Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Andrei17 » Joi, 15 Aug 2019, 23:44

Al treilea nu a ieșit la drum de când a fost adus. La început era unul pe Baia Mare și unul pe Brașov. Dar de al treilea nu s-a mai auzit nimic.
! SUSȚIN ÎNFIINȚAREA ȘI / SAU DEZVOLTAREA TRANSPORTULUI ELECTRIC CU TROLEIBUZE !
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 1207
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Marian Andrei » Mie, 28 Aug 2019, 19:10

Mai sunt cateva venite, probabil vor mai iesi de la noul mers.

Pana atunci, azi in Predeal 8-)

DSC_7580.jpg
DSC_7580.jpg (493.62 KiB) Vizualizat de 953 ori


DSC_7583.jpg
DSC_7583.jpg (404.4 KiB) Vizualizat de 953 ori


DSC_7587.jpg
DSC_7587.jpg (414.22 KiB) Vizualizat de 953 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19028
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Andrei17 » Mie, 28 Aug 2019, 20:39

Ciudat. Cum de la linia 2?
! SUSȚIN ÎNFIINȚAREA ȘI / SAU DEZVOLTAREA TRANSPORTULUI ELECTRIC CU TROLEIBUZE !
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 1207
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Marian Andrei » Mie, 28 Aug 2019, 20:54

Lucrari, a fost inchis un fir cel putin pana la ora 14.30 si tot ce venea de la Brasov a tras la liniile 2 si 3, Softransul a fost primul la linia 1.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19028
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde shoppy » Mie, 28 Aug 2019, 21:51

Daca vine de la Brasov pe fals nu poate intra la 1.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9105
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde ALEXCFRBV » Sâm, 07 Sep 2019, 17:24

IR 15534
IC2-5721
Fişiere ataşate
20190901_180526(0).jpg
IR 15534 IC2-5721
20190901_180526(0).jpg (1.88 MiB) Vizualizat de 726 ori
ALEXCFRBV
 
Mesaje: 81
Membru din: Lun, 11 Feb 2019, 12:00
Localitate: Brasov

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde cris_m » Sâm, 07 Sep 2019, 23:35

Te rog sa pui poze mai bune din punct de vedere calitativ, mai clare, mai drepte etc. Chestiunile astea le gasesti in regulamentul foto pe care sunt convins ca nu l-ai citit!
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4526
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde ByOnu » Vin, 04 Oct 2019, 08:07

Astazi incercam sa venim cu o explicatie tehnica si logica pentru situatia reala din teren legata de exploatarea automotoarelor IC 2 in Romania. Nu suntem redactie copy/paste si nici arvuniti de vreo firma din domeniu. Doar am asteptat sa circulam cu IC 2 in toate conditiile posibile de trafic si clima.

In momentul in care scoti din conservare orice masina feroviara, navala, aeropurtata sau terestra dupa 5-7 sau mai multi ani de stationare, trebuiesc urmati anumiti pasi pentru reactivare. In principal toate consumabilele se inlocuiesc, antigel, curele, furtune, freon si revizii instalatii climatizare, generatoare, etc. Operatiuni pentru care nu avem confirmarea ca ar fi fost efectuate in Romania.

Dupa ce am consultat cateva rapoarte de analiza a defectelor intampinate in exploatarea din Danemarca, am ajuns la concluzia ca adevarul este undeva la mijloc, problemele aparute datorandu-se catorva scapari de proiectare, de catre producator si exploatare de catre DSB. Problemele nu au fost grave ci minore, solutiile gasite pentru remedierea lor fiind printre cele mai simple, alte amortizoare, uleiuri sau vaseline recomandate, furtune flexibile in loc de tevi metalice rigide, suporti suplimentari metalici si intervale de revizii/verificari mai dese.

Problemele in Romania (cele mai multe), pe langa ce am explicat mai sus(probleme neintalnite in era ATC), au inceput sa apara la inceputul verii. Atunci am inceput sa consultam grafice, statistici si situatii climatice pentru Danemarca, moment in care au disparut toate semnele de intrebare legate de IC 2.

Oameni buni, automotoarele IC 2 sunt excelente ca si confort pentru pasageri dar NU au fost proiectate pentru Romania. In Danemarca rareori avem vara temperaturi mai mari de 23*C, in Romania rareori avem sub 23*C noaptea in timpul verii, ziua frecvent timp de 3 luni de zile sau mai mult temperaturile nu scad sub 30*C, iar de aici avem o sumedenie de probleme.

Totul porneste de la instalatia de climatizare care la temperaturi exterioare mai mari de 30*C forteaza generatoarele de sub vagoane, in momentul in care afara sunt peste 30*C si trenul plin, generatoarele isi ating limita iar softul de siguranta le opreste, percepand suprasolicitarea ca un defect. De aici incep problemele si scandalurile pentru ca asa e romanul, daca se opresc generatoarele la fel se intampla si cu instalatia de climatizare, suprasolocitata de numarul mare de calatori, uneori mai mare decat numarul de locuri din tren. In momentul in care generatoarele se opresc datorita softului care percepe suprasolicitarea lor ca un defect, sistemul iti muta inversoarele pe neutru sau mai grav in sens invers.

Un astfel de caz s-a intamplat in Eforie Sud asta vara cand generatoarele s-au oprit(clima la fel), iar inversoarele unul a fost trecut in pozitie neutra iar celalalt in sens invers de catre computerul de gestionare al DMU, daca mecanicul nu era atent, acel IC 2 si acum cred ca era intepenit in Eforie Sud. Norocul nostru s-a numit atunci personalul de tren care a reusit sa reseteze sistemul in fiecare statie pe relatia Mangalia-Constanta, altfel acolo ramaneam.

Pentru evitarea problemelor aparute pana acum exista solutii cum ar fi inlocuirea generatoarelor cu unele mai puternice, dar fara investitii in mentenanta aceste automotoare isi au soarta pecetuita si in Romania. Ele ramanand in circulatie doar datorita eforturilor personalului de mentenata de ta Titu si al mecanicilor ATC.


@Fb, Romania Feroviara
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5144
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde shoppy » Vin, 04 Oct 2019, 18:29

Cand se dimensioneaza un generator sau o sursa se ia 110% din puterea instalata a consumatorilor, nu pune nimeni generator de 400kW la o putere instalata de 450kW ca "lasa nene ca nu o sa mearga niciodata toate la maxim"; si apoi la livrare fiecare rama se testeaza timp de cateva ore cu toti consumatorii la maxim ca sa se vada ca nu sunt probleme, tine de abc-ul proiectarii si receptiei, deci explicatia ca "in Romania AC merge mai mult decat in Danemarca si se depaseste puterea generatoarelor" este pentru impresionat oamenii care nu se pricep(personal cred ca ATC, mai ales ca sunt limitati la 140 si ei deja stiau ca motoarele sunt ventilate deficitar si au si probleme de vibratii, le-au detarat sau le-au limitat turatia maxima din calculator, doar ca generatoarele cer cresterea turatiei cand consumul este mare, dar turatia nu mai creste).
Iar asta cu "daca pica tensiunea pe serviciile auxiliare se zapaceste calculatorul si baga inversoarele de sens pe marsarier" nu este o justificare, este o greseala catastrofala, daca jumate merge inainte si jumate trage inapoi, de acord ca se bloca la Eforie doar ca nu mai era si acum acolo, ca se bloca rupt in 2, il punea pe 2 trailere si gata

Restul sunt baliverne ca vai cat de eroi suntem noi ca muncim pe rupte si ne chinuim sa punem in circulatie niste trenuri si nepotrivite pentru situatia din teren, si proiectate prost, si exploatate prost, si conservate prost(poate stiau ceva aia de taiau IC4), toate astea ca sa educam poporul roman cu ce inseamna confortul pe afara, si ca sa vedeti tupeu, cand confortul acela dispare instantaneu(trenul se blocheaza in camp sau ramane fara AC la 38 de grade la umbra), nesimtitul de popor roman face scandal, ca asa este el, nesimtit.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9105
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori