Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Întrebări și răspunsuri

20 posts, 8505 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Întrebări și răspunsuri andrei11

Daca vreun admin considera ca acest post nu e necesar, poate fi sters si redirectionat in alta parte.
Intrebare
Sunt absolut convins ca ( aproximativ ) inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial ( asadar inainte de anul 1939 ) trenul ajungea in statiunea Mamaia, venind din Constanta.
Inainte de gara Mamaia exista gara Tataia.
Poate pune cineva in cunostinta de cauza traseul liniei Constanta - Mamaia ?
Îi ajut eu cu statiile, din pacate nu am si kilometrii :
Constanta
Calatis
Aegissus
Tataia
Mamaia
De la forumul Transira citire

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Ce am gasit:

Traseul iniţial pornea din vechea gară Constanţa, traversa zona centrală a oraşului, pe Calea Mangaliei (prin apropierea Cimitirului Musulman), iar de la intersecţia actualelor bulevarde Tomis şi Mamaia se orienta către Nord, prin cartierul Tăbăcărie şi pe malul mării, oprindu-se la Băile Mamaia. Deoarece linia devenise o frână în calea dezvoltării urbane, în anul 1938, micile trenuri turistice au fost scoase de pe străzile Constanţei, ele continuând să circule pe un nou traseu, ce a fost deschis în ziua de 14 iulie 1938.

Tot în anul 1938, vechea staţie de debarcare de la Băile Mamaia a fost mutată pe un nou amplasament (situat la kilometrul 9 al liniei), iar la kilometrul 10 s-a înfiinţat Halta Rex, ce urma să deservească hotelul cu acelaşi nume, proaspăt inaugurat de Direcţia Generală C.F.R.

Între anii 1944-1960, calea ferată Constanţa-Mamaia a fost folosită doar pentru transportul de mărfuri, iar în anul 1949 a fost legată cu calea ferată Palas-Capul Midia, traseu folosit pentru construcţia Canalului Poarta Albă-Midia. În anul 1960, linia a fost desfiinţată, o mică porţiune a sa, cuprinsă între Ramificaţia Mamaia şi Mamaia Sat, fiind folosită până în anul 1962, pentru transportul materialelor utilizate la ridicarea blocurilor de locuinţe din cartierul Tăbăcărie.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Din Mersul Trenurilor din 1934 (vechiul traseu)

117.PNG (297.22 KB; downloaded 6214 times)


Din Mersul Trenurilor din 1939 (noul traseu pomenit mai sus)

115.PNG (71.62 KB; downloaded 6223 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Trenul Regal = Trenul Prezidențial ? Există cu siguranță și o garnitură prezidențială...

 


Re: Intrebari si raspunsuri Gabi23

Nu Andrei. Trenul prezidențial este ”compus” din alte vagoane produse pentru Ceaușescu la Arad, care ”pe vremuri” alcătuiau două garnituri. După 1989 au fost folosite foarte rar de președinții în funcție. 4 vagoane au fost folosite în 25 septembrie cu ocazia evenimentului ”Arcade peste timp”. viewtopic.php?f=155&t=745&start=308#p187862

 


Întrebare andrei11

Ce tip de automotor este acesta și pe unde a circulat ?
Poza este făcută în 1974 în Gara de Nord - București de domnul Șerban Lăcrițeanu.
Aici
Basarab.jpg (163.51 KB; downloaded 5147 times)

 


Re: Întrebare vlaicuandrei

Salutare.

Mai multe informatii si poze poti gasi aici:http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html
Multe informatii nu am nici eu legat de ea, decat faptul ca au fost construite doua bucati si ca aveau motor Maybach.
Dupa cum arata in pozele de mai sus, sincer cred ca nu mai exista nimic in momentul de fata  :(

 


Re: Întrebare Andrei98

Din câte știu doar unul din ele a circulat cu călători. Avea 6 vagoane în componență din care două vagoane motoare în capete. Ulterior i-au fost schimbate motoarele cu unele mai mari tot Maybach, și deoarece acestea nu prea incăpeau au fost înălțate vagoanele motoare la capete. Din câte știu ultimul rămas a fost casat în 2004 în depoul Arad.

 



Întrebări și răspunsuri andrei11

CFR- Istorie și cotidian.  Adresa

27 decembrie 1960 – 27 decembrie 2020
60 de ani de la montarea primului stâlp de electrificare al CFR.
Un moment care avea să schimbe radical în bine istoria CFR.
Pornind de la acesta și continuând cu alți stâlpi identici, s-a implementat un nou sistem de tracţiune a trenurilor care a ușurat din mai multe puncte de vedere transportul feroviar.
Primul stâlp din stația CFR Predeal are o înălțime de 20 de metri. 3 ani mai târziu de la montarea acestuia, în august 1963 tronsonul Braşov-Predeal a devenit PRIMA CALE FERATĂ ELECTRIFICATĂ din România în sistemul modern de curent alternativ monofazat 25 kV, 50 Hz. După electrificarea totală din 1963 au urmat în mod normal probele tehnologice, testări și recepția ca mai apoi la 9 decembrie 1965 așa cum am amintit și noi aici pe pagina, tronsonul electrificat să fie dat în exploatare.
Momentul 27 decembrie 1960 rămâne unul de referință pentru evoluția colosului CFR și pentru istoria îndelungată a acestei instituții de tradiție.
Sursa foto: Primul stâlp de electrificare CFR din stația Predeal alături de placa comemorativă dezvelită în anul 2000, CFR- Istorie și cotidian, decembrie 2019
Primul Stâlp.jpg (209.25 KB; downloaded 4198 times)
Primul stâlp detaliu.jpg (56.74 KB; downloaded 4188 times)

 


Întrebări și răspunsuri shoppy

Cred ca este o greseala, nu se poate ca probele tehnologice sa inceapa la 3 ani dupa montarea primului stalp pe un tronson de 15km, din cate stiu prima electrificare a fost pe Predeal - Darste si nu pe Predeal - Brasov, de aici o aparea si confuzia.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebări și răspunsuri Tom

Dar imi amintesc ca am vazut undeva si cred ca sigur la Predeal un stalp de acelasi tip, cu o placa pe care scria ceva de genul "PRIMUL STALP ELECTRIFICAT AL CFR" si o data. Poate gresesc formularea, da era clar ca e vorba de primul stalp al retelei de electrificare a CFR.
Prima data am vazut stalpul inainte de 1990 si cred ca tot inainte de 1990 l-am mai vazut de 2-3 ori. Deci placa exista de mai demult, acum ce au facut, au schimbat placa?

 


Re: Întrebări și răspunsuri shoppy

Stalpul din poza este cel din Predeal, placa este tot acolo, stalpul se gaseste la peronul liniei 1 in capatul dinspre Brasov, i se vede baza in stanga imaginii:
https://www.google.ro/maps/@45.506405,25 ... 2!8i6656

 


Re: Întrebări și răspunsuri Aron

Va salut
aveti idee de site-uri cu documentatie pentru locomotivele electrice ale cfr-ului. ma intereseaza o categorizarea a celor care au sistemul ETCS nivel 1 si 2 instalat. Dar si un site decent cu prezentarea istoriei acestora. Si mai am o nedumerire, ce am gasit pe net pana acuma se bat cam in cap. Prima locomotiva care a atins 200 km/h a fost EA 122, dupa a fost EA 302. Dar am gasit si informatii ca ar fi practic aceeasi locomotiva si doar a fost renumerotat sau alta informatie ca boghiurile lui 122 au fost folosite pe 302 samd. pana la urma care varianta cat de cat adevarata. EA 122 a prins 204 km/h pe cand EA 302 a prins 224/226 km/h pe segmentul Buda-Floresti in 1998.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use