Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans TFI

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans TFI

Mesajde BodoMinea » Mar, 16 Ian 2018, 22:40

Peisajul materialului rulant dat în exploatare în cadrul parcului activ al operatorilor feroviar români s-ar putea să aibă o nouă pată de culoare din vara acestui an. Conform informațiilor furnizate de RailJournal și citate de AIFR, operatorul național olandez scapă și de ultimele automotoare diesel folosite pe anumite servicii regionale - odată cu terminarea serviciului comercial la finele anului 2017, acestea se pregătesc să plece spre... România, unde vor fi preluate de compania privată FeroTrans T.F.I. S.R.L., ca urmare a unui contract de vânzare către cea din urmă a unui număr de unități care nu s-a dat publicității. Amintim că aceași companie a mai achiziționat și niște rame electrice austriece cu un sistem de electrificare incompatibil cu al nostru.

Avem toate motivele să credem într-o revenire (dacă luăm în calcul modestele încercări de operare a unor rute cu material rulant închiriat de la CFR) / nouă apariție pe piață în anul curent... Liber la speculații once again.

Sursa imaginilor: Wikipedia
Dm90buffelsyntus.jpg
Dm90buffelsyntus.jpg (627.6 KiB) Vizualizat de 829 ori

DM_90_Zutphen_2010.jpg
DM_90_Zutphen_2010.jpg (1.28 MiB) Vizualizat de 829 ori

Buffel_binnen.jpg
Buffel_binnen.jpg (674.82 KiB) Vizualizat de 829 ori

Anii între care s-au fabricat: 1996-1998, într-un număr total de 53
Fabricant: asocierea Duewag - Talbot (acum Bombardier) + Holec Ridderkerk (acum Alstom, s-a ocupat de partea electrică)
Capacitate: 12 locuri de clasa întâi, 123 de clasa a doua, 34 scaune pliabile
Viteză maximă: 140 km/h
Dimensiuni: 52.340 m x 3.20 m x 4.142 m
Greutate: 95.2 t
Propulsie: 2 x Cummins NTA 855 R4, dezvoltând 2 x 320 kW (430 hp) = 640 kW (860 hp)
Transmisie hidraulică Voith
Cuple Scharfenberg
Ecartament standard
UIC 2'B' + B'2'

Ca și DH2-urile TFC-ului, acestea au instalat ca sistem de protecție ATP-ul digital al olandezilor. 3 unități au fost echipate cu PZB pentru servicii internaționale (interoperabilitate cu rețeaua DB). Well, pentru România vor trebui să primească toate acest „tratament”. Seamănă și la interior cu DH2-urile, și tot asemenea lor, aerul condiționat este prezent doar în cabina mecanicului.

Și probabil imaginea mea favorită... Material rulant adecvat pentru respectivul serviciu - cale ferată suburbană, stație minimalistă și civilizată, validator pentru bilete regio „variabile”. Dacă acest automotor ar avea unde să vadă așa ceva pe la noi...
Station_Franeker_02.JPG
Station_Franeker_02.JPG (142.01 KiB) Vizualizat de 829 ori

Postarea originală:
După ce și-au terminat durata de serviciu cu motor diesel la sfârșitul anului 2017, Căile Ferate Olandeze (NS) au vândut ultimele automotoare diesel (DMU) un operator român.
Automotoarele clasa 3400 (DM 90) au fost excedentate în decembrie, când Keolis Olanda a preluat serviciile Zwolle – Kampen și Zwolle – Raalte – Enschede utilizând noile automotoare electrice (EMU) Stadler Flirt.
Operatorul român Ferotrans-TFI a achiziționat aproape toate seturile de automotoare DM 90 de la NS Financial Services.
Parcul inițial de 53 de automotoare a fost construit de Talbot/Duewag între anii 1996-1998, însă a fost înlocuit rapid de un material rulant mai ușor și modern, preferat de noii operatori atunci când liniile secundare au trecut în control regional. Automotoarele au o viteză maximă de 140 km/h și au 123 de locuri la clasa standard și 12 la clasa întâi.
Ferotrans-TFI intenționează să înceapă să exploateze DM 90 pe rețeaua românească în această vară, cu rute inclusiv București – Iași. Automotoarele vor fi revizuite la uzina Electroputere de la Pascani înainte de a intra în serviciu și va fi necesară o autorizație suplimentară de punere în funcțiune pentru operarea pe rețeaua feroviară română.


Dacă nu le vedem circulând pe tronsoane complet electrificate, eu zic că e bine. Materialul rulant „light” e bine venit cât e folosit într-un scop potrivit lui.
TREN km 2018: 2529, 2017: 5850, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 735, 2017: 19732, 2016: 6850 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 581
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde Andrei17 » Sâm, 20 Ian 2018, 16:31

52 de unități a cumpărat FeroTrans.
4.092 km pe calea ferată în 2016, 5.561 km pe calea ferată în 2017
1.206 km pe calea ferată în 2018

839 km cu CFR Călători, 341 km cu RegioCălători, 0 km cu TFC, 26 km cu Softrans, 0 km cu Astra TransCarpatic, 0 km cu InterRegional



Flickr -> https://flickr.com/photos/andreiandras
Facebook -> https://facebook.com/andreiandras821
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 831
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55
Localitate: Brașov

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde ByOnu » Sâm, 20 Ian 2018, 18:53

52 din 53?! Din articol se intelege ca au cumparat ce a mai ramas. Ho ho, pai 52 sunt foarte multe. Pacat ca este vorba doar despre zona Iasi, mi-ar placea sa-i vad licitand si pe la Timisoara.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 3399
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde BodoMinea » Dum, 21 Ian 2018, 14:16

Pagină documentară a acestor automotoare, în limba engleză: https://en.wikipedia.org/wiki/NS_DM_90

Se înțelege că au luat tot ce mai era în parcul activ (olandezii s-au electrificat total și au trecut pe Stadler FLIRT legăturile Regio/RegioExpress), și îți dai seamă că olandezii dacă au avut 53 scoase din fabrică, cu 53 au rămas și probabil o piesă este de muzeu.
Mai discutăm și aici - viewtopic.php?f=150&t=4197&p=264080#p264080
TREN km 2018: 2529, 2017: 5850, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 735, 2017: 19732, 2016: 6850 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 581
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde mureseanu_976 » Vin, 26 Ian 2018, 01:04

BodoMinea scrie:Se înțelege că au luat tot ce mai era în parcul activ (olandezii s-au electrificat total și au trecut pe Stadler FLIRT legăturile Regio/RegioExpress), și îți dai seamă că olandezii dacă au avut 53 scoase din fabrică, cu 53 au rămas și probabil o piesă este de muzeu.
Mai discutăm și aici - viewtopic.php?f=150&t=4197&p=264080#p264080


Dintr-un articol in olandeza am extras urmatoarele informatii : Buffel-ul 3405 a fost taiat in urma unui accident petrecut in 2003, iar Buffel-ul 3426 va fi predat Muzeului Cailor Ferate din Olanda in cursul acestui an.

Deci raman pana la 51 automotoare disponibile. Suficiente sa intre pe sectii neadjudecate sau in locul operatorului de stat care isi alunga ultimii calatori de pe secundare cu cosciuge Malaxa.
mureseanu_976
Membru Silver
 
Mesaje: 165
Membru din: Lun, 12 Dec 2011, 00:07

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde MariusM » Vin, 04 Mai 2018, 22:59

De notat faptul că Ferotrans TFI mai au vreo 50 de vagoane ex-NS şi nişte rame electrice ex-OBB pe liniile uzinale CET Iaşi de la Holboca(600):
Imagine
Fotograf: Florin Vornicu
MariusM
 
Mesaje: 4
Membru din: Joi, 09 Noi 2017, 21:59

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde andrei11 » Sâm, 05 Mai 2018, 06:57

MariusM, cel puțin eu nu văd imaginea.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 12951
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde Puss in Boots » Sâm, 05 Mai 2018, 07:07

Si intra cu ele in serviciu candva in curand ? Oricum sunt cu o clasa daca nu doua trei peste alte cosciuge ce circula pe CF.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 1997
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Automotoarele diesel ex-NS 3400 DM90 Buffalo - FeroTrans

Mesajde cris_m » Sâm, 05 Mai 2018, 12:34

andrei11 scrie:MariusM, cel puțin eu nu văd imaginea.

Nici eu...
cris_m
Membru Gold
 
Mesaje: 2276
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan


Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori