Ferotrans TFI (Iași)

Discuții despre operatorii privați din România

Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde ByOnu » Dum, 14 Ian 2018, 13:18

Ferotrans TFI este o companie din Iasi infiintata in 2009.

Conform RailJournal, Ferotrans TFI a achizitionat un numar (nespecificat) de automotoare diesel Class 3400 (DM 90) retrase de Caile Ferate din Olanda dupa electrificarea liniilor pe care operau. Initial olandezii au avut 53 de unitati din care Ferotrans a achizitionat doar un rest. Acestea vor fi pregatite la Pascani si vor trebui sa obtina avizul AFER.

Automotoarele sunt fabricate de Talbot/Duewag/SIG (Talbot fiind Bombardier deja la momentul fabricarii automotoarelor?) intre 1996 si 1998. Vmax. 140 km/h. Capacitate calatori: 12 x Clasa I, 123 x Clasa a II-a, 34 x scaune rabatabile.

Ferotrans TFI intentioneaza sa le utilizeze pe Bucuresti - Iasi (pare putin plauzibil) incepand cu vara acestui an.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4755
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde BodoMinea » Dum, 21 Ian 2018, 14:10

(Talbot fiind Bombardier deja la momentul fabricarii automotoarelor?)

Pare să fi fost „în proces”. Le-au construit în 1996-1998 și Talbot a început încorporarea în Bombardier Transportation după succesul proiectului trenului Talent, aproximativ în 1995. Deci e discutabil.
Pentru curioși: https://en.wikipedia.org/wiki/Waggonfabrik_Talbot (vedeți și modelul Talent, foarte similar dpdv vizual cu un Desiro Electric, foarte popular pe la austrieci)

Avem până acum:

Imagine
Și mai avem întrebări și dubii. Cel puțin eu.

După cum au subliniat și colegii în topicul de material rulant, 52 de unități, dacă este vorba într-adevăr de 52 de automotoare diesel, sunt foarte multe. Cred că dintre operatorii privați de la noi, doar cu ex RegioTrans / actual Regio Călători se poate compara la capacitate... ei porniseră la drum cu vreo 80 de automotoare X45/X43 și 10 RIO/RIB, toate ex-SNCF, nu știu câte mai au active acum. Să ne amintim că la aceste 52 de unități ale FeroTrans se adaugă și câteva rame electrice austriece.

Vorbim de o capacitate de transport deloc neglijabilă, și cred că ne putem bucura, deși ne punem câteva întrebări: oare chiar au analizat cererea de transport...? Au unde să participe la licitații pentru linii neinteroperabile care chiar să aibă călători (nu doar 4-5 case din imediata vecinătate a haltelor) și au pe ce rute interoperabile să vină cu legături care să primească și subvenție de servicii publice (știm că altfel nu are cum să fie profitabil modelul de business al unui operator feroviar de călători în România momentului actual)... Și să ne gândim și că FeroTrans TFI nu a mai efectuat nicio activitate de la încercările modeste de a opera prin Suceava, care s-au soldat cu pierderi substanțiale pentru CFR Călători, de unde închiriau material rulant.

Pe de altă parte, angajați ai CFR Marfă Iași susțin că firma lui Anchidin, Ferotrans TFI, are o datorie de câteva sute de mii de lei către CFR Călători. O arată și mai multe cereri de încuviințare a executării silite, cereri depuse la instanță de CFR Călători. Banii sunt datorii de pe vremea când Ferotrans a închiriat linii pentru a asigura transport privat de călători. Problemele Ferotrans nu se opresc aici...
Firma Ferotrans TFI SRL a fost înființată în 2009, iar în 2010 a obținut contracte de transport de călători pe calea ferată, urmând să opereze câteva trasee din Suceava. Deși a primit subvenții de la stat de 4,4 milioane lei, realizând venituri proprii de doar 687.140 lei, firma a renunțat să mai facă investițiile promise.

- http://www.obiectivdesuceava.ro/local/c ... a-suceava/
https://www.7est.ro/exclusiv-7est-milio ... -integral/
https://www.feroviarul.ro/stiri-ferovia ... l-director

S-or fi pus pe treabă să ofere un serviciu util și profitabil... cu resurse proprii. Vom vedea. Posibilitățile sunt infinite - vreun RailPool de România care să închirieze material rulant operatorilor mai nevoiași? Visele mele... Nu știm de unde au avut bani să cumpere atâtea deodată, dar să sperăm că le pun la treabă în mod corespunzător.
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 816
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde shoppy » Dum, 21 Ian 2018, 18:04

Nu trebuie luata neaparat de buna cifra de 52, multi oameni dau ca informatie sigura ce isi inchipuie ei, sau ce ar vrea ei, sau ce au auzit din sursa sigura, sau au impresia ca agita ei apele si ghidoneaza discutia in ce directie au ei interes, trebuie evaluata justificarea, pana acum singurul lucru clar este ca olandezii nu mai au nevoie de ele.
Daca au datorii la CFR Calatori, pai sa se duca CFR Calatori cu executarea silita si gata, daca nu se duce inseamna ca alta este situatia, nu inteleg nici ce treaba au angajatii CFR Marfa in toata chestia asta, jurnalism amatoricesc.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8869
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde Andrei17 » Mie, 31 Ian 2018, 20:08

BodoMinea scrie:Cred că dintre operatorii privați de la noi, doar cu ex RegioTrans / actual Regio Călători se poate compara la capacitate... ei porniseră la drum cu vreo 80 de automotoare X45/X43 și 10 RIO/RIB, toate ex-SNCF, nu știu câte mai au active acum.


RegioCălători mai are în circulație 88 de automotoare AMX, 10 rame RIO și 6 locomotive BB. Restul, sunt restrase din circulație / casate / defecte.
!! SUSȚIN, CU DESĂVÂRȘIRE, ÎNFIINȚAREA ȘI / SAU DEZVOLTAREA TRANSPORTULUI ELECTRIC CU TROLEIBUZE !!

Facebook -> https://facebook.com/andreiandras528
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 1049
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde treinreiziger » Dum, 02 Iun 2019, 20:28

Is it allowed to comment on this forum in English? I am Hildebrand van Kuijeren, owner of the Dutch site for traintravelers & trainlovers: Treinreiziger.nl. Dutch Railways (NS) said recently (May 2019) to the Dutch regional newspaper De Gelderlander that the deal will continue. Finance and papers is not the problem, only the transportation was more difficult as aspected.
See: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/de ... ~a4d55141/

I don't know if i can belive it. Do Ferotrans have a site and have services at the moment?
Do somebody know more about Ferotrans?

(I am right now at Romanian :-) My wife is for Romanian. I like traintraveling here. I understand that Romanian is the language. But is it aloud to post in English? Ofcourse can everybody response in Romanian)
treinreiziger
 
Mesaje: 3
Membru din: Dum, 02 Iun 2019, 19:38

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde Costin » Dum, 02 Iun 2019, 20:45

English is fine, don't worry. Unfortunately, I don't have any info regarding your actual question.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8382
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Ferotrans TFI (Iași)

Mesajde BodoMinea » Sâm, 21 Sep 2019, 14:24

Ferotrans TFI Iași, în conflict cu olandezii pentru 48 de rame diesel Buffalo
Ferotrans TFI Iași se judecă cu Nederlandse Spoorwegen, căile ferate olandeze, de la care a cumpărat în urmă cu doi ani 48 de rame diesel Buffalo, dar care nu au mai ajuns în România.
Nederlandse Spoorwegen vrea să anuleze vânzarea a 48 de trenuri diesel către societatea ieșeană, potrivit unor informaţii publicate în presa olandeză și citate de Economica.net.
Trenurile numite Buffalo au fost cumpărate în 2017 şi urmau să ajungă în România până în martie 2018. Presa olandeză menţionează că operatorul român ar fi transmis că îi este mai greu decât anticipa să ducă trenurile în România, dar nu precizează şi motivul.
Ferotrans TFI Iași, în proces cu Nederlandse Spoorwegen
Nederlandse Spoorwegen se judecă acum cu Ferotrans TFI. Cele 48 de trenuri diesel au fost fabricate în perioada 1996 – 1998 de către fostul producător german Talbot. După ce olandezii au cumpărat trenuri electrice noi şi au electrificat toată reţeaua de cale ferată, aceste rame diesel au fost scoase din circulaţie în 2017, la jumătatea duratei lor de viaţă, de 40 de ani. Cum în România rețeaua de cale ferată este electrificată doar în proporție de 40%, trenurile de la olandezi ar fi fost binevenite.



Firma Ferotrans TFI din Iași este controlată de Dumitru Anchidin. Firma înfiinţată în urmă cu 10 ani a obţinut în 2018 un profit net de 1,79 milioane de lei, la afaceri de 2,78 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. Autoritatea Feroviară Română (AFER) i-a retras în 2011 licența de operator feroviar.
Sursa: Club Feroviar
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 816
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București


Înapoi la Operatori privați din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori