URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Sediile, dispeceratele, depourile, autobazele, și uzina STB

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde andrei11 » Mar, 06 Aug 2019, 22:18

URAC - ul în Era Socialistă, cu mult înainte de 1989, a se vedea tampoanele tramvaielor. Divizia de fabricare V3A. Facebook / Tramclub
Fişiere ataşate
URAC.jpg
URAC.jpg (259.45 KiB) Vizualizat de 1103 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17050
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Nenea_titi » Mie, 07 Aug 2019, 01:13

Pare a fi pe la mijlocul anilor 1970, maxim 1981-2.
La tampoanele alea s-a renunțat în prima parte a anilor 80. Acolo pare a avea loc construirea unui tramvai de la 0.
Nu am semnătură. Nu am Facebook. Nu am Instagram. Nu am LinkedIn.
Nenea_titi
 
Mesaje: 721
Membru din: Joi, 14 Mar 2019, 17:38
Localitate: București Sector 6 - Crângași

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Tom » Mie, 07 Aug 2019, 09:00

După semnul "Anarhiei" de pe vagon (A încercuit, de la Autotaxare :D ), este de prin 1979-1981. Tamponul este de tip vechi, ca la V56. Tamponul actual ei îl numesc "tip Tatra".
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2057
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde 1689 » Joi, 08 Aug 2019, 21:24

Si afisajul lateral al liniilor pare sa fie - inca - pe modelul cu rulou de pinza, deci vorbim de cel tirziu '82 - '83. Dupa, nu tin minte sa mai fi vazut asemenea semn de civilizatie decit la IK 4.
Si blocul de lumini spate pare a fi modelul aplicat, cu stopuri de Dacia 1300 (parca avea si o lampa marche-arriere, modelul cromat, pe mijloc).
Ulterior s-a trecut la lampa mono-bloc tip DAC aplicata orizontal direct pe caroserie
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 941
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Nenea_titi » Dum, 15 Sep 2019, 21:35

Lampa orizontală tip dac se aplica pe consolă de fibră de sticlă. Aceeași lampă a fost montată ulterior vertical pe caroserie direct. La fel și stopurile ovale cu semnalizare centrală recuperate de pe remorcile ITB sau troleibuzele TV. Dar acestea din urmă au fost și ele montate orizontal pe consola mai sus amintită, și erau uneori puse și sub consola cu faruri, chiar sub far în cazul V3A 2S (vezi 037, 245, mai era și 237 și 041). Tot pe acea consolă mai erau și stopuri de... camion Roman. Format îngust. Montate atât încastrat cât și aparent (aplicat). După vopsirea în galben, s-a renunțat la acele console, ultimele tramvaie cu acele console fiind prin 1995.
Nu am semnătură. Nu am Facebook. Nu am Instagram. Nu am LinkedIn.
Nenea_titi
 
Mesaje: 721
Membru din: Joi, 14 Mar 2019, 17:38
Localitate: București Sector 6 - Crângași

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde 1689 » Dum, 15 Sep 2019, 22:11

Primele blocuri de lumini spate folosite la V3A erau de Dacia 1300. De-abia la sfirsitul anilor '70 / inceputul anilor '80 s-a trecut la utilizarea blocurilor de tip DAC.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 941
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde andrei11 » Lun, 16 Sep 2019, 00:23

Primele blocuri de lumini spate erau verticale, cu 3 becuri, de sus în jos frână - semnalizator - poziție, perfect egale, cu geamul de culoare roșie / portocaliu / roșie și erau Made in Poland. Portocaliul din desen eu l-am colorat galben, să nu se confunde cu roșu.
Fişiere ataşate
9-16-2019 1-17-27 AM.jpg
9-16-2019 1-17-27 AM.jpg (3.52 KiB) Vizualizat de 427 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17050
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde Nenea_titi » Lun, 16 Sep 2019, 17:59

Ce zici tu acolo par a fi stopuri de Warszawa 223. Știu că au fost și cu stopuri de Dacia 1300, chiar au rezistat și până în 1990 la unele tramvaie (puține), erau și la Ep V3a. Lămpile menționate de Andrei nu le țin minte pe tramvaiele V3a, poate erau vreun tuning local. Având în vedere că la apariția V3A, dispăreau deja WARSZAWA 223 (mașini mari, cu consum mare și performanțe scăzute, deși foarte robuste).
Nu am semnătură. Nu am Facebook. Nu am Instagram. Nu am LinkedIn.
Nenea_titi
 
Mesaje: 721
Membru din: Joi, 14 Mar 2019, 17:38
Localitate: București Sector 6 - Crângași

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale

Mesajde andrei11 » Lun, 16 Sep 2019, 18:30

Niet, erau pe multe V3A - uri, citeam cu uimire că sunt Made in Poland, prin ziare precizându-se că produsul era românesc 100 %. Nu erau stopuri de Warszawa, erau cam de două ori mai mici. Și NU la un singur tramvai. Prima dată am descoperit aceste stopuri la un TIB ( expoziția din Octombrie ce se ținea an de an ) și unde a fost prezentat V 3 A - ul. Ăla al nostru, clonat, nu nemțescul. Pe vremea aceea mă pasionau semnalizatoarele de la mașini, autobuze, tramvaie, trolee. Țin foarte bine minte. Made in Poland. Chiar l-am întrebat pe bunicul meu ce-i cu treaba asta și mi-a spus ceva de ajutor frățesc din țările socialiste.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17050
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Anterior

Înapoi la Unitățile de întreținere și exploatare ale STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori