Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovUnități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Depoul Lanariei (1872 - dezafectat in anii '30)

11 posts, 5257 views
  • Tom
  • Posted:
  •  

Depoul Lanariei (1872 - dezafectat in anii '30) Tom

Alt depou care a disparut, situat pe strada Lanariei.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Lanariei Dr2005

Nu e acelasi cu Serban-Voda?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Lanariei Tom

Nu stiu, pozele sunt si cu Lanariei, si cu Serban Voda, fiecare la topicul sau, dar din acelasi grup de poze.

 


Re: Depoul Lanariei 3mil

E iluzie optica, sau ecartamentul era mai lat? :shock:  Cel putin in prima imagine asa pare.

 


Re: Depoul Lanariei Dominatrix

Dr2005 wrote:
Nu e acelaşi cu Şerban-Vodă?

Depoul Lanariei nu este acelasi cu Serban Voda. Nu am date exacte, dar este posibil ca Lanariei sa se fi infiintat odata cu Victoria/Bonaparte, in 1872, fiindca nu cred ca aduceau tramvaiele cu cai de pe linia 4 (Sf. Gheorghe - Lanariei) de la Victoria. Daca datarea pozelor din acest topic este corecta, depoul Lanariei s-a desfiintat candva in perioada 1926 - 1935. O dovada in plus este ca Serban Voda s-a infiintat in aceeasi zona in 1930 si a functionat ca depou de tramvaie pana in 1963 (asa scrie intr-o lista de-a mea; cred ca am luat informatia din monografia RATB).

Este de presupus ca Serban Voda a inlocuit vechiul depou Lanariei, fiindca nu vad rostul de a avea 2 depouri asa de aproape unul de altul. Cert este ca in 1936, mai existau 4 depouri: Serban Voda, Cotroceni, Bonaparte si Stefan cel Mare (in prezent, URAC, probabil ca o parte era folosita pentru garare). Lanariei era deja istorie.

 


Re: Depoul Lanariei bercenicity

3mil wrote:
E iluzie optica, sau ecartamentul era mai lat? :shock:  Cel putin in prima imagine asa pare.

E iluzie optica - Distanta dintre centrele cailor de rulare erau mai apropiate decat acum. Distantele de acum (3.5m cu stalpi intre cele doua cai de rulare si 3m fara stalpi) isi au originea de cand au aparut tramvaiele electrice.

 


Re: Depoul Lanariei falizwim

"Lanariei" si "Splaiul Unirii" (chiar) erau diferite unul de altul :?:

 


Re: Depoul Lanariei Dominatrix

Sigur ca erau diferite...uita-te cu atentie la pozele de mai sus: asa arata depoul Splaiul Unirii (banuiesc ca l-ai apucat in functiune)? Plus ca a treia poza e din 1925, cand Splaiul Unirii nici nu exista, vezi ce am scris la topicul corespunzator.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Lanariei (dezafectat in anii '30) ADK

În anul 1925.
Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_220339.jpg (134.31 KB; downloaded 4033 times)

Sursa: arhiva RATB (STB)
2017-11-08_220351.jpg (106.78 KB; downloaded 4035 times)

 


Re: Depoul Lanariei (1872 - dezafectat in anii '30) ClaudiuBadita

Am realizat o schita a pozitiei depoului Lanariei conform Plan cadastral 1911.

Azi prin dreptul fostului depou trece B-dul  Gheorghe Sincai, in trecut era Str Lanariei,  care se intindea din Parcul Carol pana in Podul Vasile Alexandri (Lemaitre).

Am adaugat si pozitia aproximativa a celor doua linii ce nu intrau in hambar (din pozele din 1925)

Depoul a functionat intre 1872 si 1929 pentru linia 4 Sf. Gheorghe - Vacaresti - Lanariei (punct terminus a fost in fata Turnatoriei Lemaitre), pe Lanariei intrau doar tramvaiele la depou.
Aici au fost operate doar tramvaie trase de cai.
Depoul a fost scos din uz in 1929 avand in vedere doua aspecte:
- in acel an tramvaiele trase de cai au incetat sa mai opereze;
- pe planul Unirea din 1930 apare deja calea ferata de la Filaret catre Fabrica Lemaitre, ceea ce insemna ca podul Vasile Alexandri era deja ocupat de calea ferata.  (calea ferata a functionat pana la dezafectarea Garii Filaret prin anii '60).

(cel mai probabil, odata cu dezafectarea liniei de tramvai a disparut si calea ferata ingusta de salubrizare mentionata aici https://www.forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=6270&pageNum=1.
Depou Lanariei.PNG (1.4 MB; downloaded 1526 times)

 


Re: Depoul Lanariei (1872 - dezafectat in anii '30) Robert24

Cateva corectii:
- In anii 20 aici au fost garate vagoanele liniilor 1, 2 si 4.
- Ultima linie activa cu tractiune animala deservita de acest depou - linia 4 - a circulat la data de 16 aprilie 1927. Incepand cu 17 aprilie a aparut linia 1/4 cu tramvaie electrice.
- Asadar putem spune ca depoul Lanariei a fost activ pana in 1927, ulterior incepand dezafectarea acestuia - finalizata in 1931.

 


Home page  • 
Parent forum: Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420544 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use