Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovUnități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90)

25 posts, 10087 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) visan_alex

Unde mai exact se afla acest depou?

 


Re: Depoul Tei Dominatrix

Era aproximativ unde e noul complex de vis-a-vis de Spitalul Colentina (de langa intersectia Sos. Stefan cel Mare cu Str. Vasile Lascar, pe vremuri str. Galati). Adresa "oficiala" era Str. Galati nr. 216. A fost depou de tramvaie (cred ca pana prin anii '30, deja in 1936 sigur nu mai exista), apoi autobaza ITB, si apoi garaj de taxiuri. Dupa 1990, cand taxiurile s-au separat de ITB, a intrat in patrimoniul Getax-ului care a administrat afacerea atat de bine incat s-a desfiintat. Urmarea a fost vanzarea locatiei companiei Anador, care a construit acolo ce vedeti.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Tei (dezafectat in anii '90) ADK

Depoul Tei în anul 1925, devenit garaj pentru autobuze în 1929 și maxi-taxi în 1988.
Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_221551.jpg (143.11 KB; downloaded 6800 times)

Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_221606.jpg (136.7 KB; downloaded 6803 times)

Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_221620.jpg (130.42 KB; downloaded 6811 times)

Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_221714.jpg (155.95 KB; downloaded 6816 times)

 


Re: Depoul Tei (dezafectat in anii '90) rosetti61

Depoul este transformat in garaj pentru autobuze in 1936, in 1964 este preluat de Getax, gazduind taximetre si apoi microbuze pana in anii '90.

 


Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) ByOnu

Din informațiile preluate de pe forum, direct din mesajele colegilor noștri, aflăm următoarele:

Din "Istoria transporturilor în Bucureşti" de Alexandru Cebuc, carte apărută sub egida Muzeului de Istorie al Oraşului Bucureşti (azi Muzeul Municipiului Bucureşti) în anul 1962 şi tipărită la Întrep. Poligraifcă nr. 3 de pe Str. Pitagora nr. 16-18 (strada a fost distrusă în anii '80 de demolările Odiosului), ... reiese că Garajul Vasile Lascăr a fost înfiinţat în 1957 (probabil atunci a fost făcut din depou de tramvaie în garaj de autobuze).

@nokia2110 în acest mesaj.

Conform datelor de arhiva a RATB, Vasile Lascar a inceput sa fie folosita ca sediul exploatarii de taximetre (GETAX) incepand din 1954, deci nu mai era "autobaza" in adevaratul sens al cuvantului.

@Dominatrix în acest mesaj.

Dep. Ştefan cel Mare a fost transformat în întregime în garaj de autobuze în 1962. În 1937 doar remizele A şi B au fost transformate în garaj, ocazie cu care au fost demontaţi 5 stâlpi. Vasile Lascăr a fost la un momen dat şi depou, şi garaj!  În 1937 defapt depoul se numea Tei, iar garajul Vasile Lascăr.

@nokia2110 în acest mesaj.


Diverse instantanee pe care le-am gasit. Le pun in ordinea cronologica corecta pe care mi-o imaginez.

Sursa: http://sanuuitam.blogspot.com/search?q=RATB
Depoul Tei.png (1.22 MB; downloaded 5385 times)


Sursa: http://sanuuitam.blogspot.com/search?q=RATB
Depoul Tei Garajul Vasile Lascar autobuz chevrolet.png (637.75 KB; downloaded 5385 times)


Sursa: http://sanuuitam.blogspot.com/search?q=RATB
Depoul Tei Garajul Vasile Lascar autobuze interbelic.png (800.86 KB; downloaded 5383 times)


Sursa: http://sanuuitam.blogspot.com/search?q=RATB
Depoul Tei Garajul Vasile Lascar camioane.png (839.4 KB; downloaded 5387 times)


Sursa: cumva colegul nokia2010?
Depoul Tei Garajul Vasile Lascar.png (166.2 KB; downloaded 5382 times)


Sursa: DIGI24 Romania Furata - reportaj ROCAR
Garajul Galati Vasile Lascar maxi taxi.png (681.32 KB; downloaded 4248 times)


Sursa foto: https://facebook.com/photo?fbid=31691320 ... 54760256
Garajul Galati sursa foto Siragul Povestilor Facebook.png (749.46 KB; downloaded 4245 times)

 


Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) messe

Privind aceasta poza ma intriga niste inadvertente si anume: singura linie de tramvai care circula pe strada Galati era linia 5 si in niciun caz nu avea vagoane cu numar de parc de genul 3xx ( in poza apar vagoane cu numerele de inventar( parc) 301 si 304) ca sa nu mai adaug faptul ca acel V3A aflat in partea stanga a fotografiei si care are numarul de parc 301, cel putin asa il vad eu, are usile din prima generatie de V3A ( ma refer la cele doua segmente centrale care au decupajul cu perie si care se petreceau peste treapta de acces in tramvai), ori incepand de la 261, cred, nu mai existau usi cu acel decupaj fiindca dimensiunea treptelor de acces in tramvai au fost micsorate iar usile nu mai aveau acel decupaj. Si inca un aspect: din cate stiu eu vagoanele incepand cu seria 285( cel putin) aveau usi cum le avea acel 4001 original, stil V2A si care aveau deasupra lor , scris cu alb pe fond negru, COBORIRE, respectiv URCARE.
Si inca o remarca: tot incepand cu seria 28x ca numar de parc sau inventar,  vagoanele V3A nou fabricate nu mai aveau caseta partata  a numarului de linie aflata in coltul din dreapta pe ambele parti ci aveau doua patrate din tabla in locul ei. Tinand cont de aceste aspecte respectivele vagoane ale liniei 5 de tramvai nu aveau acele numere de inventar in niciun caz.

 


Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) shoppy

Este o fotografie propagandistica, ori regizata ori trucata, doar nu opreau 2 tramvaie pline de oameni ca sa iasa TV-urile goale din garaj.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) ADK

Probabil dăduseră prioritate doar la primele 2. :rofl:

 


Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) andrei11

@messe,  aproape sigur este garajul de pe str Galaţi ( Vasile Lascăr ).

 


Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) messe

Andrei, in fotografie poate ca este garajul respectiv insa merg pe afirmatia lui shoppy referitoare la ceva propagandistic si explicatiile le-am dat in mesajul meu. Acele modele de V3A au fost din primele generatii fabricate si nu aveau cum sa aiba numar de parc cu 3xx. Si cu toate ca sunt off-topic acum, ca sa intelegi unde vreau sa ajung cu ideea ca sigur e un material regizat, cand mai ai posibilitatea uita-te la filmul cu Gheorghe Visu si Mircea Diaconu referitoar la acel accident de la Chirigiu unde vagonul V3A implicat in accident din pozitia in care se afla in intersectie el venea pe Cal. Rahovei dinspre Uranus si era pe linia2, 2 era singura linie care circula intre 13 Septembrie si Chirigiu pe Uranus iar numarul de parc era 030 daca nu gresesc. Ei, aici e o alta inadvertenta si anume 2 tinea de Alexandria iar numerele de parc ale depoului erau de la 191 la 280 in ordine numerotate plus ca in acea perioada nu erau transferuri de vagoane de la un depou la altul ca acum asa ca precum in acel film, au ales un vagon de la Dudesti parca pe o linie a Depoului Alexandria pentru a realiza acest film, nu mai zic de scena cu acel V2A (4009) cu afisajul pe linia 9 insa el circula pe linia lui 29.

Scuza de off-topicul de final insa am vrut sa fiu mai explicit in ceea ce am afirmat prezentand si cateva argumente care induc ideea unei actiuni regizate cum bine a zis si shoppy.

 



Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) rosetti61

Sau poate tramvaiele respective nu apartin lui 5 ci altor linii deviate cumva temporar pe acolo si au nimerit tocmai in momentul iesirii unor microbuze din garaj. Nu stim cine este autorul si anul cand a fost luat cadrul. S-au intamplat cazuri ca liniile sa se devieze prin Vasile Lascar si Viitorului pentru a reintra apoi in traseu; o perioada din anul 1986 a fost o linie de tramvai - 31 - care venea din Pipera, intra pe Stefan cel Mare, Galati si se intorcea pe la Piata Galati, Viitorului. Explicatia e ca pana au reusit microbuzele sa se incadreze pe banda, s-au apropiat tramvaiele iar restul din curte ar fi asteptat cuminti trecerea tramvaielor...

 


Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) messe

Eu nu m-am referit la ce numar de linie era, ca era 5 sau oricare alta CI la tipul de V3A care apare in poza cu 301 si 304, mai ales cel din stanga (301)care face parte din prima serie aparuta, vezi acele decupaturi ale foilor de usa din zona centrala, erau vagoanele cu treapta mare( de prin '83 parca s-a renuntat la treapta mare din cate am inteles din cauza unor incidente care au ranit picioarele calatorilor cu usa si de atunci toate usile erau in partea inferioara complete iar vagoanele care intrau la RK ieseau cu modelul "plin" de usa) iar acele decupaje permiteau foii sa petreaca treapta scarii de acces in vagon. Repet, asa cum am scris si in primul mesaj, si tipul de vagon difera, am scris detaliat acolo unde apar diferentele, vagoanele din seria 3xx aveau alt model de usi si alt sistem de deschidere, stil V2A (4001 originalul cel care avea caseta de linie de V3A,avea modelul nou de usi de V3A care au echipat vagoanele incepand cu 28x), erau mai scunde comparativ cu cele din aceasta fotografie si deasupra aveau acele placute cu alb pe fond negru pe care era scris "COBORIRE" respectiv "URCARE". Si mai era o diferenta, caseta de linie aflata pe colt, cele doua patrate vopsite, au fost inlocuite cu doua patrate din tabla la seria incepand cu 28x.
Cu intarziere am remarcat si un alt aspect: vagonul din stanga, cel numerotat 301, este echipat ca cele din prima generatie cu lumini de pozitie separate, acele lampi care erau montate autocamioanelor Bucegi pt. semnalizare doar ca aveau dispersorul de culoare alba, erau pozitionate sub masca din fibra de culoare alba unde sunt montate farurile de Dacia 1300, ori dupa '83 si daca nu gresesc incepand cu numarul de parc 261, toate vagoanele V3A, inclusiv cele care intrau la RK erau echipate faruri de Roman (autocamionul) sau de Dac ( la fel lampile de stop de la Dacia 1300 au fost inlocuite cu cele de Dac) pentru a fi mai explicit unde luminile de pozitie erau integrate in far iar lampile de pozitie aflate sub masca de fibra au fost eliminate ramanand doar cele din partea superioara aferente semnalizarii schimbarii de directie.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Tei / Garajul Galați - Vasile Lascăr (1871 - anii '90) ADK

Anul 1965, deși nu sunt sigur dacă este corect.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
303.jpg (97.05 KB; downloaded 3258 times)

DepTei'65.jpg (123.12 KB; downloaded 3265 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use