Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateStrăpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1

 

Topic: Stiri si articole din presa

159 posts, 113386 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Stiri si articole din presa Utilizator anonim

Exproprieri de 71 milioane de euro pentru Penetrația Splaiul Independenței – Autostrada A1
Exproprierile pentru Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București-Pitești reprezintă peste 50% din costul de construcție a lucrării. Primăria Capitalei ar trebui să plătească peste 300 milioane de lei (aprox. 71 milioane euro) pentru exproprieri, în condițiile în care cheltuielile pentru construcția și montajul lucrării sunt de 579 milioane de lei.

”Peste 300 de milioane de RON ne vor costa exproprierile pentru această lucrare. De asta am rugat proiectantul să ia în considerare construirea unui tunel subteran de 3-4 kilometri, în așa fel încât să nu mai fim nevoiți să apelăm la exproprieri. De acum trebuie să trecem la tuneluri subterane pentru că nu mai avem bani pentru exproprieri”, a declarat primarul general Sorin Oprescu, aflat în vizită pe șantierul lucrării Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București-Pitești.

Suprafața de teren expropriabil pentru această lucrare este de 400.800 metri pătrați, dintre care doar jumătate se află pe teritoriul municipiului București.

Noua lucrare constă în realizarea unui sistem rutier de tip ”drum expres” care va conecta Splaiul Independenței cu autostrada A1, ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu. Întreaga lucrare va avea 8,3 kilometri și va fi prevăzută cu câte trei benzi pe fiecare sens de mers, iar în anumite zone, de o parte și de alta a drumului vor fi realizate străzi colectoare a traficului zonal.

De asemenea, în cadrul proiectului sunt prevăzute mai multe noduri rutiere denivelate la intersecțiile Șoseaua Virtușii-Splaiul Independenței, penetrația A1-Uverturii și în zona pasajului CFR de la Ciorogârla.

În prezent, constructorii lucrează la realizarea nodului Splaiul Independenței-Virtuții care constă în realizarea unui pod hobanat (după modelul celui de pe Pasajul Basarab) peste râul Dâmbovița și a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele două străzi.

Întreaga lucrarea are un termen de execuție de 35 de luni, urmând a fi terminată la sfârșitul anului 2013. Costul total este de 579 milioane de lei (137 milioane euro).

http://b365.ro/news/expropr...strada-a1/

 


Un tunel de 3-4 kilometri va lega Splaiul Independenței de SniperGuy

Un tunel de 3-4 kilometri va lega Splaiul Independentei de A1

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea un tunel de 3-4 kilometri la străpungerea Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti-Piteşti.
Sursa: Agerpres

De aceea, edilul-şef i-a cerut astăzi proiectantului să găsească soluţii pentru ca, în locul unei porţiuni din drum, care ar fi traversat mai multe terenuri private să fie construit un tunel.

„Prefer să dau banii pe tunel decât pe exproprieri. Tunelul ar urma să aibă vreo 3-4 kilometri şi să fie construit la 7 metri adâncime, ca să nu avem probleme cu reţelele edilitare", a spus Oprescu, în opinia căruia s-ar putea reduce astfel şi costul total al lucrărilor. Potrivit primarului general, în prezent, din cele aproximativ 580 de milioane de lei alocaţi pentru această străpungere, peste 300 de milioane le vor reveni celor care urmează să fie expropriaţi.

Drumul ar urma să aibă o lungime de 8,3 kilometri şi trei benzi pe sens, din care una specială pentru mijloacele de transport în comun.

Specialiştii municipalităţii susţin că, prin realizarea acestei lucrări, Splaiul Independenţei va fi legat direct de autostrada A1 (Bucureşti - Piteşti), eliberând traficul de pe bulevardul Iuliu Maniu. Tot pentru fluidizarea traficului pe Iuliu Maniu, primăria ar putea construi anul acesta „două-trei pasaje pietonale”.

Sursa:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/oprescu-vrea-un-tunel-de-3-4-kilometri-spre-bucuresti-pitesti-920169.html€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Traficul va fi închis pe Splaiul Independenței timp de 9 luni.
Circulaţia rutieră pe Splaiul Independenţei, pe tronsonul cuprins între aleea de acces în Institutul Central de Biologie şi strada Piatra Craiului, va fi închisă începând cu data de 10.02.2011, pe o perioadă estimată de 9 luni, anunță Primăria Capitalei.

Traficul va fi închis pe Splaiul Independenței în vederea continuarii lucrarilor la obiectivul „Penetrare în municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti-Piteşti – Splaiul Independenţei”.

Circulaţia rutieră în zonă se va desfăşura deviat prin strada G-ral Petre Popovăţ, iar pe strada Piatra Craiului între Splaiul Independenţei şi strada Retezatului, circulaţia se va desfăşura în dublu sens.

Restricții de trafic au fost anunțate și pe traseul Bulevardului Uranus. Astfel, pe tronsonul Buzești – Berzei – Vasile Pârvan, circulația rutieră este închisă complet, între strada Polizu – strada Occidentului și Calea Griviței, până 16 iulie 2011.
Devierea circulației rutiere în zonă se va face pe strada Polizu și pe Calea Griviței, anunță Primăria Generală Municipiului București.

http://b365.ro/news/trafic-...ternative/€

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Un nou pod hobanat peste Dâmboviţa va fi gata la începutul lui 2012
02 apr, 13:44 / Nicoleta Vieru
Podul peste râul Dâmboviţa este construit la intersecţia Splaiul Independenţei – Şos. Virtuţii. Această lucrare face parte din proiectul Penetraţie şi racord Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti – Piteşti, realizat ca o alternativă a şoferilor bucureşteni la bulevardul Iuliu Maniu.
http://b365.ro/news/podul-h...-lui-2012/€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Consultanță de 8,5 milioane de euro la Penetrația Splaiul Independenței – A1
Primăria Capitalei este dispusă să plătească până la 35 milioane lei (8,5 milioane de euro) pentru supervizarea lucrărilor de pe șantierul Penetrației Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București- Pitești. Proiectul municipalității a primit însă în acest an o finanțare de doar 3 milioane de lei de la Consiliul General.

La aproximativ opt luni de la demararea lucrărilor la Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București- Pitești, Primăria Capitalei a pornit în căutarea unui consultant care să supervizeze întreaga lucrare. Valoarea totală estimată a contractului este de 35 milioane lei cu TVA (aproximativ 8,5 milioane euro). Acest cost implică și eventualele lucrări similare care ar putea fi solicitate ulterior. Fără aceste lucrări similare, Primăria va plăti pentru serviciile de supervizare 17,8 milioane lei, adică 4,3 milioane euro.

Reponsabilitățile firmei care va câștiga contractul includ activități premergătoare lucrărilor, administrarea contractului de lucrări, controlul lucrărilor și activități post-construcție.

De altfel, acum este a treia oară când Primăria Capitalei începe procedurile pentru găsirea unui consultant pentru această lucrare. Primul anunț a fost publicat în data de 2 noiembrie 2007, însă licitația a fost anulată în luna iulie a anului 2008. A doua procedură a fost demarată în regim de urgență.

“În prezent, această activitate (n.r. de supervizare) este desfășurată de o societate ce a primit un contract de consultant prin procedura de achiziție directă, valoarea contractului fiind mai mică de 15.000 de euro. Neatribuirea rapidă a acestui contract, pe o perioadă necesară și suficientă relansării procedurii standard, în condițiile anularii licitației din 2007, ar fi însemnat ca Primăria Municipiului București să piardă timp și bani din cauza stagnarii lucrărilor”, au precizat pentru B365.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.

În această fază a proiectului, constructorii lucrează la realizarea unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa şi a unui pod cu tabliere din beton armat. Cu o lungime de 235 de metri și o înălțime de 68 de metri, podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului și Șoseaua Virtuții. “Noi sperăm că podul va fi gata la începutul anului viitor”, spunea Sorin Oprescu la ultima vizită pe șantierul lucrării, în urmă cu aproximativ două săptămâni.

Până la finalizarea lucrării mai sunt însă încă trei etape de parcurs, respectiv tronsonul pasaj – B-dul Uverturii, tronsonul B-dul Uverturii – Șoseaua de Centură și tronsonul Șoseaua de Centură Autostrada A1. Primarul Sorin Oprescu, vrea să se construiască în cadrul acestei lucrări un tunel subteran de 6,2 kilometri spre bulevardul Uverturii.

În 2011, bugetul pentru Penetrația Splaiul Independenței – Autostrada A1 a fost redus cu 90%

Primarul general, Sorin Oprescu, a solicitat prin proiectul de buget pe anul 2011 propus Consiliului General al Municipiului București 28 milioane de lei pentru această lucrare. Amendamentul propus de consilierii PDL, PRM și PNG a tăiat însă 25 milioane de la acest obiectiv de investiții, primarul rămânând cu doar 3 milioane de lei. Potrivit edilului, numai în acest moment, facturile adunate în ianuarie, februarie, martie sunt de aproximativ 16 milioane de lei.

Sorin Oprescu a declarat după ședința Consiliului General în care a fost aprobat bugetul pentru acest an că va contesta hotărârea consilierilor în ceea ce privește acest obiectiv de investiții pentru că “se încalcă principiul bugetului de stat”, conform căruia au prioritate la finanțare proiectele aflate în derulare.

Întreaga lucrare Penetrație Splaiul Independenței – Autostrada București-Pitești, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Şos. Virtuţii și se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câștigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica și Proiect București, în calitate de proiectant. Termenul de finalizare a lucrărilor este martie 2013.

http://b365.ro/news/consult ... strada-a1/

 



Re: Stiri despre proiect Donio

Proiectul e in dezbatere publica pe site-ul PMB.

Bagati baieti.


http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php

 


Re: Stiri despre proiect gabriels

Al doilea "Pasaj Basarab". Sorin Oprescu vrea autostradă în centrul Capitalei | FOTO

Primăria Capitalei a pus în dezbatere publică un proiect ce prevede construirea unui drum expres, care să aibă un traseu aproximativ paralel cu bulevardul Iuliu Maniu din sectorul 6 al Capitalei.

Pasajul ar urma să se desprindă din Autostrada București-Pitești, după intersecția acesteia cu calea ferată București-Videle, printr-un nod de circulație denivelat.

Drumul, care se va numi "Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești"- București sector 6, Chiajna, ar urma să fluidizeze mai multe trasee din Capitală, susțin specialiștii angajați de Municipalitate pentru a realiza acest proiect.

Astfel, direcția oraș-autostradă ar urma să se racordeze direct la podul Autostrăzii A1 peste calea ferată, direcția A1-bulevardul Iuliu Maniu se menține prin actualul traseu, iar traseul Iuliu Maniu-Autosteada A1 se realizează prin ”desfundarea” actualei rampe a pasajului peste calea ferată și realizarea unei legături la sol cu drumul expres, se specifică în proiectul care are toate avizele ministerelor și semnătura primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Drumul Expres ar urma să aibă, la început,  două benzi pe sens, late de opt metri fiecare.

Acesta va continua de-a lungul canalului Argeș, în zona complexelor comerciale, porțiune în care va avea trei benzi late de 10,5 metri pe fiecare sens de mers, o zonă de separare a sensurilor de mers, lată de trei metri, artere de deservire locală de șapte metri și trotuare ce vor măsura cinci metri fiecare.

Noul drum va trece și peste calea ferată

În ceea ce privește intersectarea drumului expres cu centura Capitalei și cu  calea ferată, specialiștii propun realizarea unui pasaj suprateran care să aibă și ”bretele” la sol, adică drum de coborâre și de urcare pe pasaj.

După șoseaua de centură, drumul expres ar urma să treacă de la partea de nord a canalului (în zona de vest a centurii) pe partea de sud a canalului Argeș (în zona de est a centurii), astfel încât acest drum să fie în totalitate pe teritoriul orașului București.

Pe tronsonul cuprins între Șoseaua de Centură și stația de epurare, drumul va avea trei benzi de circulație pe sens, trotuare late de cinci metri, dar și drumuri locale late de șapte metri.

Se va ameanaja și o zonă verde care va avea o lățime de opt metri, se mai precizează în proiect.

La intersecția cu Uverturii-1 Decembrie 1918, un nou pasaj suprateran

Atunci când drumul expres va ajunge la instersecția Drumului Uverturii cu strada 1 Decemebrie 1918, s-a propus a fi realizat un nou pasaj suprateran. De aici și până la șoseaua Virtuții, drumul va avea o lățime de 10,5 metri pe fiecare sens, două artere locale și trotuare la fel de late de șapte metrii.

La intersecția noului drum cu Șoseaua Virtuții va exista pasaj suprateran, iar legarea drumului cu arterele din stânga și dreapta se va realizat prin amenajarea unor intersecții de tip ”treflă”, se mai specifică în proiectul pus în dezbatere publică.

În ceea ce privește racordarea drumului expres la  Splaiul Dâmboviței, vor exista două rampe, una pe malul stâng și una pe malul drept.

”Pentru asigurarea legăturii între Splaiul Independenței cu strada Popvăț Petru s-a impus realizarea unei supralărgiri în zona de rampă cu șapte metri a carosabilului și cu trei metri a trotuarului. Au fost introduse piste pentru bicicliști cu o lățime de doi metrii pe trotuarului drumului expres și pe arterele majore din județul Ilfov, care fac parte din proiect”, se specifică în avizul dat de specialiștii Ministerului Transporturilor pentru acest proiect.
Locuitorii din zonă și mai multe ONG-uri se opun proiectului

În timp ce Municipalitatea susține că noul drum va decongestiona traficul de la bulevardul Iuliu Maniu, locuitorii zonei, mai mulți ingineri și ONG-uri susțin că noul drum va bloca și mai mult zona.

”Soluția propusă de Primăria Capitalei este una foarte costisitoare, constând în realizarea unui pasaj suprateran în zona Șoseaua Virtuții-Lacul Ciurel și a unui drum expres care, de fapt, este o autostradă paralelă cu bulevardul Iuliu Maniu. De asemenea, urmează ca descărcarea traficului din A1 să se realizeze direct în centrul Capitalei, pe aliniametul Spaliul Independenței-Piața Unirii, ceea ce va conduce la ambuteiaje, poluare și zgomote”, este de părere inginerul Victor Rausse.

În urmă cu două săptămâni, Sorin Oprescu, edilul Capitalei, a participat la ceremonia de inaugurare a celui mai aşteptat proiect de infrastructură din Bucureşti, Pasajul Basarab.

Sursa:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/unde-vrea-sorin-oprescu-sa-construiasca-al-doilea-pasaj-basarab-935719.html

 


Re: Stiri despre proiect Dominatrix

ONG-urile se opun Penetrației Ciurel – A1: Are costuri uriașe și aglomerează centrul orașului

Războiul dintre Organizațiile Non-Guvernamentale și Primăria Capitalei continuă. De această dată, bătălia se dă pe o nouă lucrare a municipalității: Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1.

Planul Urbanistic Zonal pentru proiectul Penetrației Splaiul Independenței – Ciurel – A1 va fi dezbătut public miercuri. Proiectul prevede un drum expres și un pod care să lege autostrada Pitești-București de Splaiul Independenței. Lucrarea, începută deja de anul trecut de Primăria Capitalei nu este însă deloc pe placul societății civile.

“Proiectul are câteva dezavantaje serioase: aduce un flux uriaș de mașini din autostrada Pitești – București în centrul orașului prin Splaiul Independenței, mașinile care vin din autostrada Pitești – București și merg în autostrada București – Constanța sunt practic invitate să tranziteze centrul Bucureștiului pe Splaiul Independenței, are un cost uriaș, întrucât este nevoie de expropieri consistente și nu rezolvă problema de trafic a locuitorilor din zona Drumul Taberei – Militari. Soluții mult mai ieftine permit conectarea acestor cartiere cu șoseaua de centură”, susține Nicușor Dan, de la Asociația Salvați Bucureștiul.

Întreaga lucrare Penetrație Splaiul Independenței – Autostrada București-Pitești, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Şos. Virtuţii și se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câștigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica și Proiect București, în calitate de proiectant.

Primăria Capitalei a început lucrările pe Splaiul Independenței încă de anul trecut fără a avea și un Plan Urbanistic Zonal aprobat pentru proiect. Întocmit cu mare întârziere, PUZ-ul va fi supus miercuri dezbaterii publice, urmând ca apoi să fie votat și în Consiliul General al Municipiului București.

Termenul de finalizare a lucrărilor inițial era martie 2013. Numai că în bugetul pe acest an, lucrarea a fost aproape ignorată financiar, iar deocamdată lucrările au fost oprite.

Sursa: http://b365.ro/news/ong-uri ... -orasului/

 


Re: Stiri despre proiect cilau

Soseaua expres care va face legatura intre Autostrada Bucuresti-Pitesti si Splaiul Independentei, in dezbatere publica. Vezi traseul si amplasarea viitoarelor poduri

Primaria Capitalei a prezentat miercuri in dezbatere publica proiectul soselei expres (penetratie) Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Artera este un drum expres, o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu, pentru legarea centrului Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Soseaua va avea o lungime de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, iar pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe pasaje supraterane:

- la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei
- la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii
- la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

   Potrivit proiectului prezentat de proiectant, soseaua expres va fi prevazuta cu piste pentru biciclisti.

Continuarea pe http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... poduri.htm

Consiliul general se opune proiectului in forma actuala:

Romeo Pop, consilier general: "Strapungerea bd Timisoara, care presupunea extinderea drumului cu doar 500 metri, pana la Soseaua de Centura, era o solutie mult mai simpla, rapida si ieftina. De pe Soseaua de Centura, oamenii ieseau la autostrada Bucuresti-Pitesti. Din nefericire s-a ales varianta cea mai spectaculoasa, cu un pod. Consiliul General nu agreeaza aceasta varianta".

Domnul inspector "nimeni", platit din bani publici, fabuleaza:

Sorin Luchian, inspector in cadrul Directiei de Transporturi din Primaria Capitalei, spune ca s-a luat in calcul si realizarea strapungerii bd. Timisoara si se va face si aceasta. De asemenea, Sorin Luchian a declarat ca Penetratia Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti nu va aduce masini in centrul orasului deoarece este facuta intre cele doua inele de circulatie, inelul principal  si viitorul inel median, iar populatia va alege sa mearaga pe aceste inele, nu pe Splaiul Independentei, direct pana la autostrada Bucuresti-Constanta.

 


Re: Stiri despre proiect cilau

Procesul verbal al dezbaterii publice, privind acest proiect:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB ... 10720b.pdf

Va las pe voi sa trageti concluziile privind competenta,pregatirea si profesionalismul celor care conduc institutiile orasului.

Si, by the way, in sedinta de ieri PUZ-ul a fost respins.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Vin cu noutati din PMB, in prima sedinta de rectificare bugetara vor fi realocate fondurile necesare pentru proiect, lucrarile se estimeaza ca vor fi reluate in octombrie.
Noutatea cu care vin este ca primaria are in curs de pregatire studiul de fezabilitate pentru realizarea unei linii de troleibuz intre zona Carrefour Militari si Piata Unirii via strapungere si apoi pe Splaiul Independentei pentru ca sa existe un transport pus la punct si pe aceasta artera noua.

Un studiu asemanator era planificat pentru Sos Grozavesti - Pasaj Basarab - Titulescu - Victoriei dar a cazut odata cu eliminarea proiectului de retea de la Piata Unirii la Victoriei.

 


Re: Stiri despre proiect Dominatrix

Oprescu vrea un tunel de 7,5 km care să lege Splaiul Independenței de A1

Primarul general Sorin Oprescu a detaliat, într-o ședință cu consilierii generali, care sunt proiectele pentru care vrea să acceseze credite în valoare de 300 de milioane de euro. Între aceste proiecte se numără și Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – A1.

Sorin Oprescu propune contractarea de către Primăria Generală a unui împrumut de 800 de milioane de euro. Dacă, din această sumă, 500 de milioane sunt prevăzute pentru plata unor credite contractate de fostul primar Adriean Videanu, restul de 300 de milioane ar urma să meargă către investiții.

O parte din suma de 300 de milioane ar urma să fie folosită pentru Penetrația Splaiul Independenței – Ciurel – Autostrada București – Pitești, a spus Sorin Oprescu, Penetrație ce ar urma să se construiască în conformitate cu un nou proiect. Proiectul vechi, aprobat de Consiliul General, prevedea trecerea pe la suprafață a drumului, ceea ce ar fi însemnat exproprieri în valoare de 143 de milioane de euro, bani pe care Primăria nu îi avea, a declarat primarul general. Ca urmare, pentru a nu mai fi nevoie de exproprieri, primarul spune că a cerut reproiectarea drumului pe sub pământ, fiind vorba de un tunel cu o lungime de 7,5 sau 8 kilometri.

Lucrările au fost începute deja la acest proiect, până în luna februarie sau martie, momentul când a fost rediscutat proiectul, fiind cheltuite 10 milioane de lei. De construcție se ocupă un consorțiu care a câștigat licitația organizată pe vremea primarului Adriean Videanu, format din Astaldi, Max Boegl și Euroconstruct. În noua variantă, Primăria ar plăti exproprieri doar pentru terenul aferent construirii a patru stâlpi de pod, pe strada Dealul Țugulea. Peste Râul Dâmbovița urmează să se construiască un pod hobanat, pe modelul celui de la Basarab, dar și un pod cu tăbliere din beton armat.

Întreaga lucrarea are un termen de execuție de 35 de luni, urmând a fi terminată la sfârșitul anului 2013. Costul total este de 579 milioane de lei (137 milioane euro).

Alte lucrări pentru care Sorin Oprescu spune că are nevoie de împrumutul de la bănci sunt Pasajul Mihai Bravu – Calea Văcărești, Pasajul de la Piața Sudului, Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescum, care face parte din inelul median. De asemenea, primarul general spune că ar avea nevoie de o sumă tampon pentru lunile ianuarie – februarie, din care să se acopere eventualele creșteri ale prețului la gigacalorie.

Consilierii PDL i-au reproșat Primarului General că nu a menționat în scris, în proiectul de hotărâre de Consiliu General, care sunt investițiile vizate pentru acest împrumut. Proiectul a fost respins în Consiliu de mai multe ori.

http://b365.ro/news/oprescu ... tei-de-a1/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Se face pe sus, dupa calcule iese mai scump prin tunel, decat executia+exproprierile pe sus.
Lucrarile se reiau undeva in luna noiembrie cu forarile coloanelor pentru nodul din zona Ciurel.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use