Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze

Troleibuzele STB

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde cris_m » Vin, 13 Sep 2019, 13:38

Ca urmare a interesului manifestat recent în spațiul public referitor la acest subiect, asociația a transmis ieri un punct de vedere oficial către mass-media.

Punct de vedere conversie autobuze in troleibuze.pdf
(691.27 KiB) Descărcat de 542 ori

Comparatie autobuz-troleibuz.jpg
Comparatie autobuz-troleibuz.jpg (1.11 MiB) Vizualizat de 1938 ori
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4519
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Robert » Sâm, 14 Sep 2019, 08:09

La Cluj-Napoca s-au cumparat/modernizat troleibuzele la un pret de aproximativ 370.000 euro, din cate imi aduc aminte, deci cu vreo 100 de mii mai ieftin. Era criza si nu existau fonduri. Acum ne-am ales cu troleibuze scumpe fara AC ce mai trebuie sa le folosim vreo 10 ani.

Acum cand sunt fonduri nerambursabile ar fi pacat sa transofrmi autobuze vechi in troleibuze.
Robert
Membru Bronze
 
Mesaje: 331
Membru din: Vin, 11 Noi 2016, 22:35

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Valentin » Sâm, 14 Sep 2019, 11:03

Ar fi pacat fiindca? Nu inteleg de ce se vede aceasta convertire ca fiind ceva "vechi", asta e senzatia mea. Mai exact, daca se face convertirea troleibuzul MB-Citaro NU mai are treaba cu autobuzul vechi E3. Dispar multe ansamble si subansamble mecanice specifice motoarelor termice, vin motoare electrice+ansamble/subansamble NOI pentru a se realiza tractiunea electrica. Inafara de caroserie + ansamblul rotilor si interiorul totul ar fi nou, deci de ce ar fi pacat? Ca nu arata "fancy"/"modern"? Eu nu vad aproape nicio diferenta intre E3 si Hibrid d.p.d.v. al aspectului. Pe langa asta, la numarul mare de autobuze care se pot convertii se pot obtine discount-uri cu siguranta pe partea electrica/mecanica, etc. Si mai ales ca pe baza a tot ce tine de motorul termic se pot castiga niste bani inapoi ( fie vandute ca piese de schimb, fie se poate incerca un acord cu MB de "reciclare" si poate obtinem niste discount-uri, etc.). Interiorul poate fi curatat profesionist sau chiar "modernizat" , bine ar fi fost daca aceasta convertire s-ar fi putut face intr-un parteneriat MB, Saerp, etc.

Un alt aspect e consumul de motorina, la momentul actual exista niste costuri, convertirea le reduce drastic (asta in cazul in care le lasam sa-si faca treaba in continuare si luam troleibuze noi pe langa astea 100 si posibil inca 100).

Deci din posibil 370.000 EUR cat castigam inapoi din vinderea motorului termic si cu tot ce are el ca piese specifice? Dar din consumul de motorina? Mai mult ca sigur se pot face rost de fonduri (EU sau M.Mediului) pentru asa ceva.
Avatar utilizator
Valentin
 
Mesaje: 351
Membru din: Sâm, 02 Iun 2018, 19:49
Localitate: Bucuresti - Sector 6

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde punmeister » Sâm, 14 Sep 2019, 11:21

N-are cum sa fie 370.000 de euro transformarea, deja vorbim de un troleibuz nou de 12 metri fara IMC.

For reference, un Citaro euro 3 folosit pentru proiectul e-troFit a costat 300.000 de euro. Aici intra bateriile de 320kWh, 2 motoare ZF AVE 130, unitatea HVAC Valeo (fix modelul montat recent pe Citelis) si reconditionarea autobuzului.


Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4404
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Rarzet44 » Sâm, 04 Ian 2020, 21:13

Ok, ne dam cu parerea, însă ultima oara in presa, zicea ca proiectul va fi dezbătut, însă de atunci nu se mai aude nimic, care e situatia?
Rarzet44
 
Mesaje: 33
Membru din: Mar, 24 Sep 2019, 20:37

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde ByOnu » Sâm, 04 Ian 2020, 21:22

Nu exista un asemenea proiect si nu va exista. A fost doar o declaratie care sa faca pe plac presei din partea directorului STB.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5139
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde punmeister » Mie, 05 Feb 2020, 11:57

Promisiunea cu convertirea continua, vor sa transforme 100 de Citaro Euro 3 cu fonduri de la AFM.
Alte 100 de autobuze, tot Euro 3, vrem să le transformăm în troleibuze, tot cu bani din Fondul de Mediu. Clujul a făcut acest lucru acum câţiva ani, a cumpărat autobuze second-hand şi le-a transformat în troleibuze. Primăria este autoritatea care trebuie să aplice, iar proiectul de hotărâre este de a ne da nouă mandat să derulăm acest proiect.

https://www.agerpres.ro/economic-intern ... if--443387
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4404
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Linia 43 » Mie, 05 Feb 2020, 12:43

Si din acelasi articol,alte 100 autobuze E3 vor fi transformate in E6 GNC:
Mai avem un proiect pe ordinea de zi a Consiliului General care se poate realiza cu bani din Fondul de Mediu, în perspectiva ecologizării transportului public în comun. Este vorba de transformarea autobuzelor Euro 3, vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe gaz natural comprimat (GNC), care vor avea consum mult mai mic şi noxe mult mai puţine. Va costa în jur de 150.000 de euro o astfel de transformare şi vrem să facem pentru început 100 de autobuze. În banii aceştia nu numai motorul va fi schimbat ci şi interiorul - scaunele, podelele, tavanul...
Mai trebuia să fie o licitaţie pentru autobuze GNC, dar nu s-a mai făcut, în schimb avem acest program de transformare despre care am vorbit deja, bun pentru toată lumea
Avatar utilizator
Linia 43
 
Mesaje: 156
Membru din: Joi, 31 Mai 2018, 18:00

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Albert » Mie, 05 Feb 2020, 14:31

Mi se pare interesanta abordarea lui Andrei Creci, mai ales ca se poate face prin fondul de mediu.
Avatar utilizator
Albert
 
Mesaje: 705
Membru din: Mie, 07 Mar 2018, 00:04
Localitate: Bucuresti

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde ByOnu » Mie, 05 Feb 2020, 20:12

Asta este omul care promitea ca tramvaiul 5 revine pe traseu de anul trecut. ;)
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5139
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde 1689 » Joi, 06 Feb 2020, 03:36

”Hirtia” suporta orice.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1114
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde alexxd_31 » Joi, 06 Feb 2020, 11:38

Hai sa fim seriosi.
Mai bine le vinde undeva in lumea a-III-a si cu ce incaseaza de pe ele plus banii de conversie cumpara ceva nou.
Oricum sunt destul de vechi si sigur prin interior au urme de rugina, nu mai zic de jegul interior.
Si daca tot vor conversie sper sa o faca o firma consacrata ca daca se sace la URAC...
Avatar utilizator
alexxd_31
Membru Bronze
 
Mesaje: 621
Membru din: Lun, 09 Feb 2015, 21:53

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde Nenea_titi » Joi, 06 Feb 2020, 11:53

Asta zic și eu...la ce bun să te chinui să mai modifici niște ruginituri. Le dă pe la țară, pe alea în stare mai bună, transport copii la școală, etc. Și cu ce ia pe ele, vehicule noi moderne. Ne cramponam de niște table, care au aproape 15 ani (termen depășit oricum). Vor să repete metoda Saurer...cât despre cng...hai să fim serioși... Nu mai au pe ce cheltui bani. Mai bine de 150000 euro mai pun deoparte și repară din troleibuze, mai repară rețele. Nu investesc în cârpeli și țigănii. Le modifică, apoi stau pe dreapta, că nu sunt viabile și fiabile. Vorba aia, am tăiat de trei ori și tot scurtă a rămas.
Au fost bune la vremea lor, dar gata. Și Daf au fost nave spațiale la vremea lor. Chiar și De Simon într-un București afumat de DACuri. Dar sincer, gata. Apoi mai e și faza cu mașinile E3...mi se pare ipocrizie curată să interzici mașinile E3 în centru, dar să permiți autobuze E3, care nici E1 nu mai sunt...nu vreau texte că e vehicul de transport public, tot pute, tot bese în atmosferă. Nu că aș avea mașina E3, am E6, dar dacă e să fie dreptate, să fie pentru toată lumea. Poluează peste măsură, nu mai ia ITP și gata, sunt destule mașini diesel care fumega ca Rabele, și mașini pe benzină care put mai rău ca un generator în 2 timpi, deoarece consumă ulei în draci.
Nu am semnătură. Nu am Facebook. Nu am Instagram. Nu am LinkedIn.
Nenea_titi
 
Mesaje: 891
Membru din: Joi, 14 Mar 2019, 17:38
Localitate: București Sector 6 - Crângași

Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei

Mesajde alexxd_31 » Joi, 06 Feb 2020, 12:10

Decat sa se strice niste autobuze Euro 3 functionale si sa se cheltuiasca niste bani aiurea doar sa se faca URAC-ul ca face ceva mai bine sa le plateasca salariile fara sa faca nimic.
Asta cu interzisul masinilor E3 e o prostie. Eu as face altfel. As impune un barem care daca e depasit se ridica talonul si placutele de inmatriculare si as infinta niste echipe mobile de control pe teren.
Aceste echipe trebuie sa tina de Ministerul Mediului astfel incat sa poata santiona si masinile (autobuze autocamioane, autovehicule) care tin de autoritatea locala sau alte ministere.
Sa vedeti cum se golesc strazile din Bucuresti.
Degeaba masina e Euro 5 dar filtrele si catalizatorul nu isi fac treaba.
Avatar utilizator
alexxd_31
Membru Bronze
 
Mesaje: 621
Membru din: Lun, 09 Feb 2015, 21:53

Anterior

Înapoi la Troleibuze STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori