Rame electrice Ex-ÖBB seria 4020

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Rame electrice Ex-ÖBB seria 4020

Mesajde BodoMinea » Joi, 27 Iul 2017, 14:55

Conform site-ului Web BahnNews Austria, care este și sursa pozei, mai multe rame electrice de fabricație mai veche (1978-1987) clasa 4020 folosite de operatorul de stat austriac în servicii regionale și tip S-Bahn până la înlocuirea de către noile clase 4744 și 4746 „CityJet” au fost transportate în România, tranzitând Ungaria și intrând în țară prin punctul Hegyeshalom-Curtici. Acestea ar fi intrat în posesia firmei românești SC Ferotrans-TFISRL. Acest FeroTrans, o firmă din Iași, a mai operat în trecut servicii de transport feroviar de călători cu material rulant închiriat de la CFR (ex.: pe secția Suceva - Gura Humorului via Cacica)

4020_744.jpg
4020_744.jpg (90.43 KiB) Vizualizat de 839 ori


Din articol se înțelege ceva de ramele cu numerele de parc 4020 211, 4020 213, 4020 222, 4020 224 și 4020 226.

Ce se va întâmpla cu ele oare? Recondiționare și vânzare? Închiriere? Un nou operator feroviar privat? Merită să menționăm că au un sistem de electrificare implicit incompatibil cu al nostru: 15 kV 16 2⁄3 Hz AC. Sunt echipate cu PZB90, au o viteză maximă de 120km/h și sunt compuse din 3 vagoane.

https://translate.google.com/translate?...Ft%3D12407

Se înțelege și nu prea și ceva depre una sau mai multe locomotive tot ex-ÖBB clasa 1014 exportate. Este construită pe platformă ASEA și suportă două sisteme de electrificare, printre care și 25kV AC - https://commons.wikimedia.org/wiki/Cate...%96BB_1014 - https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_1014 Acestea, importate de FeroTrans, au ajuns la REMARUL în Cluj-Napoca: https://schienenweg.at/index.php?thread...bgefahren/ Poate și ramele ajung tot acolo :D
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 506
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Rame electrice Ex-ÖBB seria 4020

Mesajde BodoMinea » Mie, 22 Noi 2017, 11:35

Preiau aici un filmuleț postat pe Youtube de utilizatorul Andrei Toma, la puțin timp după postarea inițială.



Amintim și că înregistrarea este făcută în Gara Iași, iar sediul firmei FeroTrans (cumpărătoarea acestor rame) este în Iași, cu un istoric dubios de închirieri păguboase de material rulant de la CFR Călători în vederea traficului de călători pe linii neinteroperabile (regionala Iași) prin 2010... S-or fi gândit să își facă un business legit, convertind aceste trenuri pentru circulație în România. În zonă e și Electroputere VFU Pașcani, care a convertit D1 în D1M pentru Moldova. S-o legat vreun parteneriat.

Om trăi și om vedea... S-ar putea să intrăm într-un nou an care are șanse mari să ne aducă un nou operator privat de călători.

6 bucăți au ajuns în atelierele Grivița, restul 9 probabil se găsesc în zona Iași, unde s-a realizat și filmarea de mai sus.
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 506
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Rame electrice Ex-ÖBB seria 4020

Mesajde mureseanu_976 » Vin, 24 Noi 2017, 20:02

Avand in vedere ca o parte din ramele austriece Baureihe 4020 sunt in atelierele Grivita, e lesne de inteles ca ei le vor converti pentru 25 KV AC 50 Hz retea CFR, daca asta e menirea.

Le-ar fi putut face si Remar Pascani, dar GFR are deja suficiente contracte incheiate pentru reconstructie tramvaie GT4 ale RATT, plus vagoanele PuMA Modus de reconvertit pentru Gabon, plus RP la vagoane de marfa si vagoane de calatori (in speta 20-54 Blee si etajatele seriile 26-16 / 36-16 / 84-16). Asadar, nu si-ar mai bate capul cu un proiect nou.

Si desi o sa gasim si aici patriotarzi cu "de ce nu cumpara Hyperion de la Softronic?", nu insist sa dezvoltam acest subiect, pentru ca stie tot forum-ul de ce si cum cu Softronic.
Pentru o vechime de putin peste 30 ani, ramele suburbane 4020 s-au dovedit foarte robuste pe reteaua OBB, iar retragerea lor e facuta mai mult din cauza "uzurii psihologice", austriecii avand timp si bani de investit in noul brand Cityjet dezvoltat cu noile rame Desiro MainLine si cosmetizarea ramelor Bombardier Talent 1.

Singura mea obiectie va fi in privinta utilizarii lor. Daca le vor tranti la "personale sprintene" (mers de IR pret de Regio) asemenea practicii RegioTrans, din partea mea au OK. Daca in schimb le modifica cu alt interior (considerat ieftin, low-cost, anti-vandalism si apt de scurt parcurs) ca mai apoi sa le promoveze ca "trenuri de rang superior" si tarifate ca atare, atunci o sa le urez faliment rapid.
mureseanu_976
Membru Silver
 
Mesaje: 155
Membru din: Lun, 12 Dec 2011, 00:07


Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron