Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Evoluția lucrărilor la străpungerea Splaiul Independentei – Ciurel – A1 și la podul hobanat Ciurel (2010 - 201?)

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Vin, 16 Aug 2019, 16:26

Final la iarna doar cu podul o sa faca un giratoriu intre Ford si biserica si o sa dea podul si ocolirea actuala in acel giratoriu.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8856
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde Costin » Vin, 16 Aug 2019, 17:00

Au PUZ? Eu stiu ca n-au. In lipsa lui, nu exista nici un plan aprobat, puteti cauta mult si bine planuri, nu sunt decat joaca pe hartie cu cariocile in lipsa unui PUZ.
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8352
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Lun, 19 Aug 2019, 00:15

Asa a promis primarita.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8856
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde cosstin » Mie, 21 Aug 2019, 12:01

Am trecut astazi pe Virtutii si am remarcat faptul ca au fost montate toate traversele de metal ale podului Ciurel peste Virtutii.
Nu sunt specialist, dar ceea ce m-a intrigat este faptul ca pentru fiecare dintre segmentele acestor traverse exista multiple imbinari prin sudura fara un picior de sprijin in afara celor metalice care banuiesc ca sunt temporare. Pentru unul dintre segmente exista 3 astfel de imbinari. Nu imi dau seama daca acest tip de rezolvare ofera siguranta necesara. Ceea ce m-a intrigat suplimentar a fost faptul ca pe unele dintre aceste linii de sudura au fost aplicate niste placute prinse cu nituri, al caror rol nu imi este clar si trebuie sa spun ca nu am remarcat o abordare similara la alte proiecte.
cosstin
 
Mesaje: 18
Membru din: Joi, 11 Mar 2010, 14:36

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde andrei11 » Mie, 21 Aug 2019, 12:16

Eu am terminat altă facultate, tot profil tehnic / mecanic, dar stai liniștit, la Facultatea de Construcții se învață cum se proiectează / se calculează / se realizează un pod metalic. Și vorba aceea, poduri metalice sunt peste tot în lume.
În altă ordine de idei, să știi că o sudură corect calculată / corect realizată și respectând condițiile de calitate ale materialului practic n-are moarte. La suprasarcini catastrofice mai degrabă se rupe materialul de lângă sudură decât sudura în sine. Așa că stai liniștit. :bere:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 16815
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde Marian Andrei » Mie, 21 Aug 2019, 12:18

Am pus si eu multe intrebari legate de aceasta deschidere mare, am primit asigurari ca profilul metalic si ungiul de motaj sunt special calculate si simulate, nu exista niciun risc.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18256
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde aztec » Mie, 21 Aug 2019, 12:44

Placutele cu nituri banuiesc ca sunt ghidaje si reazeme temporare pana la definitivarea sudurii..sau chiar raman puncte de intarire...
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2408
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde Sorin62 » Mie, 21 Aug 2019, 14:31

^^
Nu sunt eu mare specialist, dar problema este absența antretoazelor (grinzile transversale inferioare). Pentru traversarea peste Virtuții nu este o mare problemă deoarece fiecare sens de mers „stă” pe tronsonul metalic respectiv. Pentru rezistență este suficientă săgeata care determină comprimarea tronsonului prin propria greutate (similar boltelor).
Marea întrebare este cum au calculat rezistențele la podul hobanat. Hobanele preiau sarcina din lateral. Nu trebuie să fii mare specialist ca să realizezi că apare o torsiune a planșeului podului hobanat - AKA planșeul ar tendința de a se transforma într-un „jgheab”. În plus, prinderile hobanelor sunt suprasolicitate prin torsiunea segmentelor metalice într-un mod atipic.
Din poze se vede că acele grinzi transversale sunt puse la partea superioară (sub planșeul pasajului).
Imaginați-vă că acest planșeu are tendința să se încurbeze (pe modelul unui jgheab) iar susținerea din lateral accentuează această tendință.

De ce credeți voi că au întărit prinderile hobanelor într-un asemenea hal? Și de ce au stat un an de zile și n-au făcut nimic?
Întrebarea importantă este cine va verifica lucrarea și va pune semnătura pe procesul verbal de recepție...
Sorin62
 
Mesaje: 191
Membru din: Lun, 18 Noi 2013, 14:12

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Mie, 21 Aug 2019, 16:15

Tablierul de peste Dambovita are intre cele 2 nuclee grinzi I transversale care joaca si rolul antretoazelor, uite aici viewtopic.php?f=354&t=4027 se vad in pozele cu prinderea hobanelor.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8856
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde Sorin62 » Mie, 21 Aug 2019, 19:38

^^
Da, știu, dar aceste grinzi ”I” rigidizează porțiunea/fața interioară a nucleelor. Nu există o structură metalică continuă pe post de antretoază. Pe exterior există o prindere sudată, cordonul de sudură fiind supus la tensiuni diferite pe lungimea lui datorită forțelor de forfecare.

De altfel testarea a și fost anunțată
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23304391-foto-gabriela-firea-pana-1-septembrie-relua-circulatia-tramvaiului-41-pasajul-ciurel-gata-pana-finalul-anului.htm:
Conform graficului de execuție, prima etapă a acestui proiect, Nodul Virtuții, se va încheia la sfârșitul acestui an, atunci când vom începe, în conformitate cu legislația în vigoare, testele statice și dinamice.
Sorin62
 
Mesaje: 191
Membru din: Lun, 18 Noi 2013, 14:12

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde subway guru » Mie, 21 Aug 2019, 20:14

Nituri nu se mai folosesc de pe vremea lui Saligny! Poate suruburi de inalta rezistenta.
La podurile rutiere pe grinzi chiar si casetate antretoazele sunt de regula mai suple decat la cele de cf.
Grinzile casetate au rigidizari pe interior nu pe exterior.
Mie nu-mi sar prea multe <ciudatenii> in ochi.
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11131
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde Marian Andrei » Mie, 21 Aug 2019, 20:21

Placutele cu nituri si toate „improvizatiile” pe care le vedeti sunt doar metodele de fixare pe pozitie a pieselor, ca nu cumva sa se miste in timpul sudurii, ca sa nu mai zic de vreo prabusire. Deja ma simt ca in 2009-2010 cand „bateam” Pasajul Basarab :lol:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18256
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde subway guru » Joi, 22 Aug 2019, 00:17

Ce vremuri!
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 11131
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

Mesajde shoppy » Dum, 25 Aug 2019, 16:02

Am trecut azi, 25 august, duminica, la ora 11, si se tragea tare, ei bravo, uite ca se poate.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (Predeal)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 8856
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Străpungerea Splaiul Independenței – Ciurel – A1


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori