Întrebări și răspunsuri

Istoria transportului feroviar din România

Întrebări și răspunsuri

Mesajde andrei11 » Vin, 27 Iun 2014, 20:26

Daca vreun admin considera ca acest post nu e necesar, poate fi sters si redirectionat in alta parte.
Intrebare
Sunt absolut convins ca ( aproximativ ) inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial ( asadar inainte de anul 1939 ) trenul ajungea in statiunea Mamaia, venind din Constanta.
Inainte de gara Mamaia exista gara Tataia.
Poate pune cineva in cunostinta de cauza traseul liniei Constanta - Mamaia ?
Îi ajut eu cu statiile, din pacate nu am si kilometrii :
Constanta
Calatis
Aegissus
Tataia
Mamaia
De la forumul Transira citire
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17995
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Intrebari si raspunsuri

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Iun 2014, 21:49

Ce am gasit:

Traseul iniţial pornea din vechea gară Constanţa, traversa zona centrală a oraşului, pe Calea Mangaliei (prin apropierea Cimitirului Musulman), iar de la intersecţia actualelor bulevarde Tomis şi Mamaia se orienta către Nord, prin cartierul Tăbăcărie şi pe malul mării, oprindu-se la Băile Mamaia. Deoarece linia devenise o frână în calea dezvoltării urbane, în anul 1938, micile trenuri turistice au fost scoase de pe străzile Constanţei, ele continuând să circule pe un nou traseu, ce a fost deschis în ziua de 14 iulie 1938.

Tot în anul 1938, vechea staţie de debarcare de la Băile Mamaia a fost mutată pe un nou amplasament (situat la kilometrul 9 al liniei), iar la kilometrul 10 s-a înfiinţat Halta Rex, ce urma să deservească hotelul cu acelaşi nume, proaspăt inaugurat de Direcţia Generală C.F.R.

Între anii 1944-1960, calea ferată Constanţa-Mamaia a fost folosită doar pentru transportul de mărfuri, iar în anul 1949 a fost legată cu calea ferată Palas-Capul Midia, traseu folosit pentru construcţia Canalului Poarta Albă-Midia. În anul 1960, linia a fost desfiinţată, o mică porţiune a sa, cuprinsă între Ramificaţia Mamaia şi Mamaia Sat, fiind folosită până în anul 1962, pentru transportul materialelor utilizate la ridicarea blocurilor de locuinţe din cartierul Tăbăcărie.
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8551
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Intrebari si raspunsuri

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Iun 2014, 21:58

Din Mersul Trenurilor din 1934 (vechiul traseu)

117.PNG
117.PNG (297.22 KiB) Vizualizat de 1519 ori


Din Mersul Trenurilor din 1939 (noul traseu pomenit mai sus)

115.PNG
115.PNG (71.63 KiB) Vizualizat de 1521 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8551
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Intrebari si raspunsuri

Mesajde andrei11 » Dum, 17 Dec 2017, 08:44

Trenul Regal = Trenul Prezidențial ? Există cu siguranță și o garnitură prezidențială...
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17995
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Intrebari si raspunsuri

Mesajde Gabi23 » Dum, 17 Dec 2017, 10:12

Nu Andrei. Trenul prezidențial este ”compus” din alte vagoane produse pentru Ceaușescu la Arad, care ”pe vremuri” alcătuiau două garnituri. După 1989 au fost folosite foarte rar de președinții în funcție. 4 vagoane au fost folosite în 25 septembrie cu ocazia evenimentului ”Arcade peste timp”. viewtopic.php?f=155&t=745&start=308#p187862
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11518
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Întrebare

Mesajde andrei11 » Vin, 25 Oct 2019, 11:07

Ce tip de automotor este acesta și pe unde a circulat ?
Poza este făcută în 1974 în Gara de Nord - București de domnul Șerban Lăcrițeanu.
Aici
Fişiere ataşate
Basarab.jpg
Basarab.jpg (163.51 KiB) Vizualizat de 426 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17995
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Întrebare

Mesajde vlaicuandrei » Vin, 25 Oct 2019, 11:42

Salutare.

Mai multe informatii si poze poti gasi aici:http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html
Multe informatii nu am nici eu legat de ea, decat faptul ca au fost construite doua bucati si ca aveau motor Maybach.
Dupa cum arata in pozele de mai sus, sincer cred ca nu mai exista nimic in momentul de fata :(
Avatar utilizator
vlaicuandrei
 
Mesaje: 64
Membru din: Sâm, 28 Ian 2012, 11:39
Localitate: Bucuresti

Re: Întrebare

Mesajde Andrei98 » Vin, 25 Oct 2019, 11:54

Din câte știu doar unul din ele a circulat cu călători. Avea 6 vagoane în componență din care două vagoane motoare în capete. Ulterior i-au fost schimbate motoarele cu unele mai mari tot Maybach, și deoarece acestea nu prea incăpeau au fost înălțate vagoanele motoare la capete. Din câte știu ultimul rămas a fost casat în 2004 în depoul Arad.
Avatar utilizator
Andrei98
Membru Bronze
 
Mesaje: 776
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43
Localitate: Bucuresti


Înapoi la Istoria transportului feroviar din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori