Astra Trans Carpatic

Discuții despre operatorii privați din România

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde drbm » Mar, 31 Oct 2017, 12:15

Astra Trans Carpatic își extinde parcul de material rulant cu 15 automotoare

Producătorul român de material rulant, Astra Vagoane Călători, a lansat, in luna ianuarie, trenul ”Transcarpatic”, cel mai nou si modern produs al companiei arădene. Trenul este operat chiar de către de companie, prin intermediul operatorului Astra Trans Carpatic, cu sediul in București.

Astra Vagoane Călători și-a făcut astfel debutul pe piața operatoriei de pasageri din România, cu un tren concepție proprie.

In prezent, trenul Transcarpatic circulă pe ruta Arad-București și retur. Două locomotive cu 12 vagoane formează două garnituri, astfel un tren are șase vagoane: două de dormit cu cabine de duș în compartiment și la capete, trei cușetă cu patru paturi pe compartiment şi un salon. Vagoanele sunt omologate pentru a circula pe rețeaua internaţională RIC.

In Romania, transportul intercity nu este încă suficient de atractiv

Operatorul arădean si-a exprimat intenția de a extinde oferta de servicii pe mai multe linii, inclusiv in afara României.

”Vrem sa mai deschidem încă cel puțin trei linii. Una este Timișoara – Oradea – Baia Mare. Urmează Timișoara – Viena. Pentru a treia linie, încă analizam sa vedem ce trasee sunt mai ocupate”, precizează președintele Astra Vagoane Calatori, Valer Blidar.

Pentru extinderea ofertei de transport feroviar de pasageri, compania Astra Trans Carpatic a decis completarea parcului de material rulant cu noi automotoare.

În ideea de a oferi pasagerilor trenuri viabile si pentru a asigura un confort sporit pe rutele intercity, Astra Trans Carpatic a achiziționat 15 automotoare, de la Căile Ferate din Danemarca DSB. Trei dintre acestea se afla deja in România și urmează să intre în etapa de probe.

Toate cele 15 automotoare vor fi puse în circulație pe rețeaua de transport feroviar din România.

Operatorul Astra Trans Carpatic își diversifica astfel oferta in ideea susținerii unei competiții adecvate cu ceilalți operatori din rețeaua feroviara din Romania. Pe lângă sustinerea competitiei adecvate, Astra Trans Carpatic intentioneaza sa sprijine si consolidarea pietei de transport intercity din Romania.

Un transport regional rapid, confortabil, cu servicii moderne de tipul internet wi-fi, sisteme electronice de informare a calatorilor sau facilități pentru persoanele cu mobilitate redusa, va atrage întotdeauna calatorii, in număr cat mai mare.

Segmentul de transport intercity cunoaste in ultimii ani, cel puțin la nivel european, o creștere semnificativa, deja in avantaj fata de transportul rutier. Spre creșterea acestei cote de piața si de pasageri ar trebui sa tinda si Romania.

In state vest europene precum Austria, Franța, Germania, statele Peninsulei Scandinave, Belgia, Olanda, Italia dar si in tari vecine, din Europa de Est (mai dezvoltate la capitolul transportului de pasageri) precum Polonia, Cehia si chiar Ungaria care dispun de o infrastructura feroviară modernizată, transportul intercity concurează cu succes transportul rutier.

Automotoarele IC2 sunt alimentate de două grupuri motoare diesel, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Fiecare tren este compus din două vagoane articulate cu o lungime totala de 48 m, având o capacitate de a transporta pana la 113 pasageri.

http://clubferoviar.ro/astra-trans-carp ... tomotoare/
______________
Fotografia atașată este parte din articolul citat
Fişiere ataşate
IMG-20171027-WA0010.jpg
IMG-20171027-WA0010.jpg (121.53 KiB) Vizualizat de 343 ori
drbm
 
Mesaje: 371
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde punmeister » Mar, 05 Dec 2017, 19:25

Hopa, s-a enervat Blidar! :o

Patronul Astra Vagoane își apără trenurile: „Unele au încă țipla pe ele”

După ce reprezentantul unui ONG destinat infrastructurii de transport i-a criticat decizia de a cumpăra 15 trenuri de la Căile Ferate Daneze, deoarece trenurile ar avea probleme, omul de afaceri Valer Blidar, patronul Astra Vagoane, a venit cu precizări.

Trenurile IC2 fabricate de firma italiană Ansaldo Breda și destinate căilor ferate daneze (DSB) nu înregistrează o pondere a defecțiunilor mai mare decât cea a trenurilor CFR Călători, aici fiind incluse și faimoasele Săgeata Albastră (Siemens Desiro), a declarat pentru Digi24.ro omul de afaceri Valer Blidar, patron al Astra Vagoane, dar și al operatorului feroviar Astra Transcarpatic care urmează să exploateze trenurile.

Precizările sale vin după ce Mihai Alexandru Crăciun, inițiatorul Asociației Construim România a afirmat într-o o postare pe blogul său că trenurile IC2 ar fi niște trenuri catastrofale din punct de vedere tehnic înregistrând numeroase defecțiuni. Danezii, spunea Crăciun, ”le aruncă, la propriu”.

”Este un atac murdar la adresa noastră, inițiat de o așa zisă asociație cu informații care au fost preluate de presă dar care nu au fost verificate de nimeni. În spatele atacului sunt interesele firmelor concurente care folosesc trenuri de acum 50-70 de ani, noi fiind singurii care au trenuri noi. Îl vom acționa în judecată”, spune Blidar. El adaugă că unele trenuri au încă țipla pe ele și că au fost scoase in circulație din Danemarca de unde au fost retrase nu din cauza defecțiunilor, ci a faptului că danezii și-au electrificat liniile și ”nu se poate circula cu automotoare sub catenara electrică”.

Trenurile, fabricate de Ansaldo Breda, au motoare Iveco, mai spune Blidar. Danezii i-au prezentat toate actele necesare, cum ar fi certificate, declarații de confirmitate, aprobări pentru punerea în serviciu. Trenurile IC2 au parcurs procesul reglementat pentru trenurile UE și nu au fost făcute compromisuri. Nici un tren UE neconform nu ar primi omologarea sau autorizarea, mai ales în Danemarca, spune patronul Astra Vagoane.

Cât privește raportul PROSE, menționat de Mihai Crăciun, acesta ar privi doar trenurile IC4, menționând în paragrafele introductive doar tangențial trenurile IC2 cumpărare de Astra. Nimic nu este peste limite normale. Noi ne știm cu PROSE, am lucrat cu ei, noi fabricanți nu eram tâmpiți să cumpărăm ceva care nu știm”, spune Blidar.

Cât privește problemele trenurilor privind frânarea cei doi au opinii diferite. ”Trenurile acestea au fost făcute pentru mare viteză, pentru 250 de kilometri la oră. După ce le-au testat au observat anumite trepidații, iar specialistul care a facut constatarea a ajuns la concluzia ca era din cauza liniei și atunci au redus limita de viteză la 180 de kilometri. Ele circulă de 7-8 ani în Danemarca cu 180 la oră”, spune Blidar.

Crăciun are alte opinii. Acestea sunt expuse pe blogul său, aici. ”Problemele constatate în primă fază la sistemul de frânare au făcut ca omologarea automotoarelor să se facă doar la 180km/h, sub viteza maximă de 200km/h proiectată inițial, căci de la 200km/h pur și simplu trenurile nu se puteau opri în distanța de siguranță (...) Raportul PROSE trece în vedere toate probeleme automotoarelor, de la trivialul „nici ușile nu se închid bine”, la problemele grave de la motoare, amortizoare, sisteme de frânare și cuplare, toate cu riscuri mari precum deraierea sau incendierea trenului”, scrie el pe blogul său.

Valer Blidar are gânduri mari cu trenurile. El afirmă că Astra Transcarpatic va introduce trenurile în circulație în prima parte a anului viitor pe ruta Timișoara-Baia Mare.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Bronze
 
Mesaje: 1197
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde shoppy » Mie, 06 Dec 2017, 09:39

Deci asta nu ne vinde povestea cu bunicuta care si-a cumparat BMW cu care nu a mers deloc si l-a tinut doar in garaj, ne vinde poveste cu incompetentii care si-au cumparat din greseala trenuri foarte bune si acum le vand tot in tipla ca i-a luat prin surprindere electrificarea propriei retele.
Iar Mihai Craciun, corect sau incorect, a criticat pe toata lumea in articolul acela, deci concurenta il plateste ca sa fie si ea terfelita in acelasi articol, conspiratie complicata, mai lipsesc reptilienii.
Este trist sa vezi una dintre cele mai promitatoare este condusa de un om care face asemenea declaratii, poate ne da in judecata si pe noi.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6538
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde punmeister » Mie, 06 Dec 2017, 11:21

L-a platit statul paralel :lol: :lol: :lol:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Bronze
 
Mesaje: 1197
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde bercenicity » Joi, 07 Dec 2017, 11:01

Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1295
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde Andrei98 » Joi, 07 Dec 2017, 15:31

Ar fi mai bine sa nu se bage in seama prostiile spuse de un om care traieste intr-un "stat paralel".
De ce nu s-a zis nimic cand Regiotransul a adus atatea automotoare, rame si locomotive atat de vechi? Acum 2 zile o locmotiva de-a lor a luat foc, sa vedem daca o sa aibe ceva de zis si despre asta.
In Danemarca au intampinat probleme cu ele la viteze mari, la noi nu o sa circule cu mai mult de 120/140 km/h.
Si am citi si eu prin presa internationala de profil despre ele si nu am vazut nicaieri sa se fi pomenit de vreun pericol de incendiu la ele.
Andrei98
 
Mesaje: 56
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde andrei11 » Joi, 07 Dec 2017, 15:49

Andrei98 scrie:...la noi nu o sa circule cu mai mult de 120/140 km/h.

:lol: :shock:
Care-i linia aia din West ( ul ) țării cu 120 - 140 ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11988
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde Andrei98 » Joi, 07 Dec 2017, 16:03

Daca te uiti pe livret observi ca o sa ajunga si in partea de Sud-Est.
Andrei98
 
Mesaje: 56
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde andrei11 » Joi, 07 Dec 2017, 16:20

Colega, mă cam încurc printre indicațiile prețioase date de Google, spune-mi tu ( te rog ) liniile neelectrificate unde o să opereze Astra în Sud - Est.
Merci de ajutor, :bere:
_____________
Da, n-ar fi exclus să vedem Dieselele și pe București - Buzău / sau Predeal, totul e posibil.
______________
Pentru Constanța parcă operează în sezon cu <<Bondarii>>
Fişiere ataşate
12-7-2017 11-47-49 AM.jpg
12-7-2017 11-47-49 AM.jpg (49.4 KiB) Vizualizat de 83 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 11988
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde shoppy » Joi, 07 Dec 2017, 16:59

Daca citesti articolele, o sa vezi ca in fiecare a criticat si pe Regiotrans.
Daca se rup conductele de alimentare cu, combustibil si se sparge esapamentul, ce pericol de incendiu mai vrei?, sa verse unu o canistra de benzina in salon?
Vezi ca este catenara pe liniile acelea din sud-vest-est unde pot circula cu 120-140, si dupa spusele patronului nu pot sa circule pe sub catenara, ca doar de acea au fost retrase la danezi.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 6538
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde Andrei98 » Joi, 07 Dec 2017, 17:14

De la Bucuresti Nord spre Titu, nu merg pe sub catenara pana la Chitila?
Si arata-mi unde s-a mentionat despre spargerea conductelor de combustibil(in afara de ce a scris tipul cu blogul).
Andrei98
 
Mesaje: 56
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde Robert24 » Joi, 07 Dec 2017, 18:10

Andrei98, sa inteleg ca pe tine nu te intereseaza sub nicio forma siguranta circulatiei, si implicit cea a pasagerilor?
Probabil ca tu vrei doar sa ai ocazia sa "te uzi" un pic cand vezi ceva "nou"... si sa-l pozezi in GdN...
Mihai Craciun, mai mult sau mai putin specialist, trage un puternic semnal de alarma, dar se pare ca asta nu inseamna nimic pentru asa-zisii "pasionati"...
41: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UAE, USA, V
----------
2016: 28.760 mile (53.263 km) în aer / 4.400 km pe calea ferată / 2017: 24.170 mile (44.763 km) în aer / 3.050 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 7905
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Pretutindeni

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde Andrei98 » Joi, 07 Dec 2017, 19:04

Pai eu inca astept sa imi zica cineva problemele alea care pun in pericol siguranta circulatiei, probleme reale spuse de catre presa de profil internationala nu de catre cineva care poate scrie ce vrea.
Andrei98
 
Mesaje: 56
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43

Re: Astra Trans Carpatic

Mesajde WT_fan06 » Joi, 07 Dec 2017, 19:33

Ai tot ce vrei atașat în articolul domnului Mihai Crăciun. :)
Avatar utilizator
WT_fan06
 
Mesaje: 565
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Operatori privați din România


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: truscamihai şi 3 vizitatori