Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare

Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde BodoMinea » Lun, 09 Oct 2017, 21:08

Anunț
În data de 23 Iunie 2017, presa internațională anunța faptul că operatorul danez DSB a găsit un cumpărător străin, anonim, pentru cele 15 automotoare IC2 scoase la vânzare, din totalul de 23 pe care le deține. Unul din cele 8 ce lipsesc din comandă a ajuns la Muzeul Național al Căii Ferate din Danemarca, conform sursei citate, celelalte fiind păstrate pentru canibalizare de componente în vederea mentenanței flotei de automotoare IC4, și respectiv pentru fier vechi.

Astăzi, 9 octombrie 2017, cu ocazia unei posibile sosiri în România a primelor 3 automotoare, intenționate inspecției de către Astra, testelor de adaptabilitate și a omologării AFER, Jurnal Feroviar anunță pe Facebook destinatarul comenzii de trenuri plasată la începutul verii - Astra TransCarpatic, operator român privat de trenuri de călători de distanță lungă, ultimul apărut pe piață, deținătorul celei mai „tinere” flote și a celui mai înalt standard de confort.

Imagini
182971390_426565_lp.jpg
182971390_426565_lp.jpg (41.78 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_426563_lp.jpg
182971390_426563_lp.jpg (47.24 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_427789_lp.jpg
182971390_427789_lp.jpg (25.38 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_427791_lp.jpg
182971390_427791_lp.jpg (34.69 KiB) Vizualizat de 329 ori


Prezentare
Tip: Automotor Diesel cu două vagoane
Fabricant: AnsaldoBreda (Italia)
Ex. Operator: DSB (Danemarca)
Cantitate: 15 bucăți, 3 inițial pentru teste și certificare
An fabricație și livrare inițială: 2011-2013
Viteză maximă: 180 km/h
Greutate: 120 tone
Dimensiuni: 48m (lungime), 3.2m (lățime), 4.2m (înălțime)
Putere motoare: 2x560KW, transmisie mecanică
Locuri pe scaune fixe: 100
Scaune rabatabile: 9
Locuri pentru cărucioare persoane cu dizabiliăți: 1
Spațiu depozitare biciclete, cărucioare: DA

Automotoarele sunt echipate cu toalete ecologice accesibile și persoanelor cu mobilitate redusă, sunt echipate cu aer condiționat, sisteme de informare electronică, rețea de internet wireless, facilități de încălzire a mâncării de catering și preparare a cafelei. Una din ușile de acces este către zona „low-floor” și una către cea de înălțime normală (peste grupul de propulsie).

Scheme
182971390_427804_lp.jpg
182971390_427804_lp.jpg (19.33 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_427805_lp.jpg
182971390_427805_lp.jpg (22.02 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_427806_lp.jpg
182971390_427806_lp.jpg (24.04 KiB) Vizualizat de 329 ori

182971390_427807_lp.jpg
182971390_427807_lp.jpg (17.31 KiB) Vizualizat de 329 ori


Achiziție
Automotoarele au fost cumpărate de Astra TransCarpatic „așa cum sunt” și fără nicio garanție. Dat fiind asocierea dintre operator și uzina omonimă de vagoane, putem specula că specialiștii din cadrul acestor companii au analizat bine materialul rulant pre-achiziție și au ajuns la concluzia că le pot pune în siguranță pe calea ferată, eventual până la noul mers de tren.
Regăsim anunțul licitației, care a mai eșuat în două rânduri și pe un site web specializat în lichidări de flote și materiale industriale, Salvex - așa cum se specifică și în pagina dată, „vânzătorul spune că trenurile nu funcționează foarte bine”. Observăm că locația anunțului este Augsburg, un oraș din Germania - se prea poate ca trenurile să se fi aflat fizic în custodia companiei PROSE Rail, cu sediul central la Berlin, companie specializată în diagnoza și expertiza tehnică feroviară.

Momentan nu se cunosc detalii privind prețul achiziției sau numerele de parc, dacă cineva intră în posesia lor poate dorește să completeze topicul.

Controverse
Luând în calcul faptul că o mare parte de material rulant aflat încă în circulație prin toată lumea datează din secolul trecut și încă nu i-a sunat ceasul fierului vechi, o licitație pentru vânzarea unor trenuri cu aspect oarecum futurist față de ce avem în parcurile active ale operatorilor români, cu vârsta între 4 și 6 ani este cel puțin dubioasă. Comanda inițială de trenuri IC2 și IC4 a fost plasată de DSB cu mai mult de 13 ani în urmă, procedurile fiind finalizate abia în 2009. Înțelegerile cu fabricantul italian au fost foarte tărăgănate și au rezultat în livrarea unor trenuri cu defecte de fabricație (sistem de cuplare complicat și care dă rateuri, sistem nesigur de blocare a ușilor, rateuri minore ale coeficientului de frânare calculat de computer, software incomplet, crăpături în material), sarcina definitivării și a punerii în circulație cu călători revenind operatorului, care a încercat și a eșuat în această direcție, în final rezultând niște trenuri parțial funcționale, cu sisteme prea complicate și foarte predispuse la defectări, trăgând concluzia că nu mai merită investit în omologare și punere în exploatare - acestea au ajuns pe un site de licitații unde au stârnit 0 interes.
Trecutul fabricantului în sine este destul de dubios, livrând de-a lungul timpului atât trenuri regionale, de mare viteză, cât și rame de metrou și vagoane de tramvai predispuse la erori, defectări, și care au îndeplinit prea puțin serviciu aducător de venit.

Cancan feroviar
Unul din trenurile model IC4 (asemănător IC2 dar cu 4 vagoane), rama numărul 5609 din comanda întârziată către DSB ar fi ajuns într-o suburbie a orașului Tripoli, pe o linie închisă lungă de 5km adiacentă sediului Căilor Ferate Naționale din Libia, fiind un cadou de la Berlusconi... pardon de la AnsaldoBreda către Muammar Gadaffi... echipat într-un mod ciudat ca tren de protocol cu canapele și mobilier de lux și perdeluțe, instalate dubios pe lângă panourile sistemului de informare. Deci... ne-am putea da pe neinteroperabile cu ce se dădea Gadaffi prin curte... (ignorați gluma) Dovada pe Google Maps. [Sursa]

Concluzii

Una peste alta, cred că putem acorda companiei Astra TransCarpatic „prezumția de nevinovăție” și puțină încredere privind achiziția, le putem ura succes domnilor cu intervențiile tehnice și cu certificarea, și să sperăm că de la noul mers vom avea rute deschise în țară cu un nou tip de automotor care va crește atractivitatea și competiția în transportul feroviar din România, și poate nu numai. Eu unul am „vise mari” pornind de la aceste automotoare, și cred că putem vedea totul dintr-o altă perspectivă. Nu putem sări direct la investiția în material rulant nou și să avem și prețuri „românești” la bilete - acest tip de achiziții sunt un pas firesc în dezvoltarea industriei și dacă proiectul va reuși, va constitui un avantaj în experiența călătorilor și o bucurie pentru pasionați, diversificând peisajul parcului circulant. Ei bine, dacă va eșua, va ajunge încă o pagina în cartea unei achiziții de automotoare sortite ocupării de linii prin remize... Om trăi și-om vedea, vestea e oricum una interesantă și deosebit de bine venită.
Ultima oară modificat de BodoMinea pe Lun, 09 Oct 2017, 21:18, modificat 1 dată în total.
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 492
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde BodoMinea » Lun, 09 Oct 2017, 21:10

Videoclipuri (sursa: canale internaționale)



Un automotor IC4 și unul IC2 tractate.



Automotor IC2 tractat singur, cu vagoane tampon.



Din nou două automotoare tractate.



În sfârșit unele pe „puteri proprii”. Nu avem ce comenta despre aspect și „flow”.



IC2 versus Desiro...

Imagini [continuare]

Sursa: Morten Haagensen/Wikimedia via Jurnal Feroviar și Salvex.
Fişiere ataşate
22338922_1989027928039566_5624218099853648893_o.jpg
22338922_1989027928039566_5624218099853648893_o.jpg (230.76 KiB) Vizualizat de 327 ori
22382248_1989027941372898_4443381680665166681_o.jpg
22382248_1989027941372898_4443381680665166681_o.jpg (204.5 KiB) Vizualizat de 327 ori
22424439_1989027914706234_6058332228376015037_o.jpg
22424439_1989027914706234_6058332228376015037_o.jpg (237.99 KiB) Vizualizat de 327 ori
182971390_426564_lp.jpg
182971390_426564_lp.jpg (41.84 KiB) Vizualizat de 327 ori
182971390_427786_lp.jpg
182971390_427786_lp.jpg (31.41 KiB) Vizualizat de 327 ori
Video & Foto Transport: Canal Youtube | Galerie Imgur
2016 -> Pe calea ferată: 3500km; Pe șosea: 5400km | 2015 -> Pe calea ferată: 1200km; Pe șosea: 5100km | 2014 -> Pe șosea: 2800km
Avatar utilizator
BodoMinea
Membru Silver
 
Mesaje: 492
Membru din: Dum, 13 Dec 2015, 12:02
Localitate: București

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde GPS » Sâm, 14 Oct 2017, 13:49

:shock: Am citit eu bine sau ăștia dau la fiare vechi automotoare vechi de 6-4 ani?
GPS
Membru Bronze
 
Mesaje: 1431
Membru din: Dum, 07 Iun 2015, 18:47

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde bercenicity » Lun, 16 Oct 2017, 06:19

Vezi o istorie a problemelor avute de danezi cu ele https://da.wikipedia.org/wiki/IC2_(DSB)

Google translate scrie:The IC2 train sets do not meet the stability requirements that are a prerequisite for use in the train operation. At the same time, the dependence on both IC4 and IC2 is reduced with the planned stock investments - initially new electric locomotives. All 23 IC2 train sets are therefore phased out immediately, and the 23 train sets are written down (...) [21] "

- DSB's report for the first half of 2016 (23 August 2016)
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1283
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Automotoarele diesel tip IC2 (ex. DSB) ale ATC

Mesajde ByOnu » Lun, 16 Oct 2017, 07:02

Nu pot fi mai rele decat carutele RT.
VREAU PASAJ LA PIATA ROMANA! ACUM!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 3003
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0


Înapoi la Prezentări și discuții - rame electrice și automotoare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori