Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Desființarea rețelei de troleibuz

58 posts, 27471 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Desfiintarea Troleibuzelor AlexCitelis5399

Dupa vreo 2 minute a revenit  soferul culmea de la Bancpost :twisted: .Am vazut incidentul live :lol: ,73-ul blocat era 5226.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

aici[/url:15efe9z9]":15efe9z9]Da, vor fi mutate troleibuzele... pe acelaşi traseu cu cele din Sibiu, Constanţa, Slatina, Târgovişte şi Iaşi.
Mai precis, ca urmare a constructiei metroului in Drumul Taberei, care...
Documentatia de Atribuire wrote:
...va putea rezolva preluarea fluxului de calatori, pe directia spre centru si se va descongestiona traficul general de pe artera Drumul Taberei, prin diminuarea numarului de vehicole de transport in comun si, in special, prin renuntarea la liniile de troleibuze de pe aceste artere.
...precum si a eficientizarii si eliminarea paralelismelor sub coordonarea AMT, troleibuzele din Bucuresti vor fi circula pe urmatoarele trasee re-organizate:

  • Linia 81 (10 ture): Depou Bujoreni - Depou Nitu Vasile - URAC (sectia dezasamblari).
  • Linia 82  (9 ture) Depou Vatra Luminoasa - Depou Nitu Vasile - URAC - REMAT.
  • Linia N85 (traseu de noapte, 3 ture): URAC - Ploiesti - Focsani - Bacau - Suceava - Vama Vadu Siret - Ucraina. La nevoie, transportul poate fi asigurat si de autocamioanele firmei S.C. Interlogistic A-C.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor fider

Intr-adevar este bine subliniata problema in raspunsul dumneavoastra Dominatrix. Desi aparent cu alti oameni si cu alte fete, sub alta ideologie, ramane evident faptul ca transportul electric este dorit sa dispara. Probabil ar trebui sa ne obisnuim cu aberatia numita maxi-taxi deja pentru ca transportul public decent nu vom mai avea. Un aspect extrem de diferit fata de ultima perioada a anilor '80 este ca vom pierde si mai mult decat ar fi macar logic justificat, acel maxi-taxi de astazi nu mai are nimic in comun cu cel din trecut si nici autobuze rapide nu mai exista. In concluzie am invins! Se va face ce este mai rau posibil si mai incredibil!

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

In ultimii ani, RATB a organizat cateva parade cu tramvaie de epoca cu prilejul unor aniversari, lucru absolut laudabil. La 10 noiembrie 2009 s-au implinit 60 de ani de troleibuz in Bucuresti. Mi se pare mie sau nu s-a suflat o vorba in mass-media la acel moment, tocmai fiindca nimeni din conducere nu se bucura ca aceste vehicule inca mai exista?

Un alt lucru demn de mentionat este ca nu numai ca transportul electric nu este facilitat de lege, dar mai este si discriminat intrucat pentru prestarea lui se cere o autorizare in plus data distinct de catre Consiliul Local (a se citi la buna vointa a acestuia). Infiintarea, extinderea sau continuarea exploatarii transportului electric este lasata la cheremul alesilor fiecarui oras, care nu sunt in mod obligatoriu si cunoscatori in domeniu si nici nu sunt interesati in proiecte care isi arata roadele dupa mai mult de 1-2 mandate. Despre obligativitatea unor studii de circulatie pertinente, facute dupa metodologie si criterii europene, sau despre importanta strategica a transportului cu troleibuze si tramvaie nu se aminteste nimic.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor fider

Intr-adevar, din 2000 incoace troleibuzul nu pare sa fie totusi extrem de agreat fiind ocolit de mai toate proiectele de modernizare a retelei existente. Exceptii ar fi
1) modernizarea retelei pe Calea Mosilor si Sos Colentina care a venit pare-se oarecum la pachet cu lucrarile ce tineau de linia de tramvai si nu pentru ca erau o reala proritate pentru PMB
2) reteaua noua de la Piata Sudului si pana la Piata Unirii ce nu este evident pana la urma de ce a mai fost facuta avand in vedere ca s-a ales praful de investitia in sine avand in vedere unde s-a oprit si, in plus, maretul 76 a fost destul de rapid facut aproape nevazut pentru ca deranja. Aici ar fi o discutie lunga legata de parcari ilegale in Berceni si parc prost dimensionat la depoul Bujoreni desi se laudau ca vor face cu totul altfel. Pana la urma a aparut aberatia 77 dupa cum stim si lucrurile au fost trecute sub tacere.

La capitolul vehicule performanta este totusi incomparabil mai buna pentru ca vechimea parcului format aproape exclusiv din Ikarus 415T si Irisbus Citelis este mult mai mica decat cea de la tramvaie. Nu mai vorbim de faptul ca la troleibuze nu mai avem actionare reostatica si alte "mizilicuri" in timp ce la tramvaie mai avem multe cu echipamente vechi sau extrem de uzate.

Referitor la reteaua de contact situatia cea mai proasta a ramas pe Bd. Kogalniceanu - Elisabeta - Carol 1. Reteaua este extrem de intens folosita dar si foarte veche. Nu bate nicicum la ochi ca nea Oprica a promis multe, a facut gargara ca se vor monta cine stie ce stalpi extraordinari pentru ca in final sa ramana tot aceeasi aberatie: stalpi subtiri care se balanseaza in ultimul hal, fir carpit in nu stiu cate locuri si, bomboana de pe coliva, iluminatul revolutionar cu retea din fire inadite marca inregistrata L(amentare)uxten ce ia foc cand adie putin vantul (indeosebi in zona Piata Rosetti - Armeneasca).

Despre sarbatorire intr-adevar a fost mai mereu slab facuta. In afara de cateva troleibuze care sa primeasca un afis pe exteriorul caroseriei la 50,55,60 de ani de troleibuz nu stiu sa mai fi fost altceva. Pe ansamblu troleibuzul nu cred ca este prea agreat de onor PMB si pentru ca lungimea retelei nu este prea mare iar comisioanele pentru lucrari nu sunt consistente precum cele de la calea de rulare si reteaua de tramvai. In plus, inclin sa cred ca ar mai fi un motiv nu tocmai evident impotriva troleibuzelor: 1) nu se pot monta stalpii aceia fragili din aluminiu ai unei firme anume agreate ce le importa din Turcia, 2) stalpii mai seriosi pentru retea folositi de IMSAT si ISAF sunt mai scumpi si fabricati in Romania.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

fider wrote:
Intr-adevar, din 2000 incoace troleibuzul nu pare sa fie totusi extrem de agreat fiind ocolit de mai toate proiectele de modernizare a retelei existente. Exceptii ar fi
1) modernizarea retelei pe Calea Mosilor si Sos Colentina care a venit pare-se oarecum la pachet cu lucrarile ce tineau de linia de tramvai si nu pentru ca erau o reala proritate pentru PMB
2) reteaua noua de la Piata Sudului si pana la Piata Unirii ce nu este evident pana la urma de ce a mai fost facuta avand in vedere ca s-a ales praful de investitia in sine avand in vedere unde s-a oprit si, in plus, maretul 76 a fost destul de rapid facut aproape nevazut pentru ca deranja. Aici ar fi o discutie lunga legata de parcari ilegale in Berceni si parc prost dimensionat la depoul Bujoreni desi se laudau ca vor face cu totul altfel. Pana la urma a aparut aberatia 77 dupa cum stim si lucrurile au fost trecute sub tacere.
Precizari necesare:
  • Modernizarea retelei de troleibuz pe Cal Mosilor - Sos. Colentina a fost realizata ca parte integranta a 2 proiecte de "reabilitare unica" initiate pe vremea lui Videanu:
    • Reabilitare unica pe Calea Mosilor inclusiv terminal Sf. Vineri intre Soseaua Mihai Bravu si str. Baratiei;
    • Reabilitare unica pe Soseaua Colentina intre Soseaua Mihai Bravu si Limita Administrativa inclusiv capat RATB"
    Din punctul meu de vedere a fost un proiect mai mult decat benefic, avand in vedere ca linia 66 este una din cele mai solicitate trasee de troleibuz, alaturi de 97 si de perechea 76/77 in Berceni.
  • Linia de troleibuz Sudului - Unirii este unul din proiectele indicate ca fiind necesare in studiul JICA, si prin realizarea lui se prevedea renunatarea la o parte din liniile de autobuz de dublaj. Din pacate, treaba asta nu s-a mai putut realiza din cauza lipsei unui parc circulant adecvat. Deci implementarea a fost proasta, nu proiectul. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca in proiectul initial troleibuzul trebuia sa intoarca in Piata, pe strada Halelor, nu in capatul acela meschin de langa hotelul Horoscop, dar asta e alta discutie. De asemenea, tot studiul JICA prevedea si realizarea liniei de troleibuz Unirii - Victoriei intr-o perspectiva mai departata pentru eliminarea autobuzelor 781 si 784 (in prezent 381), proiect care nu cred ca se va realiza prea curand, desi ideea apare inclusiv in Masterplanul de Transport din 2008.
  • Linia 76 nu a fost scoasa pentru ca "deranja" ci din cauza lucrarilor la pasajul suprateran de la Splaiul Unirii. Cand se vor termina lucrarile cu siguranta va reaparea.
  • Linia 77 nu este deloc o aberatie in conditiile in care cererea de transport in interiorul cartierului Berceni pana la Piata Sudului este mult mai mare decat cererea de transport cu troleibuzul intre Sudului si Unirii. Deci o linie de dublaj este perfect justificata, si de asta s-au prins si ei imediat dupa deschiderea pana la Unirii, cand 76 devenise prea rarefiat si nu facea fata, desi era dublat de 381. Desigur, ar fi fost mai indicat sa lase 76 asa cum era, si sa prelungeasca la Unirii fie pe 73, fie pe 74, dar asta e alta discutie.


Dar revenind la troleibuze si starea proasta a retelei, iata ce proiecte sunt prevazute in "Planul de dezvoltare durabilă a Municipiului Bucuresti 2009-2012"
  • Linie de troleibuz între Piata Unirii si Piata Romana
  • Modernizare retea contact troleibuze în Depoul Berceni
  • Modernizare Depou Vatra Luminoasă
  • Modernizare retea troleibuze pe str. Vatra Luminoasă, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia , str. Lascăr Catargiu, str. Gheorghe Manu, str. Polizu, Calea GriviŃei, precum si pe bd. I. Gh. Duca, bd. Al. I. Cuza si str. Varnali
  • Modernizare retea de troleibuz pe bd. Ferdinand, între rond Izvorul Rece si str. Baicului
  • Modernizare retea de troleibuz pe str. Emil Racovită, bd. Obregia, str. Turnu Măgurele, str. Nitu Vasile si str. Resita.

Faptul ca toate aceste proiecte au fost trase pe linie moarta spun multe despre intentiile municipalitatii cu privire la viitorul troleibuzelor din oras.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor shoppy

Am vazut o oferta de job pentru programarea automatelor din substatiile de tractiune tramvai si troleibuz, deci poate ca nu e dracul asa de negru.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Daddy

bercenicity wrote:
Sabotajul vine chiar din interior, de exemplu azi la 19:20 #4432 de pe 242 era oprit intre statii si bloca un 73. Ma rog, i s-o fi facut rau soferului sau s-o fi defectat autobuzul... convenabil, in fata la Bancpost.

Dominatrix wrote:
Linia de troleibuz Sudului - Unirii este unul din proiectele indicate ca fiind necesare in studiul JICA, si prin realizarea lui se prevedea renunatarea la o parte din liniile de autobuz de dublaj. Din pacate, treaba asta nu s-a mai putut realiza din cauza lipsei unui parc circulant adecvat.

In primul rand as dori sa ii salut pe toti membri acesti forum pe care il citesc de mult timp.

Nu doresc sa infierez troleibuzul ci doar sa prezint o realitate si o sa dau ca exemplu sugestiv linia 73 de care amintea userul bercenicity. In urma cu un an, pentru o perioada, 73 fusese unit cu 76 si dus pana la Unirii, dubland total autobuzul 313. Interval mai mult decat decent (4 minute la ora de varf), in schimb 90% din calatori alegeau autobuzul. De la capat pana la Unirii, troleibuzul era depasit de fiecare data de 1-2 autobuze, asta traducandu-se in ~5 minute cu care troleibuzul era mai lent pe o portiune de ~5 km. Calatorul obisnuit va alege intotdeauna mijlocul de transport mai rapid, sa ajunga repede de la locul X la destinatia Y si aici as vrea sa comentez ce spune userul Dominatrix. Daca maine s-ar intampla acest lucru - inlocuirea acelor autobuze cu troleibuze, fara schimbarea retelei, toata lumea din cartier ar trebui sa plece mai devreme de acasa pentru a ajunge la serviciu/scoala. Reteaua e pe prima banda care e ocupata de sute de masini, masini pe care nu stiu cine ar avea curajul sa le ridice din moment ce nu sunt parcari. Deseori e ocupata si a doua banda, daca vorbim de linia 73, caz in care stai pana vine respectivul de la banca. Si eu stau in Berceni si as vrea sa folosesc troleibuzul ca mijloc eficient de transport - cu siguranta nu in aceste conditii si nu vad cum o sa se poata fara investitii.

Pe termen lung, cu cat autobuzele vor fi mai nepoluante - si care in ochii multimii vor fi considerate "ecologice"- cu atat se vor renunta la mai multe linii de troleibuz. Nu sunt specialist dar nu vad alt viitor la cum se prezinta lucrurile azi.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

Analiza de mai sus este foarte corecta, in sensul ca in momentul de fata, cu conducerea regiei care este asa cum este, si cu un primar precum Oprescu, care in 3 ani si ceva la primarie nu a facut nimic nici macar pentru mentinerea transportului public la nivelul la care era in 2008 (ca de modernizarea lui nici nu mai are rost sa pomenim), nu exista nici o speranta de imbunatatiri substantiale, cu atat mai putin pentru troleibuze, care de cel putin 30 de ani reprezinta cel mai oropsit mijloc de transport.  

Troleibuzul se descurca greu pentru ca implementarea lui in oras este una proasta. Exemple: elemente de retea (macaze, incrucisari etc.) uzate, obligativitatea de a circula pe sub toate cu o viteza de cel mult 5 km/h (inclusiv peste cele noi care pot fi abordate la viteze mari), reteaua prea apropiata de trotuar, lipsa benzilor dedicate ceea ce incomodeaza circulatia troleibuzelor, parcul invechit etc.. De ce in alte tari, precum Cehia, de exemplu, troleibuzele merg bine si la noi, nu? Evident, pentru ca nimeni nu e interesat ca ele sa mearga bine.

Cat despre opinia "multimii", problema este ca marea majoritate a cetatenilor nu are notiunile necesare pentru a putea discerne ce e ecologic sau nu, ce e rentabil sau nu, ce e bine pentru ei si copiii lor etc. De aceea platim impozite pentru ca niste functionari de buna credinta sa vegheze la calitatea vietii din oras, apeland la experienta specialistilor. Problema e ca in Romania, pe edili ii "doare fix in pix" de grija orasului. Nu parerea lui X sau Y trebuie sa conteze in aceste cazuri, nici convingerea sau neconvingerea babei Safta sau a vreunui politician trecator. Ci argumente tehnice, care nu are sens sa fie dezbatute la coltul strazii, ci instrumentate de specialisti. De desfiintat ceva e usor, poate sa o faca orice prost. Imbunatatirea acelui ceva e mai grea, desi pe termen lung e benefica.

Si apropo de asta, modernizarea retelelor de transport electric (tramvai + troleibuz) poate fi realizata cu co-finantare U.E. prin P.O.R. Pe de alta parte, nimeni nu iti da co-finantare U.E pentru achizitia de autobuze, indiferent cat de "ne-poluante" ar fi (inclusiv hibride). Cu toate astea, Bucurestiul nu a accesat un euro din fonduri europene pentru modernizarea transportului electric, in schimb a achizitionat 1000 de autobuze (poluante) Mercedes. V-ati intrebat vreodata de ce?

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor GAC

@daddy
In ceea ce priveste reteaua din Berceni, aceasta cel putin in ultimii 10 ani a avut parte numai de troleibuze obosite, mai mai cu un picior in groapa. Si acesta este un motiv foarte important pt care troleibuzul era depasit de 1-2 autobuze pana la Unirii. Astfel, chiar daca 1-2 trolee arondate unei linii sunt mai obosite, toate vor trebui sa o lase mai moale cu viteza, ca risca sa-l prinda din urma pe cel mai "obosit" si sa faca "trenulete".
Oricum ar fi, Ikarusurile viata lunga nu mai au, iar licitatii de noi troleibuze nu s-au anuntat, deci "groparii transportului electric" vor incepe cat de curand sa-si faca felul, nestingheriti de nimeni si de nimic.
O alta explicatie pt viteza slaba a troleelor este si datorita strazilor pe care ruleaza, multe din acestea sunt strazi cu o banda pe sens, care se pot bloca foarte usor datorita traficului. De asemenea, traversarea centrului, de la Mosilor pana la Cismigiu este criminala, pe 2 benzi pe sens... Din pacate aceste trasee nefericite trag in jos viteza medie a troleibuzelor.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor ADY881

Daddy wrote:
Pe termen lung, cu cat autobuzele vor fi mai nepoluante - si care in ochii multimii vor fi considerate "ecologice"- cu atat se vor renunta la mai multe linii de troleibuz. Nu sunt specialist dar nu vad alt viitor la cum se prezinta lucrurile azi.

Hai sa iti explic ce avantaje are un troleibuz fata de un autobuz hibrid:
a)Un troleibuz are in medie o resursa de exploatare de 25 de ani - Autobuzul are 10
b)Demarajul motorului electric e net superior fata de un motor diesel
c)Troleele sunt mai ieftin de exploatat - (autobuzul fiind cel mai scump mijloc de TP in exploatare)
d)Pretul energiei electrice e mai mic, ca pretul motorinei
e)Dispare sursa de "furaciune", motorina
SI daca mai luam in consideratie ca :
a)Un autobuz hibrid costa la fel sau chiar mai mult ca un troleu
b)La cheltuielile caracteristice unui autobuz normal(motorina, consumabile) se adauga si costul bateriilor (ce neceseita shimbul la o perioada), putem trage concluzia ca autobuzul hibrid, e doar o fita scumpa, destinata americanilor, care au bani de aruncat, dar si o fobie referitor la TP electric.
P.S. Iar argumentele de gen "troleele merg incet", "franeaza traficul", "se blocheaza din cauza "parcatilor" ", nu tin de trolee, ci tin strict de dezorganizarea ce e in RATB, rauintentia primarilor "progresisti", dar si populismul lor (din cauza caruia, nu apar benzile/culoarele comune RATB, pe unde sa circule toti troleele, autobuzele, tramvaiele, taximetrele, ambulantele).
Apropo, fratii nostri de peste Prut, in Chisinau au un buget mult mai mic, in comparatie cu bugetul Bucurestiului, si in constiinta de cauza ei au pastrat reteaua de troleibuz, ramasa de pe timpul uniunii, ba chiar au extinso, astfel incat acum majoritatea pasagerilor transportati cu TP, sunt transportati cu troleibuzul.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Aron

Oricum din cate stiu eu la ultima statistica viteza medie a troleelor a fost mai mare decat cea a autobuzelor.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Utilizator anonim

Pentru ca in general la transport electric vin oameni mai pasionati de ceea ce fac, care nu vin doar ca sa lucreze undeva, nu autobuzisti care iti merg cu 10 la ora doar ca sa iasa un ban sau sa mearga cartea de munca.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor ADY881

Aron wrote:
Oricum din cate stiu eu la ultima statistica viteza medie a troleelor a fost mai mare decat cea a autobuzelor.

Deacord, in o seara am prins un sofer mai special pe linia 66, am luat troleul de la spitalul Fundeni. Si omul ala circula foarte rapid cu Irisbus-ul sau, la fiecare stop lasa orice fel de masina in spate, asemeni acceleratii nu am vazut la nici un Citaro, si nici nu poate fi la vreun autobuz. Va inchipuiti daca s-ar face benzile RATB (separate), troleele nu ar fi ramas in urma, fata de tramvaie.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use