Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule

 

Topic: V3A-R-CA (2018)

48 posts, 20001 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati shoppy

Pe 41 dupa modernizare intotdeauna s-a rulat si inca se ruleaza impecabil, cat timp viteza maxima este 50 poti sa bagi orice vehicul, o sa ruleze lafel iar uzura la sina si boghiu tot alea o sa fie.
Ca orice este nou este si frumos, modern, futurist si rotunjit si place la turisti si o sa creasca turismul nu discut, fiecare cu parerea lui, mai ales ca aspectul botului tramvaielor este ultima problema pe care o au turistii cand vor sa circule cu tramvaiul. Eu ca turist prefer ca sistemul de transport sa fie intuitiv, functional si relativ confortabil(adica cald iarna, racoare vara si sa nu ma dea cu capul de pereti), aspectul vehiculelor ma lasa rece, chiar si ca pasionat, vacanta mi-o fac dupa alte criterii impreuna cu familia si prietenii, nu ca sa vad parcurile regiilor.
Dupa mine cel mai bun este V3A clasic, arata ca o caramida si astfel se mai feresc bizonii din drumul lui iar la avariere se strica mai putin si repara mai usor, asta ne trebuie in Bucuresti, nu inspe modele de plastice toate diferite intre ele care imediat se sparg si astepti 6 luni dupa unul nou.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati TibiV

Una dintre extrem de putinele ocazii in care sunt 100% de acord cu shoppy.
OK, luam 100 de tramvaie noi-noute...
Unde le "demolam"? Pe Basarabia, Chisinau, Ferentari/Zetari etc.?.. Sau o parte dintre ele vor fi bidirectionale si le rupem pe Barbu Vacarescu?

Sa nu imi spuneti ca se vor aloca pe traseele bune...
Stilul pompieristic al RATB (cauzat tocmai de lipsa de tramvaie) va "arunca in prima linie a focului" orice tramvai disponibil pe orice linie unde este nevoie...

De fapt, cred ca asta este una din problemele majore.
Bagam travaie cu roti patrate pe linii (relativ) noi, si le imbatranim rapid...
Sau bagam tramvaie noi pe linii praf si pulbere, ca sa capete si ele cat mai curand "roti patrate"...
:(

Mai bine hai sa "rotunjim" rotile din parcul disponibil, sa ne concentram pe refacerea liniilor (muuult mai costisitoare) si cand om avea linii la nivel de Iancului-Pantelimon pe 80% din retea ne gandim si la tramvaie "tipla".

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati punmeister

TibiV wrote:
Sau o parte dintre ele vor fi bidirectionale si le rupem pe Barbu Vacarescu?

Da, din cele 100 o sa fie 10 bidirectionale de 27m.
TibiV wrote:
si cand om avea linii la nivel de Iancului-Pantelimon pe 80% din retea ne gandim si la tramvaie "tipla".

OR-ul insumeaza 32,5km din 140km de retea, deci de modernizat nu mai e mult, asta daca se vrea.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati ByOnu

Tibi, daca esti pus in situtia de a-ti cumpara cu aceeasi suma de bani (+/-10%) o masina straina nou-nouta sau un zambetul-lui-iliescu putin tunata, ce alegi?

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati shoppy

Daca un tramvai modernizat costa cat unul nou atunci da, mai bun cel nou, daca costa cat 5 modernizate (cam cum este normal) atunci mai bine 5 modernizate.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati ByOnu

Ce relevanta are pretul de raft al unui tramvai nou?! Noi vorbim aici despre achizitia prin fonduri UE!

Avem doua variante:
1. Modernizezi cate un V3A cu peste jumatate de milion de euro bucata;
2. Cumperi cate un tramvai nou prin fonduri UE punand acel jumatate de milion de euro drept diferenta (contributia obligatorie).

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati shoppy

La intervalul de succedere conteaza cate tramvaie ai in parc si nu cat de moderne sunt, una este sa ai 5 si alta este sa ai 1.
Iar pe cinstitelea, de jumatate de milion de euro modernizezi 2.5 tramvaie, nu 1.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati Costin

Ar trebui sa iesim din gandirea asta cu "RATB e prost deci are nevoie de tramvaie proaste". Realist vorbind, are nevoie de tramvaie noi SI de modernizarea tuturor celorlalte. Iar daca sunt prosti, atunci sa se destepte, altfel nu progresam deloc.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati shoppy

Pai da, modernizatele trebuie sa fie modernizate cinstit si buni, 205 a fost o modernizare buna care in mod normal costa 200.000euro, ca la ei a costat dublu sau construiesc tramvaie de la 0 si le spun modernizari atunci nu are rost sa mai facem nici un calcul.
Si la altii circula vehicule cu interioare si boghiuri de acum 30 de ani dar merg repede, ruleaza impecabil, vin cand scrie la program iar programul este corect in functie de cerere, si nu le pute nici la localnici nici la turisti. In Paris au existat vehicule care au circulat din 1973 pana in 2013, deci 40 de ani ( https://en.wikipedia.org/wiki/MF_67 ).

Da, regiile adevarate au un ciclu continuu de cumparat vehicule noi, moderizat vehicule la mijlocul vietii si casat vehicule la sfarsitul vietii, la noi nu se face nimic asa ca daca in final se apuca sa faca altceva multi sar ca sa nu se faca aia da sa se faca alta.

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati ByOnu

Shoppy, suma calculata pentru modernizarea unui V3A este de peste jumatate de milion de euro (570.000 euro, ceva pe acolo).

Teoria ta cu numarul tramvaielor este gresita. Modernizand tramvaie nu cresti numarul lor (mai ales daca NU se aleg tramvaie din parcul rece, iar la ce am vazut pana acum s-au ales doar tramvaie active). Pe cand daca achizitionezi vagoane noi este evident faptul ca cresti parcul (depinde daca mai pastram sau nu Tatrele, dar asta-i alta poveste).

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati Puss in Boots

Eu as merge pe ambele directii pt ca e clar ca nu putem cumpara sute de tramvaie, nu suntem in stare sa luam nici macar 100 iar sute de tramvaie noi ar insemna sute de milioane de euro (cand mai sunt inca destui km de reabilitat, depouri de modernizat, statii cu panouri electronice etc). Daca as moderniza tramvaie (dar o modernizare ca lumea, cum se mai intampla prin alte tari ca doar nu noi suntem singurii care ne apucam de asa ceva) as folosi DOAR tramvaie din parcul rece sau majoritar de acolo (75-80%) tocmai pentru ca la sfarsitul modernizarilor parcul circulant sa creasca (macar in teorie, ca daca pica altele intre timp inlocuim x cu y, dar macar tramvaiele alea sunt modernizate, arata mai bine si se misca mai bine; tot e ceva). Si in paralel as lua si tramvaie noi, in functie de posibilitatile financiare si tinand cont si de unde le pastram si cu ce le ingrijim pt ca nu cred ca avem uneltele si priceperea de a avea grija de ele in exploatare (plus civilizatia calatorului, dar asta e pe planul doi).

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati RATBCFR FaN

Care va fi design-ul acestor tramvaie?

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati Costin

Nici nu stim inca cine face modernizarea si tu intrebi de design...

 


Re: Tramvaiele V3A-R-CA - Evolutie, istorie, noutati Andrei98

Cu un eventual design ar trebui sa vina ofertantii, licitatia abea a fost lansata.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Iniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use