Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Desființarea rețelei de troleibuz

58 posts, 27241 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Tom

Par'ca presimt ca undeva, poate pe un alt forum, a aparut deja un articol dur contra nemuritorului Duncan McLeod :lol:
Adevarul este ca datorita starii retelei, a starii drumurilor si a traficului, troleibuzele se descurca greu. In multe tari nu sunt preferate, insa exista tari unde sunt folosite intens si merg foarte bine.
Am prins introducerea troleibuzelor la Iasi si imi amintesc cum mergeau cu viteza mare, inclusiv la macazuri. Multa vreme, troleibuzele iesene depaseau ca viteza stelele für die RATB. La Bucuresti, in afara de "deraierile" foarte dese, mergeau si aici cu viteza destul de mare si nu incurcau traficul nici pe strazi inguste cum ar fi Paris sau Calderon (Sahia).
Legat de ce a vrut sau nu soferul, am vazut un filmulet din Finlanda, unde a luat foc un tramvai, focul era de mici dimensiuni si localizat pe acoperis si nu prezenta pericol de extindere. Teoretic ar fi putut fi stins cu un extinctor care probabil ca era disponibil in tramvai. Vagonul avea pantograful coborat si cred ca exista si posibilitatea de a urca pana acolo in conditii de siguranta.
Poate ca dupa normele lor, vatmanul nu trebuia sa se urce acolo si asta a facut. De ce sa se complice RATB-istul si sa ramana cu masinuta blocata si poate ca atunci bloca si ambulanta care nu mai putea duce bolnavul la spital?

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor DanCld

Adevarul e ca pe planeta troleul a avut perioada lui de glorie in anii '50-'60, ulterior fiind construite retele noi in special in Rusia, China si in restul tarilor comuniste. Cauzele sunt multiple insa dpdv economic troleul nu are avantaje semnificative decat in anumite contexte economice sau geografice:

- curent electric ieftin / motorina scumpa; se presupune ca sursa curentului electric este de tip hidro, carbune sau nuclear, nu arderea de derivate petroliere

- cupru ieftin (ca materie prima)

- relief deluros (motoarele electrice au cuplu mai mare la turatii mici si se preteaza mai bine la pornirea in rampa)

In orasele aglomerate gen Bucuresti conteaza insa si lipsa poluarii chimice (gaze de esapament) sau a poluarii fonice insa acestea nu sunt argumente economice.

Btw, reciclatorii de la mine ofera 20ron/kg de cupru  :ugeek:

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor GAC

@highlander
Stai linistit ca dorinta ta se va indeplini in proportie de 2/3 in scurt timp. Deja troleibuzele ikarus arata semne vadite de "oboseala".
Mai mult deschiderea metroului din D. Taberei cu siguranta va determina desfiintarea retelei de pe V Ialomitei, la fel ne putem astepta si cu troleibuzele din Bucurestii NOI, dar si cu anumite linii cu interval mare de succedare (precum 86, 90, 70, 79, 92, in asteptarea caror poti avea mari surprize neplacute).

Intr-un viitor destul de apropiat (3-4ani), vad cum Bucurestiul va ramane doar cu 9 linii de troleibuz: 62, 65, 66, 69, 71, 76, 74, 85, 96.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor DanCld

Troll-ul a fost trimis in vacanta insa continuarea discutiei teoretice mi se pare totusi interesanta; nu de alta dar s-ar putea ca in cursul vietii noastre sa punem umarul la un moment dat la o intreprindere gen "trolleybus preservation society"  :roll:

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Cristy

GAC, in tara in care traim, nu te astepta sa vezi prea curand magistrala 5 de metrou finalizata. La noi multe proiecte sunt incepute dar doar pe hartie nu si puse in practica. Si revenind la troleibuze nu imi pot da seama ce inconvenient va creeaza; sunt niste mijloace de transport foarte bune. Ganditi-va ca sursa acestora de alimentare e CURENTUL ELECTRIC care nu polueaza mediul in comparatie cu, de exemplu un Citaro 1 care e norma de poluare Euro 3, deci polueaza. Iar ca si deplasare, troleibuzele merg cu viteza mai mare in comparatie cu un autobuz, iar la plecarea din statie un troleibuz efectueaza mai repede parasirea statiei(mai ales Citelis-urile) decat un Citaro. Acum nu critic autobuzele, dar eu nu consider DESFINTAREA TROLEIBUZELOR o solutie eficienta pentru transportul in comun actual din Bucuresti; sunt nenumarate motive pe care si voi cred ca le stiti.
Si app., la un moment dat Highlander zicea ca linia 61 efectueaza mai greu traseul in comparatie cu linia 336; dar ia gandeste-te Highlander, aceste doua linii au traseul identic ca sa scoata acelasi timp? 61 face o bucla (ma refer la traseu) inainte sa ajunga la Universitate, asa ca e logic sa dureze mai mult.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

In conditiile in care pretul combustibililor fosili este in continua crestere, mi se pare absurd sa lasi INTENTIONAT in paragina o retea de troleibuz relativ dezvoltata pentru a le inlocui cu măscări de genul "autobuze hibrid", asa cum zvonesc "sursele". Nu cunosc vreun oras din lume cu o retea de troleibuz comparabila ca lungime cu cea din Bucuresti care sa investeasca intr-o tehnologie cu un track-record cel putin discutabil (autobuze hibrid) in detrimentul troleibuzelor. Posibil sa existe, daca aveti informatii mai exacte, va rog sa ma corectati.

Eu personal nu am fetișisme cu troleibuze peste tot si nici nu sunt super-entuziasmata de ele, dar nu pot sa nu observ ca Romania este singura tara din fostul CAER in care transportul cu aceste mijloace de transport se desfiinteaza rapid, masiv si sistematic. Probabil ca scopul principal este conservarea afacerilor cu motorina ciordita de la autobuze, dar si vanzarea pe sub mana a cuprului din reteaua de contact. In general, consider ca distrugerea transportului electric din Romania (nu numai cu troleibuze) este in primul rand o consecinta a lipsei de morala si educatie a cetateanului roman, care fura ca sa traiasca bine, sau tolereaza furtul altora, in speranta ca poate intr-o zi va ajunge si el mare smecher ca aceia.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Tom

GAC wrote:
Mai mult deschiderea metroului din D. Taberei cu siguranta va determina desfiintarea retelei de pe V Ialomitei, la fel ne putem astepta si cu troleibuzele din Bucurestii NOI, dar si cu anumite linii cu interval mare de succedare (precum 86, 90, 70, 79, 92, in asteptarea caror poti avea mari surprize neplacute).
Parerea mea este ca metroul ar trebui sa fie tentant mai mult pentru cei care folosesc in prezent masina personala, nu cei care folosesc troleibuzul. Poate ca dupa introducerea metroului ar trebui umblat la frecventa anumitor linii de troleibuz, insa desfiintarea lor din motive de metrou nu va insemna decat o aglomerare a metroului, cresterea disconfortului calatoriei cu acesta si revenirea unora la masina personala.
Ar fi poate o idee ca pentru distante mari sa fie utilizat metroul, in timp ce unele trasee de troleibuz sa fie scurtate undeva prin centru.
Astfel, liniile 62, 66, 70, 71, 85, 92, 93 si 96 si cele din Berceni si Bucurestii Noi ar ramane la fel.
69 si 90 la Opera prin Podul Eroilor - Plevnei - Vasile Parvan(?) - Kogalniceanu, s'ar infiinta o linie 89 intre Stadionul National si Vasile Parvan, 61, 79 si 86 ar ramane pentru moment la fel.
Daca se vor desfiinta troleibuzele pe motiv de metrou, inseamna ca Ceausescu a murit degeaba sau ca nu era singurul care trebuia impuscat in 1989.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

In documentatia de atribuire a lucrarilor pentru magistrala M5 de metrou, pe care am pus-o mai demult pe forum aici, se vorbeste foarte clar de desfiintarea troleibuzelor, pe motiv de "fluidizare a traficului". Iata un citat de acolo:
SC METROREX S.A.. implementează proiectul „Magistrala 5 –Drumul Taberei –Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei –Universitate. Secţiunea Râul Doamnei –Haşdeu ( Opera ) - Structura de rezistenţă” având ca obiectiv executia structurilor statiilor si interstatiilor (galerii si tunele) de metrou ceea ce va permite dupa dotarea completa, punerea in functiune a acestui tronson. Sectiunea va putea rezolva preluarea fluxului de calatori, pe directia spre centru si va descongestiona traficul general de pe artera Bulevardul Drumul Taberei prin diminuarea numarului de vehicole de transport in comun si in special prin renuntarea la liniile de troleibuze de pe aceste artere.

Evident, nu se sufla nici o vorbulita despre faptul ca daca se face asta investitia facuta in 2004 prin prelungirea troleibuzului la Depoul Alexandria se duce pe apa sambetei, sau ca daca scoti reteaua de troleibuz din Drumul Taberei, "omori" si depoul Bujoreni, care din intamplare e si cel mai nou depou de troleibuze din Bucuresti. Sau poate ca se va "re-profila" pe autobuze hibrid...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Tom

Deci in conceptia genialilor dela Metroul lui Rex, descongestionarea traficului se face prin reducerea numarului de mijloace de transport de suprafata. Acel trafic va fi recongestionat de masinile personale ale celor care nu mai incap in metrou.
Dominatrix wrote:
...sau ca daca scoti reteaua de troleibuz din Drumul Taberei, "omori" si depoul Bujoreni, care din intamplare e si cel mai nou depou de troleibuze din Bucuresti. Sau poate ca se va "re-profila" pe autobuze hibrid...
Noroc ca troleibuzele nu sunt tramvaie, asa ca vor scoate reteaua si vor lasa troleibuzele in depou ca altadata tramvaiele in depoul Militari, pana trece caravana cu ciocoflenderi si se inaugureaza metroul.
Totul este sa mai am unde, ca taximetristul nu se va supara daca va incepe iarasi sa ma ia de acasa in fiecare zi, in timp ce aglomeratia in comun se va muta din troleu in metrorex, iar la suprafata va fi mai mult loc pentru jeepuri si bemveuri.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

Doar nu ne putem imagina ca metroul se face fiindca e cineva interesat de inlesnirea conditiilor de transport de tip BDSM din Drumul Taberei sau de altundeva. Cei care au in maini soarta metroului oricum nu il vor folosi niciodata. Revenind la troleibuze, iata un scenariu posibil: imediat dupa inceperea lucrarilor se suspenda troleibuzele spre Valea Ialomitei pe motiv ca "se lucreaza". Eventual, sunt deviate pe 1 Mai/Compozitorilor unde vor ajunge sa aiba frecvente de tot bok'ul. Ca urmare, isi vor pierde clientela si apoi se va ajunge la concluzia "dorita": troleibuzul nu mai e necesar in cartier, deci il desfiintam! Va place?

Cat despre incurcarea traficului, evident ca troleibuzul incurca traficul. E vorba de traficul banilor proveniti din "economisirea" motorinei de la autobuzele care ar circula in locul troleibuzelor daca acestea ar fi desfiintate si al celor scosi din vanzarea firului de contact catre minoritatile persecutate producatoare de cazane de tuica. E foarte simplu...

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Costin

Ce scrie in acel document Metrorex este un mare fâs. Ce, Metrorex exploateaza troleibuze pentru ca sa poata decide desfiintarea lor? Acea fraza nu poate veni decat ca o propunere catre cei care gestioneaza traficul si transportul in comun de suprafata (evident, nu Metrorex), nicidecum nu poate fi o cerinta expresa. E posibil sa se desfiinteze, dar nu pentru ca a cerut Metrorex, ci pentru ca asa a vrut primaria si RATB-ul.

Ca parere personala, dupa inaugurarea metroului mai degraba as pastra liniile lungi de troleibuz (conexiune directa cu zone indepartate nedeservite de metrou) ca 69 si 90 si as desfiinta 91. Dar sa ne vedem cu metroul facut, pana atunci 'vorbim vorbe'.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor linia 69

Parerea mea este ca indiferent ce se scrie, chiar si oficial, troleibuzele din Drumul Taberei nu se vor desfiinta nici in timpul lucrarilor la metrou nici dupa. Da, e adevarat ca aria de deservire si ritmicitatea vor scadea dupa terminarea lucrarilor. Ce va disparea va fi capatul de la Valea Ialomitei si cred ca va ramane doar linia 90 dusa la Valea Argesului prin Str. Brasov si Bd.1 Mai, impreuna cu 69 si 71. Pana la terminarea M5 mai e mult asa ca lucrurile se vor mai schimba, la fel si Directorii ...

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor ByOnu

Highlander wrote:
Am propus... renuntarea la troleibuze in capitala...


Doamne Iarta-l ca nu stie ce spune!! :o

Bai omule, cand noi ar trebui sa ne indreptam cat mai mult spre transportul ecologic electric, vine unu' ca tine si propune kkt-uri d-astea ca sa se afle in treaba. Dar stimate domn, a mai fost o discutie despre renuntarea la tramvaie in Bucuresti, ia spune, si alea te cam deranjeaza, nu!? Frate, mergi tu cu ce vrei, taxi, metrou, .. AUTOBUZ, dar lasa troleibuzele si tramvaiele in pace, nu-ti convin, dupa cum spuneam, foloseste altceva. Nu stiu cat de mult intelegi tu, dar lucrurile incep sa se miste incet-incet p-aci pe la noi, se shimba sinele, se extind, etc. - mai greu, dar se intampla.

Nici nu stiu ce sa mai spun, sunt socat de asemenea declaratii. Mergi la Constanta, Brasov sau Sibiu (sau pe unde s-a mai scos electricul), ca numai niste cretinitati cu infatisari de oameni si interese ascunse puteau face asaceva.

Tipit romanesc, din gandirea ta nu pot sa cred altceva decat ca esti un om lenes. Retelele de troleu/tramvai NU sunt chestii de unica folosita ... se modernizeaza, se extind, se imbunatatesc, etc., nu hai gata repede sa le scoatem ... intelege ceva crucial: CE SE DISTRUGE ACUM, CAT INCA MAI ARE SANSE, NU SE MAI INTOARCE!

=> Am o intrebare simpla: N-AI FI PUTUT TU SA TRIMITI O CERERE IN CARE DOAR SA SPECIFICI PROBLEMELE MENTIONATE + SUGESTIA DE A CUMPARA TROLEIBUZE NOI, SAU DE A MODERNIZA RETEAUA, SAU DE A FACE CULOARE UNICE, SAU ALTE 'N' SUGESTII..??

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Cristy

Îl susțin pe ByOnu.        
Iar acum Highlander, de ce crezi că in 2007 s-au cumparat cele 150 de Irisbusuri pt Bucuresti? Ca să se desfințeze rețeaua de troleu pt că așa vrei tu? Și acum după ce v-au fost de folos le aruncați la gunoi? Adică mai pe direct MI-AM FĂCUT TREABA CU TINE CÂT AI FOST BUN SI LA URMĂ DU-TE DRACU DE CAZAN ELECTRIC. Highlander ție nu-ți plac troleele, de ce?, pt că dacă un troleu nu poate trece de o mașină iar tu îi spui conducătorului că poti trece tu acel troleu el nu te lasă? Păi așa, pot să sar și eu pe capul vatmanilor de pe 41 cu care circul în fiecare zi, nah, că pune o frână mai put., că nu inchide ușile când vreau YO, că patinează când pleacă de pe loc, ... . Unde credeti că s-ar ajunge?  Dacă toată lumea din țara asta ar gândi ca tine, Highlander, s-ar duce dracu țara asta. Și revenind la troleibuze, Highlander, dacă nu-ți convine sa circuli cu ele si cu tot Ratb-ul mergi frate pe jos si lasă-ne cu toate aberațiile tale că noi vb. pe acest forum despre dezvoltarea transportului în comun, nu de desfințarea acestuia.€

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use