Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovVehicule utilitare STB

 

Topic: Tramvaie utilitare

348 posts, 146841 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 25
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaie utilitare PaulIP

Costin wrote:
1. Linia proasta. Daca tin minte bine, vagoanele originale aveau 3 osii, probabil ii incurca ampatamentul mai mic.
2. Cel mai probabil erau de la EP/V3A casate.


Intr-adevar, boghiurile proveneau de la fostele "trenuri urbane" Ep/V3A retrase imediat dupa 1990. Motivul inlocuirii? Nu atat ampatamentul crea probleme, cat limita de "cursa" stanga-dreapta a osiei din mijloc. Rotile originale aveau un bandaj de diametru mult mai mic decat ce avea ITB in circulatie pe vremea aceea, si nu aveam scule sa facem unele noi. Tot din cauza liniei proaste, ansamblul ce interconecta prima osie de a doua si a doua de a treia (erau de fapt doua "brate"), precum si crapondinele acestor " boghiuri" pe o osie cedau. Acesti factori au dus la "imbunatatirea" cu boghiuri romanesti. Restul de "ajustari" insa provin din prostia noastra: inlocuirea pantografului comandat electric cu unul "manual" (cu sfoara), cuple semiautomate inlocuite cu o ditamai bara de fier forjat sudata la capetele vagoanelor...
Tramvaiele astea erau, chiar si dupa toate mutilarile, foarte "rafinate" in comparatie cu V3A...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare GPS




Ca tot veni vorba de 004, am găsit aceasta poza in topicul dedicat Depoului Victoria! Nu bag mâna in foc, dar mai mult ca sigur in aceasta imagine este stropitoarea 004 pe vremea când era foarte foarte tânăra. :D
Daca aveți alta părere o aștept, pentru ca am câteva dubii in legătura cu acest tramvai! :?

 


Re: Tramvaie utilitare vl273

Acum vreo 20 de minute , #2614 il tracta pe faurul #238 spre dep Buc. Noi (l-am vazut pe str. Doctor Felix). Aveti idee de ce?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

Vagonul de mai sus cu remorca nu este 004, ci este un tramvai pentru transportul dalelor de beton. Nu stiu daca a avut numar pentru ca nu l-am vazut decat cu inscriptia "ITB" si in poze si odata in realitate. Vagonul stropitoare 004 arata diferit si nu si-a schimbat prea mult forma de cand a fost fabricat si nu a avut remorca.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare GPS

Am înțeles, deci 004 nu a fost modificat ci a fost stropitoare de la început. Păcat ca acum nu mai exista, ar fi dat bine in muzeu...

 


Re: Tramvaie utilitare florin.lifticariu

GPS wrote:



Ca tot veni vorba de 004, am găsit aceasta poza in topicul dedicat Depoului Victoria! Nu bag mâna in foc, dar mai mult ca sigur in aceasta imagine este stropitoarea 004 pe vremea când era foarte foarte tânăra. :D
Daca aveți alta părere o aștept, pentru ca am câteva dubii in legătura cu acest tramvai! :?

Boghiuri de EP 3000....si pe motor si pe remorca... :o  :shock:  :o  :shock:  :o  :shock: ...oare cind o fi fost facuta poza ?

 


Re: Tramvaie utilitare shoppy

Cand s-au pus dale OR pe Ion Mihalache pentru prima data(pronuntat "unumai" pe vremea aia, adica 89 sau 90), acest vehicul si unul asemanator(cu stopurile rotunde), au fost incarcate atat motorul cat si remorca cu cate 3 sau 4 dale OR, si au facut ture intre Chibrit si Miciurin pentru tasarea liniei. Interesant este ca cele 2 vehicule erau asezate in paralel, adica cate unul pe fiecare fir si ambele cu botul spre BN, si circulau asa unul langa altul, inainte pe tura spre Chibrit si in marsarier pe tura spre Miciurin.

Poza a fost facut cel mai probabil pe Expozitiei in fost bucla de intoarcere cu ocazia expunerii la TIB 88 sau 89.

 


Re: Tramvaie utilitare Costin

shoppy, ca fapt divers, dalele pe "unumai" nu au aparut mai tarziu? Si a doua intrebare, a doua refacere (Victoriei - Banu Manta si Miciurin - Chibrit) cam cand a avut loc? Cel putin una dintre operatiuni mi-o aduc aminte, dar daca e vorba de 89-90 ma cam indoiesc, eram prea mic si stateam prea putin prin Bucuresti...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

Vagon-004_1975.jpg (383.66 KB; downloaded 5493 times)
Vagon stropitoare pentru spălarea căii de rulare - 1975
Sursa info și foto: RATB

Referitor la vagonul celălalt și fotografia lui:
Vagon pentru transport dale - 1980
Sursa info și foto: RATB

Exista bucla de întoarcere pe Bd. Expoziției pe vremea TIB88 sau 89? Nu cred, a fost construită mai târziu, odată cu repunerea în funcțiune a liniei, care la jumătatea anilor '90 era abandonată.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare GPS

Poza e făcută in depoul Victoria, din topicul dedicat acestui depou am si luat-o!
Uite si un link:https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=15&t=223&start=14

 


Re: Tramvaie utilitare shoppy

Eu asa tin minte ca a fost, prin 89-90, iar a doua prin 2000.

A existat o bucla pre-89, acolo intorceau 42 si 55. Nici nu mai stiu exact pe unde era(probabil pe langa remiza de pompieri) si nici cu ce ocazie s-a demolat. Parca tin minte ca erau 3 linii, deci posibil ca poza sa fie si acolo.
Actuala bucla a fost construita cu ocazia refacerii lui 41, nu tin minte niciodata sa fi fost necirculata linia de pe Expozitiei.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare GPS

Tot din aceeași sursa, o poza cu stramosul actualului 1VB:




De remarcat câte tipuri de tramvaie utilitare au fost realizate înainte de 1989, care mai de care tramvai stropitoare, de transport marfa, dale beton etc.
Mai are cineva poze cu alte tramvaie utilitare mai vechi sau mai noi (1VB, VU95, V56 etc.)? Multumesc.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare Tom

Despre linia de pe Expoziției, discuția este în acest topic. Din păcate, nu se menționează acolo vreo buclă, dar asta nu înseamnă că nu a existat. Într'adevăr, nu-mi amintesc de 42 la Piața Scînteii, ci doar de 3, 41 și 55, până prin 1992. Cel puțin în perioada 1993-1996, linia pe Expoziției a fost abandonată, iar apoi a fost refăcută odată cu strada, iar linia 42 a fost dusă din nou acolo.
Legat de vagonul 1VB, le-am văzut în toată perioada 1984-1986 în această formă. Nu știu exact câte au fost, am văzut numere de la 01 la 07, atât pe vagonul motor, cât și pe remorcă.
După 1986, dar nu aș putea spune când, au apărut alte vagoane, nu știu dacă mai aveau sau nu remorcă. Este posibil (să mă corecteze cineva dacă greșesc) ca vagonul polizor de astăzi (001) să provină dintr'un astfel de tramvai. Au existat cel puțin 5 astfel de tramvaie, numerotate de la 01 la 05, dintre care cel puțin 01, 02, 03 și 05 au ajuns la Arad, primul fiind transformat în vagon de vară.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Tramvaie utilitare GPS

Da 001 este ultimul supraviețuitor al vagonului 1VB, si cele noi aveau remorca, cel puțin asa reiese din poza de la expoziția in care a apărut si acesta, cât si tramvaiul V2A. Apropo a mai fost o discuție tot aici in care se spune ca cele de la Arad erau 1VU, bine eu stiu ca erau vagoane noi care erau si plug si stropitoare si polizor, acesta având ecartament 1000 mm!
1VB 001 in anul 2013 (sursa pozelor este chiar acest topic, nu le-am luat din alta parte):










Aici il avem pe 001 in vremurile lui bune (cu remorca) , poza de la acea expoziție nu am găsit-o asa ca am pus alta, la fel de buna zic eu!




Si câteva poze cu vagonul multifuncțional (stil 1VU) de la Arad:











 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule utilitare STB  • 
Choose destination

Since our 2429 forum members have written 434780 posts in 5412 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use