Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Bucur 1 (V2S-T si V2A-T)

998 posts, 294718 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 72
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

In anul 1998 RATB a inceput punerea bazelor unui sistem modern pentru modernizarea retelei de tramvai. Cu aceasta ocazie a aparut si termenul de �Metrou Usor� care se traduce prin realizarea unei cai de rulare pentru tramvaie tip CF , separata de partea carosabila pentru a permite tramvaielor sa prinda viteze superioare si sa faca opriri doar in statii. Pentru realizarea unui asemenea sistem nu era de ajuns doar partea de cale de rulare deoarece sunt necesare si vagoane de tramvai de calitate care sa poate prinde viteze superioare si in acelasi timp sa nu puna in pericol siguranta si comfortul calatorilor. Deoarece nu existau fondurile necesare pentru achizitionarea de vagoane noi a fost pus in practica un proiect de modernizare a vagoanelor Tatra T4R � vagoane importate din Cehia in anul 1975. Astfel in anul 1998 a aparut primul prototip al acestui tramvai � V2S-T. Acesta este un tramvai bidirectional format din doua tronsoane articulate, obtinute prin transformarea si legarea a doua caroserii T4R. Tractiunea acestui vagon este asigurata de 2 boghiuri motor ( 1 si 3 ) de tip Tatra, cu rama si suspensie iar sub articulatie a fost montat un boghiu purtator tip V3A ( 2 ) . Prototipul a realizat in exploatare peste 200.000 km fara defectiuni majore.Dupa primul prototip ( numar de parc 3001 ) a fost executat si al doilea prototip care este asemanator la partea tehnica dar are un design schimbat.
Caracteristicile primelor 2 vagoane (#3001,#3002) sunt :
 Actionarea cu chopper comandat prin microprocesor, comenzile de tractiune si franare facandu-se prin controller actionat manual
 Frana electrica recuperative si reostatica. Ansamblul chopper a fost importat de la CKD � TRANKCE Praga.
 Franele de pe boghiurile motoare si boghiul purtator sunt electrohidraulice de tip Hanning & Kahl in doua trepte, derivate din frana vagoanelor V3A modernizate.Boghiul motor a ramas in esenta acelasi , suspensia a fost imbunatatita prin adaugarea suspensiei primare alcatuite din resorturi de metal-cauciuc tip Contitech.
 Serviciile auxiliare utilizeaza o sursa static , vagonul este prevazut cu intrerupator ultrarapid tip Secheron.Contactorii sunt de tip Microelectrica Scientifica de mare fiabilitate.
 Tramvaiul este dotat cu o instalatie computerizata de inregistrare so redare a vitezei. Aceasta instalatie are si rolul de �cutie neagra� in caz de accident.
 Imbracamintea exterioara este realizata din table de aluminiu lipita pe structura de rezistenta a vagonului iar acoperisul este de tip PAFS, asamblat in aceeasi solutie iar geamurile sunt lipite direct pe caroserie printr-o tehnologie moderna.

Ulterior s-a realizat proiectarea si construirea celui de-al treilea prototip cu noi solutii imbunatatite utilizand si experienta unor colaboratori din exterior, cum ar fi Ganzansaldo, Kieppe, Holec etc. Noutatea acestui prototip este introducerea unui nou sistem de bord electronic care permite vizualizarea in timp real a vitezei , voltajului care intra in sistem precum si alte informatii utile.
Fata de primele 2 modele , al treilea a fost construit in varianta simpla fara a mai fi bidirectional , deoarece nu sunt necesare asemenea vagoane iar constructia lor ar fi implicat costuri suplimentare.

Dupa al doilea prototip a urmat versiunea finala care a constat in schimbarea designului cu unul mai nou,mai aerodinamic si o noua schema de vopsire cu albastru si rosu , schema care a reprezentat o diferenta majora fata de restul parcului. Versiunea finala (#3004) reprezinta vagonul de baza pentru viitoare proiecte de constructie a unor vagoane mai mari cu podea semi-coborata. Din cauza unor probleme de ordin financiar in anul 2005 nu s-a realizat nici un vagon de acest tip. In anul 2006 proiectul a fost continuat prin continuarea seriei cu #3005 si urmeaza #3006 pana la sfarsitul anului. Se preconizeaza ca anul 2007 va aduce 10 astfel de vagoane , apoi se va trece la modificarea modelului de baza astfel incat sa fie dublu articulat si cu 30-40% podea joasa.
Date tehnice ale vagoanelor Bucur (seria de baza 3004+)
 Tip Constructiv � Tramvai articulat cu doua corpuri
 Aranjamentul rotilor � BM1-BP-BM2
 Ecartament � 1435 mm
 Latimea caroseriei � 2200 mm
 Lungime Totala � 20730 mm
 Inaltimea caroseriei � 3142 mm
 Tensiunea retelei � 750 Vcc (525-900 Vcc)
 Numarul motoarelor de tractiune � 4 (CC cu ventilatie fortata)
 Puterea maxima continua � 188kW
 Forta maxima de tractiune � 47kN
 Viteza maxima limitata 52 Km/H
 Masa vagonului gol - ~25,5 t
 Masa cu incarcarea maxima - ~40 t
 Numar de locuri pe scaun � 28
 Numar de locuri total � 188
 Inaltimea podelei � 930 mm
 Numar de usi � 4
 Diametrul rotii noi / uzate � 700/636 mm
 Sistem de tractiune � DC Chopper � tehnologie IGBT
 Sistem de franare � Frana electrodinamica combinata recuperativa si reostatica ; Frana cu resort de acumulare hidraulica ; Frana cu patina la sina

V2S-T: #3001, #3002
V2A-T: #3003 > #3011

3005-035-24.JPG (239.37 KB; downloaded 12702 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

Interiorul si bordul elegantelor vagoane Bucur 1.

3011-URAC-16.07.08K.JPG (237.23 KB; downloaded 12503 times)


3011-URAC-16.07.08T.JPG (247.62 KB; downloaded 12505 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

V2S-T #3001 a avut initial numarul de parc 3394 al Tatrei din care provenea, de asemenea initial a avut capace la boghiuri, acestea au fost date jos dupa inlocuirea boghiurilor initiale care nu au dat rezultatele dorite.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

3003 la prezentare in anul 2003, acesta era propunerea pentru inlocuirea parcului liniei 41.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

3003 momentan sta asteptand sa ajunga in URAC pentru revizia capitala a echipamentelor de tractiune, pana atunci nu mai circula.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

3001 si el sta asteptand RKul, va fi mai greu deoarece este un prototip complicat, este primul vagon de URAC cu caroserie tip nou cu tabla de aluminiu lipita, acoperis de fibra si nu mai zic de partea de tractiune. Totusi este un vagon deosebit si sper sa fie reparat pentru a reveni cat mai curand in traseu.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

3004 este singurul tramvai al RATB cu scaune tapitate, felicitari vatmanilor titulari care se straduiesc sa le curete permanent.
La ora actuala din seria Bucur inafara de 3001 si 3003 restul vagoanelor sunt tehnic apte de circulatie si circula, 3006 este tamponat si urmeaza sa fie reparat iar 3010 asteapta pantograful de la reparat dupa ce s-a rupt in intersectia Timisoara/Vasile Milea. 3002 este asteptat saptamana viitoare.
Astazi au fost in traseu 3005, 3007, 3008, 3011. 3004 si 3009 erau in depou asteptand revizia.

 


Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) ratbdriver

3003 a fost probat pe 41 prin 2003 cand a  venit din urac, l-am vazut cam o saptamana gol cu probe si niste oameni in el facand curse pe linia 41.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

3002 este finalizat dupa ce a stat ceva timp la RK, nu pentru partea de caroserie cat pentru partea electronica. Astazi a facut ultimele probe inainte de a fi predat la depoul Militari.
In poze cele 2 posturi de comanda si blocul logic.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

Vagonul are ambele posturi de comanda functionale, dar in traseu va fi folosit cel primar de pe sensul pantografului, cel din spate doar la manevra.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

Pana la RK 3002 a circulat ultima data in iunie 2007, de regula pe atunci fiind doar 5 vagoane erau repartizate unul dupa altul, in perioada 2005-2007 au circulat aproape permanent cele 4 vagoane, din 2006 5 cu 3005 care a venit cu ceva probleme cateva luni dar dupa ce au fost rezolvate merge si in prezent.
Legat de 3001 si 3002, mi-au sarit in ochi abia prin 2001 cand deja circulau pe 41, in general unul dupa altul, fiind singurele ture de Militari pe aceasta linie (cele 2 au circulat initial pe 42 dar s-a cerut sa fie mutate pe 41). Vagoanele circulau aproape permanent iar problemele la ele au inceput sa apara cand au fost mutate destul de mult cand au inceput modernizarile de linii si depouri.

 


Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Gabi23

Dar validatoarele tot nu le-au montat ca am vazut ca aveau cablurile trase, dar nu erau puse. E criza mare  :lol:. Tare bun ar fi sa fie trimis pe 47 :D.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Utilizator anonim

Validatoarele se monteaza cu o zi inainte de plecarea la depou sau  chiar direct la depou.

 


Re: Tramvaie Bucur 1 (V2S-T si V2A-T) Gabi23

Intradevar merita felicitati acesti oameni pentru munca depusa la repararea acestui vagon. A fost o munca destul de dificila deoarece este un prototip si dansii l-au adus din nou la "viata". Felicitari echipei!

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 72
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use