Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule

 

Topic: Intenție de achiziție 150 troleibuze noi (2009)

27 posts, 16223 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Intenție de achiziție 150 troleibuze noi (2009) Utilizator anonim

RATB va organiza licitatie internationala pentru 150 de troleibuze

Primaria Municipiului Bucuresti si RATB au mai parcurs o etapa din strategia de reabilitare a transportului urban de calatori. Potrivit Biroului de Presa al PMB, Hotararea privind achizitionarea de catre RATB a 150 de troleibuze a fost aprobata, ceea ce inseamna ca se poate organiza licitatia.

Contactat telefonic, purtatorul de cuvant al Regiei, Mihai Vladarau, ne-a declarat ca "dupa acest acord de principiu (aprobarea de catre Consiliul General al Primariei Bucuresti - n.n.) se va elabora documentatia de licitatie". "Licitatia va fi tot una internationala, asa cum s-a procedat si pana acum, dar nu putem preciza cand se va desfasura aceasta", ne-a mai spus Vladarau, precizand ca se ia in calcul si extinderea traseelor.

Programul va dura 3 ani

In cadrul sedintei de joi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat achizitionarea de catre RATB a 150 de troleibuze, in cadrul unui program multianual pe o durata de 3 ani, incepand cu anul 2008.

Documentatia pentru organizarea licitatiei se va aviza de catre Directia Generala de Infrastructura si Servicii Publice din cadrul PMB si va fi aprobata de Consiliul de Administratie al RATB.
In ceea ce priveste finantarea achizitiei, hotararea stipuleaza ca aceasta va fi asigurata din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, procedura de achizitie urmand sa fie supusa prevederilor legislatiei in vigoare.

Cheltuieli ridicate de exploatare

Potrivit expunerii de motive intocmite de edilul general Adriean Videanu, bazata pe nota de fundamentare a directorului RATB, "parcul de troleibuze din dotarea Regiei nu mai poate asigura mentinerea, si cu atat mai putin dezvoltarea serviciului de transport in comun cu aceste mijloace de transport", pentru ca vehiculele au norma depasita, iar gradul mare de uzura determina cheltuieli ridicate de exploatare. "Intervin, totodata, probleme privind siguranta circulatiei, confortul si siguranta calatorilor. Din punctul de vedere al protectiei mediului, dotarea pe viitor cu acest mod de transport in comun ar trebui extinsa, dat fiind caracterul nepoluant al acestui tip de vehicul", noteaza Videanu.

66,77% - uzura medie a parcului de "trolee"

Dintre cele 290 de troleibuze existente, 161 de unitati au durata de viata expirata. Intre anii 2000 - 2006 s-au achizitionat numai 138 de troleibuze, dintre care 9 in 2000, 31 in 2001, 50 in 2003, ultimele 39 dintr-un lot de 100 fiind cumparate anul acesta de la Astra Bus.

De altfel, RATB si-a propus extinderea retelei de troleibuz, realizand legatura directa dintre sudul orasului (cartierul Berceni), centrul acestuia si zona de nord (cartierul Baneasa).

"Realizarea retelei de troleibuz de la BIG Berceni la Piata Unirii pe Calea Vacaresti, Bd. Tineretului si Bd. Dimitrie Cantemir este prevazuta a se realiza in cadrul programului de investitii aprobat pe anul 2007 cu finantare de la bugetul local si reprezinta prima etapa din cadrul extinderii liniei de troleibuz. Acest lucru necesita suplimentarea numarului de troleibuze existent cu cel putin 50 de vehicule", noteaza Gheorghe Udriste, directorul general al Directiei de Infrastructura si Servicii Publice din PMB.

La 1 ianuarie 2007, parcul RATB era compus din 2.163 de autovehicule de transport in comun, dintre care 514 tramvaie, 271 de troleibuze, 1.378 de autobuze, uzura medie a parcului fiind de 67,46%.
In afara celor 161 de troleibuze a caror durata de viata era expirata deja la inceputul acestui an, in 2008 nu vor mai putea fi folosite alte 7 unitati, in 2009 - 29 de troleibuze, in 2010 - alte 60, cele mai recente (33 de bucati cumparate de la IRIS Bus) fiind uzate total in 2015.

https://www.9am.ro/stiri-revista-presei ... ibuze.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Utilizator anonim

RATB cumpără 150 de troleibuze noi în Capitală
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va demara în 11 ianuarie 2010 procedurile de adjudecare pentru achiziţia a 150 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 60 de milioane de euro.

Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia a 150 de troleibuze noi, cu podea complet coborâtă pe toata lungimea vehiculului.
Procedurile de adjudecare vor începe în 11 ianuarie 2010, derularea contractului fiind pe o perioadă de 72 de luni de de data adjuderii sale.
Valoarea estimată fără TVA a contractului este de 60 de milioane de euro.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în 25 septembrie, proiectul de hotărâre prin care Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) să poată cumpăra 150 de troleibuze în perioada 2010-2012.

Potrivit expunerii de motive a adoptării proiectului de hotărâre, RATB trebuia să cumpere cele 150 de troleibuze în perioada 2008-2010, aşa cum prevedea o hotărâre a Consiliului General de la jumătatea lunii iulie 2007, însă fondurile nu au putut fi alocate, având în vedere posibilităţile financiare limitate ale municipalităţii.
Totodată, în proiectul de hotărâre se arăta că preluarea troleibuzelor noi se va face în paralel cu retragerea din parcul auto al RATB a troleibuzelor model Astra Ikarus 415T.
Tot în expunerea de motive pentru aprobarea hotărârii se arăta că pentru fabricarea unui troleibuz durata este foarte mare, de aici rezultând necesitatea achiziţiei a 150 de troleibuze.
Cele 150 de troleibuze vor avea podea "coborâtă total" şi vor fi dotate cu aer condiţionat şi cu rampă mecanică pentru accesul cărucioarelor persoanelor cu dizabilităţi şi a cărucioarelor de copii.

http://www.mediafax.ro/social/ratb-cump ... a-5047671/€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Utilizator anonim

Cateva din modelele de troleibuz produse care vor aplica la aceasta licitatie:
- Astra Bus Arad cu modelul Irisbus Citelis 12
- Neoplan cu modelul Viseon 12
- Skoda cu modelul Irisbus Citelis 12
- Solaris cu modelul Trollino 12
- Van Hool cu modelul A330T

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Chev Celios

Sincer mie mi-ar placea sa avem  Solaris.

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB visan_alex

Sincer cred ca tot Astra cu Citelis o sa castige

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Utilizator anonim

Cele mai mari sanse le au Astra Bus Arad cu modelul lor (Irisbus Citelis 12 cu actionare in CA si AC in salon, echipamentele luate de la SAERP). Zic asta pentru ca la licitatie se pun 3 puncte pentru producator intern si pe langa asta Astra Bus vor veni probabil cu un pret destul de mic. Cam asta s-a intamplat cam mereu de pana acum din anii 90' numai ei au livrat troleibuze catre Bucuresti.

 


  • TsE
  • Posted:
  •  

Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB TsE

Astrabus a vandut si la Cluj-Napoca 27 Irisbus Agora, si la Galati 3 Astra Ikarus 415T.
La Arad este un respect pentru tehnica invatat de la germani.
Si experienta in transport public capatata in productia de vagoane, metrou si mai nou,  troleibuz.

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB shoppy

Mi se pare mie sau la Astra este aceeasi caroserie ca la Skoda?
Se plateste licenta, ceva?

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Chev Celios

Pai parca caroseria este Iveco Irisbus Citelis.Din cate stiu eu si cei de la Skoda si cei de la Astra platesc licenta.

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB shoppy

Aha deci asta era. In conditiile astea se prea poata sa castige Astra fara sa faca occidentul scandal ca e subventie pentru productia interna.

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB KingDesign

Eu as recomanda Solarisul. In Polonia circul zi de zi cu Solaris dar varianta de autobuz si mi se par foarte bine realizate. Totodata as recomanada pentru unele trasee din Bucuresti varianta intermediara intre 12 si 18 adica 15.Poze cu autobuzele din Varsovia la treadul meu din topicul Europa.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Utilizator anonim

RATB amână din nou cumpărarea celor 150 troleibuze de care are nevoie pentru înnoirea parcului auto
RATB nu va putea începe nici în 2010 achiziţionarea celor 150 de troleibuze de care are nevoie pentru înnoirea parcului auto, neavând surse de finanţare, în condiţiile în care costul total al vehiculelor este de 60 milioane de euro, a declarat viceprimarul Capitalei Mircea Raicu.

RATB a demarat în 11 ianuarie 2010 procedurile de adjudecare pentru achiziţia, în intervalul 2010-2012, a 150 de troleibuze în valoare de 60 de milioane de euro fără TVA. Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia unor troleibuze noi, cu podea complet coborâtă pe toata lungimea vehiculului.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat în 25 septembrie 2009 un proiect de hotărâre prin care RATB era împuternicită să poată cumpăra cele 150 de troleibuze. Hotărârea venea după o alta de de la jumătatea lunii iulie 2007 care prevedea achiziţia vehiculelor în intervalul 2008-2010.

Troleibuzelor noi ar trebuie să înlocuiască modelul aflat în exploatare Astra Ikarus 415T. Cele 150 de troleibuze vor avea podea joasă, vor fi dotate cu aer condiţionat şi cu rampă mecanică pentru accesul cărucioarelor persoanelor cu dizabilităţi şi a cărucioarelor de copii.

Bugetul RATB pentru 2010 este de doar 518 milioane lei faţă de 748,86 milioane lei în 2009, municipalitatea plătind pentru diferenţa de tarif 465 milioane lei faţă de 520 milioane lei. Scăderea se va reflecta şi în privinţa achiziţiilor sau modernizării parcului regiei. În 2010 pentru modernizarea de tramvaie vor fi disponibili doar 12,5 milioane lei faţă de 32,9 milioane lei anul trecut, iar pentru introducerea de aer condiţionat nu este alocat niciun ban. În schimb pentru achiziţia de tramvaie, singura de mijloace de transport noi, vor fi alocaţi 15,4 milioane lei.

Nici aceste sume nu sunt sigure, după ce săptămâna trecută primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a decis mărirea fondului lunar de salarii de la 38 la 40 milioane lei. "Mărirea salariilor nu va depăşi 5% şi a fost luată practic, pentru că pentru aceeşi muncă, erau salarii diferite. Banii vor fi luaţi de la alte capitole de cheltuieli ale regiei, netrebuind un vot al CGMB, urmând ca atunci când vom face rectificarea în august-septembrie să putem aloca bani de la alte instituţii", explică Raicu.

La sfârştitul lui 2008 RATB avea în dotare 1.354 de autobuze, care circulau pe 116 trasee. În 2008, în parcul regiei au intrat 350 de auobuze şi au fost casate alte 321. În ultimii trei ani, numărul autobuzelor achiziţionate a fost de 910, în timp ce 652 au fost casate.

http://www.realitatea.net/ratb-amana-di ... 08285.html€

 


Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
...ÃŽn 2010 pentru
modernizarea de tramvaie vor fi disponibili doar 12,5 milioane lei faţă
de 32,9 milioane lei anul trecut, iar pentru introducerea de aer
condiţionat nu este alocat niciun ban. În schimb pentru achiziţia de
tramvaie, singura de mijloace de transport noi, vor fi alocaţi 15,4
milioane lei.

Nici aceste sume nu sunt sigure, după ce săptămâna
trecută primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a decis mărirea fondului
lunar de salarii de la 38 la 40 milioane lei. "Mărirea salariilor nu va
depăşi 5% şi a fost luată practic, pentru că pentru aceeşi muncă, erau
salarii diferite. Banii vor fi luaţi de la alte capitole de cheltuieli
ale regiei, netrebuind un vot al CGMB, urmând ca atunci când vom face
rectificarea în august-septembrie să putem aloca bani de la alte
instituţii", explică Raicu.
...
http://www.realitatea.net/ratb-amana-di ... 08285.html

Doua lucruri nu inteleg:
1)Ce se intelege prin "modernizarea de tramvaie"? Practic, la ora actuala nu mai exista nici un V3A si V2A clasic - cu exceptia a cateva siameze in Giulesti care oricum dispar curand - deci ce se mai modernizeaza? Se refera cumva la RK-urile ce se fac periodic?
2)Cu 15 milione de lei nu poti sa iei decat cel mult  2-3  tramvaie noi din afara, deci varianta asta iese din discutie. Pana la urma se mai fac Bucur LF-uri, iar acesti 15 milione lei se refera de fapt la cheltuielile de fabricatie?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Licitatia pentru 150 troleibuze organizata de RATB Utilizator anonim

La modernizare tramvaie intra cele 5 CH PPC pentru Colentina si cele 4 Bucur LF.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Iniţiative nematerializate de achiziţie, construcţie sau modernizare vehicule  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use