Rame electrice Softronic Hyperion

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde cris_m » Sâm, 16 Dec 2017, 23:45

Eu as fi inversat culorile si nu as fi pus auriul ala... arata ca un tren de jucarie :?
cris_m
Membru Gold
 
Mesaje: 2272
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde shoppy » Dum, 17 Dec 2017, 02:19

Daca nu este pe bot nu se murdareste asa de repede.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7186
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde Andrei17 » Sâm, 20 Ian 2018, 16:36

Softrans Hyperion RES-001 (stânga) și RES-002 (dreapta) surprinse, astăzi, în gara Brașov. 001 intra în gara Brașov ca tren interregio 15933 de la București Nord.
ImagineHyperion RES-001 and RES-002 RO-SFTRA by Andrei Andraș, on Flickr

20.01.2018
4.092 km pe calea ferată în 2016, 5.561 km pe calea ferată în 2017
1.206 km pe calea ferată în 2018

839 km cu CFR Călători, 341 km cu RegioCălători, 0 km cu TFC, 26 km cu Softrans, 0 km cu Astra TransCarpatic, 0 km cu InterRegional



Flickr -> https://flickr.com/photos/andreiandras
Facebook -> https://facebook.com/andreiandras821
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 831
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55
Localitate: Brașov

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde WT_fan06 » Mie, 31 Ian 2018, 20:39

Am o întrebare. De ce această ramă nu strânge vreo comandă, de oriunde ar veni ea? Cum se compară Hyperion față de Flirt (ramă care strânge sute de comenzi în fiecare an) la confort/performanțe tehnice/etc?
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Bronze
 
Mesaje: 710
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde mureseanu_976 » Joi, 01 Feb 2018, 20:06

Foarte simplu : nu au capacitate de productie, respectiv garantii financiare reale.

Softronic nu poate produce 20 garnituri / 24 luni (asta ar fi un termen rezonabil in afara), fiindca nu are suficienti angajati care sa lucreze la volumul cerut. Se mai ia in calcul si spatiul limitat in hala lor, structurata mai mult pe constructii locomotive si service / mentenanta.

Apoi, din punctul de vedere al garantiilor financiare : un operator va cauta producatori consacrati care au suficiente rezerve de bani in conturi incat sa nu devina insolvabili (si sa puna in pericol contractele aflate in derulare sau care urmeaza a fi semnate).
Decat sa vina MAV START si sa comande rame Hyperion pe care apoi banca sa puna sechestru in vederea acoperirii creantelor, mai bine isi cumpara de la STADLER, unde are totusi garantia ca-i livreaza toate ramele FLIRT pana la implinirea conditiilor din contractul de achizitie.
Sa nu uitam ca si rama 001 a fost finantata cu un credit de la Garanti Bank, deci nu din fonduri proprii.

Pana una alta, bravo lor ca s-au apucat de numarul 003. Insa, in lipsa unei standardizari, presimt ca va iesi total altfel decat 001 si 002 luate impreuna.
mureseanu_976
Membru Silver
 
Mesaje: 165
Membru din: Lun, 12 Dec 2011, 00:07

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde WT_fan06 » Joi, 01 Feb 2018, 20:24

Mulțumesc mult de răspuns.
Atunci, după tot ce ai spus legat de limitările lor, de ce continuă, totuși, cu acest proiect și se înhamă la alte împrumuturi? Doar pentru a le opera în "regie proprie"? Reușesc oare să își plătească datoriile din profitul obținut din serviciul comercial (dacă acesta există, într-o cantitate de luat în seamă)?
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Bronze
 
Mesaje: 710
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde shoppy » Joi, 01 Feb 2018, 22:29

Bancile acelea care le dau imprumuturi fac niste evaluari si daca le acorda inseamna ca au concluzionat ca sunt niste investitii bune.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7186
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde cris_m » Vin, 02 Feb 2018, 01:04

Eu zic ca sunt destule de bune aceste investitii, mai ales ca sunt exploatate cu cap. Si chiar nu duc lipsa de clienti.
cris_m
Membru Gold
 
Mesaje: 2272
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde shoppy » Vin, 02 Feb 2018, 09:49

Se gaseste capacitatea de productie, Meva si Romvag someaza, Grivita tace si face dar cand a venit CAF imediat s-a gasit spatiu sa asambleze metrourile, la Astra cine stie ce-o mai fi dar la cat se plange drectorul ca nu au de lucru nu cred ca se declara ocupati.
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7186
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde BodoMinea » Mar, 06 Feb 2018, 18:05

cris_m scrie:Eu zic ca sunt destule de bune aceste investitii, mai ales ca sunt exploatate cu cap. Si chiar nu duc lipsa de clienti.

Investiția este sustenabilă... din ce în ce mai multă lume se va îndrepta spre serviciile privaților pe rutele interoperabile. Însă nu se „umple de bani” nimeni (ca dovadă că tarifele Softrans au crescut, cu puțin ce-i drept, dar nu pentru a rotunji încasările, ci pentru a nu da faliment) - la noi trenul e prin definiție ajutor social și te bazezi pe o decontare sub formă de subvenție și alte decontări pentru reduceri... care întârzie și câteodată se subțiază, asta în timp ce ai de plătit salarii și Taxa de Utilizare a Infrastructurii în avans. Dezvoltarea adevărată va veni când se va renunța treptat la „lațul de ajutor social” pus de gâtul operatorilor de transport feroviar, iar competiția va veni pe cale natural capitalistă.

WT_fan06 scrie:Am o întrebare. De ce această ramă nu strânge vreo comandă, de oriunde ar veni ea? Cum se compară Hyperion față de Flirt (ramă care strânge sute de comenzi în fiecare an) la confort/performanțe tehnice/etc?

Comparăm un colos cu ceva ce până acum puțin timp mergea încadrat la echivalentul unei firme de cartier. Dezvoltarea modelelor „FLIRT” și „KISS” (double-decker-ul) de la Stadler a fost alimentată de cererea continuă de material rulant din partea operatorului de stat foarte puternic și bine pus la punct - SBB: ramele electrice respective sunt în serviciu de ani buni pe serviciile S-Bahn și RegioExpress din toată țara, succesul în exploatare făcându-le populare în țările vecine și în toată Europa, alături de modelul GTW și diferite rame / tramvaie construite la comandă, după nevoile unui anumit operator.

Prin comparație... Softronic asamblează ramele în aceași hală unde construiesc și repară locomotive, iar principala destinație finală a acestor rame a fost operarea de către operatorul din propria regie. Nici nu au avut de ce și cum să extindă capacitatea de producție, în condițiile în care la operatorul național SNTFC „CFR Călători” se fac modernizări nesustenabile*, ilegale, neprofitabile, iar banii în final nu rămân nici de salarii deși practică cea mai piperată schemă tarifară dintre operatorii autohtoni.

Producătorul mult mai puternic economic poate veni „lângă tine” cu locații amenajate pentru asamblare, mentenanță preventivă, planificată și de ultim moment, și în majoritatea cazurilor este și mai flexibil - cu mai multă forță de muncă, atât intelectuală cât și de asamblare te poți plia pe nevoile de design ale clientului. Din poziția avantajată „de elevțian” a Stadler ai acces la furnizori de materiale de calitate A+ și putere economică pentru a plăti oamenii cu salarii de top. Dacă ne uităm la niște cifre economice, ne ia capul - Conform ListaFirme.ro, cifra de afaceri a Softronic pe 2016 a fost 54 milioane de lei, adică vreo 11 milioane de euro, iar anul lor maxim istoric a avut cam de 2 ori pe atât - Stadler nici la cea mai mică comandă de trenuri nu are rulaj atât de mic... o comandă de automotoare electrice sau trenuri de metrou ajunge la sute de milioane de euro, iar grupul european are sute de astfel de comenzi pe an.

Eu am mers și cu Hyperion și cu FLIRT și cu KISS pe diferite distanțe, Stadler sunt clar mai atenți la detalii - trenurile sunt spațioase și gândite până la ultimul colțișor - nu neg că Softronic nu s-ar putea perfecționa dacă cererea unui client le-ar impune asta. Nișa în care ar putea „lovi” este cea a operatorilor care vor material rulant pentru trafic regional / interurban distanțe scurte și medii... cu un cost semnificativ mai mic al achiziției față de concurență.

Dar lucrurile se mișcă în direcția bună. Un transfer de tehnologie a avut loc (https://www.facebook.com/JurnalFeroviar ... 8124563213), iar mare parte din sistemele cu care se echipează Softronic Hyperion RES003 vor fi fabricate și instalate exclusiv în țară. Pe lângă asta, fabricantul se poate folosi de avântul luat de exportul de locomotive asincrone de marfă (vezi comenzile LTE-RO, LTE-HU, DB, GreenCargo) și de renumele făcut în acest sens și bazat pe calitate și fiabilitate pentru a lansa această ramă în plan internațional. Ca idee, mă uitam pe lista expozanților (dați un search după România în PDF) de la celebrul târg de inovație în transport InnoTrans Berlin 2018, și în premieră ne va reprezenta și Softronic! În trecut ne-a reprezentat Astra Vagoane Călători... dar fără a aduce vreun exponat la zona publică, ci doar cu un stand. Poate Softronic profită de ocazia aceasta favorabilă din „n” puncte de vedere și îl duc pe Softronic Hyperion RES003 pentru o prezentare cu audiență mondială.

Îmbunătățiri? Hmm.. un sistem de cuplare mai eficient ca timp și complexitate a operațiunii / eliminarea necesității unei intervenții manuale; viteză maximă 180-200km/h pentru export, flexibilitate asupra numărului de vagoane dacă nu există deja (poate vrea cineva o unitate de 6), diferite gimmick-uri de genul oglinzi automate (am văzut la FLIRT oglinzi care se retrăgeau/extindeau odată cu schimbarea postului activ), un sistem de informare mai bine pus la punct în interior, pentru evidențierea conexiunilor pentru utilizări tip S-Bahn. Altfel... aspectul e modern, capacitatea e bună, facilitățile sunt acceptabile, are calculator de bord cu diagnoză automată și monitorizare în timpul funcționării... poți cupla ce unitate de automatizare dorești la ECU-ul computerizat, sper să îl vedem expus în spațiul internațional cât de curând!

Mult succes în continuare Softronic, au șansa, au perspectiva, au arătat că au ingineri buni și merită atât respectul nostru cât și recunoaștere internațională - să o țină pe linia asta, într-un trend ascendent. :D

* http://www.gandul.info/financiar/cfr-re ... ni-6140151
Și în prezent, 7 ani mai târziu... tot cu din astea se ocupă...
http://www.zf.ro/auto/cfr-la-un-pas-de- ... i-16719103
TREN km 2018: 2529, 2017: 5850, 2016: 3500, 2015: 1200 | AUTO km 2018: 1890, 2017: 4700, 2016: 5400, 2015: 5100, 2014: 2800
✈ km 2018: 735, 2017: 19732, 2016: 6850 | Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 580
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde AndreyCFR » Sâm, 07 Apr 2018, 22:19

RES 001 îndreptându-se spre București Nord, ca tren IR15934.
Imagine
RES 001 speeding trough Carpati by Boros Andrei, on Flickr
Avatar utilizator
AndreyCFR
 
Mesaje: 48
Membru din: Mar, 06 Aug 2013, 15:49
Localitate: Bucureşti

Re: Rame electrice Softronic Hyperion

Mesajde shoppy » Vin, 04 Mai 2018, 22:18

01 in Predeal.
Fişiere ataşate
DSC06082.JPG
DSC06082.JPG (474.94 KiB) Vizualizat de 108 ori
DSC06104.JPG
DSC06104.JPG (403.95 KiB) Vizualizat de 108 ori
27: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SK, SW, TR, XK (Bucuresti)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 7186
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori