Irisbus Citelis

Troleibuzele STB

Re: Irisbus Citelis

Mesajde micutzu » Lun, 19 Aug 2019, 22:57

Cate din ele au primit AC?Toate 100?
Avatar utilizator
micutzu
Membru Bronze
 
Mesaje: 312
Membru din: Vin, 16 Mar 2018, 13:45

Re: Irisbus Citelis

Mesajde RATBCFR FaN » Lun, 19 Aug 2019, 23:18

Toate au AC montat. Chiar și epavele descompuse de ani de zile 5317,5318,5375 și 5384 au.
RATBCFR FaN
 
Mesaje: 148
Membru din: Dum, 10 Dec 2017, 11:16

Re: Irisbus Citelis

Mesajde barbuandrei » Mar, 20 Aug 2019, 01:03

Inca nu merge instalatia la toate troleibuzele. La Bujoreni sunt N cazuri de surse stricate din cauza instalației de AC. Dupa o discuție cu acei ingineri de la Craiova ce au montat aceste surse, am inteles de ce sa strica foarte des. In momentul in care STB a cerut surse noi, mai puternice, nu au mentionat ca aerul de la sofer, este diferit fata de cel din salon. Asadar, in momentul in care ai pornite ambele instalatii, sursa se strica. In momentul de fata, s-au schimbat unele surse cu altele mai puternice, in timp ce altele asteapta, dar cu toate astea, sunt masini ce inca nu au instalația buna, cum este exemplu lui 5323, 5326, 5341, 5383, 5387, ele urmand a fi remediate pe parcurs.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 904
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Irisbus Citelis

Mesajde ADK » Mar, 20 Aug 2019, 03:31

Ca fapt-divers, de când s-a început montarea instalațiilor AC în salon? tot ca fapt-divers, mor de oftică că la licitații de genul (surse pentru troleibuze) nu se specifică unele lucruri, mai ales cu AC-ul care e o suprasarcină... mașina iese în traseu după imobilizare, pică sursa și tot ei se miră de ce s-a stricat. Am comandat un radiator pentru o mașină mică și m-au întrebat dacă are AC sau nu, evident că spuneam eu dacă nu mă întrebau ei, mi l-au adus în următoarea zi și l-au montat băieți pricepuți iar mașina e bine mersi de 2 ani. Țin minte cât a stat 5227 pe dreapta, cred că mai bine de 3 ani pentru o sursă (chopper cum zic ei), iar 5243 a circulat cu noua sursă doar vreo... 2 zile (doar că Ikarusurile nu au aer condiționat, aici nu știu de unde a fost problema). Sunt puștani care știu mai bine și ca mine unele chestii despre mașina pe care lucrez, și apreciez vreau să spun că eu nu le am cu electronica dar îmi sunt utile unele chestii. Așa și aici, dacă cineva le spune mai bine ce se poate comanda și pe bună dreptate, nu vor să ia în seamă, dau comandă de piese care nu se potrivesc din bani publici și nu sunt bune de nimic, sau țin foarte puțin pentru niște sume imense. Sunt copii care într-adevăr se pricep să umble cu calculatorul, și s-ar putea face chiar și voluntariat pentru persoanele care știu să-și dea cu adevărat interesul pentru aceste mașini. La fel țin minte că un șofer a înlocuit la cap de linie butonul de la ”bus stop”, dar a inversat firele cu cele de la martor (+ și -) cu cele de la contact (butoanele de Ikarus având în general 4 pini, dar sunt și cu 2 sau chiar cu 5) și evident că a făcut scurt când a apăsat pe el. Mi-am dat seama de ce a făcut, și i-am zis să le inverseze că trebuia să se uite atent când a pus firele. Nu a vrut să mă asculte și a circulat toată ziua cu mașina așa, fără să aibă bus stop la semafor sau în coloane. Nu că DAC-urile ar fi avut, dar nici traficul nu era ca cel de astăzi.
Mi-e dor de Bucureștiul de altădată...
Avatar utilizator
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1154
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Com. Smeeni, Județul Buzău

Re: Irisbus Citelis

Mesajde bobby » Mar, 20 Aug 2019, 07:07

ADK scrie:Ca fapt-divers, de când s-a început montarea instalațiilor AC în salon?


Anul trecut (2018)
:TS: :V0BB: :V0BB:
Avatar utilizator
bobby
 
Mesaje: 111
Membru din: Vin, 08 Mar 2019, 19:46
Localitate: Undeva-n lume

Re: Irisbus Citelis

Mesajde barbuandrei » Mar, 20 Aug 2019, 08:27

@ADK, sursa si chopper-ul sunt 2 piese diferite. Sursa statica este ca sursa ta de la calculator, in timp ce chopper-ul este ca un "calculator" al masinii.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 904
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Irisbus Citelis

Mesajde shoppy » Mar, 20 Aug 2019, 08:43

Pe tine te-au intrebat de AC din cauza restrictiilor de spatiu pentru ca radiatorul vine langa condensator, nu din cauza performantelor.
La o sursa conteaza 3 chestii: intrarea, iesirea si puterea, care putere se obtine prin insumarea consumatorilor, ca printre acei consumatori exista si un AC sau orice altceva nu il intereseaza pe producator.
Sursa "statica" este o banala sursa CC la CC, cu intrarea pe 750V si eisirea probabil pe 48V, ea alimenteaza tot ce este in vehicul(serviciile auxiliare) mai putin motoarele de tractiune(MET-urile), in unele cazuri s-a pastrat sursa originala si s-a mai montat inca una pentru AC, in altele s-a inlocuit sursa originala cu alta mai puternica ce poate duce si AC-ul(sursa de calculator este mai multe surse de CA la diferite CC si tine toti cosumatorii, si forta si logica).
Chopper-ul este un echipament electronic de forta care genereaza alimentarea pentru MET-urile de CC, practi se ia tensiunea de alimentare continua 750VCC si se transforma in impulsuri (se "chopeaza") astfel incat sa se obtina cuplul de tractiune cerut de sofer(ca se fac niste calcule pe acolo ca sa se calculeze fill rate-ul necesar da, dar altfel nu este deloc ca un calculator).
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK (București)
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9105
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Re: Irisbus Citelis

Mesajde Filip Rares » Dum, 25 Aug 2019, 08:38

Cate dintre Irisbusuri au bare galbene?
Filip Rares
 
Mesaje: 8
Membru din: Lun, 24 Sep 2018, 16:28

Re: Irisbus Citelis

Mesajde Gabi23 » Dum, 25 Aug 2019, 08:41

Primele 10 (#5301-#5310).
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11412
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Irisbus Citelis

Mesajde 1689 » Dum, 25 Aug 2019, 16:32

Tinind cont ca au deja peste 10 ani, nu ar fi timpul sa treaca prin RK (desi, la cit au stat descompletate, probabil multe din ele au putini km rulati...). ?
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1114
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Irisbus Citelis

Mesajde barbuandrei » Dum, 25 Aug 2019, 22:15

Sunt masini cu aproximativ 700.000 km, exemplu lui 5386, care a stat pe dreapta doar cateva luni in acesti 10 ani, iar altele cu 300-400.000 km, exemple fiind 5324, 5362, 5384 etc.
Din pacate, la aceste troleibuze nu este indicat kilometrajul real pe bord, majoritatea avand "999999" sau "000000".
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 904
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Irisbus Citelis

Mesajde Dragos31 » Mar, 27 Aug 2019, 12:15

De luni bune, 5344 circula cu hartie A4 "montata" in locul afisajelor... :popa:

5344 - Linia 69 - Bd. Mihail Kogalniceanu - 26 August 2019

Imagine
Avatar utilizator
Dragos31
Membru Bronze
 
Mesaje: 1215
Membru din: Sâm, 18 Aug 2018, 19:47
Localitate: București, Sector 6 - Militari

Re: Irisbus Citelis

Mesajde barbuandrei » Mar, 27 Aug 2019, 12:55

Titularii stiu sa pornească firma. E o procedura mai complicata, deoarece Thoreb-ul se stinge dupa 2 minute.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 904
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Re: Irisbus Citelis

Mesajde Dragos31 » Mar, 27 Aug 2019, 13:14

Inseamna ca eu l-am vazut doar cand nu era condus de titulari, pentru ca, dupa cum am spsu, de luni bune il vad cu firmele stinse. :bere:
Avatar utilizator
Dragos31
Membru Bronze
 
Mesaje: 1215
Membru din: Sâm, 18 Aug 2018, 19:47
Localitate: București, Sector 6 - Militari

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Troleibuze STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori