Switch to full style
Discuții despre operatorii privați din România
Scrie un răspuns

Re: Softrans (SFTRA)

Mar, 02 Iul 2019, 12:08

Merge si la Pantelimon Sud unde se desprinde linia spre Gara de Est din M800 Bucuresti - Constanta.

Re: Softrans (SFTRA)

Mar, 02 Iul 2019, 13:12

Parca este abandonat racordul dinspre Baneasa iar trenurile Nord - Obor rebruseaza in Pantelimon :headbash: .

Re: Softrans (SFTRA)

Mar, 02 Iul 2019, 13:23

Am trecut pe acolo si nu m-am uitat sa vad care mai e situatia.
Am verificat si ai dreptate, ajunge In Pantelimon unde schimba directia de mers.

Re: Softrans (SFTRA)

Mar, 02 Iul 2019, 19:28

RES 003 in prima proba pana la Bucuresti.

LRM_EXPORT_839318605715698_20190702_202155803.jpeg
LRM_EXPORT_839318605715698_20190702_202155803.jpeg (912.87 KiB) Vizualizat de 1476 ori

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 04 Iul 2019, 16:52

003 este de azi in serviciu comercial. Azi pe Craiova - Brasov.

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 04 Iul 2019, 17:10

Astăzi am avut șansa de a merge cu RES 003 în călătoria sa inaugurală pe ruta Craiova-București-Brașov. Trenul a ajuns la București cu o întârziere de 15 minute, dar pe care a recuperat-o până în Sinaia. Călătoria în sine a fost foarte plăcută, așa cum m-a obișnuit Softrans, și mai ieftină decât la CFR. Drumul până la Sinaia m-a costat 32 de lei, iar la întors, la CFR, am plătit 39 de lei.

DSC_0471.JPG
DSC_0471.JPG (1.83 MiB) Vizualizat de 1361 ori

Imagine

Așa cum a punctat și @Marian Andrei, diferențe fundamentale între RES 003 și celelalte nu există nici la exterior, nici la interior. Singurele detalii pe care le-am remarcat au fost tapițeriile noi de pe scaune și cotierele, care au primit un "touch" de stil pe care l-am apreciat. În general, cromatica a fost bine aleasă.

DSC_0481.JPG
DSC_0481.JPG (1.84 MiB) Vizualizat de 1361 ori

DSC_0484.JPG
DSC_0484.JPG (1.64 MiB) Vizualizat de 1361 ori

Finisajele mi se par calitative, însă personal aș fi vrut să văd design-uri ceva mai îndrăznețe față de randările precedente (care totuși au niște ani în spate). Dacă peste acestea am trecut ușor cu vederea, ce nu mi-a plăcut a fost afișajul electronic care nu a ținut pasul cu mersul trenului, dar și lipsa anunțului vocal. Am încredere, totuși, că aceste finețuri vor fi reglate pe parcurs.

DSC_0482.JPG
Aici avem VIDELE, dar pe un afișaj mai din față scria ROȘIORI NORD. Pe un alt afișaj ni se ura în română și în engleză "o călătorie plăcută".
DSC_0482.JPG (1.7 MiB) Vizualizat de 1361 ori

La partea tehnică am remarcat demarajul mai lin față de ultimul RES cu care am circulat, din câte îmi amintesc.

Overall, o călătorie foarte plăcută și îi felicit pe cei de la Softronic pentru continuarea acestui proiect, sperând ca pe viitor să văd mult mai multe astfel de automotoare românești.

Imagine

Acum aș vrea să pun două întrebări.
1) Cât de "modulară" este această ramă? Poate exista Hyperion cu 3 sau cu 5 vagoane, în funcție de cereri, așa cum pot avea alte automotoare?
2) Pot participa la licitația din România pentru automotoare electrice?

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 04 Iul 2019, 17:15

001 intra la RR si va primi un interior la fel.

Da, se mai pot pune pana la 3 tronsoane daca retin bine, doar ca ar necesita si motorizare suplimentara cu testare si omologare.

Softronic poate participa evident la licitatii, dar nu are sanse daca se impun conditii financiare sau tehnice exotice. Si dupa plange lumea ca vin turcii :)))

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 04 Iul 2019, 17:19

Mulțumesc de precizări. Mi se pare ciudat că nu s-a spus nicio vorbă despre faptul că rama este modulară, nici pe site-ul lor. Asta în timp ce "modularitatea" este un foarte mare "selling point" în industrie...

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 04 Iul 2019, 17:19

Softronic n-are cum datorita experientei. ARF cere ca ofertantii sa fi livrat minimum 40 de unitati (tramvaie, metrouri sau EMU) in ultimii 5 ani.
Screenshot_20190704-181920_Drive.jpg
Screenshot_20190704-181920_Drive.jpg (423.29 KiB) Vizualizat de 1346 ori

Marian Andrei scrie:Softronic poate participa evident la licitatii, dar nu are sanse daca se impun conditii financiare sau tehnice exotice. Si dupa plange lumea ca vin turcii :)))

Din ce vad celor de la Alstom le face cu ochiul licitatia :P
Gabriel Stanciu scrie:În România la material rulant avem o singură licitație la ARF cu un caiet de sarcini bine făcut care prevede achiziția a 40 de rame electrice cu 15 ani mentenanță, cu opțiune de alte 40 de rame și 15 ani mentenanță, deci un total de 80 de rame cu 30 de ani de mentenanță. Este un proiect interesant pentru oricine, inclusiv pentru Alstom ca grup.

https://clubferoviar.ro/gabriel-stanciu ... al-rulant/

Re: Softrans (SFTRA)

Vin, 05 Iul 2019, 08:37

Numarul de rame se insumeaza, dar numarul de ani de mentenanta nu cred ca se pot insuma...

Re: Softrans (SFTRA)

Vin, 05 Iul 2019, 08:48

Ba da, aia e o optiune pentru extinderea contractului de mentenanta.
Prin licitație, se prevede achiziția unui lot suplimentar de încă 40 de rame și de asemenea extinderea contractului de mentenanță cu încă 15 ani.

Re: Softrans (SFTRA)

Vin, 05 Iul 2019, 08:59

Ah, OK, nu observasem extinderea...

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 15 Aug 2019, 21:33

68302385_710552532744669_8377551057668014080_n.jpg
68302385_710552532744669_8377551057668014080_n.jpg (92.08 KiB) Vizualizat de 876 ori

Sursa foto: Facebook - Trainspotting Curtea de Argeș
Softrans a suplimentat, odată cu ieșirea din revizie / fabricație a ramelor scadente / noi, disponibilitatea locurilor la trenurile spre Constanța prin compunerea trenului IR15984 cu două rame, în poza de mai sus acestea fiind RES001 și RES002. E o premieră pentru compunerea lor pe M800.

Ca remarcă separată, dar nu chiar, am întâmpinat ceva ce pot descrie ca o <<multiplă fractură logică>> în sistemul de rezervări al Softrans:
1. În mersul de tren din sistemul de rezervări, cele două rame care merg la Constanța apar ca... trenuri separate? Indicate cu litere? Sistemul trebuia, evident, configurat să afișeze cele 2 rame ca vagoane ale aceluiași tren, nu așa.
chrome_bMlHZgWI49.png
chrome_bMlHZgWI49.png (42.14 KiB) Vizualizat de 876 ori

2. Rezervarea pentru „bicicletă” este trecută ca un tip de călător. Dar sistemul lor necesită selectarea unui loc... și e necesară și rezervarea locului pentru bicicletă, deoarece acestea sunt limitate. Ce rezultă de aici? Pentru a rezerva online, în avans, loc pentru bicicletă, trebuie ocupat, dintr-un motiv de neînțeles, un loc pe scaun din tren. Dacă nu înțelegeți exact ce vreau să zic, doar încercați să faceți asta și veți vedea.

Foarte nefericită configurarea acestei platforme din păcate... Conceptul în sine e bine-venit, cu diagrama de locuri, dar nu s-au gândit la unele cazuri care chiar pot apărea în utilizare. Și faptul că se pot face rezervări din 3 click-uri, inclusiv fără plata online cu cardul, lumea își face rezervare și nu se mai duce la tren, iar pentru un tren cu grad de încărcare sub 100%, nu se mai pot elibera bilete anticipate cu 10 zile înainte de plecare, pentru că le ocupă domnii „no-show”.

Re: Softrans (SFTRA)

Joi, 15 Aug 2019, 21:36

IR 15984 - C.F.R. Constanta (Capat STB 112 si 135) - 15.08.2019

Imagine
Scrie un răspuns
Pagina
precedentă
Pagina
următoare