Transportul feroviar în RomâniaOperatori privați din România

 

Topic: Unicom Tranzit (RO-UTZ)

21 posts, 12136 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Unicom Tranzit (RO-UTZ) Utilizator anonim

Unicom Tranzit este un operator feroviar privat și expeditor de marfă care activează în România din anul 1994. Societatea face parte din grupul de companii Unicom Group.

Filosofia companiei se bazează pe următoarele principii:

- clienții noștri sunt tratați ca parteneri și suntem conștienți de faptul că succesul nostru depinde de reușita lor;
- încercăm să atragem și să pregătim oameni care vor să exceleze și sunt capabili să pună în valoare resursele materiale de care dispunem și să se valorifice îndeosebi pe ei înșiși;
- menținem un parc de material rulant performant și diversificat, capabil de a satisface eficient cerințele de transport feroviar.

După cum am menționat anterior, unul din punctele forte ale companiei îl constituie competența echipei noastre. Aceasta este formată din oameni pozitivi, inteligenți, dornici de a îmbunătăți în permanență modul în care lucrăm și de a găsi soluțiile optime pentru clienții noștri. Pregătirea lor ne permite să oferim servicii de calitate înaltă, pe care ne străduim să le îmbunătățim permanent.

Dorim să ne remarcăm prin consecvența cu care ne îndeplinim angajamentele față de clienți. Acționăm după principiul că orice client este îndreptățit să aibă următoarele așteptări de la noi:

- să desfășurăm în condiții de operativitate și siguranță serviciile angajate;
- să menținem o relație bazată pe încredere și transparență, informând complet clientul despre orice problemă apărută și acționând prompt pentru a o soluționa;
- să învățăm și să ne adaptăm la cerințele sale pentru a-l ajuta sa-și optimizeze procesele de lucru;
- să ne gestionăm eficient resursele și să-l susținem pe client în efortul său de a fi cât mai competitiv pe piață.

Transportul feroviar poate fi privit ca un sistem vascular al economiei moderne. Rolul său este de a duce resursele necesare la locul potrivit, în momentul potrivit. În acest sistem, compania noastră reprezintă câteva artere prin care, atunci când ne ducem la capăt misiunea, părțile care depind de noi (clienții și partenerii noștri) cresc, se dezvoltă și, astfel, prosperăm împreună.

https://unicom-tranzit.ro/

 


Re: Unifertrans Gabi23

60-0004-6 a Unifertrans la Arad

60-0004-6 - Arad - 17.08.2010_001.JPG (681.46 KB; downloaded 8179 times)

 


Re: Unifertrans AlexCta

40-0010-5 si 62-1200-6 azi cu un marfar prin gara Constanta

DSCF4027.jpg (191.09 KB; downloaded 8248 times)


DSCF4032.jpg (176.13 KB; downloaded 8235 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (Unifertrans) Utilizator anonim

Colectia celor 17 EAuri a Unicom Tranzit (fost Unifertrans, toate locomotivele vor fi marcate Unicom Tranzit in scurt timp).

Partea 1

40-0010-5 12.04.2012 (1).JPG (279.58 KB; downloaded 7799 times)


40-0089-0 15.05.2012 (1).JPG (244.63 KB; downloaded 7811 times)


40-0212-7 07.10.2011 (2).JPG (247.09 KB; downloaded 7801 times)


40-0223-4 18.06.2013 (5).JPG (321.58 KB; downloaded 7819 times)


40-0224-2 04.01.2013 (1).JPG (232.75 KB; downloaded 7827 times)


40-0272-1 18.06.2013 (17).JPG (288.78 KB; downloaded 7833 times)


40-0355-4 07.10.2011.JPG (234.46 KB; downloaded 7813 times)


40-0386-9 26.06.2013 (4).JPG (257.43 KB; downloaded 7805 times)


40-0507-0 21.05.2013 (1).JPG (290.29 KB; downloaded 7805 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (Unifertrans) Utilizator anonim

Partea 2

40-0630-0 22.08.2012 (1).JPG (257.19 KB; downloaded 7804 times)


40-0727-4 18.06.2013 (3).JPG (329.57 KB; downloaded 7813 times)


40-0759-7 18.12.2012 (1).JPG (197.4 KB; downloaded 7809 times)


40-0843-9 12.04.2012 (1).JPG (307.75 KB; downloaded 7803 times)


40-0854-6 22.08.2012 (1).JPG (266.55 KB; downloaded 7805 times)


41-0514-4 30.05.2012 (2).JPG (243.89 KB; downloaded 7803 times)


476-179-7 26.05.2012 (1).JPG (307.65 KB; downloaded 7800 times)


476-531-9 21.05.2013 (1).JPG (285.98 KB; downloaded 7827 times)

 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (Unifertrans) Utilizator anonim

Intre timp in parcul de electrice al Unicom Tranzit au aparut ceva noutati.

- EA 759 trecuta prin RR in anul 2015 este casata in urma accidentului de anul trecut de la Merisor in urma caruia cei doi mecanici au decedat.
- EA 1017 a fost achizitionata de la GFR tot in anul 2015
- EA 778 a fost si ea achizitionata in anul 2016, fiind trecuta prin RR cu fiabilizare a instalatiilor la Constantin Grup
- EA 1092 a fost achizitionata si ea, fosta 461-138 din Serbia, fiind gata de drum, a realizat deja ceva drumuri in ultima luna, in special in zona de sud. Este inlocuitoare pentru EA 759.

De asemenea intre timp majoritatea locomotivelor au trecut in schema verde-albastru.

40-0759-3 13.03.2015 (1)-2.JPG (159.45 KB; downloaded 6448 times)


40-1017-5 16.07.2015 (2)-2.JPG (164.54 KB; downloaded 6482 times)


DSC_0001-2.JPG (198.11 KB; downloaded 6445 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (Unifertrans) Utilizator anonim

Interviu – Unicom Tranzit face primii pași spre modernizare cu primele două locomotive Siemens Smartron

Mobilitate.eu a realizat mai multe materiale cu sosirea și punerea în funcțiune a primelor locomotive Siemens Smartron în România, unitațile fiind achiziționate de Unicom Tranzit și EP Rail. Noile locomotive sunt o primă apariție a locomotivelor din noua generație Siemens pe căile ferate din România, până anul acesta circulând serii mai vechi Siemens Taurus și Siemens EuroSprinter seria 189 pentru operatorii Rail Cargo România și Cargo Trans Vagon, ca mențiune cele doua EuroSprinter au fost primele locomotive electrice noi achiziționate în urmă cu 10 ani de un operator din România, alături de alte două unități diesel Siemens EuroRunner.

Cu ocazia aceasta, mobilitate.eu a realizat un interviu cu domnul Alexandru Trandafir, director general adjunct pentru material rulant din cadrul Unicom Tranzit, despre oportunitatea achiziționării noilor locomotive și despre strategia de viitor a companiei.

Mobilitate.eu – Cum a apărut ideea achiziționării de noi locomotive, în contextul în care operatorii din România preferă în general tracțiunea cu locomotive EA autohtone?
Alexandru Trandafir – Locomotivele EA modernizate au un potențial crescut fată de locomotivele EA cu sisteme clasice de acționare, unde avem o uzură mai mult morală a echipamentelor. Problema locomoticelor EA nu rezultă doar din uzura morală, ci și din faptul că există o mare problemă legată de piesele de schimb. Industria feroviară din România nu mai există și nu mai poate asigura componentele necesare vechilor locomotive. Ca exemplu pentru locomotivele EA se cumpără metalastice din Germania.

Ideea de a aduce locomotive moderne de nouă generație ne-a venit de mult timp, nu este o idee nouă, fiind prezentă în toate strategiile de dezvoltare a companiei. Ca paralelă între o locomotivă modernizată și una nouă, locomotiva modernizată mai căștigă 15 ani de exploatare în timp ce una nouă are 40 de ani de exploatare garantați.

Legat de primele două locomotive Siemens Smartron, proiectul a început în urmă cu 2 ani, cu discuții cu compania Siemens, contractul fiind extrem de rigid și cu condiții tehnice și de livrare stricte, în final cele două companii semnând atât contractul de achiziție căt și contractul de mentenanță.

Mobilitate.eu – Ce program de livrări prevede contractul?
Alexandru Trandafir – Legat de livrări, au fost recepționate anul acesta primele două locomotive, existând posibilitatea extinderii cu alte 4 locomotive, 2 în 2021 și 2 în 2022. Ne propunem să urmărim modul de funcționare al primelor două unități, urmând ca în funcție de nivelul de satisfacție oferit, ceea ce este foarte posibil să fie pozitiv, să prelungim contractul pentru cel puțin încă două locomotive.

Mobilitate.eu – Ce avantaje vă oferă locomotivele Siemens Smartron?
Alexandru Trandafir – Ca avantaje avem mentenanță mult mai redusă, disponibilitate mult mai mare, nu mai necesită verificări săptămânale cu intrare în depou, plus că fiind de nouă generație, mentenanța este mai mult soft. În prezent lucrăm cu partea din Germania și Siemens România pentru a putea face reviziile chiar în baza Unicom Tranzit Fetești, fiind realizat și un audit pentru această acreditare. Rezultatele au fost satisfăcătoare, existând planuri pentru extinderea facilității din Feteși pentru creșterea spațiului de lucru, cu unități separate pentru reparații vagoane și locomotive.

Mobilitate.eu – Locomotivele noi înlocuiesc din actualele EA sau completează parcul?
Alexandru Trandafir – Locomotivele noi nu înlocuiesc vechile EA, cele două vin pentru a completa parcul, odată cu ele fiind predată la CFR Călători locomotiva 772 ce a fost închiriată, acum având chiar o locomotivă în plus.

Mobilitate.eu – Cum a afectat COVID-19 activitatea de transport de marfă?
Alexandru Trandafir -Într-adevăr a existat un recul legat de reducerea volumului de marfă, dar transporturile au rămas la un nivel acceptabil, fiind doar diminuate volumele pe anumite secții și pe anumiți clienți. Totuși se compensează cu noi clienți și noi secții de remorcare pe care am intrat. Deși este o situație dificilă sperăm să fim ajutați inclusiv de cele două locomotive noi pentru a depăși situația.

Mobilitate.eu – Pe lângă locomotive am văzut că transportați și vagoane noi, despre ce este vorba?
Alexandru Trandafir – Modernizarea flotei Unicom Tranzit se concentrează și pe vagoane, în acest sens am închiriat 30 de platforme de la GATX, 10 luate în 2019 și 20 anul acesta. Sunt vagoane noi, închiriate pentru o perioadă destul de lungă de timp, cu care sperăm să creștem capacitatea de transport a containerelor, fiind în creștere sistemul de transport containerizat în toată Europa.

Mobilitate.eu – Sistemul de recuperare a energiei poate fi utilizat și primiți compensații de la CFR SA?
Alexandru Trandafir – Nu suntem încă în această situație, recuperarea energiei urmând să înceapă odată ce realizăm tracțiune cu locomotivele. Suntem în curs de obținere a licenței de producător de energie, legislația impunând ca pentru încheierea unui contract de furnizare a energiei cu CFR SA, este nevoie de obținerea unei licențe de furnizor feroviar de la ANRE, fiind o situație de rezolvat pentru toți opratorii care au asemnea locomotive.

https://mobilitate.eu/interviu-unicom-t ... fsmartron/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit Utilizator anonim

Unicom Tranzit urmează trendul global al transportului multimodal

Compania Unicom Tranzit se implică activ în promovarea și utilizarea conceptului de transport multimodal, având în acest sens în operare și în curs de implementare un număr de 5 proiecte majore. Dar, ce este transportul multimodal și ce implică acesta? Si care este diferența dintre multimodal și intermodal?

În spatele unui simplu cuvânt se află o întreagă rețea de contracte și colaborari între mai mulți operatori de transport, pentru transportul internațional, sau un singur operator, pentru transporturile mai scurte, naționale sau ce parcurg un număr redus de țări, al căror protocol de interoperabilitate poate permite circulația unui tren cu locomotiva unui singur operator. Conceptual, transportul multimodal înseamnă un singur contract de transport, care implică cel puțin două moduri de transport al mărfurilor, asigurând astfel transportul din punctul de plecare direct la destinație, fără a implica alte acțiuni sau contracte din partea expeditorului. Pe scurt, expeditorul mărfurilor încheie un singur contract cu un transportator, care are apoi responsabilitatea asigurării transportului pe cont propriu sau colaborând și cu alte companii pentru rutele unde nu are posibilitatea să asigure totul cu logistica proprie. Ca istoric, transportul multimodal internațional de mărfuri a fost oficializat în 24 mai 1980 de către Oficiul Națiunilor Unite, instituția adoptând „Convenția Națiunilor Unite asupra transportului multimodal internațional de mărfuri”, România aderând la aceasta. Prin implementarea convenției, au fost definite toate caracteristicile transportului multimodal, documentele sistemului și responsabilitatea părților implicate.

Transportul intermodal, se referă în general la același mod de transport de la expeditor la destinație, diferența față de transportul multimodal este că în acest caz expeditorul încheie un contract pentru fiecare mod de transport sau pentru transportatorul ce duce marfa în fiecare tară de tranzit. Ca exemplu, în cazul transportului multimodal, expeditorul încheie un contract cu o companie care apoi se ocupă de toate cele necesare pentru a transporta marfa la destinație, având responsabilitatea tuturor modurilor de transport și tranzitului până la destinație. În cazul transportului intermodal, expeditorul încheie contracte separate pentru transportul din terminal cu trenul, apoi cu camionul, vaporul sau alte moduri de transport necesare pentru ca marfa să ajungă la destinație.

În prezent la nivel european industria transporturilor generează un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră, țintă autorităților fiind ca acestea să fie reduse cu 90% până în anul 2050. Mai mult, studiile arată că emisiile din transportul feroviar sunt de 3,5 ori mai reduse pe tona/km decât cele generate de transportul rutier. Estimarea este ca minim 30% din transportul rutier de mărfuri să treacă în feroviar multimodal până în 2030, iar procentul ar urma să crească la 50% până în 2050.

Urmând acest trend global ce încurajează trecerea transportului rutier în zona feroviară, Unicom Tranzit, una din principalele companii de transport feroviar cu capital românesc, își face prezența pe întreaga rețea feroviară din țară, acoperind majoritatea centrelor urbane și economice. Totuși, existența rețelei nu este suficientă pentru ca un operator feroviar să ofere o gamă de servicii ce oferă o maximă eficiență, în prezent existând o serie de provocări la nivel național.

Printre provocările dezvoltării sistemului de transport multimodal la noi în țară, cea mai importantă este dezvoltarea și utilizarea terminalelor multimodale existente, în număr de 26, ce aparțin operatorului de stat CFR Marfă, dar din care doar 4 pot fi utilizate la cerere în acest moment, restul necesitând o perioadă variată de timp și investiții pentru a putea fi utilizate. De asemenea, operatori și companii private mai dețin un număr de 13 terminale active în acest moment în țara noastră. Mai mult, prin Master Planul General de Transport lansat în anul 2014, a fost lansată intenția de modernizare a terminalelor existente, precum și construcția de noi terminale la Giurgiu, Craiova și București, dar până în prezent nu a fost finalizat niciun proiect din cele menționate.

O altă provocare a transportului multimodal este dezvoltarea și electrificarea rețelei din România, unde există o mare diferență față de Ungaria, exemplu fiind un drum cu tren de marfă Viena – Curtici în 11 ore, cu o viteză comercială de 44 km/h, în timp ce o distanță aproximativ egală, Curtici – Ploiești, este parcursă in 36 de ore, cu o viteză comercială de doar 16 km/h. Pe lângă provocarea calității căii de rulare, mai există și lipsa electrificării pe tronsoane importante, precum Episcopia Bihor – Cluj, Valea lui Mihai – Dej, dar și în zona de sud pe ruta Videle – Giurgiu Nord.

Unicom Tranzit are în derulare mai multe proiecte multimodale/intermodale, printre care se numără 3 trenuri pe teritoriul țării și planuri de introducere a unui nou tren intermodal dar și de realizare a unui terminal in zona Teiuș.

Astfel, în prezent, Unicom Tranzit operează următoarele trenuri intermodale:

- Trenul intermodal Curtici – Ploiești, având frecvența de 1 tren/roundtrip săptămânal, exitând planul de creștere la două trenuri rountrip săptămânal
- Trenul intermodal Curtici – București, având frecvența de 1 tren/roundtrip săptămânal, cu un plan de dezvoltare ca tren intermodal combinat pentru transportul containerelor și a semiremorcilor rutiere
- Trenul intermodal Constanța Port Ferryboat – Dornești, având o frecvență de 1 tren/rountrip săptămânal, ocazional fiind introdus și un al doilea tren/rountrip săptămânal

Ca proiect, Unicom Tranzit are în pregătire un tren intermodal combinat pentru transportul containerelor și semiremorcilor rutiere pe ruta Milano – Curtici – Teiuș. Mai mult, compania are în curs de dezvoltare un terminal intermodal propriu, la Teiuș.

Ca terminale existente, Unicom Tranzit utilizează terminalele Unicom Grup, unde sunt oferite servicii de transbordare, transvazare și/sau depozitare pentru diverse tipuri de mărfuri solide și lichide. Pe lângă avantajele poziționării în raport cu magistralele și granițele feroviare, terminalele de la Halmeu, Dornești și Galați oferă și o combinație între căile ferate de ecartamente diferite, cel european de 1435 mm și cel ex-sovietic de 1520 mm, având avantajul manevrei cu vagoane pe ambele tipuri de ecartament. Mai mult, terminalele de la Galați și Turnu Severin oferă posibilitatea transferului de mărfuri către transportul maritim, pe barje, acestea fiind localizate chiar pe malul Dunării.

Unicom Tranzit oferă un pachet complet de servicii de transport intermodal, combinând transporturile rutiere, feroviare și maritime, standardele companiei fiind integrarea rețelei din toată Europa, oferind astfel servicii eficiente din punct de vedere calitate-cost. Compania oferă soluții integrate de pachete complete de transport “door to door”, prin combinarea accesului la rețeaua feroviară europeană cu cele mai importante porturi interioare și maritime, Terminale intermodale europene sau prin propriile sale Terminale situate în România.

Terminalul Unicom Teius reprezintă unul dintre proiectele viitoare ale Unicom Tranzit în sectorul Intermodal, avand o poziție strategică în zona Centrala a României, cu un acces direct la rețeaua paneuropeană (coridorul IV) și la reteaua naționala de autostrazi. Un avantaj al terminalului este reprezentat de poziționarea pe coridorul feroviar IV, aflat în plin proces de modernizare, ce va permite creșterea vitezei trenurilor de marfă până la 120 km/h, reprezentând o rută rapidă între Curtici și Constanța.

unicom.jpg (114.41 KB; downloaded 4642 times)


Cele 5 terminale existente deținute de Unicom Grup sunt localizate la Halmeu, Dornești, Teiuș, Galați și Turnu Severin. Toate terminalele sunt dotate cu rezervoare pentru produse lichide și petroliere, rampe auto, depozite, spații de depozitare interior/exterior, utilaje specializate cu personal calificat pentru procedurile necesare, precum și macarale și benzi transportoare pentru mărfuri.

La Halmeu, în județul Satu Mare, terminalul oferă servicii de transbordare (încărcare/descărcare), depozitare și însăcuire de mărfuri solide precum și transvazare, depozitare și blending de produse lichide. De asemenea oferă servicii de transvazare/transbordare între vagoane de ecartament larg, vagoane de ecartament normal și auto, precum și servicii de incarcare, descarcare, manipulare, depozitare pentru marfuri containerizate. Terminalul deține rezervoare pentru petroliere și lichide de până la 20.000 m3.

La terminalul din Galați, sunt oferite servicii doar pentru transportul mărfurilor lichide, terminalul fiind dotat cu rezervoare pentru depozitarea produselor, rampe și toate facilitățile pentru transvazare, depozitare și blending de produse lichide, precum și pentru transvazare între vagoane de ecartament larg, vagoane de ecartament normal, nave fluviale și auto. Mai mult, terminalul oferă servicii de alimentare cu combustibil a navelor și antrepozitare a produselor petroliere. Aici există rezervoare cu o capacitate totală de peste 50.000 m3, ce pot depozita petroliere și alte lichide.

La terminalul din Turnu Severin, județul Mehedinți, Unicom Tranzit oferă servicii de transvazare, depozitare și blending de produse lichide, precum și servicii de transvazare între vagoane de ecartament larg, vagoane de ecartament normal, nave fluviale și auto. Terminalul are rezervoare pentru diferite produse lichide și petroliere, cu o capacitate totală de peste 9.000 m3.

La Dornești, județul Suceava, compania oferă o gamă largă de servicii de transbordare (încărcare/descărcare), depozitare și însăcuire de mărfuri solide, precum și servicii de transvazare, depozitare și blending de produse lichide. Mai mult, având in vedere poziționarea terminalului, sunt oferite servicii de transvazare/transbordare între vagoane de ecartament larg, vagoane de ecartament normal și auto. De asemenea este oferită toată gama de servicii pentru mărfurile containerizate. Terminalul are mai multe spații interioare și exterioare de depozitare, macarale turn, benzi transportoare, rezervoare pentru petroliere și lichide cu capacitatea de peste 5.000 m3.

Prin capacitatea sa tehnică și umană de a oferi o gamă variată de servicii pentru transportul multimodal/intermodal, începând cu specialiștii care se ocupă de consultanța și contractarea serviciilor, până la cei care se ocupă de manevrarea și transferul mărfurilor, Unicom Tranzit își demonstrează poziția solidă pe piața transportatorilor feroviari de marfă ce oferă o gamă largă de servicii integrate ce oferă clienților săi transport „door-to-door”.

https://unicom-tranzit.ro/unicom-tranzit ... timodal/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (RO-UTZ) Utilizator anonim

Unicom Tranzit detine in prezent 3 locomotive EC - 009, 018 si 107. 107 a iesit in luna aprilie de la RR de la unitatea Unicom Fetesti.

De asemenea, Unicom Tranzit are inchiriata pentru o perioada nedeterminata locomotiva 772 de la CFR Calatori.
20210714_125553.JPG (1018.88 KB; downloaded 4540 times)
20210714_125604.JPG (969.82 KB; downloaded 4540 times)

 


Re: Unicom Tranzit (RO-UTZ) ByOnu

Totusi, ce-i in capul CFR Calatori de inchiriaza din cele mai bune locomotive, in vreme ce multe trenurile lor sunt trase de gioarse?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (RO-UTZ) Utilizator anonim

Simplu, chiria pentru o locomotiva este cu mult mai mare decat `"produce" locomotiva respectiva la CFR Calatori tragand 1-3 vagoane dupa ea, ca astea seria 40 de 120kmh in general la astea sunt utilizate. Au suficiente 41 si 47 pentru trenurile "grele", care chiar cara in sezonul asta.

Si cele mai bune locomotive sunt pentru ca privatii le fac revizii si mentenanta ceva mai buna decat compania de stat.

 


Re: Unicom Tranzit (RO-UTZ) Gabi23

Le și spală privatul :rofl:  Și mai e și treaba că dacă închiriezi ceva, nu o să vrea nimeni să zicem EA xxx cu ultima revizie majoră acu 15-20.  :no: Evident că vrei și iei EA xxx cu revizie 1-2 ani să zicem.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Unicom Tranzit (RO-UTZ) Utilizator anonim

Cum a fost EA 047 care era un jaf si a luat foc dupa inchiriere de a reconstruit-o privatul de la 0.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Operatori privați din România  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use