Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1652 posts, 396344 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 118
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Utilizator anonim

Adica nu sunt boghiuri fixe care se ghideaza in mers cu tot cu tronsonul tramvaiului. Ca exemplu - boghiul de V3A. Iar fix este cel purtator de Bucur LF.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Beaver_27

A ok, thanks, acum am înțeles.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Iar cele cu boghiuri fixe sunt compuse din tronsoane mai multe si mai scurte, corect? Cu un numar mai mare de articulatii pentru a se putea incadra in curbe?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Da, cele cu boghiuri fixe sunt din module mici cu mai multe articulatii. In categoria asta se regasesc cam toate tramvaiele, si anume Bombardier Flexity (mai putin Flexity Classic si Flexity Berlin), Alstom Citadis X05 (mai putin Citadis X05 pentru Frankfurt), CAF Urbos 3, PESA Swing, Solaris Tramino Poznan, Durmazlar Panorama/Silkworm, etc.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 micutzu

Licitația demarată de Primăria Capitalei pentru achiziția celor 100 de tramvaie: mărcile de top excluse. Cum s-a procedat la Cluj, Oradea și în alte orașe europene

Primăria Capitalei a lansat la jumătatea lunii decembrie licitația pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată fiind de circa 845 milioane lei fără TVA. Astfel, municipalitatea este dispusă să plătească cel mult 1,8 milioane de euro fără TVA per tramvai. Prețul practic scoate de la licitație mărcile de top – Siemens, Bombardier, Alstom, unde prețul pornește de la peste 3 milioane euro, ajungând până pe la 5,5 milioane de euro, în funcție de dotări. Șanse de a câștiga au polonezii de la PESA, care au vândut Primăriei din Sofia 20 de tramvaie cu 1,7 milioane de euro bucata, Skoda și Astra Vagoane Călători, singurul producător român de tramvaie. Și alte orașe din România s-au orientat spre tramvaie mai ieftine, Astra Vagoane Călători câștigând licitațiile la Cluj, Oradea, Arad și Galați.

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... ropene.htm

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Alt articol de 2 lei.
Orasele care dau peste 2,5-3 milioane de euro/buc pe tramvaie n-au cumparat cu poala, acolo se cumpara putine prin acord-cadru, ca sa nu mai zic ca ele cer si un pachet de mentenanta serioasa, cum a facut Wiener Linien cu Flexity Wien care au costat peste 3 milioane de euro/buc dar care vin si cu 24 de ani (!!!) de mentenanta prin Bombardier FlexCare.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 micutzu

Cred ca lupta finala se va da intre PESA,Solaris si Skoda.Cei de la Astra vor fi exclusi din cauza cifrei de afaceri prea mica si in plus nu vor avea capacitatea de a onora atatea comenzi la timp.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Icsilviu

Vi s-a mai atras atentia ca nu mai exista Solaris pe piata de tramvaie, dar vad ca degeaba. Cel mult vorbim de divizia Stadler din Polonia care ar putea participa la licitatie si oferi tramvaie in stilul celor deja contractate in Leipzig sau Cracovia. Dar la fel de bine am putea sa ne trezim cu modelul realizat de divizia din Belarus si anume Metalica. Si cu acesta Stadler concureza nu doar pe piata ex-sovietica, ci si pe cea a Uniunii Europene, fiind deja in curs de livrare in orasul Ostrava din Cehia.
Cu privire la Pesa, in ciuda simpatiei pe care le-o port, sunt destul de pesimist avand in vedere situatia financiara grea pe care o traverseaza. In ultimii 3 ani, in afara de Kiev nu au mai semnat nici un contract in afara Poloniei, la licitatiile la care participa au preturi necompetitive, iar acolo unde au reusit totusi sa incheie contracte, clientii sunt extrem de nemultumiti din cauza intarzierilor la livrare foarte mari.
Avand in vedere modul cum si-au impartit zona Balcanilor in ultimii ani, ma astept ca si la Bucuresti CAF si Skoda sa fie principalii competitori. Ambii pot realiza tramvaie de foarte buna calitate, asa cum pot fi vazute in Budapesta sau Praga.
Despre Astra Arad, cred ca cel mai bine ar fi sa se concentreze pe onorarea contractelor castigate in provincie. Nu cred ca au capacitatea de a onora o comanda atat de mare, iar o supraextindere brusca a liniilor de productie ar avea consecinte negative serioase cu privire la calitatea vehiculelor si a termenelor de livrare.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Albert

Eu tot nu înțeleg de ce ne dorim așa de mult boghiuri pivotante.Boghiurile fixe de ce nu ne plac?Plus ca sunt cam putine companii care fac tramvaie cu astfel de tehnologie,mai ales și 100% LF...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Boghiurile fixe fac tramvaiul sa fie prea rigid si uzura caii de rulare va fi mai accentuata, plus pericolul de deraiere mai ridicat la neregularitati ale caii sau curbe mai stranse.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 micutzu

CAF nu stiu daca se incadreaza in pret,parca cele de la Budapesta au costat peste 2 mil. euro bucata.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Cristy

Avem si prima contestatie depusa, nu am reusit inca sa aflu de la ce producator provine, insa cu siguranta nu este Astra.
in principal, se reclama urmatoarele:

-termenul scurt pentru depunerea ofertelor;
-termenul mult prea scurt pentru livrarea si omologarea primului tramvai, justificandu-se ca in majoritatea oraselor din Europa livrarea se face la aprox. 2 ani de la semnarea contractului iar omologarea dureaza inca un an;
-cerinta privind temperatura exterioara minima (se cere modificarea de la -33 grade la -25);
-utilizarea motoarelor asincrone. Se cere si acceptarea motoarelor cu magneti permanenti;
-latimea culoarului (de la 60 cm se cere acceptarea latimii de 50 cm);
-cerinta privind boghiurile pivotante;

CONTESTATIE.pdf
CONTESTATIE.pdf (1.23 MB; downloaded 363 times)

Dupa contestatia datata 21.12.2018 su urcata pe SEAP in 27 decembrie, avem si masuri de remediere intocmite de PMB pe 27 decembrie:
-se mareste termenul de livrare de 9 la 12 luni:
tw2.PNG (186.26 KB; downloaded 3015 times)


-termenul de depunere a ofertelor devine 15.03.2019, fata de 14.02.2019:
tw1.PNG (200.8 KB; downloaded 3021 times)


-se accepta modificarea latimii culoarului de trecere:
tw3.PNG (58.48 KB; downloaded 3008 times)


MASURI REMEDIERE.pdf
MASURI REMEDIERE.pdf (134.52 KB; downloaded 303 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

@Icsilviu, din ce stiu exista o companie care se cheama Solaris Tram. Infiintata in 2017. Parte a Stadler acum dar nu inglobata in vreo divizie a lor din Polonia. E ca o companie in plus. Eu unul insa nu stiu sub ce marca se vor vinde de acum tramvaiele. Stiu ca au comenzi in momentul asta. Dar nu mi-e clar. Plus ca treaba cu Solaris si Stadler 100% s-a intamplat in noiembrie nu acu 10 ani, posibil ca unii din noi -si eu- sa continuam sa le mai zicem Solaris o perioada. Nu e atat de gresit si de condamnat.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ticker

@ICsilviu, foarte interesanta varianta de Stadler Metalitsa. Se pliaza bine pe cam toate criteriile din CS https://www.stadlerrail.com/media/pdf/t0816_856e.pdf

Ar trebui sa se califice si la pret. De ex, cel de 24.9 m din Ostrava are un pret f. mic (undeva la 1.15 mil Eur in 2016) https://www.schienenverkehrsportal.de/N ... a_569.html https://schienenweg.at/index.php?thread ... Fenbahnen/

Referitor la "Solaris" (Divizia de tramvaie preluata de Stadler) cu modelul Tramino in diferite configuratii, ele exista si sunt o alternativa https://www.solarisbus.com/en/vehicles/ ... eig#models

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 118
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422139 posts in 5258 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use