Locomotive cu abur din România

Istoria transportului feroviar din România

Re: Locomotive cu abur

Mesajde stefan_br » Dum, 17 Sep 2017, 13:38

764.050

Este expusa in fata garii din Salonta.

Ca o scurta istorioara, in anul 1949 sunt comandate din Polonia, de la uzinele din Chrzanow, un numar de 10 locomotive cu tender separat, cu seria C.F.R. 764.050-764.059, ce au fost destinate liniilor inguste din complexul Satu Mare.

IMG_9443.jpg
IMG_9443.jpg (355.07 KiB) Vizualizat de 922 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2245
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Locomotive cu abur

Mesajde GPS » Dum, 19 Noi 2017, 17:20

Într-o scurtă vizită la Muzeul CFR am surprins cele doua aburoase prezente în curtea muzeului.

764.015

ImagineLocomotiva 764.015 (față-stânga) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr

Plăcuțele de pe partea stângă.
ImagineLocomotiva 764.015 (plăcuțe-stânga) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr


763.215

ImagineLocomotiva 763.215 (față-dreapta) - Muzeul CFR București by mihaipăcurețu, on Flickr
GPS
Membru Silver
 
Mesaje: 1997
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Locomotive cu abur

Mesajde stefan_br » Lun, 12 Feb 2018, 19:04

150.1019 lasata sa rugineasca in zona depoului Iasi.

IMG_2089.jpg
IMG_2089.jpg (553.89 KiB) Vizualizat de 670 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2245
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Locomotive cu abur

Mesajde stefan_br » Sâm, 08 Sep 2018, 16:02

In zona Cetatii Alba Carolina, mai exact pe Str. Nicolae Balcescu, este expusa incepand cu anul 2012 o locomotiva de cale ferata ingusta ex-CFR, cu numarul 764.156. Micuta locomotiva a fost fabricata in anul 1949 la Uzina 23 August.

Imagine
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2245
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Locomotive cu abur din România

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 22 Sep 2018, 12:24

142.044 si 230.142 din Oradea. Personal nu sunt de acord cu acest tip de expunere in gari in bataia tuturor factorilor ce tin de vreme si nu numai, desi vopsite la cativa ani, locomotivele se degradeaza, locul lor ar fi intr-un muzeu acoperit, nu neaparat intr-o singura locatie. Se putea face in garile mari un spatiu acoperit, eventual chiar incadrat in sali de asteptare, unde sa fie expuse 1-2 locomotive, ceva imagini si alte propuneri educative.

DSC_4862.JPG
DSC_4862.JPG (178.5 KiB) Vizualizat de 276 ori


DSC_4864.JPG
DSC_4864.JPG (160.23 KiB) Vizualizat de 276 ori
https://mobilitate.eu – Transporturi. Mobilitate. Infrastructură. Logistică.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 15858
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Locomotive cu abur din România

Mesajde stefan_br » Dum, 02 Dec 2018, 19:12

O initiativa frumoasa de la Galati:

https://www.viata-libera.ro/eveniment/1 ... galatiului
Trenul de epoca al Galatiului

Autor: Cristinel Luca

Un tren-unicat în România, compus dintr-o locomotivă cu aburi şi patru vagoane, care au circulat efectiv în timpul Primului Război Mondial, poate fi admirat, începând de miercuri, 28 noiembrie 2018, la Gara CFR Galaţi.

Conform reprezentanţilor CFR Marfă şi CFR Infrastructură care au făcut posibilă recondiţionarea acestui tren şi aducerea lui la Galaţi, locomotiva, construită în 1931 la Uzinele Malaxa din Bucureşti, a fost descoperită la Iaşi, "uitată de Dumnezeu într-o magazie". Locomotiva este aproape completă şi "am pregătit-o cu un om care a rămas cam singurul specialist din ţară în locomotive cu aburi, Florin Lupescu".

Primul dintre cele patru vagoane a fost construit în 1891, în Franţa, iar celelalte sunt fabricate în Germania, în timpul Primului Război Mondial. "Ele au transportat produse petroliere şi au deservit linia frontului pe toată zona, la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz", a spus Ştefan Mihai, managerul CFR Marfă Galaţi.

Deşi poate fi, trenul nu mai este funcţional, pentru că a depăşit perioada de revizie, ca să spunem aşa, a staţionat o perioadă îndelungată, cam 50 de ani. Această garnitură mergea cu "iuţeala maximă" de 60 km pe oră.

Deşi nu are o legătură "de rudenie" directă cu Galaţiul, trenul a fost adus la noi dintr-un motiv surprinzător: "Aici nu se fură! Uitaţi-vă la locomotiva din faţa gării, nu a dispărut de la ea nici măcar un bec", a spus Radu Bellu, expert de patrimoniu la CFR Braşov.

Trenul, de o importanţă istorică extraordinară, va fi amplasat, când vremea o va permite, pe o şină special construită în partea sudică a clădirii Gării CFR Galaţi.



Foto: Viata Libera Galati
d3e24e1145c1320f0fa940c32d62c006_XL.jpg
d3e24e1145c1320f0fa940c32d62c006_XL.jpg (851.38 KiB) Vizualizat de 137 ori
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2245
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Locomotive cu abur din România

Mesajde PaulIP » Mie, 05 Dec 2018, 22:10

Astea au ramas singurele vagoane de marfa de epoca din tara?
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Bronze
 
Mesaje: 475
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Anterior

Înapoi la Istoria transportului feroviar din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori