Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde drbm » Mie, 22 Noi 2017, 09:07

Aș sublinia câteva aspecte :

1. Testele se refera la ramele IC4.

Acestea sunt în continuare în serviciu, cu toate dezavantajele enumerate.
Debarasarea de ramele IC2 are în primul rând rațiuni economice, cele IC4 având o altă soartă datorită capacității de transport mai mari și, consecutiv, posibilității amortizării investiției în corectarea problemelor exhaustiv semnalate în raportul PROSE.
Mai mult, proiectul era destinat să acopere un gap limitat în timp, până la electrificarea liniilor respective. Cum proiectul a fost întârziat semnificativ, durata prevăzută pentru exploatarea comercială s-a scurtat, inclusiv prin perspectiva trecerii la tracțiune electrică.

2. Raportul sugerează posibilitatea utilizării în siguranță și eficientizarea, după corectarea deficiențelor, în trafic local, ceea ce se și potrivește ramelor IC2, prin capacitatea lor constructivă de transport.

Numărul boghiurilor purtătoare și motoare este diferit între ramele IC2 și IC4, în favoarea celor motoare la IC2, cu alte cuvinte controlul frânării, așa cum se deduce din deficiențele semnalate la IC4, ar fi mai puțin problematic la IC2. Altfel spus, reducerea procentului de frânare pe linie alunecoasă este, cel mai probabil semnificativ mai mică la ramele IC2, comparativ cu IC4 care a făcut obiectul incidentelor și al analizei acestora.

3. Principiile soluționării unora dintre probleme sunt deja enunțate și pot fi cuantificate în aplicarea lor.

4. Rezolvarea neconfirmităților sistemelor de frânare (și al celorlalte aspecte! nu doar ale grupurilor propulsoare, cum afirmă domnul Crăciun în articolul respectiv !) sunt estimate la 202.000 euro per ramă IC4, probabilitatea menținerii costului sub acest nivel (dealtfel rezonabil) la remedierile ramelor IC2 fiind evidentă și, deci, fezabilitatea din acest punct de vedere având o bază concretă, astfel încât mă îndoiesc că Astra Vagoane Călători nu va proceda la remedierile respective înaintea omologării.

5. Motorizarea problematică și riscurile de incendiu ar putea fi pur și simplu depășite prin înlocuirea grupurilor propulsoare, existând, după opinia mea, soluții viabile la un cost rezonabil în raport cu valoarea per ansamblu a produsului final. Să nu uităm că ASTRA are o anumită expertiză în domeniul înlocuirii grupurilor propulsoare și, nu mai puțin important, au participat la asamblarea în România a ramelor Siemens Desiro. Există dealtfel un parteneriat cu Siemens și pe partea vehiculelor feroviare ușoare, care ar putea fi luat în calcul pentru extindere și în speța ramelor IC2.

Evident, toate aceste argumente nu trebuie să anuleze vigilența și semnele de întrebare legate de siguranța exploatării acestor rame, DUPĂ parcurgerea unui check-list riguros bazat exact pe raportul PROSE.
drbm
Membru Bronze
 
Mesaje: 421
Membru din: Mar, 23 Feb 2016, 16:27

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Linia 43 » Sâm, 08 Sep 2018, 10:52

Se pare ca ,in sfarsit au debutat pe ruta Arad - Baia Mare !!!

https://www.facebook.com/gh.falca/photo ... =3&theater
Avatar utilizator
Linia 43
 
Mesaje: 33
Membru din: Joi, 31 Mai 2018, 18:00

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde stefan_br » Sâm, 08 Sep 2018, 12:23

Nu au debutat inca, a fot doar un tren de prezentare pe o ruta unde si-au exprimat intentia sa opereze cu respectivele automotoare. Mai bine ai fi dat un link mai competent nu de la o persoana care crede ca automotoarele alea sunt produse la Astra. :lol: Sunt curios daca cei de la Astra le-au remediat problemele tehnice enumerate in mesaje anterioare.
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Moderator forum
 
Mesaje: 2230
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 08 Sep 2018, 13:49

Urmeaza sa intre cu ele in scurt timp, tehnic cam toate procedurile sunt finalizate. Cam in 2-3 saptamani incep operarea comerciala, vor mai urma cateva drumuri de test pentru adaptarea livretelor si alte probe, dar greul a trecut.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 15680
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde TibiV » Sâm, 08 Sep 2018, 23:53

De "dincolo"....

frunzaverde scrie:Cum ar zice americanul, what the f.... Ia uitati-va aici ce inmatriculare au vehiculele lu' nea Blidar:

Imagine

Trenul e inmatriculat asa: 95860006721-8. Culmea, au rescris inmatricularea daneza dupa revopsirea facuta la Arad!
Pentru cine nu stie feroviareza, 86 inseamna Danemarca. Dar in Danemarca autoritatile daneze le-au dat la gunoi, si le considera inapte de circulatie, chestie scrisa negru pe alb aici:

https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapp ... t-2016.pdf

DSB (cu aprobarea parlamentului) chiar le-a sters din contabilitate!

Ia sa vedem cui apartine? DSB : FP 6721 : 95 86 0006 721-8. Aoleu! Oare ei stiu ca circula pe la Satu Mare?

De altfel, danezii nici macar nu le-au lasat sa iasa din tara fara locomotiva in fata:

Imagine

Filmuletul de unde e luata captura e facut din gara Satu Mare, si e luat de pe forumtrenuri/trenulet: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DQUIuzrTIM

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=206.msg211732#msg211732

Acest IC2 este un "cartof tare fierbinte"...
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 8162
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde shoppy » Dum, 09 Sep 2018, 18:42

Colegul greseste, ca ceva sa mearga pe fortele proprii intr-o tara inseamna sa fie omologat in tara aceea, deci ca sa vina pana in Romania trebuia sa fie omologat in vreo 5 tari doar ca sa le tranziteze.
Or exista motive de ingrijorare dar acesta nu este unul. Nici Transmontanele noi noute nu au mers prin forte proprii pana in Suedia.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8041
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde BodoMinea » Mar, 06 Noi 2018, 20:59

Am fost în vizită pe la danezi și am mers cu un IC4, fratele mai mare și foarte similar al IC2-ului. Având în vedere că sunt cam același lucru, o să las niște poze ca să vă faceți o idee.
Am observat că se aflau în compunerea trenurilor regionale la ei, probabil din cauza problemelor pe care le-au constatat ei în traseu.. Cu automatizarea și frânarea la viteză mare. Probleme care putem spune că la noi s-ar manifesta atenuate.

Oricum, se pare că în câteva zile le vom vedea la treabă pe 'ale noastre' pe Arad-Oradea ~> viewtopic.php?p=288102#p288102
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 642
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde Linia 43 » Mie, 07 Noi 2018, 19:40

Ruta initiala Arad-Oradea banuiesc ca o sa o prelungeasca in curand ca Timisoara-Arad-Oradea -Cluj.
Avatar utilizator
Linia 43
 
Mesaje: 33
Membru din: Joi, 31 Mai 2018, 18:00

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde BodoMinea » Mie, 07 Noi 2018, 20:09

Da. S-ar înțelege din mesajele transmise de ei pe Facebook că trasa 8-14.11 pe Arad-Oradea este temporară, ca apoi să se prelungească până la Timișoara, ca apoi de pe 20 sau cel târziu de la noul mers de tren zic eu să fie Timișoara - Arad - Oradea - Baia Mare/Satu Mare și eventual Cluj Napoca. De la noul mers e posibil să facă și București - Iași sau București - Titu, sunt trase pe care le-au luat și pentru anul acesta... dar cu 3 automotoare (cred că atât au până acum, nu am auzit să ia și restul din comanda de 15) nu știu ce vor alege să opereze.
Anyway, peste speculații și alte chestii, a fost postat și un videoclip care surprinde cadre din exteriorul și interiorul trenurilor.
https://www.facebook.com/AstraTransCarp ... 9136341890
TREN km 2018: ☆8700, 2017: 5800, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 5400, 2017: 19800, 2016: 6900 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 642
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Anterior

Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori