⚠️ Încearcă noul forum!

Mentenanța troleibuzelor STB

Troleibuzele STB

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde alexandru_minciu91 » Mar, 15 Sep 2020, 07:27

Ieri, 14.09.2020 un sofer de la Vatra Luminoasa care circula pe linia 69 cu un Ikarus, a fost oprit de un politist de la rutiera. Acesta i-a luat talonul troleibuzului si a amendat soferul cu 600 de lei amenda.
alexandru_minciu91
Membru Bronze
 
Mesaje: 235
Membru din: Lun, 09 Iul 2018, 19:52

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde Stefan28 » Mar, 15 Sep 2020, 07:29

Ce vina are soferul pentru documentația necorespunzătoare făcută de STB a acestui troleibuz?
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 732
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde cris_m » Mar, 15 Sep 2020, 08:30

Asa este legislatia. Tu ca sofer ai obligatia sa te uiti la masina pe care o conduci macar sa aiba ITP valabil, nu mai zic de eventuale defecte vizibile... Valabil la orice vehicul, fie el personal, imprumutat/inchiriat.
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 5215
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde ADK » Mar, 15 Sep 2020, 21:35

Înainte acest lucru era verificat din timp și mașinile se programau la ITP și cu câte 2 săptămâni mai devreme, timp în care se remediau toate problemele/defecțiunile. Azi nu am cuvinte să descriu nepăsarea actualilor șoferi. 4585 sau care era de la Titan a ieșit pe traseu fără ITP și, evident, a rămas fără numere. Deși fără să exagerez este ca un caz penal, deoarece acea mașină nu se știe dacă mai corespunde sau nu tehnic și estetic pentru a mai circula pe drumurile publice, deoarece data prezentării la următoarea inspecție tehnică periodică a fost depășită și astfel neprezentându-se, se suspendă dreptul de a mai circula până nu se reefectuează revizia.
Avatar utilizator
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1182
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde Chev Celios » Mar, 15 Sep 2020, 22:49

Este treaba soferului sa verifice inainte sa ia masina in primire ca aceasta are toate actele in regula. Tot odata problema pe care o semnalezi tu ADK este a celor de la statia de miscare sa stie data de expirare a ITP-ului si sa o programeze la ITP.
Avatar utilizator
Chev Celios
Membru Bronze
 
Mesaje: 1721
Membru din: Sâm, 16 Ian 2010, 19:47
Localitate: Estul capitalei/AIHCB.

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde ikarus13 » Mar, 15 Sep 2020, 23:51

In mod normal, in momentul in care soferul iese cu autobuzul/troleibuzul din depou/autobaza este singurul responsabil de vehicul.
Daca nu are anvelope corespunzatoare, nu are becuri(frana, pozitii etc), nu are ITP valabil si altele, soferul este sanctionat.
---ikarus13-Metrouusor---
~Roșca Mihai Cristian~
Avatar utilizator
ikarus13
Membru Gold
 
Mesaje: 965
Membru din: Dum, 07 Aug 2011, 22:19
Localitate: Bucuresti,sector 4,Berceni

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde ADK » Mie, 16 Sep 2020, 08:21

Chev Celios scrie:Tot odata problema pe care o semnalezi tu ADK este a celor de la statia de miscare sa stie data de expirare a ITP-ului si sa o programeze la ITP.

Și după cum vezi mașina iese pe traseu cu ITP-ul expirat...
Avatar utilizator
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1182
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde andreiiul » Mie, 16 Sep 2020, 08:49

Legal este vina soferului ca a iesit cu masina in neregula pe drum.
Dar vin urmatoarele intrebari
- daca soferul zice ca are ITP expirat si ca nu iese pe strada cu masina aia sigur se va alege cu 1 zi neplatita si probabil cu o bulina neagra undeva. Sunt sigur ca nu e singurul caz dar soferii prefera sa taca din gura pt a nu pierde 1 zi de munca (sunt destule vehicule lipsa ca sa ai cu ce sa inlocuiesti masina cu probleme legale)
- amenda o va suporta soferul din buzunarul propriu si cu asta am incheiat balciul ? Firesc ar fi sa primeasca un bonus pt cv amenzii ca sa o poata achita (dei legal e vina lui ca a iesit pe strada asa, moral nu este el cel vinovat)
- daca Politia Rutiera ar face o actiune de control in trafic (impreuna cu ARR/RAR) cam cu cate indisponibilizari ne-am alege?

Oricum, felicitari agentului care s-a luat de STB (e primul caz de care aud) si asta ar fi un caz in care sindicatele sa sara de fund in sus ca se iese in trafic cu parc neconform. Dar sindicatele in mare parte sunt aservite blondei.
andreiiul
 
Mesaje: 196
Membru din: Mie, 14 Aug 2019, 17:31
Localitate: Popesti-Leordeni

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde ADK » Mie, 16 Sep 2020, 13:43

Într-adevăr colegul are dreptate. Prin 2014-15 multe mașini erau trase pe dreapta și parcul circulant era (dacă nu mă înșel) sub 750 de autobuze Mercedes (din 1000 evident, cele vechi nu se mai pun). Astfel că pentru a nu rămâne ”neplătit” și a nu te pune ”bine”, cum a zis andreiiul, cu o bulină neagră, ieșeai pe traseu cu riscul ăsta. Doar că mai rău de a ieși cu ITP-ul expirat și mașina să nu aibă vreo problemă, era să ieși cu ITP-ul în regulă dar cu o problemă tehnică ca de exemplu la sistemul de frânare, ajungeai să te rogi să nu ai vreun accident în ziua aia. Sau s-a ieșit cu pneuri foarte uzate și tot ce puteai auzi era ”nu avem piese, iar alea bune de pe mașinile trase pe dreapta le-am pus pe x și z” sau în cel mai fericit caz, dacă era vorba doar de niște reglări ”lasă că mai merge, poate o facem la noapte”. Și mai și auzi pe unii că de ce șoferul bagă bani în mașină și se ține de ea (cazul lui 4887) sau nu știu ce repară pe la cap de linie, nu știți decât din spatele calculatorului să vorbiți... Evident că conducerea trebuie să aloce banii în mentenanța iar șoferul să fie strict șofer, însă asta e doar în teorie că-n practic dacă n-ar fi existat oamenii ăștia care și-ar fi dat tot interesul mai ales la situația de acum 5 ani nici nu mai erau autobuze pe traseu. :evil:
Ultima oară modificat de cris_m pe Mie, 16 Sep 2020, 14:48, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
ADK
Membru Bronze
 
Mesaje: 1182
Membru din: Lun, 26 Noi 2018, 11:09
Localitate: Smeeni (jud. Buzău)

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde aztec » Mie, 16 Sep 2020, 14:26

Teoretic ar trebui sa existe un angajat care sa se ocupe de asta.
Daca exista, nu și-a făcut treabă și trebuie sancționat intern, sau sa i se impute amendă și să o plătească în contul șoferului...
Nu cred că asigurarea sau ITP-ul o face șoferul când vrea....
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2811
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde barbuandrei » Mie, 16 Sep 2020, 18:19

Discutia deja nu mai are sens. Talonul a fost retinut pentru uzura anvelopelor, care vizual erau foarte degradate, iar in realitate au in jurul a 200-250.000 de kilometri rulati, ceea ce este enorm. In cadrul STB nu se pot schimba anvelopele decat dupa depasirea pragului de 160.000 km, insa cand se primesc anvelope noi, nu se primesc cate ar trebui. Anul trecut din noiembrie si pana in luna iulie a acestui an s-au receptionat anvelope marca "Sava" la autobuze, reusind sa schimbe toate anvelopele pe axa fata la toate Citaro si dupa "noroc" pe axa spate. Acest lucru nu s-a întâmplat si la ETE, deoarece ei nu au primit nici o anvelopa noua de aproape 2 ani, de la acel lot de "Kama".

Ca o paranteza, există cate un angajat in fiecare depou/autobaza care tine statistica anvelopelor, cat si a valabilitatii ITP. In acest caz, consider ca este vina maistrului de serviciu, deoarece el a semnat ca masina este apta de traseu, dar si a celor doi soferi, pentru ca au acceptat sa circule in conditiile astea. Insa aceste lucruri se intampla zilnic, chiar si in acest moment troleibuze precum 5178, 5182 sau oricare altul au anvelope foarte uzate si nu se vor schimba in urmatoarea perioada.
barbuandrei
Membru Silver
 
Mesaje: 1083
Membru din: Mar, 14 Iul 2015, 23:03

Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde Andrei17 » Mie, 16 Sep 2020, 19:01

barbuandrei scrie:în realitate au în jurul a 200-250.000 de kilometri rulați, ceea ce este enorm.

Se poate și mai bine de atât, pe „model Brașov”. :lol: Formula 1
0.jpg
0.jpg (188.81 KiB) Vizualizat de 348 ori

00.jpg
00.jpg (131.15 KiB) Vizualizat de 349 ori
Avatar utilizator
Andrei17
Membru Silver
 
Mesaje: 1616
Membru din: Lun, 22 Iun 2015, 17:55
Localitate: Brașov

Re: Mentenanța troleibuzelor STB

Mesajde shoppy » Joi, 17 Sep 2020, 01:01

Astea cu sef depou, sef tura, sef mecanic, sef maistru, sef magazie, sef scularie, sef portar sunt copilarii, politistul determina ca anvelopele sunt uzate dupa martorul de uzura ca doar nu umbla cu subler la el, care martor poate fi foarte bine consultat si de sofer deci este vina soferului asa cum scrie in legislatie.
Daca soferii nu fac scandal inseamna ca au alte beneficii care ii multumesc, la transport persoane ar trebui sa se suspende carnetul ca sa-i linisteasca pentru lipsa ITP sau anvelope neconforme ca de aceea sunt soferi profesionisti cu fieratania de 20t si 100 de oameni in ea si nu blonda "secretara" lu sefu cu masina de la firma.
28: AM, AT, BA, BE, BG, CZ, DE, DK, ES, FR, FI, GB, GE, GR, HR, HU, IR, IT, LU, MD, NL, PT, RO, RS, SE, SW, TR, XK
Canal YouTube reportaje lucrări de infrastructură
Avatar utilizator
shoppy
Membru Silver
 
Mesaje: 9490
Membru din: Joi, 07 Ian 2010, 11:48
Localitate: Bucuresti, s. 1

Anterior

Înapoi la Troleibuze STB


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori