice administratorii acestui sait exprimarea prin versuri :?:€
falizwim
 
Mesaje: 23
Membru din: Sâm, 12 Iun 2010, 11:49
Localitate: Israel (fost domiciliat in Bucuresti [str.Scurta])

Re: Gara FILARET

Mesajde shoppy » Lun, 28 Iun 2010, 13:42

Este prima gara din Bucuresti pe prima cf construita de administratia romana pe teritoriul Romaniei de atunci.
Vorba marinarului: "Un pic de cultura nu v-ar strica domnilor".
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8780
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Gara FILARET

Mesajde Tom » Mie, 30 Iun 2010, 07:25

Am pornit dela o gara
Ce-i acum autogara
Si facem cu ea gargara
Excelent subiect de vara!

Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1963
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Gara FILARET

Mesajde falizwim » Mie, 30 Iun 2010, 07:33

Trix scrie:Am pornit dela o gara
Ce-i acuma autogara,
Si facem cu ea gargara
Excelent subiect de vara!

Am stiut ca-i molipsitoare;
Primeste-o felicitare :lol:
Trix scrie:Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?

Prin Comana (cum spuneam);
Alte documente n-am :cry:
Trix scrie:Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?

Nu a fost gara pe veci,
Ci doar pana in '60. :roll:
falizwim
 
Mesaje: 23
Membru din: Sâm, 12 Iun 2010, 11:49
Localitate: Israel (fost domiciliat in Bucuresti [str.Scurta])

Re: Gara FILARET

Mesajde Dominatrix » Mie, 30 Iun 2010, 15:02

Trix scrie:Pe unde mergea calea ferata spre Giurgiu?
Cand s'a desfiintat gara si a devenit autogara?
Mai precis, de la 19 nov. 1960 nu am mai circulat trenuri inspre Gara Filaret. De la Gara, linia principala mergea paralel cu str. Inclinata, apoi cotea stanga in dreptul Soselei Trafic Greu de azi si urma aliniamentul existent si azi pana la Gara Progresu, si mai departe spre Giurgiu. Filaret si-a pierdut statutul de gara principala la numai cativa ani de la inaugurare, cand s-a deschis gara de nord, plus ca manevrele se faceau destul de greoi acolo, datorita rebrusmentului.

De la Gara Filaret, se desprindeau 2 linii ferate uzinale: una dintre ele traversa linia de tramvai si intra in curte la Intrep. metalurgica "Wolff" (apoi "Steaua Rosie", si din 1990 "Hesper"); o alta ramura cobora pe linga Parcul Carol, cotea la Fantana Zodiacului, apoi intra pe Str. Candiano Popescu - exista o ramificatie si spre fabrica de gaz (aici se producea gazul pentru iluminarea orasului; fabrica de gaz exista inca, probabil cu alta utilitate), apoi cotea stanga pe Str. Lanariei, traversa Dambovita pe Podul Timpuri Noi si intra in Uz. "Lemaitre" (din 1948 "Timpuri Noi").

Eu ma intreb cum naiba urca trenul Dealul de la Filaret, ca panta e foarte abrupta si cum putea un tren sa ia curbe asa de stranse pe strazi inguste, cum sunt Candiano Popescu si Lanariei?
Ultima oară modificat de Dominatrix pe Mie, 30 Iun 2010, 15:43, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Gara FILARET

Mesajde telvanni » Sâm, 03 Iul 2010, 19:06

Ce inseamna rebrusment?
Langa stalpul acela imens e o cladire de 4 etaje care a apartinut (din cate am auzit) garii. Stie cineva de cand e facuta?
OFF: falizwim esti delicios cu versurile tale. Ai fost on-topic si asta e OK. Aici esti acceptat mai greu pentru ca te afli intre oameni de profil "real".
Ultima oară modificat de telvanni pe Sâm, 03 Iul 2010, 19:53, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
telvanni
Membru Silver
 
Mesaje: 1377
Membru din: Mar, 05 Ian 2010, 12:01
Localitate: Bucuresti

Re: Gara FILARET

Mesajde Dominatrix » Sâm, 03 Iul 2010, 19:13

A rebrusa inseamna inversarea sensului de miscare a unui tren sau vehicul feroviar. Prin extensie, se aplica si la tramvaie, inclusiv la piesele de cale aferente (ex. rebrusmentul de la Orhideelor pentru linia 44). Gara Filaret era infundata, de aceea toate trenurile trebuiau sa rebruseze acolo.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Gara FILARET

Mesajde nokia2110 » Vin, 28 Oct 2011, 00:29

Eu ştiam că de pe 10 noembrie 1960 nu au mai circulat trenuri pe acolo. Linia aia de mergea în jos, spre Fântâna Zodiac a fost instalată în 1917 pentru transportul pieselor către C.D.E. (Centrala Diesel-Electrică) Filaret (care funcţiona în clădirea mare, de cărămidă roşie de vis-a-vis de Parcul Carol I (Libertăţii)). Până atunci le transportau cu care cu boi şi piese alea nu erau deloc mici. :twisted: Nu ştiu când au extins linia către "Lemaître/Timpuri Noi" (care la un momendat repara şi locomotive). Oricum, pe linia care cobora dealul nu intrau probabil decât vagoane mici.
Eu mă întreb cum de circulau în paralel pe Str. Dr. Constantin Istrati şi trenurile, şi tramvaiele. :roll:
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 813
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Gara FILARET

Mesajde Dominatrix » Vin, 28 Oct 2011, 05:11

Data de 19 noiembrie 1960 pentru desfiintarea Garii Filaret (pe care am mentionat-o in pagina anterioara) am preluat-o din cartea "Constructii pentru transporturi în Romania", scrisa de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu si editata de CCCF Bucuresti (1986).
Fişiere ataşate
filaret.jpg
filaret.jpg (224.86 KiB) Vizualizat de 2697 ori
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Gara FILARET

Mesajde nokia2110 » Vin, 28 Oct 2011, 09:01

Mă mir ce trafic era între Bucureşti şi Giurgiu de gâtuia traficu auto...
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 813
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Gara FILARET

Mesajde Dominatrix » Vin, 28 Oct 2011, 18:17

Odata cu deschiderea tronsonului vestic al "inelului mare" de centura, prin Chiajna - Varteju - Jilava, si indrumarea trenurilor spre Giurgiu pe acolo, inelul mic a devenit strict o linie de interes industrial, dovada ca a fost pastrata cateva decenii dupa aceea. Dar Filaret nu mai avea nici o utilitate ca gara de calatori, cu atat mai mult cu cat era infundata. Traficul rutier era gatuit in principal pe partea de nord a inelului (Aviatiei - Reinvierii - Colentina - Pantelimon) unde conform marturiilor din epoca, timpul cumulat de asteptare la bariera era de cateva ore pe zi.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Gara FILARET

Mesajde nokia2110 » Vin, 28 Oct 2011, 19:15

Pentru trenurile de navetişti era mai o.k. o gară în Oraşul Interior.
În anii '50 nu existau barierea automate. Dacă ar fi existat, nu s-ar mai fi aşteptat atâta la trecere la nivel.
nokia2110
Membru Silver
 
Mesaje: 813
Membru din: Lun, 10 Oct 2011, 16:43
Localitate: Bucureşti

Re: Gara FILARET

Mesajde Dr2005 » Vin, 28 Oct 2011, 19:39

Barierele automate sunt conectate la instalaţia BLA (unde nu e BLA nu poţi să le instalezi). Practic, când trenul este pe blocul de linie dinaintea celui cu bariera, se lasă bariera (sau când se face ieşirea din staţie, dacă bariera e lângă staţie... practic, când se dă verde trenului se lasă bariera). Dacă viteza de circulaţie a trenului e de 15 km/h din diverse motive (infrastructură muci, material rulant la fel), tot mult o să stai până se târâie trenul pe acolo.
Dr2005
 

Următorul

Înapoi la Istoria transportului feroviar din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori