Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateStrăpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1

 

Topic: Stiri si articole din presa

159 posts, 113508 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa danutzu_2910

Pasajul de la Ciurel: Apel catre primarul Gabriela Firea sa nu reduca numarul benzilor de la trei la doua pe sens in proiectul penetratiei spre A1
de Victor Cozmei

Proiectul penetratiei Pod Ciurel - Autostrada A1 ar putea fi modificat, renuntandu-se la drumurile colectoare si practic ingustarea arterei de la trei benzi la doua benzi pe sens, anunta in urma cu o luna primarul general Gabriela Firea. Asociatia Pro Infrastructura (API) si Asociatia Metrouusor ii cer primarului general sa nu modifice proiectul, sa pastreze benzile coelctoare si sa foloseasca una din cele trei benzi pentru a dezvolta transportul in comun pe noua artera.

La finalul lunii iulie, Gabriela Firea anunta ca pasajul Ciurel va avea doua benzi in loc de trei si se va renunta la drumurile colectoare pentru ca astfel se evita exproprierea locuintelor construite recent si se reduc costurile, potrivit economica.net care citeaza News.ro.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea declara, la finalul sedintei pe care a avut-o cu constructorii si directorii din primarie, ca, in cadrul intalnirii, a fost facuta o propunere de diminuare a culoarului de la trei la doua benzi si renuntare la drumurile colectoare, ceea ce va diminua costurile exproprierilor in cazul podului Ciurel.


Fata de propunerea Gabrielei Firea au reactionat Asociatiile Pro Infrastructura (API) si Metrouusor, doua organizatii formate in jurul comunicatilor pasionate de infrastructura pe pe forumurile forum.peundemerg.ro si forum.metrouusor.com.

"Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura atrag atentia ca respectiva strapungere ar trebui sa ramana in forma initiala, cu trei benzi pe sens, cel putin din urmatoarele motive:

1. Bd. Iuliu Maniu, actuala (si singura) legatura a orasului cu A1, nu face fata valorilor prezente de trafic. Acest bulevard, avand, pe alocuri, trei benzi pe sens, trebuie degrevat de traficul spre si dinspre autostrada prin construirea urgenta de alternative. Strapungerea Splaiul Independentei - Ciurel - A1 este una dintre ele, dar care in mod evident nu trebuie sa ramana singura.

2. Zona de nord-vest a orasului prezinta un deficit major de "raze" - strapungeri catre Centura si/sau alte drumuri nationale sau judetene.

3. Strapungerea in cauza ar deveni deosebit de utila si pentru cetatenii care locuiesc in localitatile din zona - Chiajna, Dudu, Rosu etc daca ar fi prevazuta cu benzi dedicate transportului in comun si piste de biciclete. Reducerea numarului de benzi pe sens la doua face aproape imposibil acest fapt.

4. Indisciplina deosebita a participantilor la traficul bucurestean care parcheaza pe prima banda ar deveni un impedment major pentru fluenta traficului pe aceasta strapungere daca ar fi redus numarul de benzi pe sens. Traficul bucurestean poate fi degrevat relativ usor prin implementarea unui sistem de transport in comun rapid si fiabil. Fara benzi dedicate si cu riscul parcarii pe prima banda (din doua), transportul in comun devine lent si neatractiv, antrenand din ce in ce mai multi cetateni la utilizarea autoturismului personal. Toate acestea, pe o strada cu doua benzi pe sens din care una parcare.

In acest sens, Asociatia Metrou Usor si Asociatia Pro Infrastructura va solicita urmatoarele:

1. Proiectul strapungerii Splaiul independetei - Ciurel - A1 sa nu fie modificat pentru reducerea numarului de benzi pe sens.

2. Sa se asigure ca din trei benzi pe sens, cate sunt prevazute in proiectul original, una sa fie dedicata transportului in comun

3. Drumul sa fie prevazut cu trotuare generoase si piste de biciclete

4. Drumul sa fie prevazut cu facilitati pentru riverani, pietoni, biciclisti si transport in comun (pasaje pietonale denivelate, alveole pentru statii, piste de biciclete)

5. Acest drum sa fie astfel proiectat (si semnalizat) astfel incat sa nu deserveasca traficul de tranzit prin Bucuresti si nici sa nu colecteze trafic spre centrul orasului, ci sa functioneze ca o "raza" menita sa preia din traficul de pe Bd. Iuliu Maniu si sa il distribuie spre Inelul Median (Sos. Virtutii) si spre Inelul Central (Pasaj Basarab - Sos. Grozavesti).

Prin realizarea acestui bulevard la standardele de mai sus ar deveni posibila si reconfigurarea Bd. Iuliu Maniu astfel incat sa fie mai prietenos cu pietonii (lucru absolut necesar in zona, avand in vedere populatia numeroasa a cartierului Militari precum si densitatea mare de locuitori din zona). Astfel, se vor putea crea pe Bd. Iuliu Maniu piste pentru biciclisti si benzi dedicate transportului in comun. Acestea din urma sunt o conditie esentiala pentru planuri viitoare de dezvoltare a transportului in comun si de reducere a poluarii, cum ar fi unirea liniei 336 (autobuz) cu linia 61 (troleibuz) intr-o singura linie de troleibuz (idee propusa deja de asociatia Metrou Usor in proiectul de eficientizare a transportului in comun din Bucuresti, disponibil la adresa urmatoare."

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...pre-a1.htm

 



Re: Stiri si articole din presa Costin

Cum merge cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Capitală: Podul nou de la Ciurel a traversat Dâmboviţa VIDEO

Constructorii podului hobanat de la Ciurel au marcat un moment important luna aceasta pe şantier: au traversat râul Dâmboviţa. Ultimele grinzi, care fac legătura cu malul dinspre Grozăveşti, au fost montate. Lucrările ar putea fi încheiate în al treilea trimestru al acestui an.

Imaginile cu podul hobanat de la Ciurel, publicate recent pe forumul MetrouUşor, arată cum structura traversează Dâmboviţa.

"Începutul lunii a consemnat un moment important pe şantier", a spus membrul forumului de infrastructură care a postat imaginile. "Şi aici (jos -n.r) filmul time-lapse cu ridicarea ultimei grinzi. S-a mutat cu două macarale în prima faza", continuă forumistul.

Imaginile şi înregistrările video cu lucrările de pe acest şantier au fost comentate şi pe un alt forum de infrastructură, PeUndeMerg.ro.

"O grindă mică pentru un şantier, o grindă uriaşă pentru bucureşteni! Aşa cum era de aşteptat, după ce am vazut ultimul video din postarea precedentă, constructorul a "trecut gârla" şi podul a ajuns pe malul stâng", comentează membrul PeUndeMerg.ro.

Din seria filmarilor time-lapse de pe MetrouUşor rezultă că activitatea pe acest şantier a fost reluată încă din săptămâna 10-16 ianuarie, când România se afla sub zăpadă.

Proiectul Podului hobanat de la Ciurel, inclusiv drumul de legătură cu Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1), are o valoare de circa 130 milioane de euro. Penetraţia Splai-Ciurel-A1 este cel mai scump proiect de infrastructură rutieră din Capitală.

Despre acest proiect se discută încă din anul 2008 – unul din subiectele fierbinţi ale campaniei electorale pentru Primăria Capitalei. Proiectul prevedea realizarea unei noi artere şi a unui nou pod peste râul Dâmboviţa în zona Ciurel, care să scoată traficul dinspre oraş pe Splaiul Independenţei către autostrada A1, ocolind astfel mult prea aglomeratul bulevard Iuliu Maniu, practic singura cale de ieşire din vestul Capitalei.

Proiectul a demarat în 2010, în ciuda neînţelegerilor dintre Primăria Capitalei, locuitorii de pe traseul ales şi diferitele asociaţii care reprezentau societatea civilă, care acuzau că noua arteră ar dăuna, de fapt, traficului din oraş, fiind o cale rapidă pentru maşinile de pe autostradă să ajungă spre centru.

Conflictul între proprietari şi Primărie a dus la blocări succesive în instanţă, ba chiar şi la decizii în justiţie împotriva continuării lucrărilor, toate ducând la prelungirea termenelor şi întârzierea proiectului, astfel încât nici astăzi nu se ştie exact când ar putea fi terminat în întregime.

În cele din urmă, singura componentă concretă a proiectului a rămas Podul hobanat de la Ciurel peste râul Dâmboviţa, notează documentaria.ro.

În ceea ce priveşte drumul expres, acesta va porni de la intersecţia Şoseaua Virtuţii cu Splaiul Independenţei, va merge pe lângă Lacul Morii până la intersecţia cu bulevardul Uverturii, după care va trece pe lângă staţia de tratare a apei Roşu-Militari şi va ieşi din Bucureşti prin comuna Chiajna. Va traversa Centura Capitalei, va trece prin Comuna Dragomireşti-Vale şi va ieşi în A1, la km 13, Pod Ciorogârla.
Proiectul, pe scurt:

Podul hobanat Ciurel: 235,2 m lungime, 13,9 m lăţime, 69 m înălţime, 7 rampe, 3 benzi pe sens.
Constructor: consorţiul Max Bogl – Astaldi – Euroconstruct 98 – Tehnologica Radion
Beneficiar: Primăria Municipiului Bucureşti
Cost: circa 130 milioane de euro (întreg proiectul, inclusiv legătura cu A1)
Termen de început: iulie 2010
Termen contractual iniţial de finalizare: februarie 2013
Termen de finalizare estimat la zi: trimestrul 3, 2017 (doar pentru pod)

http://www.economica.net/cel-mai-mare-p...32957.html

 


Re: Stiri si articole din presa neb1

Pasajul Ciurel ar putea fi gata până la sfârşitul anului
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...lui-704672

 


Re: Stiri si articole din presa antonio

Din pacate o veste trista. Bine, inca nu s-a votat, insa sunt sanse mari sa se intample..:(

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...statui.htm

 


Re: Stiri si articole din presa Costin

General_Katana, am sters mesajul pentru ca
1. Fara politica pe forum
2. Comentariile se fac la discutii, nu la stiri.

 


Re: Stiri si articole din presa neb1

http://www.economica.net/mobile/pasajul-ciurel-ce-se-intampla-cu-cel-mai-mare-proiect-de-infrastructura-rutiera-al-capitalei-i-cand-va-fi-gata_145136.html

Pasajul Ciurel: ce se întâmplă cu cel mai mare proiect de infrastructură rutieră al Capitalei și când va fi gata

Noul termen pentru finalizarea Pasajului Ciurel este martie 2018, spun oficialii Primăriei București. Acesta nu va mai fi gata până la finele anului, din cauză că lucrările au fost încetinite de descărcările arheologice și relocarea rețelelor electrice.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului 1ntruder

http://www.economica.net/live-business-...45157.html

"Mai avem şi cele 2 proiecte principale pentru fluidizarea traficului, mă refer la Prelungirea Ghencea si Podul Ciurel, cu accesul din Splaiul Independenţei către A1, iar pentru aceste două proiecte mâine o comisie de la Primăria Capitalei va face primele discuţii pentru modificarea PUZ pentru Sectorul 6, astfel încât pe de o parte la nivelul Prelungirii Ghencea să fie implementat corect proiectul, inclusiv cu transport în comun, respectiv tramvai, iar pentru Podul Ciurel şi artera către Autostrada A1, să fie definitivată zona unde se va face legătura cu Splaiul Indepdnenţei. Deja s-a identificat o soluţie prin care exproprierile vor fi la nivel foarte redus, de la peste 150 la 10-15 exproprieri, economie de timp şi de bani"

Pare ca ramane viabila solutia pe "la coada lacului Morii".

 


Re: Stiri si articole din presa cosminduru

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... -acest.htm

Gabriela Firea: Pasajul de la Ciurel este gata in proportie de 85%. Constructorul ne-a dat asigurari ca lucrarile se vor finaliza in acest an


Pasajul de la Ciurel este realizat in proportie de 85%, iar constructorul a dat asigurari Primariei Capitalei ca lucrarile se vor finaliza in acest an, anunta primarul general, Gabriela Firea, intr-un comunicat de presa. Din pozele postate reiese insa  ca mai sunt de executat lucrari semnificative: supratraversarea Sos. Virturtii, a tabrilerului principal, rampele si ancorarea si tensionarea hobanelor, dincolo de alte lucrari mai mici necesare pentru dechiderea pasajului. In plus, in comunicatul de presa, reprezentantii primariei spun ca au schimbat traseul drumului care va face legatura intre acest pasaj si Autostrada Bucuresti - Pitesti, insa nu au mentionat pe unde va trece artera.


"Am venit astazi pe santier pentru a vedea daca realitatea de pe hartie corespunde cu cea din teren. Lucrarile la Penetratia 'Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti - Pitesti sunt in grafic, Nodul Rutier Virtutii este gata in proportie de 85%. Le-am solicitat tuturor celor implicati in realizarea acestui obiectiv de investitii sa accelereze ritmul de lucru, astfel incat sa se poata avansa cat mai mult, pana ce conditiile meteo o vor permite. Constructorul ne-a dat asigurari ca respecta termenele asumate si ca lucrarile la nodul rutier se vor finaliza in acest an", a declarat primarul Gabriela Firea in urma unei vizite neanuntate la santierul Ciurel.

Potrivit informatiilor date publicitatii de Primaria Capitalei situatia lucrarilor este urmatoarea.

"In acest moment au inceput lucrarile de instalare a podului peste Soseaua Virtutii, tronsoanele care se prefigurau a fi livrate la inceputul lunii noiembrie au fost livrate conform graficului stabilit si s-a demarat instalarea acestora. Au fost livrate grinzile 1 si 2, urmand ca grinzile 3 si 4 sa fie livrate saptamana viitoare, dupa ce va fi facuta receptia calitativa in fabrica de la Calarasi, iar ulterior va fi montat tablierul metalic. De asemenea, au fost avizate lucrarile de relocare a instalatiilor electrice din zona", potrivit sursei citate.

In plus, in comunicatul de presa, reprezentantii primariei spun ca au schimbat traseul drumului care va face legatura intre acest pasaj si Autostrada Bucuresti - Pitesti, insa nu au mentionat pe unde va trece artera.

"Astfel, in urma grupului de lucru format la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti cu reprezentanti ai proiectantului si reprezentanti ai Primariei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu in imediata vecinatate, minim invaziv in privinta exproprierilor si implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat in PUZ-ul coordonator Sector 6. De asemenea, sunt in curs de finalizare lucrarile pentru descarcarea arheologica prevazuta prin Avizul Ministerului Culturii, acestea se vor incheia pana la sfarsitul anului 2017", potrivit sursei citate.

:shock:

 


Re: Stiri si articole din presa survola

Ejnebun, câte luni mai are anul ăsta?

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Să facem o precizare. Doamna Primar General cred că a vizitat podul de mai jos :
11-13-2017 4-35-44 PM.jpg (32.83 KB; downloaded 4284 times)

 


Re: Stiri si articole din presa drbm

Nici dacă s-ar lucra 24/24 nu reușesc să îl finalizeze până pe 31.12.2017.
Poate doar dacă nu ninge sau nu începe vremea rea și se mobilizează subit măcar 300 de muncitori, iar organizarea ar fi ireproșabilă... Ceea ce, sincer, mă îndoiesc.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

:lol:
Garantat în Republica Capitalistă România Joi 21 Decembrie va fi ultima zi lucrătoare din acest an  pentru majoritatea oamenilor.

 


Re: Stiri si articole din presa neb1

Cineva a uitat sa-si ia pastilutele alea mici si roz .  :lol:

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use