Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022

1049 posts, 271883 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 75
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 PTMZ

Stefan28 wrote:
2. Ce probleme cu Astra? Tot ce a mai rămas de făcut este să semneze contractul...

...și să găsească bani pentru tramvaie, valabil și pentru VFU. Fondul de Mediu asigură doar 80% din finanțare, 20% vine de la PMB. Iar Firea lansase înainte de alegeri o licitație pentru servicii de împrumut intern a 50 milioane RON pentru a putea plăti hibridele și troleibuzele acestea, pentru care s-a reziliat contractul, deci situația bugetului PMB e destul de nasoală:
Potrivit caietului de sarcini, Primaria are nevoie de 50 de milioane de lei pentru a finanta achizitia de autobuze si troleibuze hibrid, si alte 50 de milioane pentru a asigura fluxul de lichiditati pentru finantarea proiectelor de trafic.

Sursa

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 cris_m

Nu e nimic surprinzator, asta dovedeste "capabilitatea" partilor implicate. Si nu stiu cine si ce mai astepta, de cateva saptamani soferii de la Bujoreni erau "desumflati" ca stiau ca nu le mai vin masinile promise...

Taman bine in urmatorii 2 ani se poate recurge la reparatia sau modernizarea retelei astfel incat pana la finalizarea unei licitatii serioase sa aiba si acele vehicule pe ce sa circule, sa nu mai vedem aberatia de circulat la pas, captatoare sarite pe macaz samd. Nu mai spun ca s-ar putea face un RK la Citelis si tras de ele pe traseele care nu sunt inchise pentru modernizare/reparatie.

Lasati dramatismele astea ca va disparea troleibuzul, din fericirr nu ne numim Piatra Neamt! :yes:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Utilizator anonim wrote:
Vreo 2 ani se va scuza cu greaua mostenire  :popa:  :rofl:


Te rog tine cont ca administratia Firea a reziliat contractul. Nicusor nu este inca investit la cat l-a taraganat.

Dezvoltarea troleibuzului este unul dintre punctele principale pe care a mizat in campanie, ceva ce la Firea n-am vazut. A promis 200 si abia a lansat o licitatie obosita pentru 100 x 12m (in vreme ce Cluj si Brasov iau articulate) la care au fost descurajati sa participe producatorii seriosi precum Solaris. Firea n-a promis nicio reabilitare de retea, extindere sau ceva, iar cu 100 de troleibuze nu se face primavara.

Doar sa stim pe cine sa dam vina. :bere:

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 andreiiul

Aceasta situatie ne arata inca o data cum se juca blonda de la Voluntari (din pacate viitor senator) cu banii bucurestenilor si mai ales cate marsavii se faceau in PMB.
Mi se pare incredibil sa faci licitatie pt un vehicul rutier si sa primesti pe cineva care oferteaza un produs neomologat. Aici cred ca DNA trebuie sa ia la mana un pic dosarul licitatiei. Blonda a semnat ceva doar pe promisiuni (tare era sa faca si vreo plata) si probabil pe "alte promisiuni" si apoi a sperat ca mai primeste un mandat si rezolva cumva problema. Acum ca a pierdut brusc si-au adus aminte ca turcii nu au adus certificatul de omologare si ca trebuie sa rezilieze contractul. In loc sa se ocupe de asta de prin iunie si poate pana acum sa avem deja un caiet de sarcini corect si eventual o licitatie demarata au tacut ca sa nu fie afectata la capitalul electoral.
Acum paseaza tot la ND si sigur blonda va fi un contestatar vocal al problemelor transportului public din Bucuresti si ca PMB nu rezolva mai repede aceste probleme.
Sper sa nu fie astfel de probleme si la contractul pt tramvaie, avand in vedere ca inca nu s-a semnat. Daca si acolo sunt probleme in 4-5 ani ne vom ruga sa mai avem vehicule nepoluante pt un minim de parc circulat

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 serbanandrei

Salut domnilor,

Normal ar fi ca noul primar ales,validat si proaspat instalat sa solicite in scris producatorului de troleibuze in scris de ce nu a livrat prototipul si daca mai este valabil contractul?  Apoi mai vedem ce se va intampla . La fel si cu cu ASTRA pentru tramvaie. Sa semneze daca este de acord cu contractul pentru cele 100 buc si ASTRA sa se apuce de fabricarea lor. Oricum Astra are de lucru pentru cel putin 2 ani de acum inainte ,pana sa se apuce  de tramvaiele de la BUCURESTI.
Cand scriam ca faimoasa firma din TURCIA este ceva ciudat ,nimeni nu a reactionat. Adevarul este ca a fost singura participanta !!!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

...
“Bugetul stabilit de primărie era prea mic pentru ce a cerut. Voiau opt ani de garanție cu toate costurile incluse și nu au acceptat nicio modificare la caietul de sarcini. De exemplu, era o prevedere referitoare la penalizările pentru întârziere. Dacă am fi întârziat o singură zi cu livrarea unui singur vehicul, penalizarea ar fi fost de 0,04 la sută din valoarea întregului contract. Ceea ce e enorm”, au declarat reprezentanții Solaris Bus pentru Libertatea.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Linia 43

serbanandrei wrote:
Salut domnilor,
Normal ar fi ca noul primar ales,validat si proaspat instalat sa solicite in scris producatorului de troleibuze in scris de ce nu a livrat prototipul si daca mai este valabil contractul?  Apoi mai vedem ce se va intampla

Pai daca tu,primarie reziliezi contractul (si pe buna dreptate) de ce sa intrebi "producatorul" daca mai e valabil contractul ?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 alexxd_31

Singura solutie este convertirea cat mai rapida a autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în troleibuze.
Nu cred ca vedem ceva nou prea curand.
Daca troleibuzul cu care s-au prezentat turcii la licitatie nu era prototip nu era normal sa detina certificat de omologare?
Nu cumva era fara prototipuri?
Acest certificat nu era o conditie ca sa poti participa la licitatie?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Stefan28

Licitația va fi reluată 100%, împreună cu autobuzele electrice...
Până vedem noi troleibuze în acest oraș trebuie modernizată urgent rețeaua....
+fie modificat CS-ul printre care un preț minim de 500.000 de euro, autonomia nițel mai mare fie refăcut și acela de la 0...

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 PaulIP

Normal, ca aia 500.000 nu-i dai tu din buzunarul tau... Hai sa fie 1 milion, ca la banii aia avem Hess Swisstrolley.
E simplu sa filozofam aiurea in... troleibuz despre ce trebuie si ce nu trebuie facut cand nu suntem in cunostinta de cauza.

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 Stefan28

Ce filozofie visezi? La 440.000 de euro cine s-a băgat? Bozankaya?

Înainte de lansarea procedurii, Primăria Capitalei a făcut o analiză de piață pentru a face o estimare a costului. Doar compania românească Astra Bus a venit cu o propunere: un cost de aproximativ 497.000 de euro fără TVA pentru un troleibuz. A mai spus că poate livra 10 troleibuze în primul an, iar pe următoarele, ulterior, etapizat.
Citeşte întreaga ştire: Firea a cumpărat 100 de troleibuze “fake”. La 6 luni de la semnarea contractului, Primăria Capitalei reziliază cu turcii de la Bozankaya!

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 cris_m

Poti mări pretul daca iei mai putine unitati... Unde scrie ca trebuie sa fie 100? Nu pot fi 94 de exemplu?

 


Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020 PaulIP

@stefan28: caietele de sarcini nu se inctocmesc tzac-pac in 3 vorbe si 2 cautari rapide pe Goagale. Sunt o groaza de parametri care trebuie ceruti cu cap astfel incat sa ne alegem cu niste trolee care se respecta, nu cu cratite. Nu totul se rezuma la pret si autonomie, pentru ca un produs scump nu garanteaza automat si calitatea. La situatia din Bucuresti, nu de autonomie cat casa avem nevoie, ci de retea fizica.
For the record, Trollino din Brasov (care sunt din punctul meu de vedere cele mai bune troleibuze din tara la ora actuala) au costat 800.000 de euro/bucata cu TVA inclus. Daca scazi TVA-ul, obtii o suma putin mai mare de 600.000 de euro. Presupunand ca un troleibuz articulat echivaleaza cu 1.5 troleibuze scurte, estimez ca daca Solaris ar fi ofertat cu un Trollino 12 facut pe exact aceleasi specificatii din CS-ul brasovean (mai putin lungimea, repet), pretul nu ar fi depasit 400.000 de euro bucata, fara TVA.

@cris.m: daca era contract cadru, se specifica un interval de bucati livrate, cu un numar definit de unitati livrate pe an. In felul asta, puteau sa ia 10, 20, 90 sau toate 100 (ca la Pesa, unde contractul cadru prevedea 12 bucati dar dupa primele 4 CTP a spus stop joc). Din moment ce contractul era clar pentru o suta de troleibuze, orice unitate in minus era considerata ca nerespectarea termenilor contractuali. Tot contract "clasic" e si la Imperio si VFU.

 



Go to page:  1  ... 50 51 52 53 54 55 56  ... 75
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use