Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateStrăpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

4140 posts, 936108 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 233 234 235 236 237 238 239  ... 296
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Sorin62

shoppy wrote:
Nu mai vine nici un constructor cu bani de acasa sa construiasca de la el si dupaia sa astepte cuminte sa ii plateasca statul factura. Se face o sedinta constructor - PMB si se cade de acord cat o sa se munceasca si care o sa fie facturile pe perioada urmatoare, si se face fix ce s-a convenit.
Mereu cand PMB a vrut sa plateasca s-au gasit solutii si s-a lucrat, si mereu oficialii ne-au impuiat capul ca ei au platit, ca, constructorul trebuie sa faca, sa se mobilizeze, ca ei isi dau tot concursul, etc. Aici nu se intampla nimic, nici nu se face dar nici nimeni nu e deranjat de ceva, deci PMB da putini bani si constructorul lucreaza de acei bani, deci totul sub control si conform planului.


Eronat. Aici s-au făcut nenumărate ședințe cu constructorul, care a tot promis că face și drege, iar în final nu face nimic. Primăria are bani disponibili, dar constructorul nu are ce să factureze.

Pentru cei mai puțini familiarizați, în construcții se dă un avans de până la 30% din valoarea contractului (nu știu cât a fost aici), ulterior decontându-se facturi pentru lucrările efectuate. Avansul se diminuează treptat, ultimii 10-15% din prețul lucrării urmând a fi plătiți după finalizarea construcției. De aia tot spune Firea că lucrările la podul hobanat sunt finalizate în proporție de 90%!
Constructorul mai are de încasat doar ultima factură. Problema este că soluția tehnică a ancorării hobanelor este neconformă, și oricât încearcă să mai sudeze la prinderile alea, există riscul ca proiectul să trebuiască modificat major. Ceea ce presupune costuri foarte mari. Primăria nu poate accepta creșterea costului proiectului, deoarece a fost o licitație pentru un contract de „proiectare și execuție”. Proiectantul nu este dispus să suporte costurile suplimentare, constructorul idem. Se va ajunge la un blocaj în care constructorul preferă să plătească 5 oameni pe care să-i plimbe pe șantier (ca să se facă că lucrează), așteptând ca primăria să se plictisească și să rezilieze contractul. Ei oricum și-au luat banii pe ce s-a făcut până acum. (dacă nu cumva și pe niște materiale care încă nu au fost puse în operă). Se repetă povestea de la pasajul Doamna Ghica.

Câtă vreme contractul este în derulare, Primăria nu poate face mare lucru. Nu poate cere o expertiză a unor lucrări care „nu sunt gata încă”, ne-existând nicio justificare legală pentru un asemenea demers. Dacă reziliază contractul, constructorul „se spală pe mâini” spunând că nu a fost lăsat să lucreze.

Părerea mea este că echipa constructor-proiectant așteaptă ca primăria să rezilieze contractul ca să scape de povestea asta. Că nu este nici primul nici ultimul constructor care lasă pe final lucrări a căror cost este mai mai mare decât cel ofertat și părăsește șantierul preferând să plătească niște penalități (de aceea la ora actuală, în cadrul evaluării ofertelor în construcții, oferte care au în componență lucrări cu un preț evident prea mic sunt respinse în totalitate).

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

De lucrat, se lucreaza cu 2 echipe, una face o turnare pe saptamana si cealalta sudeaza pe la ancore, am un reportaj ca am trecut prin tara, sper sa am timp diseara sa il pun.

Sunt mai multe puncte slabe in rationament.
Spui ca constructorul nu vrea sa sudeze pentru ca nu are o solutie, dar in acelasi timp, tot sudeaza aplicand o solutie gresita, este o contradictie.
De fiecare data cand statul si-a facut toata treaba, s-a batut cu caramida in piept in mass-media ca sa arate acest lucru, au criticat chiar si nejustificat constructorii si au promis procese si penalitati chiar daca nu au mai facut apoi nimic (vezi A3 si celelalte proiecte din Bucuresti). Chiar asa sa fie PMB cu mainile curate si sa stea cuminte sa fie fraierita, nu se poate.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Adrian Rosca

Ok, sa zicem ca proiectul asta merge prost din cauza antreprenorului. Dar de ce absolut toate proiectele de infrastructura rutiera din curtea PMB-ului merg la fel de prost sau chiar mai prost? Sa nu mai zic ca din cele finalizate, majoritatea nu au receptia facuta.

Concluzia e una singura: suntem luati de prosti.  :twisted:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Sorin62

Adrian Rosca wrote:
Ok, sa zicem ca proiectul asta merge prost din cauza antreprenorului. Dar de ce absolut toate proiectele de infrastructura rutiera din curtea PMB-ului merg la fel de prost sau chiar mai prost? Sa nu mai zic ca din cele finalizate, majoritatea nu au receptia facuta.

Concluzia e una singura: suntem luati de prosti.  :twisted:


Chiar, de ce oare nu au recepția făcută? Nu cumva pentru că nu au fost terminate?
Nu cumva pentru că mai trebuiau făcute niște lucrări care costă mai mult decât sumele pe care constructorul le-ar avea de încasat?

La Nicolae Grigorescu, înălțarea LEA avea același regim ca relocarea oricăror alte utilități (la fel cum a fost înălțarea LEA de la intrarea A3 în București). Ce, proiectantul nu știa că este acolo o LEA? Cine pe cine ia de proști?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Adrian Rosca

Project Managementul PMB-ului e praf, degeaba dati vina pe proiectanti si constructori pe principiul nici usturoi n-am mancat, nici gura nu-mi miroase. De fapt nu miroase, ci pute de-a dreptul!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Nu are treaba procentul garantiei de buna executie cu procentul de executie, garantia de buna executie se plateste deabia dupa predarea lucrarii si expirarea garantiei. Asa se face peste tot. Daca intr-adevar PMB a platit pana acum 90% din valoare totala iar garantia de buna executie este de 10% atunci a fost un abuz flagrant din partea PMB, incalcandu-se graficul de plati si mersul normal al lucrarii. Nu este treaba PMB sa plateasca in avans sau lucrari suplimentare fara acte aditionale, normal ar fi fost ca PMB sa ceara terminarea lucrarii in termenii contractului si daca nu se poate atunci sa inceapa cu penalitatile sau se dea constructorul in judecata. Dar asta nu se intampla, deci daca asa stau lucrurile atunci PMB este complice la frauda.

Asta ca nu sunt facturi nepaltite nu inseamna deloc ca santierul trebuie sa zbarnaie. Crezi ca daca PMB ii spune la constructor ca trebuie intarziata lucrarea, deci sa nu lucreze sau sa lucreze de 20.000euro pe luna, vine constructorul sa-si blocheze banii lui si lucreaza de 200.000euro pe luna ca sa astepte dupaia de la PMB banii pe care i s-a spus expres sa nu ii investeasca? Nu. Ce ii zice PMB sa faca, aia face.

La A3, desi se lucra bine, MT s-a batut cu caramida in piept ca ei au dat toti banii, a porcait constructorul pe toate partile si a dat ca sigure procesele si penalizarile.
PMB de ce nu porcaie constructorul?  PMB este tacuta si multumita. Ce se asteapta PMB? Sa credem pe cuvant anonimii care o disculpa total si plaseaza problema in totalitate la constructor?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului architengi

Deci cei de la Primarie ca Sorin62 au voie sa dea cu mocirla in constructor si in noi toti care asteptam sa fie gata acest pod.

Adrian Rosca wrote:
Ba eu am impresia ca @Sorin62 lucreaza chiar la (sau pentru) primarie :)


Dar noi ceilalti, nu avem voie sa zicem ca PMB ne minte si nu este in stare sa faca un pod si ne tot minte de 3 ani incoace ca este gata in fiecare an, dar nici acum nu este gata. Ca daca spunem clar si raspicat ca Firea ne tot minte de 3 ani, intra auto-cenzura in functiune. Ca suntem mai auto-cenzurabili decat alte popoare. Si in loc de forum de discutii se recurge la un forum de auto-cenzurari. Nu mai zicem nimic sa nu suparam pe nenea Sorin62 sau pe madam Firea.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului architengi

Eu am tot respectul pentru cei care au facut acest forum pentru modernizarea Romaniei.
Pentru ca fara o infrastructura buna este ca un corp fara destule artere si fara destule vene.
Si mai este si securitatea, foarte multi morti in accidentele din Romania. Foarte multi. Cei mai multi din cauza de depasiri. De ce se fac depasiri? Pentru ca nu avem 2 benzi pe sens cu separator pe mijloc.
Morti pentru ca nu avem autostrazi.
Morti pentru ca nu avem infrastructura = sosele de viteza cu 4 benzi si separator.

Asta se dorea a se face aici cu Podul hobanat Ciurel si cu soseaua de viteza pana la centura si la A1 - o sosea sigura, pe care se putea circula fara sa iti apara in fatza nebuni de pe contra-sens sau fire de par albe in asteptare.

Bun, daca nu e de vina Primaria, cea care manageriaza proiectul, cine e de vina? Veorica? Daca Antonio a zis ca a fost la Primarie sa ceara o audienta si coada de asteptare este de de 2 ani, de ce a fost sters acel mesaj? Cine este owner-ul acestui site, stie ce face? Ca daca din forum de discutie ne intoarcem in stilul comunist de cenzura, sa stim si noi. Ori avem voie sa discutam LIBER, ori ni se pun botnite la gura, catuse la maini si suntem trimisi in Vest, sa se scape de noi. In Romania sa ramana doar cei cu botu pe labe, si doar lingaii. Chiar nu mai avem dreptul la opinie? Ma refer la un drept fundamental, acela de a discuta, de aspune o opinie in legatura cu acest pod, cu intarzierile de la lucrari. Avem voie sa vorbim despre constructia lui si cauzele care duc la intarzieri si la faptul ca ne pasa si vrem sa spunem Primariei sa faca mai mult? Sau trebuie safacem o cerere scrisa in prealabil pentru a vorbi, pentru a ne spune opinia, pentru a scrie pe forum? Ne trebuie o stampila undeva sau ceva? Ca sa stim si noi ce drepturi mai avem in Romania si daca mai avem voie sa scriem pe forumuri sau mesajele ne sunt pur si simplu sterse? Sterse ca in anii comunismului, ca in dictatura, ca in cenzura, ca intr-o tara care in loc sa evolueze mai degraba isi trimite cetatenii valabili in alte tari si pastreaza doar pe cei care tac din gura si inghit minciunile date de (unii) politicieni. (nu avem voie sa spunem mai mult, vorbim pe morse sau pe alte canele)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Din partea moderatorului:
Stimate coleg,
1) Opiniile față de subiectele în discuție sunt șterse numai dacă se încalcă regulamentul forumului pe care sper că l-ați citit.
2) În acel regulament scrie clar că în cadrul topicelor opiniile politice trebuie evitate.
3) Administratorii forumului și-au dat seama că nu pot cenzura opiniile politice ale userilor, de aceea s-a creat topic separat pentru Politikă unde se poate discuta liber.
4) Să știi că mesajele șterse sunt analizate cu maximă responsabilitate de moderatori și / sau admini.
5) Ponderea mesajelor șterse total sau editate este foarte mică și se face strict în baza regulamentului.
6) În continuare dacă aveți nelămuriri puteți adresa întrebări administratorilor / moderatorilor la rubrica dedicată întrebărilor, sper că știți unde este.
7) De fapt postarea dvs acolo trebuia scrisă și nu aici.
8) După ce veți confirma că ați citit rândurile de față voi porta intervenția dvs la << Dialog cu administrația >>, aici e total off topic. ATENȚIE ! Voi porta intervenția, nu o s-o șterg.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Una peste alta de ce Astaldi nu poate face supratraversarea str. Virtutii doar intr-o saptamana pentru montarea tablierului si trebuie sa blocheze o artera capitala pentru Bucuresti o luna de zile? Ei cred ca suferim de amnezie? In loc sa se depaseasca pe sine se complac intr-o situatie dezolanta care demonstreaza ca nu mai sunt in stare sa realizeze lucrari, intr-un termen rezonabil, cel putin ca la punerea in opera a celor de la pasajul Basarab???

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Stai sa vedem ca este coordonat si cu pasajul de la metrou de la Drumul Taberei, daca as fi PMB as pune biciul aici sa fie gata repede ca sa arat cu degetul cum tine MT orasul blocat.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mihai_atanasiu

La Lukoil au pus doua segmente metalice. In rest nimic vizibil.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Adrian Rosca

Beneficiarul susţine că s-a făcut doar "o ranforsare minoră a consolelor existente pentru a asigura un comportament mai bun în exploatare", fără costuri suplimentare sau întârzieri.

http://stiri.tvr.ro/cel-mai-mare-proiec ... .html#view

Deci pana la urma reprezentantii PMB sunt multumiti de prinderile hobanelor.  :shock:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Reportaj politic, comandat de factiunea anti-Firea din PSD, unde este cartierul de locuinte construit pe traseul strapungerii?
Evident ca PMB este multumita, de aceea este si tacuta.
V-am spus eu ca astia fac giratoriu dupa pasaj...

 


Go to page:  1  ... 233 234 235 236 237 238 239  ... 296
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use