Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovUnități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Depoul Panduri (1937-1987)

16 posts, 7905 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Depoul Panduri (1937-1987) falizwim

Istoria nu se sterge (chiar si demolata) - numai se uita ... :o

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? rosetti61

Depoul a fost convertit pentru tramvaie in 1942, pana atunci era garaj de autobuze. Pe langa Depoul Panduri treceam destul de des si mereu asteptam cu nerabdare sa apara, fascinat de multitudinea de linii si macaze. Accesul dinspre 13 Septembrie se facea pe o a treia linie care se desfacea din linia curenta in dreptul bisericii de acum (acolo au existat niste hale) - ceva ca la Dudesti cu o intersectie-macaz, linie care intra din depou dupa poarta spitalului. Celalalt acces - spre Leu - se conecta normal cu linia curenta, dupa care urma un S. Detinea liniile 2, 3, 8, 12, 25, poate si ceva din 26 (cand era cu EP/V3A se retragea la Ilie PIntilie, Victoria de azi); tot la Panduri au stat si bidirectionalele de pe 41 la inceputuri. L-am prins si in momentul demolarii - chelit si parasit de tramvaie, cu linii ruginite, pe locul lui se inalta azi pavilioanele unui spital. Nu stiu daca exista poze cu el, de la strada, ca vedere generala - cu diferite vehicule in depou exista cateva.
Pe langa depou tot asa de fascinanta era si intersectia de la 13 Septembrie, cu vechiul bufet vernil de pe coltul cu Tudor Vladimirescu si macazul cu trei cai spre Izvor - si acea linie am vazut-o cum a decazut, cu macazele scoase si ciuntite - se mai putea circula normal doar dinspre Panduri spre Izvor, probabil ceva transport tehnologic de materiale (?) dupa ce tramvaiele n-au mai circulat pe acolo, pana cand dezastrul numit casa republicii a pus capat definitiv tramvaiului pe dealul Uranusului.
Depoul a fost demolat in 1987, la fel ca si cel din Splaiul Unirii.

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? rosetti61

Voiam sa mentionez ca la gardul spitalului Panduri era o linie care ducea in spatele depoului - vizibila de la strada, si pe care in ultimul an erau garate tramvaie vechi (Ep. V58).

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? falizwim

rosetti61 wrote:
Depoul a fost convertit pentru tramvaie in 1942, ... Detinea liniile 2, 3, 8, 12, 25, poate si ceva din 26 (cand era cu EP/V3A se retragea la Ilie PIntilie, Victoria de azi).

"Cred" ca 2 era EP (si nu V5x), asa ca la Panduri nu prea ... :roll:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? Tom

Imaginea asa este descrisa in pozele din arhiva RATB: "Depoul Panduri, 1970".

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? nokia2110

Repuneţi pozele  :)

Garajul Panduri a fost dat în folosinţă în dec. 1937. Avea o capacitate de cca. 200 autobuze şi o suprafaţă de aprox. 5.400 m.p.

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? Dominatrix

Pozele puse initial de Tom:
Depoul Panduri in anul 1970
panduri2.jpg (76.87 KB; downloaded 6377 times)
panduri1.jpg (50.71 KB; downloaded 6382 times)

Alte doua poze:
panduri3.JPG (71.76 KB; downloaded 6366 times)
panduri4.jpg (116.99 KB; downloaded 6387 times)

Sursa fotografiilor: arhiva RATB.

 


Re: Depoul Panduri - ati uitat sa il mentionati ? drumul

Dominatrix wrote:
Pozele puse initial de Tom:

Alte doua poze:
Sursa fotografiilor: arhiva RATB.

In mod sigur Panduri 2 este depoul Panduri dar poza Panduri 4 este Splaiul Unirii. Liniile 1 si 23 apartineau acestui depou. Mi-e foarte greu sa ma pronunt cu poza Panduri 1. Am copilarit pe 13 Septembrie la sina si cred ca aproape zilnic treceam pe la depou :) Nu arata chiar asa, Panduri era mai inghesuit si nu avea atata spatiu pana la strada.

 


Re: Depoul Panduri (dezafectat in anul 1987) rosetti61

"Panduri 1" este tot depoul Panduri dar fotografia este din perioada interbelica, inainte de a fi transformat in depou de tramvai. Nu stiu Spitalul Panduri cand a fost construit, imaginea e luata de la strada din dreptul terenului spitalului.

 


Re: Depoul Panduri (1937-1987) Gabi23

Depoul Panduri înaintea demolării din anul 1987:
Depoul Panduri - 1937-1987 (1).jpg (256.99 KB; downloaded 3332 times)

Pe locația depoului s-au construit mai multe clădiri în care își au sediul: Institutul National pentru Medicina Complementara si Alternativa "Prof. Dr. Florin Bratila", Institutul Național de Expertiză Medicală și Recuperare a Capacității de Muncă și altele.
Depoul Panduri - 1937-1987 (2).png (1.74 MB; downloaded 3332 times)



 


Re: Depoul Panduri (1937-1987) ClaudiuBadita

In urma analizei hartilor vechi ar rezulta ca linia de tramvai 25 si depoul Panduri se aflau in constructie in 1927 (Harta STB) si ar fi fost active din 1929.  Terminalul liniei era in dreptul Depoului Panduri si a functionat acolo pana in 1940 cand linia de pe Panduri a fost extinsa pana la Azilul Elena Doamna, unde avea terminal de incoarcere (Azi Facultatea de Administrarea Afacerilor), ulterior acest terminal a fost desfiintat si s-a mutat prin 1958-1962 in fata la Gara Cotroceni cand s-a dat in exploatare linia prin vechea strada Grozavesti (serpuita la acea vreme pana in 1962 cand este reorganizata zona si strada este trasa drept).

Revenind la depoul Panduri, dupa 1940 terminalul din fata a ramas doar pentu manevra depoului.
In perioada anilor '50 s-a construit in spatele depoului de tramvaie un depou pentru autobuze/microbuze/taxi?!?, cladire demolata in 1987.

Legat de intersectia Panduri cu 13 Septembrie:

- in 1929 se de in exploatare linia 25 - 13 Septembrie - Panduri
- in 1940 se da in exploatare linia 4 - Piata Sf Gheorghe - Prelungirea Ghencea
- in 1962-1966 se inaugureaza linia circulara 26 *daca aveti date ai exacte va rog un ajutor!)
- in 1980 incepe reamenajarea intersectiei Panduri cu 13 Septembrie dar tramvaiele circula in continuare.
- in 1984 tot 13 Septembrie intra in sistematizare si tramvaiele sunt deviate prin str Puisorului pana in 1987 cand sunt desfiintate definitiv din zona.
- in 1987 toate liniile de tramvai din zona sunt dezafectate, odata cu ele este demolat si Depoul  Panduri. In locul lui este edificat Institutul Național de Expertiză Medicală și Recuperare a Capacității de Muncă.

Legat de cai ferate din zona - Calea 13 Septembrie a fost strabatut de calea ferata a Arsenalul Armatei din 1893 pana prin 1962-1966. Arsenalul Armatei se afla pe actuala pozitie a Casei Poporului.
Depou_Panduri_ansamblu.jpg (717.58 KB; downloaded 2430 times)
Depou_Panduri_zoom.jpg (700.77 KB; downloaded 2430 times)

 


Re: Depoul Panduri (1937-1987) rosetti61

Cateva corecturi
Linia pe Puisor - 1939-1964 cale simpla, demontata in 1964 intre Piata Puisor impreuna cu intreg traseul de pe str. Izvor pana la str. Uranus. Cale dubla remontata 1983-1985.
Linie inchisa, pe 13 Septembrie intre Puisor si Uranus in 1983, probabil dezafectata in 1984.
Linie 1929-1984: scoasa din serviciu in 1985 si demontata mai tarziu, dupa demolarea Depoului Panduri.
Linia pe Tudor Vladimirescu a fost instalata in 1964, iese din serviciu si este desfiintata in 1988 (tramvaiele se muta pe Trafic Greu)
Linia pe Panduri iese din serviciu si  desfiintata in 1988 (segmentul Razoare - 13 Septembrie), linia spre Ghencea este data in functiune in 1939 iar segmentul dintre Panduri si Trafic Greu este desfiintat in 1988.
Linia pe Panduri se prelungeste spre Institutul Pedagogic in 1939- segmentul Geniului - Razoare este scos din uz in 1987.
linia care iese din depou era paralela cu liniile curente pana in dreptul tesatoriei.
Cand s-a inchis circulatia tramvaielor spre Izvor in 1985, se instaleaza un racord dublu spre Tudor Vladimirescu - ambele racorduri sunt folosite curent pana la desfiintarea sistemului de linii de acolo in 1988.

 


Re: Depoul Panduri (1937-1987) ClaudiuBadita

Am reactualizat harta pe baza informatiilor de mai sus asigurate de rosetti61

linia care iese din depou era paralela cu liniile curente pana in dreptul tesatoriei.

Presupun ca pleca undeva din dreptul bisericii actuale (fosta tesatura). Terminalul era comun cu depoul; sau era separat? Adica asa cum am reprezentat grafic este ok sau exista o linie paralela pentru depou fata de terminal? Din imaginile ortofoto pare sa fi fost una si aceiasi.

Cand s-a inchis circulatia tramvaielor spre Izvor in 1985, se instaleaza un racord dublu spre Tudor Vladimirescu - ambele racorduri sunt folosite curent pana la desfiintarea sistemului de linii de acolo in 1988.


Adica pe spatiul verde de pe Panduri si Tudor Vladimirescu sa fi existat o a doua linie dubla, paralela cu traseul vechi? Am reprezentat cat de cat ok pe plan sau cum venea?
Depou_Panduri_ansamblu-2.jpg (377.85 KB; downloaded 2326 times)
Depou_Panduri_zoom-2.jpg (361.33 KB; downloaded 2326 times)

 


Re: Depoul Panduri (1937-1987) rosetti61

Linia paralela pleca cu putin inainte de intersectia cu strada Urdareanu - probabil ca initial a servit ca bretea de stationare pana la montarea liniilor din depou. Terminalul era doar acea bucla, unde scrie "terminal"
In intersectie nu au existat doua linii duble paralele, racordul mentionat era opus celui spre depou, catre Tudor Vladimirescu.
Inlocuieste "1943-1964" cu "1939-1964", "linie 1929-1987" pune 1988.

Linia circulara 26 ia fiinta pe 24 septembrie 1965, initial cu capat la depoul Splai apoi la finele lui 1970 se amenajeaza un terminal cu bretele de stationare la Palatul Pionierilor, capat scos din uz in 1984, dupa ce se da in folosinta linia de pe calea Vacaresti si capatul lui 26 se muta la Sura Mare. Liniile de la Leu se demonteaza in 1987 dupa devierea tramvaielor pe la Politehnica. Inelarul 26 isi inceteaza existenta la 1 noiembrie 1988.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use