URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Sediile, dispeceratele, depourile, autobazele, și uzina STB

URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Marian Andrei » Lun, 28 Dec 2009, 01:58

URAC - Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost înfiinţată la puţin timp după constituirea în anul 1909 a Societăţii Comunale a Tramvaielor Bucureşti.
Având o experienţă de aproape un secol în repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a utilitarelor, Uzina de Reparaţii din cadrul RATB păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să facă faţă noilor confruntări pe plan tehnologic.
Personal cu un înalt grad de calificare realizează lucrări de calitate la preţuri fără concurenţă.

Oferta URAC - Informaţii detaliate despre serviciile URAC

În cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale se execută o gamă variată de lucrări, cuprinzând reparaţii, recondiţionări; modernizări vehicule pentru transport public şi vehicule utilitare; restaurarea vehiculelor de transport public; vopsitorie, turnătorie, forjare, sudură, tratament termic, prelucrări mecanice, metalizare; reparaţii şi întreţinere utilaje.

REPARAŢII, RECONDIŢIONĂRI, MODERNIZĂRI VEHICULE PENTRU TRANSPORT PUBLIC ŞI VEHICULE UTILITARE

Unitatea noastră are o experienţă vastă în realizarea următoarelor lucrări:

Fabricare de vagoane de tramvai de tip V3 A - modernizat şi de vagoane de tramvai utilitare (pentru deszăpezire şi transport marfă);
Modernizarea vechilor vagoane de tramvai V3A şi a vagoanelor de tramvai Tatra T4R (cu transformare în vagon simplu articulat V2A cu multiple îmbunătăţiri);
Reparaţii dezvoltate cu recarosare: tramvaie V3A, T4R, troleibuze DAC 117 E şi DAC 217 E şi autobuze Ikarus 260;
Transformarea autobuzelor SAURER în troleibuze şi a troleibuzelor articulate DAC 117 E în troleibuze scurte de 12 m tip DAC 112 E;
Carosări vehicule speciale (autodepanări, autoturnuri, transport valori, muncitori, etc.) ;
Reparaţii de orice tip pentru agregate auto: motoare de autobuz, cutii de viteză, punţi motoare, ambreiaje, cardane, echipament electric şi pneumatic;
Reparaţii boghiuri de tramvai, motoare de tracţiune tramvai, reductoare;
Confecţii garnituri pentru agregate;
Lucrări de tapiţerie, tâmplărie.


RESTAURAREA VEHICULELOR DE TRANSPORT PUBLIC

Personal calificat realizează restaurarea tramvaielor de epocă la preţuri promoţionale.

VOPSITORIE

Secţia de vopsitorie din cadrul URAC dispune din anul 1999 de dotări moderne pentru vopsirea caroseriilor auto (microbuze, autobuze, troleibuze) şi tramvaie;

Cabina de vopsire - uscare BLOWTHERM, tip TURBO INDUSTRIAL permite vopsirea oricăror caroserii în condiţii de calitate deosebită, de gabarit maxim: L = 16m, l = 4, 7m, h = 4, 5m.

Cabina de vopsire este dotată cu sistem de ventilaţie performant, aerul introdus din exteriorul cabinei este încălzit la temperatura dorită şi filtrat printr-un filtru din materiale acrilice neinflamabile.

Atmosfera din interiorul cabinei de vopsire este foarte curată. Reglarea temperaturii se realizează cu ajutorul termoregulatorului electric cu display digital. Aerul comprimat deosebit de pur este asigurat de compresorul INGERSOLL RAND, care are posibilităţi de reglare a presiunii. Se obţine astfel o peliculă de calitate superioară.

Sistemul de vopsire utilizat răspunde celor mai înalte cerinţe de calitate ale momentului.

Secţia de vopsire dispune de asemenea din anul 2000 de o instalaţie de vopsire în câmp electrostatic elveţiană (GEMA) pentru vopsirea pieselor mici care se înscriu în următoarele dimensiuni de gabarit: L= 3m, l = 1m, h = 1, 5m

Pistolul de pulverizare a vopselei pulbere este tip PG1 - SUPERCORONA.

Avantajele acestui tip de pistol sunt:

obţinerea unei suprafeţe netede, la grosimi ale acoperirilor mai mari de 60 mm;
posibilitatea vopsirii pieselor cu geometrie complicată (sertare, radiatoare, cadre de roţi, profile de diferite geometrii;
putere de penetrare excelentă a pulberii.
Cuptorul de polimerizare cu termostat este dotat cu sesizor de temperatură care permite citirea temperaturii în orice moment.

TURNĂTORIE, FORJARE, SUDURĂ, TRATAMENT TERMIC, PRELUCRĂRI MECANICE, METALIZARE

În cadrul secţiilor noastre realizăm o serie de lucrări de mare precizie şi de înaltă calitate.

Confecţii de repere şi subansambluri din semifabricate turnate sau forjate:
piese din fontă cenuşie aluminiu, bronz;
tamburi de frâne pentru autobuze şi troleibuze.
Piese deformate plastic la cald (forjate): piese forjate: la liber cu greutaţi de până la 30 kg si în matriţă cu greutăţi până la 12 kg.
Recondiţionarea de piese uzate prin metalizare şi sudură;
Operaţiuni de zincare la piese;
Piese şi subansambluri obţinute din prelucrări prin aşchiere (strunjire, freze, rabotare, rectificare);
Piese obţinute prin ştanţare la rece;
Construcţii metalice de diverse forme şi dimensiuni;
Confecţionarea de izolatori din răşini epoxidice cu turnare la cald.
REPARAŢII ŞI ÎNTREŢINERE UTILAJE

Reparaţii maşini unelte, tinichigerie, cricuri mecanice şi hidraulice, la instalaţii de ventilaţie
Reparaţii de motoare electrice asincrone cu putere de 0-50 Kw, transformatoare de sudură, generatoare de sudură, cuptoare de încălzire pentru forjă şi cuptoare tratamente termice;
Confecţii şi reparaţii piese de schimb şi S.D.V.- uri şi matriţe.
Unitatea are în dotare:

turnătorie de produse feroase şi neferoase;
atelier de forjă dotat cu ciocane şi prese;
atelier de tratament termic;
atelier de sudură şi metalizare;
atelier de prelucrări mecanice;
atelier de lăcătuşerie;
atelier propriu de proiectare constructivă şi S.D.V.€
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18268
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Marian Andrei » Lun, 28 Dec 2009, 02:05

Anul 2007 a reprezentat pentru URAC inceperea realizarii seriei de tramvaie cu chopper si podea partial coborata, dupa ce cativa ani au fost realizate prototipurile. De asemenea in anul 2007 a fost finalizat prototipul Bucur LF.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18268
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Gabi23 » Lun, 25 Oct 2010, 16:20

V3A-93-uri in fata Sectiei aIV-a a uzinei :P

145, 313 si 177 - URAC - 25.10.2010 (1).JPG
145, 313 si 177 - URAC - 25.10.2010 (1).JPG (412.01 KiB) Vizualizat de 3425 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10951
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Gabi23 » Mie, 02 Mar 2011, 22:14

Ei fac legea la URAC 8-)

URAC - 02.03.2011 (1).JPG
URAC - 02.03.2011 (1).JPG (752.84 KiB) Vizualizat de 3456 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10951
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Gabi23 » Vin, 01 Apr 2011, 17:13

Generatii diferite 8-)

2614 -URAC - 01.04.2011 (2).JPG
2614 -URAC - 01.04.2011 (2).JPG (626.77 KiB) Vizualizat de 3452 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 10951
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde nokia2010 » Lun, 13 Iun 2011, 16:12

Are cineva idee, când au fost îfiinţate U.R.A.C.?
nokia2010
 

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Chev Celios » Lun, 13 Iun 2011, 16:55

1928. Parca atunci.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1585
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Dominatrix » Lun, 13 Iun 2011, 18:41

nokia2010 scrie:Are cineva idee, când au fost îfiinţate U.R.A.C.?
Depoul de tramvaie Stefan cel Mare pe locul unde astazi e URAC s-a infiintat in 1912. Prima extindere importanta s-a facut in 1925. Hala de reparatie in flux numita astazi "Hala Montaj Vagoane" sau "Sectia 1 - Reparatii Vagoane" s-a deschis in 1930.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde nokia2010 » Lun, 13 Iun 2011, 23:31

Oare depoul de tramvaie şi fabrica de cărămidă care mai exista acolo în 1911 (avea şi groapa necesară extragerii argielei!) au funcţionat în paralel sau deja în 1912 închiseseră fabrica?
nokia2010
 

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Marian Andrei » Mie, 06 Iul 2011, 15:13

Locul unde se fabrică tramvaie “nemțești” sub ochii lui Ceaușescu
Uzina de Reparații „Ateliere Centrale” e bătrână. Atât de bătrână încât atunci când au fost ridicate primele clădiri, acolo era periferia Capitalei. Astăzi, la peste 100 de ani distanță de la prima caramidă, locul este un muzeu viu din care ies tramvaie de ultimă generație.

Din Ștefan cel Mare, ocolind prin partea dreaptă Spitalul Colentina, se ajunge în singurul loc din România unde se repară și se fabrică tramvaie. Prinsă de timp în mijlocul blocurilor odată cu expansiunea Capitalei, actuala Uzină de Reparații „Ateliere Centrale” a fost ridicată pe locul unei vechi gropi de gunoi. La 1900 zona era în câmp, dar odată cu înființarea Societății Comunale a Tramvaielor Bucureşti, acolo au început să gareze primele tramvaie trase de cai din Capitală.

La distanță de un secol, mai totul pare încremenit în timp. Inclusiv clădirile care serveau ca grajduri pentru animale încă mai există, dar au fost transformate în secții de producție în care pe vremuri, în comunism, lucrau până la 3000 de oameni. Mărturie sta curtea imensă și ruginie, brăzdată de zeci de linii și acoperită de un păienjeniș de cabluri.


Ici-colo, trase pe linie moartă, sunt osii bătrâne care au obosit de atâta umblat prin București. Unele în schimb par noi, însă sunt doar recondiționate de mâinile meșterilor care și-au transmis secretele meseriei, în unele cazuri, din generație în generație. Exemple sunt multe, mai ales în Atelierul de Lăcătușerie. Domnul Marin, bunăoară, este unul din copiii uzinei. “Aici a lucrat toata familia mea. ȘI bunicul din partea tatălui și bunicul din partea maică-mii și ambii părinți. Eu lucrez aici din ’79”, explică acesta gesticulând cu mâinile murdare de vaselină. În spatele său, în contrast cu griul pereților și negreala podelei pucioase, stă atârnat portretul viu colorat al lui Ceaușescu. Dictatorul veghează cu o privire senină. „L-am spânzurat acolo pentru că mi-a dat casă și mi-a pus o bucată de pâine pe masă atâția ani”, explică un muncitor bătrân.

http://b365.ro/news/locul-u ... togalerie/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18268
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde macheta218 » Vin, 08 Iul 2011, 11:24

Anii 70

urac sectia v3a.jpg
urac sectia v3a.jpg (312.16 KiB) Vizualizat de 3557 ori
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1080
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde ByOnu » Vin, 30 Sep 2011, 17:34

Inca unul dintre mesajele din capitolul ZIC SI EU...

Nu este putin ciudat ca o regie de transport sa aiba atatea tramvaie (vehicule mai bine zis, ca la autobuze sau troleibuze o ducem si mai rau) trase pe dreapta pentru diverse defecte, fie ele tamponari sau defecte tehnice majore? Eu unu' nu cred ca-n strainatatea civilizata, sau cel putin normala, exista asaceva. Mi se pare absurd sa ai (sper sa nu exagerez) ~30% din parc tras pe dreapta. Normal ar fi ca la aparitia oricarui defect, repet - fie el major sau mai ales minor, sa se repare in cel mai scurt timp posibil... mai ales daca vorbim de V3A.

Problema cea mare o constituie capacitatea foarte mica a URAC-ului de a repara si RK'ui tramvaie. Un V3A la RK ocupa nu mai putin de 3 linii, deci din cate cunosc eu hala de RK, se pot RK'ui maxim 4 V3A-uri concomitent, ce sa mai zic de constructia LF-urilor. Totusi, nu neaparat capacitatea batranului URAC e problema cea mai mare, trebuie sa fim realisti, nu a fost gandit pentru tramvaiele din zilele noastre, ..ci mana de lucru. Mi se pare absurd sa plimbi de colo colo muncitori, cand de la RK-ul V3Aurilor, cand la RK-ul Tatrelor, cand la constructia LF-urilor.

Dupa mine tot --in afara de cladirea de birouri si hala bohiurilor-- trebuie ras si trebuie construit un nou URAC. Sau poate se va face un nou URAC mai 'periferic', terenuri sunt destule.

Voi cum vedeti situatia? :?:
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4755
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Dominatrix » Vin, 30 Sep 2011, 18:26

Daca acum situatia e proasta, sa vedeti cum o sa fie peste vreo 2-3 ani. Daca acum "plangem" ca se retrag tramvaiele Tatra fara a se pune nimic in loc, atunci vom "plange" la fel pentru o parte din V3A'uri. Problema nu e numai lipsa unei finantari consistente si mai ales predictibile pentru uzina (care face ca nici un grafic de lucru sa nu poata fi respectat), dar si forta de munca redusa, si asta e de asteptat sa se agraveze si mai mult dupa ce va incepe productia de Imperio (300 de bucati minim, conform Kritzului... :roll: )
Asa ca e clar ca volumul de reparatii/RK la parcul existent se va diminua si mai mult, cu consecinte usor de anticipat.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde ByOnu » Vin, 30 Sep 2011, 18:43

Dominatrix scrie:...va incepe productia de Imperio... volumul de reparatii/RK la parcul existent se va diminua...


Eu n-am nimic impotriva construirii de tramvaie noi, ba din contra.. dar sa nu se uita ca tramvaiele RATB-ului au prioritate. Acum nu putem transforma RATB-ul intr=o 'mare fabrica'.. :roll:
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4755
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Următorul

Înapoi la Unitățile de întreținere și exploatare ale STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori