Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Rama electrica Stadler FLIRT

14 posts, 8812 views
Rama electrica Stadler FLIRT BodoMinea

O ramă electrică Stadler FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train) a Trenitalia se află în acest moment în România.

A intrat în țară pe la Curtici și și-a urmat drumul prin Săvârșin - Simeria - Coșlariu - Sighișoara - Brașov, grăbindu-se și circulând timpuriu față de livret. Acum se află oprită în Dârste, de unde își va continua diseară drumul spre Câmpina - Ploiești - Buzău și într-un final Făurei unde cel mai probabil va intra în poligonul de teste.

Avem aici și o fotografie din Ungaria unde a fost tractat de GySEV. La noi se ocupă CTV.

14480529_1145696462133250_3933394814225409265_o.jpg (263.45 KB; downloaded 7793 times)

Sursa imaginii, o pagină de Facebook de profil informează că destinația acestui EMU este București, deci de aici înainte liber la speculații: zilele feroviare (au fost prezente și pe la InnoTrans trenurile Stadler, deci poate s-au orientat și către acest târg)? achiziții CFR? achiziții privați? Scopul și durata vizitei?

În rețeaua feroviară italiană există electrificări și de 3kV DC și de 25kV AC, deci s-ar putea ca această ramă să fie direct compatibilă cu ce găsim în inelul de teste, și ce găsim de fapt în toată țara pe la noi.

Aceste rame sunt folosite ca trenuri regionale peste tot în Europa și nu numai, fiind disponibile în variante de 2 până la 6 vagoane (cel care e acum pe la noi e de 6), în configurații Diesel sau electrice și cu viteze maxime între 120 și 200 km/h.

Și o fotografie proprie a unei rame asemănătoare, Stadler FLIRT ET 134, seara pe S-Bahn în Salzburg Hauptbahnhof.


 


Rama electrica Stadler FLIRT Andrei Andraș

O ramă Stadler Flirt aparţinând TrenItalia a venit în România pentru ca să efectueze câteva teste pe inelul feroviar de la Făurei.
Nu se știe dacă operatorul național, CFR, dorește să cumpere trenuri dintre acestea sau a venit pentru niște simple teste.
Ea va sta în România aproape 1 lună.

 


Re: Automotoare Necunoscute Mihai Nicolae

Stadler Flirt în Ploiești, 01.10.2016
received_1756037297982502.jpeg (269.79 KB; downloaded 7726 times)
received_1756037307982501.jpeg (234.56 KB; downloaded 7721 times)
received_1756037301315835.jpeg (239.72 KB; downloaded 7717 times)

 



Re: Rama electrica Stadler FLIRT BodoMinea

Rama efectuează în acest moment teste.






 



Re: Rama electrica Stadler FLIRT MariusCFRBucuresti

Şi totuşi pentru ce sunt aceste probe?

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT shoppy

Pot sa fie probe in-house, nu este obligatoriu sa implice vreun CFR in vreun fel.
Daca urmaresti filme pe youtube vezi ca in acelasi timp Softronic isi testeaza ultima LEMA iar GFR isi testeaza un Fals la Faurei.

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT MariusCFRBucuresti

Ştiu asta. Dar chiar nu există în Italia un amărât de inel feroviar?  :lol: Nu ştiu de ce cred că astea sunt teste pentru omologarea AFER.

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT BodoMinea

Nu știu dacă are vreo legătură cu CFR dar am mari dubii. Mai ales că rama este construită pentru Trenitalia și pleacă peste o lună de la noi.

Testările sunt unele standard pentru omologare: probe de viteză, de frânare standard și de urgență, pentru compresoare și desigur reglaje de calculator, etc.

Conform programului de la summit-ul RailwayPRO (Zilele Feroviare), în ziua a2-a (12 octombrie 2016) este o conferință sponsorizată de firma Stadler, constructorul acestui automotor. Dar totuși nu prea cred că îl prezintă sau îl aduc prin gară pentru că nu apare panel-ul cu plecare spre Gară sau ceva (cum e în prima zi pentru prezentarea Alstom Coradia în GdN). http://summit.clubferoviar.ro/program/

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT shoppy

Nu am gasit nici schema cu asezarea exponatelor, a gasit-o cineva?

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT Costin

Omologarile feroviare se obtin "pe piata libera" conform criteriului "pretul cel mai mic". Probabil AFER a oferit cel mai bun pret in comparatie cu organismele similare din UE.

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT bercenicity

MariusCFRBucuresti wrote:
Ştiu asta. Dar chiar nu există în Italia un amărât de inel feroviar?  :lol: Nu ştiu de ce cred că astea sunt teste pentru omologarea AFER.

Inelul nostru are cea mai mare Vmax (200 km/h) dintre cele din zona Europei, dupa inelul din Velim, Cehia (210; 230 pentru tilting-trains). Dupa mai e unul in Germania de 160 si restul sub.

 


Re: Rama electrica Stadler FLIRT BodoMinea

<< Nu este fix despre rama care ne-a vizitat sau ceva, dar nu cred că strică niște informații interesante, chiar de aici de la granița cu noi>>
Vecinii maghiari au devenit sau vor deveni în curând cei mai „avuți” în materie de rame electrice Stadler FLIRT. Operatorul național MAV/H-START dispune de 123 de astfel de unități (confirmate la nivelul anului 2016, posibil încă 10 intrate în circulație până în prezent), în timp de GYSEV, operator privat, dispune de 10. Operatorul de stat a încheiat un contract cadru pentru 40 de rame etajate Stadler KISS, cu o capacitate mai mare de transport, dar compatibile cu flota existentă Stadler FLIRT.

Loturile mai noi se diferențiază de cele precedente prin schema de culoare albastră. Trenurile sunt echipate cu ETCS Level 2, au 4 vagoane cu 200 de locuri pe scaune fixe + 11 scaune rabatabile în zona accesibilă pentru cărucioare/biciclete. Pentru majoritatea unităților vorbim de viteza maximă de 160 km/h. Acestea sunt dotate cu toaletă accesibilă persoanelor cu mobilitate redusă, „prag extensibil” pentru andocare la peron și sistem de informare cu anunțuri audio și panouri LED.

Am circulat cu astfel de rame, atât din loturile vechi cât și din cele noi. Sunt foarte îngrijite, curate, silențioase. Iluminare primitoare, diferite panouri și flyere, unele fiind în suporturi ca de ziar și putând să le ia un călător interesat de conținutul acestora. Rulează foarte lin. Dispunerea ușilor, accelerația puternică, agilitatea și flexibilitatea acestor rame le recomandă în toată Europa, unde reprezintă un model foarte popular pentru operarea rutelor regionale și suburbane. Și-au dovedit fiabilitatea în cei 10 ani de exploatare de către căile ferate din Ungaria.

IMG_20180106_164131.jpg (299.77 KB; downloaded 7165 times)

IMG_20180106_190150.jpg (248.36 KB; downloaded 7170 times)


Când vine vorba de dezvoltarea transportului suburban, putem spune că autoritățile maghiare își fac treaba foarte bine. Operatorul MAV a înființat rute suburbane de tren, pentru a facilita naveta prin legături cu orar cadențat, prezentate ca extensii ale sistemului de transport public din oraș, desemnate prin litera S și un număr aferent. Biletul pentru o călătorie urbană și abonamentele pentru mijloacele în comun din oraș sunt valabile și pe aceste linii, cât se efectuează o călătorie în limitele teritoriale ale orașului, în acest caz fiind vorba de capitala Budapesta. Aceste trasee au succes și la orele de vârf sunt aglomerate, așa că pe lângă ramele prezentate în acest topic, Stadler FLIRT, operatorul va introduce modelul Stadler KISS, cu o capacitate de transport de 600 de locuri... spre fericirea navetiștilor din Budapesta. De asemenea și liniile de tren urban/suburban HEV, odată o regie autonomă ce ținea de consiliul local, au fost date spre exploatare operatorului feroviar de stat, considerându-se că acesta dispune de o expertiză superioară în domeniu și are capacitatea de a moderniza și întreține parcul de material rulant.Fapt care chiar se va întâmpla.

Concluzia? Mulțumită unui operator serios și a unui fabricant orientat pe termen lung, atent la detalii și reputabil, în Budapesta îți poți lăsa mașina acasă liniștit chiar dacă stai în suburbii sau zone limitrofe. Mulțumită unor astfel de colaborări, transportul feroviar suburban, regional și de navetă are un viitor în țările civilizate.

http://www.stadlerrail.com/en/meta/news ... s-stadler/
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_FLIRT#Hungary

--
Fun fact: când mai citeam despre aceste rame, am văzut că a mai făcut una teste le Făurei în vederea omologării unui operator străin, acum câțiva ani, cu mult înainte de acest articol. Dar aparent au fost mai secretoși și n-am avut pe nimeni să ne „dea live” de acolo. Nu am mai găsit articolul și imaginea... făcută din ceva tren Regio care mergea la paralel cu linia dinspre hala inelului. Tare contrastantă imaginea, vă dați seama.

 


Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420536 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use